Jump to content

PASCAL: Graph Unit...


Guest Kriss
 Share

Recommended Posts

es lietoju dev-pascal programmu ar visu complimatoru. Saaku apguut taadu lietu kaa Uses graph; bet kaut kas nav ok jo complimators man izmet kludas pazinojumu

c:dev_gpcsavedpasdarinajumiuntitled2.pas:2: module/unit `graph' could not be compiled

pats scripts izkataas saadi

Program max_koord; 

      Uses Graph; 

      Var a, b:Integer; 

      Begin 

              a:=Detect; 

            InitGraph(a, b, ‘ c:tpbgi  ‘); 

            Writeln(GetMaxX,' ', GetMaxY);   {Izvada monitorā ekrāna maksimālo X koordināti un maksimālo Y koordināti} 

            Readln; 

            CloseGraph; 

      End. 

Kur vareetu buut kluuda?

P.S. Un kas taa par diru c:tpbgi? Man tadas diras nav un nesaprotu vinas jegu... Varbut tiesi tapec vins man nevar noompliteet?

Windows xp

Link to comment
Share on other sites

taa dalja "c:tp..." ir tas, ka paskaala direktorijaa ir mape BGI un tajaa ir fails EGAVGA.BGI kursh ir vitaali nepiecieshams lai tev ietu grafiskaa vide.

Link to comment
Share on other sites

Guest advuser

Sen tāds Pasal nav kustināts, bet zinu ka Pascalam varēja nokonfigurēt Directories un tur laikam bija tāda rinda kurā vajadzēja ierakstīt tpu direktorijas ceļu, apskaties sem options/directories vai kaut kas uz to pusi

Link to comment
Share on other sites

Guest Kriss

Caur search izmekleeju visu pc... taads EGAVGA fails man nav :) un savaa dev-pascal neatradu vietu kur var nodefineet vietu tam failam.

 

P.S. varbut ir kada laba alternativa dev-pascal softam? Neieteikt turbo pascal jo man vins uz xp neiet.. Instaleesanas aakumaa izmet kluudu.

Link to comment
Share on other sites

Guest advuser

Esmu instalējis arī uz XP un nekādas problēmas nebija pameklē citu TURBO PASCAL versiju

Link to comment
Share on other sites

Caur search izmekleeju visu pc... taads EGAVGA fails man nav :) un savaa dev-pascal neatradu vietu kur var nodefineet vietu tam failam.

 

P.S. varbut ir kada laba alternativa dev-pascal softam? Neieteikt turbo pascal jo man vins uz xp neiet.. Instaleesanas aakumaa izmet kluudu.

 

egavga.bgi failu var nokachaat kaut vai no dc++. progas kodaa galvenais ir noraadiit uz shito failu, jo tas ir tjipa videorezhiima draiveris

Link to comment
Share on other sites

Ak, aapshi! :D

 

Shitais 'graph' units un 'egavga.bgi' ir Borland izgudrojums! T.i. tas straadaa Borland Pascal un Turbo Pascal, bet nevis citos! BGI=Borland Graphics Interface. :lol:

 

Tiesa - citos Pascal-os ir meegjinaats to pakaljdarinaat. Piemeeram, FreePascal itin labi speej arii ziimeet taadaa pashaa veidaa. Tikai vinjam nav nekaadu .BGI failu. Vinjsh to vienkaarshi ignoree, cik es zinu.

 

Vaardu sakot - palasi sava kompilatora dokumentaacijaa, kaa vinjam konkreeti notiek riikoshanaas ar grafiku. Viens ir skaidrs - ne shaadi! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest vampirelli

Man ir taada informaacija, ka writeln grafiskajaa rezjiimaa nestraadaa. Vismaz manam pascalam taa negaaja, tapeec izmanto komandu Outtext, vai OutTextXY. Vairaak info help failaa kas iet klaat Pascalam.

Link to comment
Share on other sites

Man te palasot radās pārdomas, vai, mūsdienās mācoties programmēt, vispār ir vērts ķēpāties ar DOS grafiku? Ar to neko reāli noderīgu neuztaisīsi un arī, ja vienkārši vēlme kādam parādīt, var rasties kādas ķibeles ar DOS. Tiesa gan, uzreiz ķerties pie DirectX un OpenGL arī ir par traku, bet pazīmēt kaut kādas figūriņas iekš Delphi uz TCanvas nebūtu ne vainas.

Vispār jau vislabāk pamācīties kaut ko no dinamiskajām datu struktūrām, OOP un DB, bet pēc pieredzes zinu, ka sākumā tas nepavisam neliekas interesanti :)

Link to comment
Share on other sites

Man te palasot radās pārdomas' date=' vai, mūsdienās mācoties programmēt, vispār ir vērts ķēpāties ar DOS grafiku? Ar to neko reāli noderīgu neuztaisīsi un arī, ja vienkārši vēlme kādam parādīt, var rasties kādas ķibeles ar DOS. Tiesa gan, uzreiz ķerties pie DirectX un OpenGL arī ir par traku, bet pazīmēt kaut kādas figūriņas iekš Delphi uz TCanvas nebūtu ne vainas.

Vispār jau vislabāk pamācīties kaut ko no dinamiskajām datu struktūrām, OOP un DB, bet pēc pieredzes zinu, ka sākumā tas nepavisam neliekas interesanti :)[/quote']

 

Pareizi DOS grafiskais režīms ir bezjēdzīgs.

Cik man bijis vajadzīgs, esmu izlīdzējies ar TCanvas. Šāda pieeja ir pateicīga, jo tā atbalsta grafiskos pamatelementus punktu, līniju, apli. DOS grafiskais režīms nodrošina tieši to pašu.

 

Protams, būtu interesanti apgūt OpenGL, bet nav sanācis laika pieķerties.

Link to comment
Share on other sites

Vieniigi, manupraat, DOS ziimeeshanas rezjiims ir pievilciigaaks iesaaceejiem, jo tur nav objekotrienteetiibas, kas biezji vien saakumaa nav iisti saprotama. Protams, ar to neko nopietnu pasaakt nevar, tachu radiisies pirmaas nojausmas par to, kaa tad reaali notiek ziimeeshana uz datora. Mazlietinj veelaak, kad jau buus apguuti objekti, tad varees arii paariet uz Delphi un vinja piedaavaato TCanvas. Nu, vismaz taa man liekas. :p

Link to comment
Share on other sites

Hmm, kaut kur vienā tutoriālī bija GDI piedzīts pie DirectX - tip, zīmē izmantojot GDI f-jas, bet tālāk jau tas zīmējas ar DirectX. Nu vai kā tamlīdzīgi. Patiesībā jau zīmēšana ar DX nemaz nav tik grūta, tikai visas inicializācijas utml. ir ar baismām f-jām.

 

OpenGL būtu labāks tādā ziņā, ka ir krosplatformu, DirectX atkal piedāvā pilnu komplektu - D3D zīmēšanai, DInput ievadierīcēm....

 

Ak, jā, DirectX jau kādu laiku vairs nav DirectDraw, bet visa zīmēšana notiek caur Direct3D.

 

Jebkurā gadījumā - ja ir vēlme ko grafisku programmēt, tad D3D un OGL tutoriāļu ir kaudzēm, var sagūglēt, vai arī šeit (pavecs manu bukmarku spogulis), pie programming apskatīties.

 

Un vēl padoms - aizmirsti par pascal, ja vien tas nav obligāti uzspiests. Ņem delfus vai C(++). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu... Ko varu atbildeet uz sho:

 

1. Jaa, DirectX ir integreets GDI atbalsts.

2. DirectX un OpenGL ir jau stipri advanceetas lietas nopietnu programmu taisiishanai. Taas noteikti nebuus piemeerotas pirmajiem soljiem grafikaa un programmeeshanaa. GDI ir jau nedaudz draudziigaaks, tomeer arii...

3. Tieshi otraadi, labaak saakt ar Pascal, un peec tam paariet uz nopietnaakaam lietaam. Par to jau te ir daudz runaats. Caur Pascal iemaacaas pamatus, kurus citaas valodaas ir daudz gruutaak apguut. Nu, OK, Delphi veel itkaa ir ObjectPascal valodaa, tomeer arii tas jau ir sarezgjiitaak nekaa parastais Pascal un tur ir nianses... Bet ar C/C++ nu gan niparko nevajag saakt, taa apguut lietas buus pavisam gruuti.

Link to comment
Share on other sites

3. Tieshi otraadi' date=' labaak saakt ar Pascal, un peec tam paariet uz nopietnaakaam lietaam. Par to jau te ir daudz runaats. Caur Pascal iemaacaas pamatus, kurus citaas valodaas ir daudz gruutaak apguut. Nu, OK, Delphi veel itkaa ir ObjectPascal valodaa, tomeer arii tas jau ir sarezgjiitaak nekaa parastais Pascal un tur ir nianses... Bet ar C/C++ nu gan niparko nevajag saakt, taa apguut lietas buus pavisam gruuti.[/quote']

 

Pilnīgi piekrītu - programmēšanas sākumus vajag sākt ar paskālu, bet... pēc iespējas ātrāk vajag advancēties uz ko citu, jo diemžēl mūsdienās neko nopietnu paskālā neuzrakstīsi. Žēl protams laiku, kad port() funkcija (jeb port[] masīvs??? neatceros) bija spēks. 8)

 

Rezumē - ja cilvēks jau sāk mocīt grafiku, tiešām ir jāpadomā par kādu windouzīgu izstrādes vidi...

 

[EDITED] btw. Iczelions esot sācis programmēt ar ASM... respect 8)

P.S. Sorry, ja izklausos nesakarīgi, bet gulēt gribas :oops:

Link to comment
Share on other sites

Kas ir Iczelions?

 

P.S. Lielais vairums manu pasniedzēju ir mācījušies programmēt mašinkodos, ievadu veicot ar perfokartēm. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...