Jump to content

Netiek pildītas garantijas saistības


Ze Baarda
 Share

Recommended Posts

Vēlējos Jums jautāt par Jūsu viedokli par sekojošu lietu...

Klients pirms 3mēneši iegādājās savam datoram daļu no uzņēmuma A par trīscipru skaitli, kuram šo preci piegādāja vairumtirgotājs B! Dotajā mirklī uzņēmumam A ir parāds attiecībā pret vairumtirgotāju B (cik zinu, nav nekas liels, bet tomēr ir)! Vairumtirgotājs B atsakās nomainīt uzņēmumam A iepirkto preci šī parāda dēļ! Šajā gadījumā cieš klients! Pieņemsim, ka uzņēmums A ir uz maksātnespējas robežas un nespēj atdot vairumtirgotājam B parādu, kas nav īpaši liels pēc informācijas, kas man ir pieejama! Jautājums ir ar kādām tiesībām vairumtirgotājs šādi var rīkoties, jo par garantijas preču nomaiņu atbildīgs ir tieši ražotājs, kas sedz visus izdevumus ja saražojis ko nekvalitatīvu! Šī manta gala klientam ir jānomaina saistībā ar garantijas nosacījumiem! Vairumtirgotājam tādejādi nomainot beigto preci nekādi zaudējumi nerodas, tos sedz ražotājs, kā to paredz garantijas nosacījumi! Izskatās, ka vairumtirgotājs šādi rīkojoties nodarbojas ar reketu vai kā to savādāk var pateikt, nezinu! Viņiem nav nekādu tiesību šādi rīkoties! Jeb ir? Kur tad beigās ir taisnība? Kā jau teicu, klients šajā gadījumā ir zaudējis ievērojamu naudas summu, kas nebūt nav patīkami!!!

 

p.s. vai tad tas arī nozīmē to, ka uzņēmuma makjsātnespējas gadījumā, tam bankrotējot, pamatīgi būs iegrābušies visi klienti, kas tur ir ko iegādājušies???

 

Kā būtu jārīkojas klientam šādā situācijā?

Link to comment
Share on other sites

Devil_Inside

Spriedelēt par to, ka vairumniekam tas kaulus nelauž, neko nemaksā utt. var, bet tas nav viņa pienākums. Ja ir ražotāja garantija, tad izmanto to.

 

Uzņēmumam bankrotējot, ja neviens nepārņem garantijas saistības/atbildību, klienti ir pamatīgā D.

Link to comment
Share on other sites

superKrona

Klientam šeit nav nekāda teikšana par vairumtirgotāja iegribām. Var tikai kratīt pirkstu mazumtirgotāja virzienā. Var komunicēt ar pašu ražotāju.

Link to comment
Share on other sites

Ze Baarda

Nu likumu precīzi nepārzinu, bet, šķiet, ka vairumnieks tā nedrīkst rīkoties, tas taču ir pilnīgs absurds! Un ja klients griežas attiecīgajā tieslietu vietā pēc palīdzības, tas viņam arī neko līdzēt nevarēs? Kaut vai pārbaudīt vai vairumnieks rīkojas likumīgi!? JO GARANTIJAS PRECES NOMAIŅA TAM IZMAKSĀ 0 Ls, TO VISU SEDZ RAŽOTĀJS! Es saprastu, ja zaudējumus garantijas nomaiņa radītu vairumniekam, bet tas tā nav, viņš vienkārši uzliek mīksto, kā mazs zīdainis pasaka "Es negribu, es nedarīšu.." Kā var iedot pa ausi šim zīdainim?

Link to comment
Share on other sites

superKrona

Pats Tu pa ausīm zīdainim nevari dot, savukārt abiem zīdaiņiem (vairuma un mazuma) savas kara spēlītes jāizspēlē. Ātrāk tomēr būs paprasīt palīdzību ražotājam.

Link to comment
Share on other sites

jamaika

ja es no tevis būtu aizņēmies naudu un neatdotu viņu - tu ar mani vēl draudzētos un dzertu alu kopā??? :)

 

Runājot par likumību - varbūt kļūdos, bet Latvijā nav likuma, kas regulētu divu juridisko personu attiecības, savukārt likums kas regulē fisiskas un juridiskas personas attiecības - ir. Un tas saucās pat.tiesību aizsardzības likums.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kasparz

Protams ka maksā 0, loģistika un transporta izmaksas arī maksā 0, da i vispār dzīve par velti :)

Vairumniekam ir tādas tiesības nepildīt veikala saistības, ja veikals nepilda veirumnieka saistības. Līgumā ir atrunāts par kretītrēķiniem un to limitiem. Nevar atmaksāt, līgums vai nu tiek lauzts, vai darbība ar šo veikalu iesaldēta līdz pilnai kredīta segšanai vai abpusējai vienošanai par pakāpenisku tā apmaksu.

 

Klientam veikals var vien uzdāvināt MP3 pleijeri ar Queen diskogrāfiju un pateikt priecīgas lieldienas, u nas BANKROT PRISHOL.

Labots - Kasparz
Link to comment
Share on other sites

superKrona

Un tas pat.tiesību aizsardzības likums darbojas, ja nav ko darīt kādus mēnešus 3.

Domāju, ka to detaļu gribas ātrāk

Link to comment
Share on other sites

Ze Baarda

Varbūt var izdarīt arī tā, ka preci kuru uzņēmums A nopirka no zīdaiņa B, pārdevis to tālāk uzņēmumam C, kurš tad attiecīgi pa taisno varētu iesnigt preci uz RMA! Jautājums tikai paliek vai zīdainis B joprojām necelst dumpi, jo tas būtu viņa interesēs! Tagad visi mēģina kapeikas skaitīt...

Link to comment
Share on other sites

Kitsune

Gde problem?

 

Klients njem un steidziigi iesuudz uznjeemumu A par garantijas saistiibu nepildiishanu. Saak ar PTAC.

 

Jebkaadas intiimaas nesaskanjas starp uznjeemumu A un vairumtirgotaaju B ir vinju privaataas lietas, par kuraam klientam nav nekaadaas daljas un vinjam pat nemaz nav jaaklausaas makaronu kaarshana uz ausiim par gruuto dziivi no uznjeemuma A.

Link to comment
Share on other sites

Ze Baarda

Lieta tāda, ka labi pazīstu A un zīdaini arī, pats tur bieži viesojos, negribas taisīt traci, bet citādi laikam arī nevar atrisināt šo situāciju! Jāpapēta viņu līgumsaistības, redzēs kas tur rakstīts! Ja man ražotājs pa tiešo jāuzmeklē, tad tur būs ievērojami izdevumi lai mantu nogādātu pie viņiem, cik zinu ASUSam nav latvijā oficiālas pārstāvniecības/servisa centra!

Link to comment
Share on other sites

eMDiiPii

ACME veic ASUS servisu ,bet lielākoties visu forwardē uz lietuvu .

Link to comment
Share on other sites

Guest Kasparz

ASUS serviss ir Nīderlandē.

ACME Latvijā palikusi tikai loģistika, noliktava arī pārcēlās uz Lietuvu.

Link to comment
Share on other sites

locoone

Gala pircējam šajā gadījumā ir pie vienas vietas, kas kuram parādā u.t.t.. Pircējam visas tiesības (arī PTAL to paredz) griezties pie tā uzņēmuma, no kura viņš šo preci ir pircis un prasīt atpakaļ naudu, apmainīt pret jaunu tādu pašu vai līdzvērtīgu preci vai arī salabot to bez papildus maksas.

Tā kā šajā gadījumā jāvēršas pie tā uzņēmuma, kas preci pārdeva.

Link to comment
Share on other sites

Ze Baarda

uzņēmums kas pārdeva, parādu vairumniekam nevar samaksāt jeb nav ieinteresēts to darīt, pagaidīs, kad būs bankrots, būs ok! Kamēr vēl tāda situācija nav sazināšos ar PTAC, ja tie lēnu lietas risinās (kā es to paredzu, t.i., atbildi viņi uz manu iesniegumu garantē atsūtīt ne vēlāk kā vienā mēnesī :D) Varbūt ACME var līdzēt, painteresēšos, protams, gribētos naudu atpakaļ, respektīvi, kredītrēķins no vairumnieka, bet tas noteikti tā nebūs! Uzticība ražotāja produktam ir zudusi...:( Zinu, ka vairumnieks piedāvāja šādu iespēju (nauda atpakaļ pa pilnu summu), bet tad nāca gaismā parāds un nekā vairs...

Link to comment
Share on other sites

locoone

Labā ej rīt pie tā kas tev pārdeva, raksti iesniegumu (prasības pieteikumu), ka gribi atpakaļ naudu par nekvalitatīvo preci (6 mēnešus no pirkuma brīža pārdevējam nav pamata tev atteikt atgriezt naudu, ja prece ir nekvalitatīva/brāķis). 10dienu laikā jābūt atbildei no pārdevēja (protams, termiņu var arī novilcināt, MK noteikumi tādu iespēju paredz, ja tā notiek, tad skaidrs, ka pārdevējs cenšas un centīsies izvairīties... ), pa šīm 10 dienām ekspertīze, kas nosaka vai ir prece bojāta vai nav, ja apstiprinās ražotāja defekts, tad pārdevējam pienākums 7 darba dienu laikā no ekspertīzes slēdziena brīža, izpildīt tavu prasību.

Bet, ja ir kā raksti, tad pastāv liels uzmešanas faktors:))

šitas viss attiecas, ja pircējs ir fiziska persona

Link to comment
Share on other sites

Ze Baarda

Nu tur tā vienkārši nav...Pats strādāju pie pārdevēja, tad aizgāju uz filiāli, iedevu šefam piķi un pa vairumnieku cenām prece tika atdota man! + papildus ņēmu vēl lietas, kuras daļēji atskaitīja no algas, nu tāds čakars kopsummā, tajā brīdī pat neiedomājos, ka man vajadzētu preci izrakstīt, nedomāju, ka varētu iet prom no šiem, likās ka strādāšu un tad jau to čeku nevajag, bet re kā sanācis! Nekādu čeku es nesaņēmu, pazīstu viņu grāmatvedi, varbūt ja tas ko maina, viņš man var izrakstīt tagad uz mazumtirdzniecību...bet tas jau laikam nav risinājums!

Link to comment
Share on other sites

Mr..JMT

1. ien siegums pārdevējam, sagaidi atblidi, vai negaidu to -->

2. PTAB

 

tev pie kājas par vairumnieku un viņam par tevi, jums nav darījuma attecības

Link to comment
Share on other sites

Guest Kasparz

Rakstītāji dižie.

Iesniegums PTACam tikai paātrinās maksātnespējas izvirzīšanu tiesai un šis nav nedz pirmais nedz arī pēdējais šāds IT uzņēmums.

Vari aizmirst par kautkādu nebūt garantijas apmaiņu...

Labots - Kasparz
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
krishax

Labdien.

 

Man ir radies jautājums par garantijas esamību uz austiņām. Ir pirktas Pioneer austiņas "Elkor" veikalā pirms 1,5 gada(čeks,iepakojums ir). Vakar sāka neskanēt viena austiņa(skan, bet klusu).

 

Aizgāju uz Elkor veikalu, bet tur man pateica ka vispār viņi nedod garantiju austiņām (pēc pārdevēja :fool: teiktā sanāca, ka viņi vispār nedod garantiju skandām, izņemot mašīnu subi, jo tur iekšā ir elektronika :lol: ). Tā ir ka nedod, vai arī man izbrīvēt kādu dienu vairāk brīva laika un iet pakasīties uz veikalu un ja tad nekā tad PTAC?

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...