Jump to content

Interesē velosipēds


Recommended Posts

Baigais Janka

Nu vot, doma iegādāties agregātu. 1k gadus nav braukts, tāpēc nav ne mazākā priekšstata par to kādas firmas ir lietojamas, ko ņemt utt. Doma par universālu aparātu, lai var gan pa asfaltu braukāt, gan pa mežu. Masa ar uz 100 kg, tā kā dampim atbilstoša slodze jātur. Priekšējo amortizātoru ar vajag. Budžets domāts tā ~300 Ls. Kas gatavs ņemams, jebšu jēga kaut ko kombinēt - paņem švakāku, ta iekš eBay piepērk šerpākas detaļas? Ar techniku uz Tu esu, ko sastellet problēmu nebūtu.

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Pa detaļām lasīt kopā no nulles nav prāta darbs. Pats pirms nedēļas vai divām tam izmalos cauri. Bija ideja no ebay paņemt karbona rāmi (ap 300$) un sakabināt pārējo virsū, bet pēc pamatīgākas izpētes sapratu, ka tas nebūs manos spēkos, jo ir pārāk daudz visādu saskaņojamu sīkumu un desmitiem reižu skraidīt uz velo veikalu pēc trūkstošā gultņa nav iekāriena.

 

Pēc iepriekšējo velosipēdu iegādes pieredzes varu teikt, ka jāmaina parasti ir pedāļi uz ko sakarīgāku (defaultā uzstāda plastmasas mēslus) un varbūt sēdeklis. Klāt jāpiepērk aizmugures saraknā kaķacs un varbūt dubļu sargi.

 

Iesaku ņemt skakarīgās bodēs, kuras pašas arī taisīs apkopi. Ak, jā, par apkopi arī būs šis tas jānoloca un bez apkopēm nestrādās garantija. Man liekas, ka velo bija jāved 1 vai 2 reizes pie pārdevēja uz apkopi un tas maksāja ap 10Ls reize.

Link to post
Share on other sites

Es arī pirms pāris gadiem paņēmu lietotu no de - ar 28" riteņiem, lielo rāmi, alumīnija - kaut kāds Bauer, vācu. Samaksāju 150 latus, veikalos jauns tāds nākot ap 400.

 

Varu iedot telefonu onkam no Kandavas, kas tos riteņus ved - varbūt joprojām ar to nodarbojas. PZ!

Edited by Smii
Link to post
Share on other sites

Lai arī ņifiga nerubīju par šito štelli, taču pirms 5 gadiem, kad pēdējoriez uz velobodi gāju, man dikti patika ZZK. OK, nebija tie lētākie agregāti, taču bija laba apkalpošana un kvalitāte. :p

Link to post
Share on other sites

 

Es gan neiesaku tur līst, AFAIR tur atzīst tikai hardcore mountainbaikus. Tas tāpat kā līst kādā rallija forumā prasīt par mašīnu tev piestāstīs pilnas ausis par centrālo diffu, yaw control un visu kaut ko , beigās nopirksi STI un vēlāk rūgti to nožēlosi. Bet gribējās vienk uz darbu aizbraukt.

Patiesībā lielākajai daļai cilvēku kas nav MTB sportisti, bet pārsvarā brauc pa pilsētu vai nedaudz pa mežu piemērotāki ir pilsētas divriteņi - ar lukturi, grozu,bagāžnieku,ķēdes pārsegu un slēgto rumbu. Bez sportiskām ambīcijām un pačota toties braucot uz darbu uzvalks nav mugursomā jāvadā bet var uz bagāžnieka uzlikt utt. Tas pats par riepām - kāda jēga pa pilsētu kapāt ar dubļu/smilšu riepām ar lielu rites pretestību ja var uzlikt praktiskākas , pilsētai piemērotākas riepas.

 

Es labi zinu - man pašlaik ir sporta šosejnieks ar kuru pa pilsētu ehmm, ir ļoti neerti pārvietoties. Ievērojot savu pieredzi tagad pirktu kaut ko tādu , tikai kvalitatīvāku.

Link to post
Share on other sites
Iesaku ņemt skakarīgās bodēs, kuras pašas arī taisīs apkopi. Ak, jā, par apkopi arī būs šis tas jānoloca un bez apkopēm nestrādās garantija. Man liekas, ka velo bija jāved 1 vai 2 reizes pie pārdevēja uz apkopi un tas maksāja ap 10Ls reize.

ZZK 2 gadus apkopes taisa par velti ja ved no 1. decembra līdz 1. martam

Link to post
Share on other sites

Ar Tavu pašmasu un priekšējā dakša ar amartiņu velo cenā līdz 300 Ls nekas labs nebūs (tas nav uzbrauciens). Tās "lētās" dakšas ir riktīgi mēsli, braucot pa asfaltu jūtami samazinās ātrums un tā šūpošanās var kļūt apnicīga, protams ja mērķis ir "workouts" un sasvīst arī braucot pa pilsētu tad tāds MTB ir tieši laikā, bet citā gadījumā klausīt lietotāju zeds un pirkt normālu pilsētnieku.

Man personīgi patīk velo veikaliņs uz Biķernieku un Laimdotas ielas stūra.

Link to post
Share on other sites

Ja nav doma pa rīgu ņenmties aizej uz latgalīti, uzjautā - sagādās Tev pa 50 ls normālu baiku. :D :D Un ja par apkopēm jāmaksā, tad normāla naudas plēšana :|

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Tas par apkopēm man ir 4 gadus veca infa. Sorre, ja dezinformēju!

 

Par 100kg pašamsu visticamāk ir po. Bet ja ņem to amortizējošo dakšu, tad gan ir jāpēta un jāiegulda vairāk kā 300Ls.

 

Pilsētā braukšanu atvieglo:

* viegli un precīzi strādājošas bremzes

* šaurākas riepas (galīgi cīsiņu arī ne, jo jābrauc uz apmalēm)

* stūre normālā augstumā, lai nebūtu galīgi salīcis uz priekšu

Link to post
Share on other sites
Pilsētā braukšanu atvieglo:

* šaurākas riepas (galīgi cīsiņu arī ne, jo jābrauc uz apmalēm)

Es gan teiktu, ka riepas bez ultra liela protektora ir tās, kas atvieglo.

Vajag ņemt gludas riepas ar ievilktu protektoru, nevis bezceļu ar uz āru izbīdītiem klučiem (kā tas ir parasti).

Un tad arī ar paplatām riepām brauksies viegli.

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Pačekoju, ka Hawaii Express piedāvā saprātīgas cenas; vienīgi mājas lapa velkas kā pussprādzis tarakāns. Arī ZZK var atrast šādus tādus līdz 300Ls ņemamus riteņus.

 

Trek ir padārgs, tur no katra veida tikai 1 ritenis ir zem 300Ls...

Link to post
Share on other sites
deboshieris

Neesmu speciaalists bet 2007.gadaa paneemu velosipeedu ZZK (nav nekaaada reklaama) ap 300Ls laikam iipashas suudziibas nav normaals MTB velosipeeds

pa kalniem baigi braukaajot aatri var salauzt aatrumpaarsleegu (parasti staav leetaa gala paarsleegi), salociit diskus (nepiecieshamas dubultaas aploces)

arii skatiijos uz lietotiem no vaacijas utt. bet ir viens bet jaazina raamja izmeers ko nosaka peec cilveeka auguma un nepiecieshams pirms pirkshanas izmeeginaat

http://www.veloriga.lv/?ct=velotipi

te var palasiities varbuut noderees

meeginaat veikalos sarunaat atlaides jo cenas ir neadekvaatas videeja liimena velosipeediem

Žaks Kustō mineeja ka gribeeja likt velosipeedu pa detalaam (laikam arii mashiinu meeginaajis pirkt pa detalaam :)) tas na dators nekas personiigs bet nenodarbojoties ar sportu pirkt karbona raami !!! te paraadaas iista latviesha buutiiba lai buutu pats krutaakais braucamais bet tas nekas ka braukshu uz darbu pa pilseetu tikai

un labs karbona raamis nemaksaa 300$, tik maksaa normaals alumiiniija raamis tas taa informaacijai

shis ir lietotaaja redzeejums bet ir kontakteets ar velo fanaatikiem un sportistirm taa kaa taa

ja kaadam kautkas ir piebilstams tad luudzu :)

Link to post
Share on other sites

Man savulaik ZZK veikalā salika tā saucamās "tūrisma'' klases velosipēdu, tas tomēr ir ašāks par "pilsētnieku'', bet ar lielā izmēra ratiem, riepas arī piemeklēja lai derētu asfalta segumam, bet varētu arī nelielākās smiltīs iebraukt. Ja saliek velosipēdu veikalā ir tā priekšrocība, ka vari izvēlēties katru detaļu pēc savām prasībām un arī cenu grupas (kāda nenozīmīgāka detaļa var būt no lētākas, bet svarīgāka no dārgākas). Kopā ar atlaidi (pirku rudenī) sanāca kā rūpnīcā saliktie, tagad sezonas laikā sanāks veikalā saliktais dārgāk, bet par to var iegūt tieši katru sastāvdaļu kādu vēlies un arī labi noregulētu velosipēdu, vismaz pāris gadus atpakaļ ZZK strādāja labi meistari un pirms velosipēda salikšanas izsmeļoši izskaidroja kādas būtu piemērotākās detaļas.

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Nu tie 300$ bija sākuma cena izsolei. Gan jāsaka, ka neviens nebija pieteicies. Rāmis no USA un apmēram vēl 60$ šipings. Viegls rāmis nepieciešams, jo otrā dzīvesvieta atrodas 6. stāvā bez lifta un ja 2x dienā jāstaipās...

 

Par rāmja izmēriem ir apmēram šādi:

* jānomēra kājas iekšpuse (no stakles līdz pēdas apakšai) un jāpārvērš uz collām

* pēc tam jāatņem 13 collas un iegūstam maksimālo rāmja izmēru

* parasti ņem apmēram 1-2 collas mazāku rāmi, jo nav prieka mīcīt olas, ja esi neuzmanīgs un neveikls braucējs. Beņķi vienmēr varēsi pacelt augstāk.

 

Man tas rēķins ir apmēram šāds. 83cm no zemes līdz mantībai. Tas ir apmēram 32 collas. Atņemot 13 collas iegūstu 19' rāmi maksimums.

 

Bet viss ir atkarīgs no ražotāja. Ar riteni tā pat kā ar kurpēm - jāpamēģina. Un sievietēm. Tās arī ir jānoprovē pirms atrādīšanas vecākiem. Nemaz nerunājot par precībām.

Link to post
Share on other sites
deboshieris

Nu ar raami nekas veel nebeidzas

nepiecieshama ir daksha, stuure, riteni, pedaali, bremzes

un beigaas ja tiks izveeleets videeja liimena apriikojums svars sanaaks

un par bremzeem - ir 2 veidu bremzes V tipa un disku

parasti iesaka nemt V tipa ja lietotaajs nepiedaliisies nobraucienos slapjos laika apstaaklos

bet disku bremzes arii ir 2 tipi a) trosees b) hidraulikas (loti ietekmee svaru)

a tips ir sherpotrebs (nav jeegas teereet liidzeklu)

b tips disku bremzes iistaa taa vaarda noziimee (drosha apstaashanaas visa veida laika apstaaklos)

un veel var likt disku bremzes priekshaa un V tipa atstaat aizmuguree jo prieksheejaas bremzes skaitaas kaa darba bremzes

Link to post
Share on other sites
Guest Kasparz

Pirmkārt, nelasi EOZ. Tajā topikā 95% ir muļķības sarakstītas. Viens ieslīgst galējībās, ka cilvēkam kā minimums jāpērk dakša, ar kādu pasaulē brauc starptautiskajās amatieru gonkās, otrs atkal slavē savu 5Ls vērto dakšu kuru ir taisijis Žeņ Vaņ Čeņ no pārkausētām Tarvijām. Kautgan te ieteikumi nav labāki :)

Par PAREIZU velosipēda izmēru noteikšanu var sarakstīt garu referātu. Šosejā pāris milimetri no ideālās nobīdes sēdekļa augstumā, iznesuma garumā, klaņa garumā, stūres platumā vai leņķī un galu galā pašā rāmja ģeometrijā, kāda paredzēta braucējam var stipri ietekmēt galarezultātu. Tādu sīkumu kā rāmja lielumu pieaugušam cilvēkam nosaka elementāri. Pirmkārt stāvot kājās, rāmja augšējai trubai jābūt vismaz 5-10cm zemākai nekā mantībai :) Otrkārt, apsēžoties uz velo, jāatrod sēdekļa augstuma pozīvija, kurā noliekot papēdi uz pedāļa ass viduspunkta kad tas atrodas zemākajā punktā, kāja ir pilnībā iztaisnota. Ideāli sēdekļa trubai jābūt izvilktai aptuveni 10-15cm no rāmja. Vairāk par 20cm nekādā gadijumā nav ieteicams, kā arī zem 10cm ir irteicams TIKAI augošam bērnam. Tāpat svarīgi ir noteikt ideālo klaņa garumu. Garam cilvēkam 170mm nederēs, bet 180mm vai par 185mm var būt neērti, tāpēc bieži lieto 175mm. Ar garāklu klani ir vieglāks gājiens, bet kājai jāveic lielāks diametrs un lielāka iespēja pedāli apsist pret kādu sakni vai asfaltu ātrā pagriezienā.

 

Neko labāku par šo cenā līdz 300Ls neatradīsi.

http://www.zzk.lv/lat/produkti/?cat=44&id=321

Link to post
Share on other sites

Ja pareizi atceros, tad pretim Grīziņkalnam (skeitparkam) ir velo veikals, kur ir iespēja nomērīt priekš sevis vajadzīgo rāmja izmēru uz kaut kādas ierīces. No pieredzes varu teikt visu labāko par Corratec velosipēdiem, gan svars mazs, gan oriģinālās detaļas ļoti labi tur, tai skaitā dakšas. Pats jau gadus 4 braukāju ar 2005 gada Superbow modeli, šai laikā bijis jānomaina tikai riepas un ķēdes, kamēr pārējās detaļas godam kalpo vēl arvien, neskatoties, ka aktīvi tiek braukāts pa mežiem un izmantots uz kalna:D

Link to post
Share on other sites
Guest Kasparz
Pilsētā braukšanu atvieglo:

* viegli un precīzi strādājošas bremzes

* šaurākas riepas (galīgi cīsiņu arī ne, jo jābrauc uz apmalēm)

* stūre normālā augstumā, lai nebūtu galīgi salīcis uz priekšu

1. Bremzēt jāmāk arī ar sliktām bremzēm. Pareizi pārnesot svaru es ar šosejnieku nobremzēšu labāk nekā tu ar labām hidrauliskajām :)

2. Ideālas riepas pilsētai ir Hutchinson City Slick. Ir papildus kārtas, kas neļauj dabūt caurumu. Pašam viens tāds komplekts bija, i gonkās braucu, i pa pilsētu. Tiesa, papildus kārtu dēļ riepas ir smagas.

http://www.everybicycletire.com/shopping/p...-slick-559.aspx

3. Stūrei ideālajā variantā jābūt 5-10cm zem sēdekļa, tikai reti kuram ir tāda konfigurācija. Visiem tak patīk ķert vēju :)

 

Pa detaļām lasīt kopā no nulles nav prāta darbs. Pats pirms nedēļas vai divām tam izmalos cauri. Bija ideja no ebay paņemt karbona rāmi (ap 300$) un sakabināt pārējo virsū, bet pēc pamatīgākas izpētes sapratu, ka tas nebūs manos spēkos, jo ir pārāk daudz visādu saskaņojamu sīkumu un desmitiem reižu skraidīt uz velo veikalu pēc trūkstošā gultņa nav iekāriena.

Te baigi labi atklājas, ka tu neesi spējīgs ko ieteikt šajā sakarā. Karbona rāmis par 300$? mhh... Gultiņi? Kam? Headesti nāk komplektos, klaņi ar ISIS vai Octalink, rumbu gultņos ar tev savu degunu nav jābāž iekšā. Kuri tad tev ir tie gultņi kuri trūks? Pasaki man arī, varbūt es i dumšs un nekā nejēdz.

Edited by Kasparz
Link to post
Share on other sites
Domugrauds

nopērc ērenpreisu i miers, labs ritenis un nav jābaidās ka nozags

Link to post
Share on other sites
Gestapo
Pasaki man arī, varbūt es i dumšs un nekā nejēdz.

āber lūdzu. Tu esi dumjš un neko nerubī.

 

p.s. Tas Kaspareļa ieteiktais ZZK rullē gurķi :good:

Link to post
Share on other sites
Devil_Inside

4 gadus braukāju ar šādu.

Defaultās riepas tika nomainītas uz gludākām un klusākām un sēdeklis uz šauro Fizik.

Link to post
Share on other sites

Iesaku paskatīties Trek FX sēriju. www.trekveikals.lv

Normāls ir arī ZZK Trekking 28.

Obligāti skaties 28" ratus. Labāk ripos.

Link to post
Share on other sites
Žaks Noriss

Loku ceļus un muguru Kasparz priekšā. Nu mega gudrs, skaists un bagāts! Paldies tev ka tāds esi!!!

 

Sakot "skriet 10x pakaļ gultņiem" domāju, ka ir desmit sīkumi, kurus pats aizmirsīsi liekot riteni no nulles kopā. Un rāmis par 300$ ir sākuma solīšanas cena.

Link to post
Share on other sites
industrious

Agrāk arī lietoju Merida Kalahari, maksāja 210 ls, un normālu cik nu normāla var būt rst dakša, kā arī shimano acera detaļas. Tagad par tādu naudu veli vairs nedabūt, bet nu priekš xc, no 300ls var ņemt. Visi tie maxima editon ultra durabļe nav nekam derīgi, var braukt ar tādiem no miskastes līdz miskastei. Un nežēlo naudu drošībai, obligāti ļoti labu uveida slēdzeni, to ir ērti piestiprināt pie rāmja. Šeit atkal cepums japāņiem, kuriem ir savs veids kā glabāt ciskapēdus

Link to post
Share on other sites
deboshieris

par droshiibu - neteeree naudu tiem droshiibas labumiem un U veida sleedzenei aiznesiis ratus un paareejos lorinus

keedes un paareejos shtruntus paarkniebs 5s

labaak vilkt velosipeedu visur liizi, buut divataa kur viens pieskata, neizmantot velosipeedu gadiijumaa ja doma to atstaat bez uzraudziibas

 

var dariit shaadi - http://www.missinglink.org/Pages/bike_locking.html

Edited by deboshieris
Link to post
Share on other sites

Kasparz +1, ņem savu piķi, ej uz ZZK lielo veici un Ņem ZZK riteni, nevis tur GT un visvisādus citādus brendus. I izbraukt dabūsi, i apkopi uz 2 gadiem, nav ko tur čakarēties, lai lasītu pa daļā, pasūtītu no ārzemēm un blā blā blā, tas nav tā vērts, neko diži tu tur neietaupīsi. Pa 300ls sanāks normāls braucamais un aršana būs.

 

Obligāti skaties 28" ratus. Labāk ripos.

 

Ripos tāpat kā 26, uz taisnajiem gabaliem 28 būs kakraz. Tur autoram ir jāizdomā kur biežāk brauks, pa asfaltu vai mežiem.

Link to post
Share on other sites

Es ar domāju, ka šovasar nu būtu jāgādā jauns braucamais. Vecais ātrumnieks tā norūsējis, ka kauns pie veikala atstāt:) Nu dubļubleķi, šur tur rāmis un aploki. Bet nu 8...9 gadi priekš tāda 84 ls lēta štrunta jau arī nav maz. Lai gan daļās vismaz puse no cenas ir ieguldīta.

Tas nu tā. Tagad skatos, ka vajadzētu gādāt ko šādu. http://www.zzk.lv/lat/produkti/?cat=182&id=282

Vismaz ir bagāžnieks kur grozu varēs pieskrūvēt no vecā riteņa.

Dikti jau gribējās lai vismaz viena disku bremze būtu, bet nu var jau iztikt ar parasto (V veida). Pa forumiem arī esmu salasījies, ka disku bremze ar trosīti, tas ir štrunts, bet hidrauliskās - tas ir kaut kas! Nu jā, bet cena!:/

 

Varbūt arī šitādu.. http://www.discover.lv/sport/velobike/7963

Edited by Brutto
Link to post
Share on other sites

HASA riteņus neiesaku. Maximas variants. Ja vēlies braukt gan pa pilsētu gan pa mežiņu tad vajadzīgs MTB ( kalnu velosipēds ).

 

Es paņemtu šo : MATTS TFS 100-V '07

 

http://www.gandrs.lv/veikals/kalnu-mtb-velosipedi/706/

 

Priekšs savas cenas laba komplektācija. Pat ļoti ok rāmis. Ja kautkas pietrūkst ar laiku varēz bez problēmām upgreidot. ( lielāka gājiena dakša, disku bremzes utt )

Link to post
Share on other sites
Fotomeistars

Pats jau kuro gadu lietoju Giant Escaper... Dabūju pa lēto no izplatītāja. Es jau dikti apmierināts, nodrošināja divas apkopes gadā, bet neesmu izmantojis - baigais gabals līdz viņiem.

Link to post
Share on other sites

Tajā video patikās variants ar āmuru um kaltu - Iedomājieties šādu skatu uz ielas.. :mrgreen:

 

kaut gan, piemēram, Rīgā tāpat visiem ir par citam piederošo īpašumu nospļauties..

Link to post
Share on other sites

aizejot oftopikaa par ritenju zagshanu:

 

testee vairaakus veidus kaa zog un nevienam apkaarteejam tas neinteresee.

Link to post
Share on other sites
Baigais Janka

Palasījos, pataujājos riņķī un apkārt - it kā apstājos pie šitā - http://www.zzk.lv/lat/produkti/?cat=44&id=290. Bišķi gan jāpiemet finanse, bet pacietīšu. Protams, ja vien būs uz vietas, jo tomēr akcija ar cenas nometienu. Kāds uzreizi var pateikt, kāpēc viņš nebūtu jāpērk? :)

Link to post
Share on other sites
Guest Kasparz

Tad tu varēji uzdot straightforward jautājumu - iesakiet sūdu līdz 300Ls.

Kāda jēga tev vispār palīdzēt un kautko ieteikt?

Link to post
Share on other sites
Baigais Janka

Nu paga, šī nav vienīgā vieta, kur interesējos. Akurāt Tevis doto linku iedevu vienam velospecim, a viņš pretī šito - esot par kārtu labāks. Tā kā mūsdienās faktiski katrs ir specs dajebkurā jautājumā, tad vot i gribu noskaidrot - ir svieksts, vai nava :)

Link to post
Share on other sites

Paskaties šo, tagad akcija 320 Ls trek4400.

 

http://www.trekveikals.lv/preces/trek_velo...u/trek_4400.php

 

Tas ir nopietns baiks. Tas zzk freeride ari varētu būt normāls. Panther izskatās labi, bet neuzticos lietuviešu MTB būvētājiem.

 

Pērkot velo, pats galvenais ir nopirkt pareiza izmēra rāmi. ja augums 180 cm tad 19-20''. Pārējās detaļas var mainīt un uzlabot mierīgi, bet rāmi tik viegli nenomainīsi.

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...