Jump to content

E - talons un mēnešbiļete


normis_161
 Share

Recommended Posts

Man viena lieta nedod mieru saistībā ar e - taloniem. Piemēram, es nopērku tur to e talonu vairākiem braucieniem. Es iekāpju sabiedriskajā tranosporta un aizeju viņu noskanēju. Bet pēkšņi tam aparātam ir kaut kāds gļuks, piemēram, viņš noskaita visus braucienus. Un tad man rodas jautājums, kā es varu pierādīt to, ka man tur bija vairāki braucieni, kurus es zaudēju aparāta dēļ. Un turklāt šeit netiek pārkāpts likums, jo kad es skanēju to biļeti, tad man nauda noskaitās, bet nekur jau neuzrādās tas, cik daudz man tā nauda tika noskaitīta, kā arī man nav nekāda pierādījuma par to, ka es to biļeti būtu skanējis.

Un otrā lieta, kurš man lūdzu varētu izskaidrot to , kāpēc, kad es iekāpju sabiedriskajā transportā man mēnešbiļete arī būtu jāskanē. Tagad taču to papīra mēnešbiļeti nekur vajag komprostēt katrā braucienā, tad nafig vajag sagrūtināt dzīvi un katrā braucienā vajag skanēt to e-mēnešbiļeti? vienkārši es nesprotu to loģiku kāpēc tā ir.

Link to comment
Share on other sites

Nesaprotu tehnisko nepieciešamību pēc e-taona, būtu paskatījušies kā viss ir noorganizēts tajos pašos Helsinkos, normāli ieej gar vadītāju/konduktoru autobusā un viss, protams tad vajadzētu loģiski organizēt pašus satiksmes maršutus, bet to jau RS nejēdz ne ar/ ne bez e-talona.

Link to comment
Share on other sites

a kur to tramvaju tur gribi tālāk bīdīt?

Link to comment
Share on other sites

labiitis

NormālsCilvēks, tad jau tas titls vispār būtu kosmosa kuģa cenā! :D

Paredzēt vienkārši sliedes, tu jau nezini, cik liela Rīga būs pēc 10 gadiem.

Labots - labiitis
Link to comment
Share on other sites

Problēmas var rasties pārpildītos transportos. Pieņemsim tu esi ielicis savu e-talonu kādā kabatā, kas ir tieši skanera augstumā, spraucoties garām, tev skaneris caur visām drēbēm to e-talonu noskanēs. Dažiem autobusiem aizmugures skaneris atrodas uz stieņa tieši pie durvīm, ka spraucoties garām, teiksim, lai izkāptu, tas skaneris ļoti viegli tev noskanēs e-talonu otro reizi. Līdz ar to:

1) neglabājiet e-talonus kabatās, kas ir skanera augstumā;

2) ejot pa salonu, centieties neiet cieši garām skaneriem un nestāviet tā tuvumā. Ja transports būs piebāzts, tas gan būs pagrūti realizējams, jo var gadīties, ka spraucoties garām, kāds nejauši jūs uzgrūž tam skanerim. Tā kā problēmas būs.

Link to comment
Share on other sites

a kur to tramvaju tur gribi tālāk bīdīt?

Vienā Dienvidu tilta galā ir 10. tramvaja galapunkts, otrā - 7. un 9. tramvajs.

Nebūtu bijis grūtības salaist kopā.

Zemitānu tiltā tramvaja sliedes priekš kam - prikola pēc tika ieliktas?

 

Rīga vispār ir perversa pilsēta - abi krasti sasieti ar 3 tiltiem, visi praktiski tikai centrā :pee:

Link to comment
Share on other sites

hmm... piesien to līniju jēdzīgi pie kāda parka klat.

Un sit mani nost,neredzu jēgu tādam savienojumam.. .jau tā 10.tramvajā līdz galapunktam brauc 3 cilvēki.

Labots - tolx
Link to comment
Share on other sites

Diemžēl RS domā tāpat kā Tu. Tāpēc mums tramvajs neattīstās.

Kaut kāda maniakāla tendence veidot tikai zvaigžņveida struktūras kuras sākas un beidzas centrā.

Palaižot tur tramvaju pa apli, vairs nebūs 3 cilvēki. Pēdējo reizi, kad braucu garām (nedēļas 2 atpakaļ) es tā kā 10. galapunktā redzēju krietni vairāk cilvēku.

Tramvaju parks ir #1 depo Maskačkā.

 

Arī 2. tramvajs palika neaizvilkts līdz Bolderājai.

Deglava un Dzelzavas ielām paralēlā ieliņa bija domāta tramvajam.

Krastenes dublieris tāpat.

 

RS neesot gatava tādām investīcijām, mļin. Labāk autobusus, lai stāv korķos...

Un "ātrgaitas" tramvaju, kura vienīgā ātrgaitas fīča ir zemā grīda, pateicoties kurai, redz tramvajs pieturās mazāk stāvēšot...

Vispār mūsu augstas grīdas tramvaji tiešām ir visu veco, slimo un bērnu ratiņu stūmēju diskriminācija.

Link to comment
Share on other sites

raiviic

Nesen runāju ar vienu "puspazīstamu" trolejbusa vadītāju. Izlobīju sekojošo:

1. Viena brauciena laikā divreiz noskanēt nevarēs - kaut kāda aizsardzība - no šī, diemžēl arī fakts, ka nevarēsi izmaksāt braucienu draudzenei, vai kādam ģimenes loceklim :).

2. Tramvajos un trolejbusos atklāta problēma, ka paceļot "štangu" (hmmm, dīvaini, kāpēc ne nolaižot), kaut kas tajā sistēmā nobrūk - tiek meklēts iemesls un risinājums, tādēļ pagaidām taloni tikai īpašiem testētājiem (parka darbinieki u.t.t.).

3. Zaķiem būs "hana" - cerēju, ka varēšu stāvēt pie tā skanera ar talonu rokā un , pamanot kontrolieri, neuzkrītoši noskanēt - nekā nebija, kontrolieriem būšot verķis (par smukiem $$$), ar kuru iekāpjot šie bloķē sistēmu :(, kā arī verķis, ar kuru konstatēt, vai esi talonu noskanējis :( :( :(.

Labots - raiviic
Link to comment
Share on other sites

Ieraugot vecajos trolejbusos un tramvajos tos modernos aparātus, kauns paliek. Tas pats kā žigulī ielikt DVD pleijeri.

Link to comment
Share on other sites

Evill_BettyLV

Ne par e-taloniem, bet par sistēmu, kas jau kopš kāda laika ir tramvajos - ekrāns, kur var redzēt nākamo pieturu - kādu informāciju mums tā sniedz? Nākamās 3-4 pieturas. Kāda tam jēga, ja visos jaunajos autobusos un trolejbusos jau tā ir elektroniskā sistēma, kur var redzēt uzrakstu, kur atrodamies.

Tā vietā varēja iztērēt mazāk naudu (daudzkārt!) un pielikt pāris vietās pie sienas tenasportā - nelielu karti vai shēmu, kur redzamas visas pieturas, kur ar ko krustojas un, kur var pārkāpt citā transportā. Jo pat dzīvojot Rīgā jau gadiem, ja gadās pabraukt mazpazīstamā maržrutā man maz ko dod mistisks pieturas nosaukums, ja zinu ielas/objekta nosaukumu, kas ar to nmesakrīt, pēc parastas kartes gabaliņa viss uzreiz būtu skaidrs. Ir tik daudz piemēri citās valstīs.

Link to comment
Share on other sites

Krishius
3. Zaķiem būs "hana" - cerēju, ka varēšu stāvēt pie tā skanera ar talonu rokā un , pamanot kontrolieri, neuzkrītoši noskanēt - nekā nebija, kontrolieriem būšot verķis (par smukiem $$$), ar kuru iekāpjot šie bloķē sistēmu :(, kā arī verķis, ar kuru konstatēt, vai esi talonu noskanējis :( :( :(.

Točna, ka bloķē?

 

Iedomājies situāciju, kad kontrole iekāpj transportā kopā ar 15 pasažieriem, no kuriem, teiksim, 7 ir e-taloni. Tad jau sanāk, ka tie, kas nepaspēs reģistrēties pie skenera (kamēr izspraucas garām tantukiem utt) pirms kontrole tos ir bloķējusi, kļūs par zaķiem?

Link to comment
Share on other sites

Un "ātrgaitas" tramvaju, kura vienīgā ātrgaitas fīča ir zemā grīda, pateicoties kurai, redz tramvajs pieturās mazāk stāvēšot...

 

Zemās grīdas galvenā "fīča" ir tramvaju padarīšana par pieejamiem invalīdiem un veciem ļaudīm.

Link to comment
Share on other sites

VIL, es ļoti labi saprotu zemās grīdas priekšrocības. Kaitina tikai tas, ka to pasniedz kā fīču tramvaja pārvietošanās ātruma palielināšanai.

Mūsu tramvajos un vilcienos tiešām - bezmaz vai debesīs jākāpj...

Tikai tagad Rīgas stacijā pārveidošot peronus uz augstajiem.

 

Tad jau redzēs kad ienāksies tie e-taloni.

Pagaidām mani fascinē tā palaga izmēri, ko iedod sab.transa vadītājs, kad to pērk pie viņa.

Koku bendes...

Kāpēc viņi nevarēja mazāku biļeti drukāt?

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
...Izlobīju sekojošo: 1. Viena brauciena laikā divreiz noskanēt nevarēs - kaut kāda aizsardzība...

Aizsardzība tāda, ka nākamo 'skanu' bija (varbūt joprojām ir) paredzēts atļaut tikai 20 min. pēc iepriekšājā 'skana'.

Nav tur pilnīgi nekāda 'rocket science'

Link to comment
Share on other sites

NC, kad tu iekāp helsinkos autobusā, tu ej garām vadītājam un uzrādi savu biļeti, aktivizē un tml., līdz ar to tas prasa ka transports nevar būt pārblīvēts (nedarbosies efektīgi šāda sistēma)vai pustukšs(nerentabli), helsinkos tas viss ir organizēts tā ka autobuss vienmēr ir pilns, taču ne pārpildīts un tas ir satiksmes organizētāju nopelns, neatkarīgi no riņķveida kustības vai kāda cita varianta, kaut gan jebkurš maršruts arī ir rinķis ar diviem galapunktiem ... Tas kā ir organizēts mūsu sabiedriskā transporta maršruti visa RS un attiecīgā departamenta darbinieki, kuri atbild par transporta plūsmas organizēšanu un visi vaditāji ir vienkārši atlaižami ... Starp citu par luksoforu sinhronizēšanu, tas nav darīts jau no padomju laikiem, zinu no viena kolēģa, kurš teica ka tagadējiem ir svarīgi lai tikai degtu gaismas ... Bez tam padomijas laikos luksofori darbojas divos režimos centrālā vadības sistēmā un lokālajā (pie katra luksofora bija asfaltā ielikta cilpa, ar kuras palīdzību tika noteikta plūsma un attiecīgi regulēti signāli,) Pēdējo tikko sākas neatkarība nahrinizēja... pie pirmajiem asfalta remontiem, jo priekškam šada sistēma ... Vari uztaisīt eksperimentu pa brīvības ielu, ar 70 km/h pēc spidometra var izbrauk gandrīz no paša sākuma līdz juglai, ar 50-60 stāvēsi vismaz 3-4 reizes tanī pašā maršrutā. Atceramies PSRS laikā atļautais ātrums pilsētā bija 60 km/h +/-10 km/h

Link to comment
Share on other sites

Starp citu par luksoforu sinhronizēšanu, tas nav darīts jau no padomju laikiem

Nav tiesa.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
dunduks

nu ik prasti nevar būt gan - jo ir ahuni daudz maršrutu kur fiksēts laiks var visu nograut

Tāpēc jau rakstu, ka tā sākumā bija paredzēts. Vai kas ir mainījies, es nezinu.

Pats TV redzēju, kā RS preses pārstāve teica, ka par draugu tu ar savu viedbiļeti nevarēsi samaksāt, jo nākamo naudiņas atskaitīšau varēs veikt tikai pēc 20 minūtēm. Tā vismaz viņa klārēja pa tv kasti.

Bet tas bija iepriekšēja gada pašās beigās, tāpēc pieļauju domu, ka tagad daudz kas varētu būt mainījies.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

kontrolieriem būšot verķis (par smukiem $$$), ar kuru iekāpjot šie bloķē sistēmu

Vienkārši, bet ģeniāli.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

par e talonu skanēšanu, kontrole nevar pieraadiit, ka es neesmu to talonu skaneejis, jo es varu citiem pasažieriem redzot kaut novilkt gar aparaatu, un taadaa veidaa buus arii liecinieki, ka esmu skaneejis un sisteema viņiem nestraadaa :grin:

 

Par ieriiču bloķeešanu, ir taa kaa teica jau viens no cilveekiem, ka iekaapjot kontrolei, iekaapj papildus veel 15 cilveeki kuriem tad jaakļuust automaatiski par "zaķiem". Un luukojoties no taada apsveeruma iekaartu bloķeešana ir pilniigi garaam. Vieniigi ja nu kontrole iekaapj pagaida kameer visi sakaapušie pasažieri novelk savus e-talonus gar automaatu un tad bloķee sisteemu. (izklausaas diezgan apšaubaami). Taa kaa uz to briidi kontrolieriem jau buus formas teerpi, tad kontrolierus ieraugot, biļetes novilks arii zaķi, taa kaa spriediet paši - sisteema galiigi garaam. Pie kam tam krutajam aparatam ir jaabuut liidzi kaut kaadam paarbaudes sertifikaatam (tobiš ka šamais ir izgajis kaarteejo tehnisko apskati un ir darbam deriigs), un ja tada nav, mani vaardi pret kontroles vaardiem, esmu vai neesmu skaneejis savu e-talonu

 

Par meenešbiļeteem... baruciena laikaa lai atrastos transporta liidzeklii, man ir nepieciešams deriigs braukšanas dokuments. Meenešbiļetei ir noteikts laika posms, jeb termiņš kuraa taa ir deriiga. Tas noziimee ka iekaapjot transporta liidzeklii meenešbiļete ir deriiga jau pirms skaneešanas, un no taa izriet ka man ir juridisks pamats atrasties sabiedriskajaa transportaa. Ja kontrole domaa savaadaak, tad lai palasa normatiivos aktus. (mēnešbiļete - Līgums starp pakalpojuma sniedzeeju - paarvadataaju un pakalpojuma saņeemeeju - pasažieri. Liigums ir deriigs/speekaa liidz noteiktam laika periodam un noteiktam pakalpojumam).

 

Par vienreizeejaam biļeteem. Te nu vareetu griezties pie PTA, jo maksa par braucienu Riigas sabiedriskajaa transportaa ir 40 santiimu, savukaart pie transportliidzekļa vadiitaaja, man pateereetaajam ir jaamaksaa paaugstinaata maksa par pakalpojumu (50 santiimu). Faktiski ar parasto papiira talonu izņemšanu no apgroziibas tiek paarkaaptas manas pateereetaaja tiesiibas. Vairs nevaru noreeķinaaties par vienu braucienu peec noteiktaa tarifa 40 santiimiem (e-talonu vienam braucienam nav iespeejams iegaadaaties). Taa vietaa man tiek uzspiets pirkt pakalpojumu lielaakaa apmeeraa, vai arii maksaat paaugstinaatu maksu. Te man buutu jaapalasa normatiivie akti, un tur kaut ko vareetu savaakt pret tiem sheemotaajiem RS. :))

Labots - viesturs0711
Link to comment
Share on other sites

OffSide

Njez tikai, kā būs tad, ja es mazāk kā 20 min. laikā nomainu divus dažādus maršruta transportus. Moška, ja esi pabraucis vienā divas pieturas - desmit minūtēs un tūlīt nāk otrs, tajā nevarēs kāpt, jo jāgaida, kamēr paies 20 min. un varēs atkal aktivizēt karti....

Link to comment
Share on other sites

NC maršrutus var plānot dažādi, arī apļos, un tas ir plānotāju darbs ..., tāpat ka autobusu izvēle un to intervāli, lai tie būtu visi daudzmaz pilni .... Vil par luksoforu nesinhronizēšanu un neoptimizēšanu un par atslēgtajām cilpām es uzzināju no bijušā kolēģa kurš pats tur savulaik strādāja. Tāpat empīriskais eksperiments ar ap 70 km uz brīvības ielas, liecina vien par to ka luksafori nav parsinhronizēti priekš 50 km ātruma, tas pats ir arī uz čaka ielas.Vienkārši darba vajadzību deļ gadījās braukt pēc 12.00 pa šīm ielām kad nav mašīnu un te ir tāds rezultāts. rīgas sabiedriskā transporta problēma ir tāda ka tas ir 90% maršrutu gadījumā ir saglabājies tāds pats kā PSRS laiku variants toreizējai biznesa loģistikai, centrs-n-tie biroji, pa malām rūpnīcas, esošā departamenta un rs darbinieki vienkārši nespēj sastādīt jaunu sab. transporta shēmu esošai šodienas loģistikai, kas būtu jādara jau sen, kā rezultāta sabiedriskais transports faktiski ir neefektīvs, kam vēl viens apliecinājums bija milzīgais privāto auto parks.

Link to comment
Share on other sites

Papīra biļetes vēl nav izņemtas no apgrozības, eku vēl pirmdien 10 nopirku...

 

Neesmu vēl saņēmis savu personalizēto e-talonu. Tad jau redzēs kā šamo var aktivizēt un papildināt.

Link to comment
Share on other sites

... kā rezultāta sabiedriskais transports faktiski ir neefektīvs, kam vēl viens apliecinājums bija milzīgais privāto auto parks.

 

Lasot komentārus tīklā, man ir radies cits iespaids: , ka pārsvarā cilvēki auto izvēlas kā krāna garinātātāju (sauklis: neiešu sabiedriskajā kratīties). Ir daļa, kas dzīvo neinteresantās vietās, kur tikai ar auto var nokļūt (skat. jaunos ciematus). Trešā kategorija ir vecāki, kas vienu bērnu ved uz skolu, otru uz bērnudārzu un pēc tam paši uz darbu.

 

Nevienam no šiem segmentiem luksoforu pārregulēšana īpašas izmaiņas nedos.

 

Laiku pa laikam uzmetot aci uz Brīvības ielu, esmu ievērojis, ka sastrēgumus efektīvi samazināja krīze.

Link to comment
Share on other sites

Krishius
Njez tikai, kā būs tad, ja es mazāk kā 20 min. laikā nomainu divus dažādus maršruta transportus. Moška, ja esi pabraucis vienā divas pieturas - desmit minūtēs un tūlīt nāk otrs, tajā nevarēs kāpt, jo jāgaida, kamēr paies 20 min. un varēs atkal aktivizēt karti....

Neesi aizdomājies par to, ka šis 20 minūšu ierobežojms varētu strādāt tikai konkrētā trolejbusa/autobusa/tramvaja vagona ietvaros?

Link to comment
Share on other sites

Vasarās arī korķi paliek mazāki (vismaz man tā šķiet), tādēļ, ka kinderus uz skolu nevadā. ;) Par tām zaķu būšanām: redzēju kā 22. trolejbusu kādus metrus 50 pirms pieturas aptur cilvēks dzeltenzaļā vestē ar veiklu zizļa mājienu. Un tad iekšā iestutējās 3-4 kontrolieri, kuriem pat apģērbs visiem bija vienāds.

Link to comment
Share on other sites

jā,tas arī 15.trolejbusā notiek... tikai kaut kā visi zaķi pagrūž kontrolierus malā un izlec ārā.

Link to comment
Share on other sites

Krishius

Vienreiz pat Degpunktā rādīja, ka šitāda kontrole (+ menti) stādina trolejbusus starp pieturām un ņem priekšā zaķus. Tu viens pat kameras priekšā izdomāja no mentiem pēdu paņemt. Tiesa, nesanāca viņam - pēc pārdesmit metriem noķēra.

Link to comment
Share on other sites

Vil, luksoforu pāregulēšana dos labum viesiem satiksmes dalībniekiem, pieņemsim ka tu vari izbraukt ar ātrumu 50 km 6-7 luksoforus 3-4 vietā, tas nozīme to ka visi satiksmes dalībnieki izbrauks ātrāk un nebūssastrēgumu, ja katrs satiksmes dalībnieks, kā auto, tā troleibuss ietaupa 5-15 minutes uz maršrutu tas jau ir labi visiem. Pluss tas samazina sastrēgumus. Runājot par sab tr. efektivitāti, vislabākais radītājs ir salona piepildījums, salons ir pilns bet nav pārbāzts, ja to nevar sasniegt, tad diemžēl tur ir vainojams satiksmes plānotājs ... Kāpēc tas ir svarīgi, redzi lielais sab. tr. tiek dotēts un tukš treoleibuss veltīgi notrallina nodokļu maksātāju naudu, arī tavu artavu, bet pārpildīts atbaida klientus un tiek pārslogotskā rezultāta straujāks nolietojums un pasažieru bēgšanas rezultātā atkal ir pirmais varints. Ir viena lieta ko daži te negrib saprast sabiedriskais transports ir dārga izklaide, jo ir principā nerentabls, pat asv to dotē līdz pat 60% no pārvadātāja budžeta. Kalifornija kur ir veiksmīgs sabiedriskais transports tas kā reizi tiek dotēts uz tiem pašiem 60%, jo zemākas dotācijas jo sliktāts transports. Nekā efektīvāka par auto kā pārvietošanas līdzekli neeksistē dabā. Protams auto no vienkārša transportlīdzekļa var pārtaisīt par prestīža priekšmetu, jaudīgs motors, super lieli un plati diski garums 5 m, entie aprīkojumi. Paskaties jebkura normāla autoražotāja piedāvājumu, tīrs transportlīdzeklis, tur gandrīz nav neviens. Personīgs Piemērs, braucu ar parastu astru g, nekas īpašs, taču pie tā ka tā skaitās kompaktklases auto, tās garums vagona versijā sastāda 4.34 m, tikpat gandrī cik ford siera/mondeo. Masa ir lielāka ka sierai, pie tam ekanomisko modifikāciju viņi rupīgi nereklamēja bīdot pārējās versijas, kuras nebūt nav ekanomiskas, tas pats arī pārējiem ražotājiem, ja pie iegādes es nepainteresētos un nesameklētu 75zs ekanomisko dīzeļa versiju, patēriņs man būtu uz 5-6 litriem 4 vietā par standarta jaudas motoru līdz pat 7-9 litri ar jaudīgāko 2.2 dīzeli, kas astru pārvērš par visai dinamisku mašinu, teiksim atklati 100zs mana motora versija ir diezgan sportiska arī. Tāpec daudzu iepirktās mašinas nav transportlīdzekļi bet drīzāk prestiža objekti, kuru pārvietošanās attiecīgi izmaksā. Pie tam jaunajai astrai ekanomiskākais motors ir jau 90 zs spēku ... ar mazliet lielāku patēriņu. Praktisku (5durvis un normāls bagažnieks) šodien gandrīz vairs neražo, paskaties uz jauno golfu/astu vagonu versijām jau panākušas garumā mercedes w124, gan aprīkojuma ziņā, jaunai pasāts ap 5 metri, hyndai getz -pēc garuma un platuma aptuveni astra I caravan... tāpēc vairums mūdienu auto nebūt nav ekanomiski un ekpluatācijā ir dārgi.

Link to comment
Share on other sites

Pagrieziens pa labi, palaižam gājējus, un viena josla ar efektīvo ātrumu nestrādā. Ko, arī sabiedriskais brauc pa šo joslu?

 

Es pats apšaubu teoriju, ka privātais transportlīdzeklis ir efektīvākais pārvietošanās līdzeklis. Pat nesubsidēts sabiedriskais ir ērtāks un izdevīgāks risinājums, ja vien tas ļauj nokļūt, kur vajag un kad vajag.

 

Privātais transports pats par sevi problēmas nerada, ja vien to ir kur glabāt. Man patika Barselona, kur katrā otrajā mājā pirmajā stāvā veikala vietā ir iebraukšana pazemes stāvvietā. Uz ielām stāv tikai viesi.

======================

Bērns un skolu jāved, ja ar tramvaju aizbraukt nemāk/nevar, tur neko nepadarīsi, bet, pa logu vērojot pusdienas laika trafiku uz Brīvības ielas, neviļus aizdomājos, kādēļ ikdienas jautājumu risināšanai neizmantojam kaut tās pašas videokonferences, bet kratām miesas dzelžu kastē uz otru upes krastu? OK, krīze atnāca, sastrēgumi aizgāja, bet augsti skillotais biznesa cilvēks strādāšanas vietā brauc.

 

Ja gribam pacelt valsts kopproduktu, tad viens solis ir spējīgos cilvēkus izvilkt no dienesta auto un pielikt pie darba, bet otrs solis izvilkt no mājās otrās puses un pēc iespējas pielikt pie darba. //otru cilvēku pielikt pie darba ir vieglāk nekā vienīgajam cilvēkam dubultot ražīgumu.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711
Papīra biļetes vēl nav izņemtas no apgrozības, eku vēl pirmdien 10 nopirku...

 

Neesmu vēl saņēmis savu personalizēto e-talonu. Tad jau redzēs kā šamo var aktivizēt un papildināt.

 

 

Papiira taloni ir deriigi liidz 31 apriilim un peec tam to vairs nebuus :)

 

he tiko veel iedomaajos. Kamdeeļ tak vajadzeeja teereet to lielo naudu kompostreejamo aparaatu iegaadei un uzstaadiišanai, ja peec neilga laika tie vairs nav vajadziigi? Riigas satiksmes sheemotaajiem naudiņu sagribeejaas nopelniit. Kriize tak, ienaakumi mazaaki...

Link to comment
Share on other sites

Kamdeeļ tak vajadzeeja teereet to lielo naudu kompostreejamo aparaatu iegaadei un uzstaadiišanai, ja peec neilga laika tie vairs nav vajadziigi?

 

Entās reizes viņi jau to teikuši, tas viņiem vairākkārt ir atmaksājies!

Link to comment
Share on other sites

divritenis
VIL, es ļoti labi saprotu zemās grīdas priekšrocības. Kaitina tikai tas, ka to pasniedz kā fīču tramvaja pārvietošanās ātruma palielināšanai.

 

Mārci, nekad un nekur nav bijusi oficiāla informācija, kurā būtu minēts, ka tie būs ĀTRGAITAS tramvaji.

Protams, tas, kā to pasniedz kāds masu medijs vai kāds cits, ir cita lieta.

 

Kāpēc viņi nevarēja mazāku biļeti drukāt?

Tas jau ir atkarīgs no to ierīču izgatavotājiem. Protams, neesmu lietas kursā par to, kādas bija alternatīvas iepirkuma konkursa laikā.

 

Dzīvosim, redzēsim.

 

Rspekts no manas puses Arčam par viņa minētajiem punktiem attiecībā uz sabiedrību..

Labots - divritenis
Link to comment
Share on other sites

Papiira taloni ir deriigi liidz 31 apriilim un peec tam to vairs nebuus :)

 

jācer, ka realizācija būs

IF šodiena = 31.APR THEN viss nederīgs

nevis

IF šodiena >=1.MAI THEN viss nederīgs

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711
jācer, ka realizācija būs

IF šodiena = 31.APR THEN viss nederīgs

nevis

IF šodiena >=1.MAI THEN viss nederīgs

 

 

Vards vietaa :) Martam tak bija 31 diena. man kaut kaa laikam sajuka. Bet lasiju ka liidz apriiļa peedejai dienai :)

 

Entās reizes viņi jau to teikuši, tas viņiem vairākkārt ir atmaksājies!

 

nu iespeejaams kaadam kas tos aparaatus ir piegaadaajis utt utp tas ir krietni atmaksaajies. Lai paraada kaadus apreeķinus, nevis tikai tukši muld. Ja jau viņi teiks ka neatmaksaajas, ta tak ziepes var sanaakt.... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Vil, tu tāpēc arī vēro sastrēgumus ka satiksmes plūsmas organizācīja ir nolaista līdz kliņķim, runājot par video konferencēm dažas lietas publiski nav pieņemts apspriest, bez tam datu pārraides drošība. Nedotēts sab. transports nebūs populārs, jo teiksim 2-3 lati par vienu braucienu daudzi nemaksās bet izvēlēsies citu alternatīvu, jo tiklīdz RS palielinās cenas, kas notiks, tad pārējie to darī arī.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Nu tas E-Talons ir viena liela nodokļu naudas izkāšanas afēra. Nevar tādu projektu ieviest ar pamatojumu "tas ir kurta, moderni"!!!!

 

Paanalizēsim:

Ekonomiskais pamatojums: Lasīju ka e-talona ieviešana izmaksās 12 miljonus latu, un ekspluatācijas izmaksas 12 gadu laikā būs vēl 70 miljoni latu... Lai šī sistēma strādātu būs jāalgo daudz kontrolieru, savādāk tauta nepirks biļetes. Pieņemsim ka tiks algoti 100 kontrolieri ar algu uz rokas 300 ls/mēnesī. Lai izmaksātu oficiāli algā 300ls vēl apmēram tik pat ir jāsamaksā nodokļos. Tātad 1 kontrolieris RS izmaksās ~600 ls/mēnesī. Kopā pa 12 gadiem 12x12x600x100 = 8.64 miljoni ls. Kopā sistēma 12 gados izmaksās 12+70+8.64 = 90.64 miljoni ls!!!!!

 

Alternatīvi ja tiktu saglabāta vecā konduktoru sistēma, tad pieņemsim ka RS vajag 500 konduktorus ar algu uz rokas 200 ls un 20 kontrolierus ar algu 300 ls. Tad 12 gadu ekspluatācijas izmaksas: 12x12x400x500 = 28,8 miljoni ls - konduktoru algas + 12x12x600x20 ~ 1,7 miljoni ls - kontrolieru algas - kopā 30.5 miljoni ls. Tātad vecā konduktoru sistēma izmaksātu 3x lētāk !!!!!!

 

Protams ka Etalonam ir kaudze ar trūkumiem -

 

Nevar nopirkt vienu braucienu pa 0.4 ls,

Mēnešbiļetes jāliek pie lasītājiem.

Nevar ar 1 karti samaksāt par vairākiem braucējiem.

Konduktors tomēr nodrošināja vismaz kaut kādu kārtību salonā.

Šoferim būs jānodarbojas ar vienreizējo biļešu tirdzniecību - tas nu nekādi nepalielinās satiksmes drošību un sab. transporta pārvietošanās ātrumu.

Un 500 darba vietas šajos bezdarba apstākļos būtu ļoti ļoti ļoti noderīgas!!!!!!!

 

 

Protams ka būs arī plusi, kā piemēram laika vai zonas biļetes, bet - vai tas atsver visus trūkumus un 3x lielākus izdevumus?????

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Tas ir tāpat kā ar mazo skolu likvidaciju laukos. Visam ir ekonomiskais pamatojums. To, ka bērniem būs tālu jābrauc, ceļa izmaksas pieaugs, neviens nerēķina. Ja ģimenē ir vairāki bērni, tad ceļam vien sanāk apaļa summa. Vēl ir problēma, ka nav jau ar ko braukt. Tajās lielajās skolās internāti ir arī nolikvidēti. Rezultāts - daudzi bērni neies skolā. Var jau būt, ka tas valstij t.i. sabiedrībai ir izdevīgi? Protams, varētu visus iedzīvotājus deportēt uz Rīgas rojonu. Izmaksas uz vienu imfrastruktūras vienību būtu pavisam mazas.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...