Jump to content

Kā nobarot 2kW līdzstrāvas motoru?


Jete burkānciemā
 Share

Recommended Posts

Jete burkānciemā

Ir 2kW motors no "treadmill" trennažiera. Šim specenē rakstīts, ka max spriegums šim ir 130VDC, tad arī ir max jauda un apgriezieni. Tas nozīmē, ka pie šāda sprieguma šamam zem maksimālas slodzes vajadzētu apēst

pat 15A. Dikti daudz. Man tos max apgriezienus nemaz nevajag, pietiktu ar tiem, kas ir pie 90-100V. Bet kā lai šamo nobaro? 220-110v trafi maksā daudz (ņemot vērā vajadzīgo jaudu), daudz aķus ķēdē slēgt arī nebūs labi. Man ir maiņtransformators, bet tam max jauda ir tikai 500W un šo motoru slogojot es to maiņtransformatoru ātri vien nobeigšu. Tad ko gudrie var ieteikt šinī sakarā? Ja galīgi nebūs nekādu normālu risinājumu tad būs vien jāiet uz latgalīti un jāpērk kāds tik pat jaudīgs maiņstrāvas motors uz 220v. A mož kādam tāds lieks pagultē mētājas? Varētu nopirkt. Apgriezienus man vajag ap 2000.

Paldies.

Link to comment
Share on other sites

Tu toč esi pārliecināts, ka līdzstrāvas? Varbūt tomēr maiņstrāvnieks ar kolektoru? Tad ir varianti.

Link to comment
Share on other sites

Autors raksta, ka DC. Laikam jau lēto variantu nav, bet var mēģināt pameklēt kādu tiristoru strāvas regulatoru, ko ieslēgt AC pusē, pēc tam tilta taisngriezis (diodītes arī diezgan labas vajadzīgas uz 300 V un 1--20 A).

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

ir ir līdzstrāvas. Bez slodzes es šamo esmu darbinājis ar maiņtransformatoru, taisngriezi un filtrējošo kondensatoru, bet ja slogo, tad attiecīgi sāk ēst vairāk strāvas un maiņtransformatrors sāk neganti dūkt.

Link to comment
Share on other sites

Smags gadījums. Varētu derēt kāds tiristoru taisngriezis - stabilizators. Učuks jau virzienu norādīja.

Link to comment
Share on other sites

Ja tas ir kolektora motors ar virknē slēgtiem tinumiem, tad tas pilnīgi normāli var darboties arī no maiņstrāvas. Paliek gan problēma, kā dabūt tos 90-100V.

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Firza, tas ir klasisks līdzstrāvas motors ar magnētiem un oglītēm. Apkārt magnētiskais lauks, pa vidu rotors ar tinumiem uz kuriem strāva tiek padota caur komutatoru ar oglīšu palīdzību.

 

Man te krabju nūjiņa ieteica risinājumu - viena diode un viss.

Viena diode bez filtrējošā kondensatora dod 102-105V līdzstrāvu. Tas ir tieši tas ko vajaga. Tikai diode vajadzēs jaudīgu, vai arī vairākas paralēli, bet tā jau ir maza bēda.

Labots - Resnais maita
Link to comment
Share on other sites

Viena diode dod vienu pusperiodu. Vidējā vērtība tiešām būs 110 V. Bet tā nebūs līdzstrāva. Tikko sāksi filtrēt ( ķipa, kondensators ), tā būs auzās. Amplitūdas vērtība paliek tie paši 310 V. Ja nefiltrēsi, motors stipri sils arī bez slodzes.

 

P.S. Slodze būs pastāvīga vai mainīsies?

Labots - WildGun
Link to comment
Share on other sites

Tad var mēģināt izlīdzēties ar kādu līdzīgai jaudai paredzētu elektroinstrumenta apgriezienu regulatoru. Nu, ķipa, tādu, kas bormašīnai spaidāms. Tālāk taisngriezis, kondensators, motors.

Link to comment
Share on other sites

Ja saprotu pareizi, tas gaismas dimmers ir parasto lampiņu spožuma regulators, ja?

 

 

Ja tā, tad der. Fiška tā pati.

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Jā, domāju tos pašus lampiņu spožuma regulatorus. :)

Nu skaidrs, izskatās, ka tas būs labākais variants un tādus štruntus var dabūt pat ar 2kW un salīdzinoši lēti :)

Link to comment
Share on other sites

Tikai neaizmirsti, ka taisngriezis vajadzīgs, kondensators arī. Un kontrolē to visu.

 

Cerams, testeris Tev ir?

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Jā, bet pie tādām jaudām tas trafiņš izmaksātu vairāk kā pats motors :)

Link to comment
Share on other sites

Labāk autotransformators- i spriegumu ( apgriezienus ) var regulēt , i izmērs maziņš ( nu salīdzinoši ) . Tik , tagad ir tāds jāmeklē ( kādreiz utenī pardeva par smiekla naudām)

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Labāk visiem lielas penzijas, tautai tiesības atlaist saimu un kalvīti uz sārta... Bet būsim reāli, tas būs dikti dārgi ņemote vērā vajadzīgās jaudas.

Link to comment
Share on other sites

tas ir klasisks līdzstrāvas motors ar magnētiem un oglītēm. Apkārt magnētiskais lauks, pa vidu rotors ar tinumiem uz kuriem strāva tiek padota caur komutatoru ar oglīšu palīdzību.
Kā jau augstāk teicu, ja tas motors ir ar virknē slēgtiem tinumiem (abi ierosmes tinumi ir saslēgti virknē ar motora kolektora tinumu), tad tāds "klasiskais līdzstrāvas motors" var darboties arī no maiņstrāvas. Rokas elektroinstrumentos arī ir visparastākais līdzstrāvas motors, bet tie tiek darbināti no maiņstrāvas (elektriskā rokas urbjmašīna darbojas no līdzstrāvas metināšanas aparāta). Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Tā, dabūju tos dimmerus. Diemžēl nebija veikalā baigi jaudīgu, bija max 800w tāpēc ņēmu divus. Nebija dārgi - pieci lati gabalā. Jautājums tagad sekojošs, vai es viņus varu slēgt pie maiņstrāvas paralēli un tad katram savu taisngriezi, kuru iztaisnoto strāvu pēcāk iepildīt vienā kopējā kondensatorā? Es domāju šitā:

post-77067-1224773725_thumb.png

 

Reku oriģīnālā šēma, kas nāca līdzi dimmerim manuālī. Biku man kaut kas tur neliekas pareizi:

post-77067-1224773773_thumb.png

 

Neesmu ar dimmeriem nekad strādājis. Kāds var pastāstīt kā tur īsti ir? var tā darīt kā esmu iecerējis?

Link to comment
Share on other sites

Loģiski pareizi, bet diezi vai strādās. To, ko Tu rakstīji par jaudīgiem dimmeriem - tā arī sapratu - jaudīgs dimmers. Ieteicos jau par jaudīga elektroinstrumenta regulatoru.

 

Liekas, ka būsi nelietderīgi izsviedis naudu.....

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Nu tik jaudīga dimmera kā man vajag, veikalā nebija, tāpēc izdomāju, ka mož var paralēli abus slēgt. Vajadzēs tik katru atsevišķi sākumā noregulēt uz vienādiem izejas spriegumiem un tad slēgt paralēli kopā. Nu ko - jāmēģina tik.

BTW, vai ir vienalga uz kura vada to dimmeri liek (fāzes vai nulles)? Manuprāt jā, bet vai tā tiešām ir?

Labots - Resnais maita
Link to comment
Share on other sites

Liecies mierā, paralēli , tur, nekas labs nesanāks . Nez kāda tam uzbūve, bet , vecajos stāvēja simistors- toreiz , vienkārši , to detaļu nomainija ar jaudīgāku ( un uz normāla radiatora, jo grozi kā grozīdams , bet pie šādas jaudas izdalās krietns siltums- laikam sprieguma kritums uz to pusvadītāju bija ap 2-3V . Sareizini ar strāvu sanāks pasākums , kam vajag radiatoru) . Vispār , tie modernie ir viens ar kompaundu saliets bloks - nez vai ko var mainīt. Bet paralēli.... nu nav jau prasta pretesība , nokūpēs ka nemetās. Labāk pameklē shēmas prastam tiristoru/simistoru regulatoram internetā , salodē tās pāris detaļas un būs tev laime.

Tik piemirsu piebilst, ka pie šiem jaudām , var sanākt nevāji traucējumi elektrotīklā no prasta tiristoru/simistoru regulatora

Reku-šeku viena shēma, kur ... ) http://www.radio-konst.narod.ru/moi_konstr...g_bol_moch.html

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Šitam arī iekšā simistors uz radiatora. Reku šitāds:

post-77067-1224794889_thumb.jpg

 

Virsū rakstīts BT136. Reku atradu datu lapu:

http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searc...136&q=BT136

 

Lapā rakstīts, ka RMS On state current - 4A, Non-repetitive peak ON state current 25A.

Sanāk, ka normāli jams tur 4A, bet var izturēt par 25A īsus strāvas pīķus? Ja tā, tad tie 4A ir daudz par maz. Nez vai var tā vienkārši pārlodēt jaudīgāku simistoru? Nekas tanī kontroles šēmā nav jāmaina? Un ja tā, tad varbūt kāds var ieteikt kādu jaudīgu simistoru, ko lietot lai aizstātu šito?Skatos argusā dafiga simistoru:

http://www.argus.lv/index.php?cPath=1_58_7...t=2a&page=1

tiec nu gudrs kuru ņemt.

Labots - Resnais maita
Link to comment
Share on other sites

Es vēl arvien pieturos pie viedokļa, ka tas motors var darboties no maiņstrāvas. Veļas mašīnās arī ir līdzstrāvas motors kurš tie darbināts no maiņstrāvas un apgriezienus regulē ar tiristoru vadības bloku.

Un pat, ja tas motors nu nekādi nevar iztikt bez līdzstrāvas, tad tajās taisngriežu shēmās, kondensators ir pilnīgi lieks, tik un tā sanāks stipri pulsējoša līdstrāva. Kādam gan jābūt kondensatoram, lai tas pie 2kW slodzes spētu kaut vai mazliet nolīdzināt pulsācijas?

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Nu par kondensatoru taisnība, nah viņu. Bet dimmeri pataisīt jaudīgāku šā kā tā vajadzēs, tāpēc gaidu ieteikumus par to, kuru simistoru ņemt no argusa sarakstā pieejamajiem, lai rīt varu aizšaut pakaļ un paķert :)

Link to comment
Share on other sites

Spriežot pēc foto, tā shēma ir visprastākā- ņem kādu 25A (darba) simistoru no tiem Argus un provē ( cena jau ir galīgi nīkulīga). Tik , skaties , lai tas otrais skaitlis ( spriegums) tam jaunajam būtu vienāds ar veco. Simistors ir prasts kā valenks ( un izturīgs) pusvadītājs . Tik neaizmirsti par jaudīgu radiatoru, bet pārējais jau ir mazsvarīgi . Es arī , domāju, ka nav ko sarežģit un vajag pa taisno , bez taisngrieža to motoru . Neko jau nenobeigsi. Nu , ja dikti gribās, tad , tanī pašā Argusā paņem jaudīgu tiltiņu ( santīmi, tik atkal vajag jaudīgu radiatoru- tāpēc provē , sākumā bez taisngrieža)

Link to comment
Share on other sites

Jete burkānciemā

Ok, dabūju 25A simistoru un aizvietoju ar to oriģinālo. Pieliku klāt 40w lampiņu un viss itkā strādā, lampiņas spožums reguējas. Laikam jau viss ok. Tagad tik jāuzliek simistoram radiators un lieta būs darīta :)

Paldies visiem, kas palīdzēja.

post-77067-1224856132_thumb.jpg

 

Viss ir slikti. Lai arī ar šito tagad var kontrolēt lampiņas ar kopējo jaudu pat 2kW, tomēr motoram šis neder. Jo ar testeri pārbaudot, jams kontrolē spriegumu tikai robežās no 160-200V. Protams, lampiņām jau neko vairāk nevajag. A man vajag sprieguma maiņu sākot no 30v. Laikam šitas neies krastā.

Link to comment
Share on other sites

Ja jau tas regulators, regulē lampiņu no pilnīgi izslēgta līdz pilnīgi ieslēgtam stāvoklim, tam vajadzētu regulēties plašākā diapazonā, nevis tikai 160-200V.

Parasta lampiņa, sāk spīdēt pie sprieguma kurš ir krietni zemāks 160V. Varbūt Tev kaut kas nav kārtībā ar mērījumiem?Cerams, ka spriegumu Tu mērīji uz lampiņas, nevis uz brīviem galiem bez slodzes.

Mērījumi var būt nepareizi arī dēļ tā, ka maiņsprieguma voltmetrs ir graduēts, lai uzrādītu sinusoidāla sprieguma efektīvo vērtību, noteiktā frekvenču diapazonā. Simistors izmaina maiņsprieguma formu un mēraparāts var uzrādīt pilnīgi aplamus rezultātus. Šajā gadijumā, labāk tos mērijumus taisīt ar mehānisko voltmetru, vai parasto elektriķu indikatoru (divpolu), digitālajiem multimetriem no tāda sprieguma var "jumts aizbraukt".

Link to comment
Share on other sites

Ja slodze būs 2kW, tad jēgas no kondensatora nav nekādas. Vienalga cik lielu kondensatoru likt pie taisngrieža, tik un tā izejas spriegums ne tuvu nelīdzināsies tam, ko varētu saukt par līdzspriegumu.

Link to comment
Share on other sites

Jo ar testeri pārbaudot, jams kontrolē spriegumu tikai robežās no 160-200V

 

Shirpotreba kitajoznijs testeris meerot to kas naak aaraa no tristoru regulatora melos kaa traks suns.

Link to comment
Share on other sites

nu pag, hrenovajam autotransformatoram ko nopirku Kolorīts bodē pa tiem 35Ls bij rakstīts virsū ka 8 A šis tur. tātad uzgriež uz 120V un x8A ir jau cerīga jauda? nu lab, pie 30V nekas arī tur nav.. nja. kad stāstiji par to dimmera tiristoru, likās traki cerīga tā shēma. sazin, ko ta nu tagad te lai dara..

Link to comment
Share on other sites

Palasijos .. teikšu tā - beidzat nu māžoties ar lampiņu regulatoru līdzstrāvas motoram. Nodegs abi. Tur taču uz lampiņu nāk ārā tas pats tīkla maiņspriegums. Tikai ar apgraizītiem pusperiodiem. No līdzstrāvas tur nav ne smakas.

Bez kārtīga trafa nekas labs nevar būt.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...