Vairākus gadus veikalā nostrādāju, reāli tāds gadījums, kad pircējam bija jāatmaksā nauda īsi pirms garantijas termiņa beigām bija 1. Vismaz man.
Jā, viņam samaksāja mazāk nekā oriģinālā preces vertiba, bet tad par nācām pretī ar atlaidi nākamajam tāda paša zīmola pribambasam.
Pašam ar OLED TV sanāca šādi - parādījās svītra uz ekrāna 2 mēnešus pirms garantijas beigām. Savāca uz garantiju. Teica, būs divas iespējas - paņemt jaunu un labāku ar piemaksu vai arī saremontēt.
Beigās nomainīja paneli šie, kas laikam izmaksāja vairāk nekā ja mēs būtu piemaksājuši par citu un jaunāku. Bet šiem bija bail par reputāciju, pieļauju .
Visas šīs "iztur divi gadi" leģendas laikam ir no tiešām budžeta klasēm vai kādiem 100 no 1 000 000 pārdotajiem
https://lvportals.lv/e-konsultacijas/35527-pateretaja-tiesibas-ja-preci-kas-nodota-garantijas-remontam-nav-iespejams-salabot-2025
Ja pārdevējs nevar novērst preces neatbilstību, tad patērētājs ir tiesīgs pieprasīt, lai pārdevējs samērīgi samazina preces cenu vai atceļ līgumu un atmaksā par preci samaksāto naudu. Bet, samazinot cenu vai atceļot līgumu un atmaksājot patērētājam par preci samaksāto naudu, var tikt ņemts vērā preces nolietojums vai labums, ko patērētājs guvis, lietojot preci, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās.
Amerikā jau pavisam kruta, pat krokodili dzīvo. Bet ko tas palīdz, ja Latvijā ir šādi:
"Garantija ir ražotāja vai pārdevēja bezmaksas apsolījums atmaksāt patērētājam par preci vai lietu samaksāto naudas summu, apmainīt preci vai lietu pret atbilstošu preci vai lietu, bez atlīdzības novērst preces vai lietas neatbilstību vai veikt citas darbības, ja prece vai lieta neatbilst garantijā vai reklāmā sniegtajam raksturojumam".
Garantija dodama rakstveidā, tai jābūt brīvi pieejamai pirms preces iegādāšanās vai pakalpojuma saņemšanas, un tajā skaidri norādāmi nosacījumi prasījuma pieteikšanai attiecībā uz garantiju, kā arī garantijas termiņš – laika posms, uz kuru attiecināta garantija, garantijas devēja nosaukums (firma), vārds, uzvārds, adrese.
Lai nu Dievs dod arī atcerēties, kā arī ar tām smukajām meičām kādreiz ballēs viss ir beidzies?😀
A jūs šeit par visādiem ērmiem vēl runājat? Kad vecis jau ir nolūzusis, tad diezin vai kas var notikt?
Paldies, es parasti spelēju ar abiem datorfeisiem, online nekad.
Piezīme par spēli datorā- gribētos lai varētu pilnu ekrānu paņemt.
Piezīme par abām spēlēm-derētu offline versija, kur spēlē 2 fiziskie spēlētāji ar 1 datoru-tas mums aktuāli, kad ar meitu divatā gribas uzspēlēt.
Bet vispār laba spēle, un abi roboti arī samērā labi spēlē
Nēnu kautkādu 'minimālo mūžu' jau parasti padomā, cik vien BoM izmaksas atļauj.
Piemēram ja liek NAND čipu iekš produkta un tā atmiņa ir teorētiski ar 60k cikliem, tad pārliecinās ka vismaz kādus 5 - 10 gadus izvilks ar 'tipisku' lietošanu un nenobeigsies pēc gada. Bet neviens neliek specifisku atmiņu ar nolūku, lai nobeigtos pēc 2 gadi.
Un kā tad ar 'pasaules lielāko tirgu' - ASV? Kur nav nekāda garantija noteikta ir likumu? KUr pa lielam ražotāji dod tikai 1 gadu garantiju brīvpārtīgi, ilgāku pašam jāpiemaksā? Nemaz nerunājot par visu pārējo pasauli. Tur plāno ka ies tikai 1 gadu vai mazāk?
Vai Īriju/UK, kur var vēl 6 gadus pēc pirkuma pieprasīt garantiju lai novērš 'ražošanas defektu'.
Protams, bet to sauc par reputāciju. Bet te ir jautājums cik ilgi ierīce kalpo juridiski, nevis plāno, paredz, tā vajadzētu būt, tur tam tā bija, bet cik ilgu laiku kalpo tā ka ar garantiju.
Telefoni mierīgi velk ap 4-5 gadiem. Neesmu dzirdējis par kādu masveida sprāgšanu pēc diviem gadiem.
Parasti jau vairāk morālie faktori ne fiziskie ietekmē nomaiņu. Nu ok, viens fizikālās faktors ietekmē gan - baterija