Jump to content
  • Jaunākie Ieraksti

    • Jurkins
      Ja rezultātā NASA atbrīvosies no nepieciešamības "iekļaut", jau tas ir labi. A revanši, konkurenti... tas ir dzeltenajām lapām. 
    • AndrisBB
      Nu vismaz no tā visa ir redzams un diezgan droši paredzams, kurš būs nākamais ASV prezidents.
    • Jurkins
      Šādi (un vēl skaistāk) vajadzēja izskatīties BLM salašņu "samīlēšanai". Diemžēl toreiz Tramps nolohojās.
    • AndrisBB
      Un kāds sakaras 'iekļaušanām' ar Trampa personīgajiem revanšiem saviem konkurentiem? Tūr īpaši apdāvinātam jābūt, lai savilktu kautkādas paralēles.
    • 138
    • AndrisBB
      Nu kapēc valsts aģentūra nodarbojas ar biznesu? Valts aģentūrai vajadzēja kautkādu pakalpojumu. Varēja darīt paši, varēja pašūtīt pie krieviem (kā tas tika darīts), varēja pasūtīt no SpaceX. Un tieši tas sākotnējais pasūtījums arī atļāva tam SpaceX izveidoties.   Tālāk, ja nebūtu SpaceX, tad nebūtu arī StarLink un kas to zin kas vēl nebūtu. Nejaunu krievi spētu visu nogādāt kosmosā.
    • Jurkins
      Jā! Fundamentālie pētījumi ir kas cits. Bet arī tos labāk veikt bez dažādām "iekļaušanām". Ko un kā un vai vispār nogriezīs, to redzēs, bet visskaļāk parasti brēc tie, ka baidās, ka viņus vairs "neiekļaus".
    • 138
      Jā, varētu būt, ka nav tas, jo, kā biedri minēja, finansējums % no IKP 10x mazāks nekā tajos laikos. 💁🏻‍♂️ Resnas melnas iekļautas lesbietes atkal vainīgas?
    • Jurkins
      Nu tak tieši precīzi pēc efektīvākajiem paraugiem - valsts aģentūra nenodarbojas ar biznesu (un arī, piemēram, ar body positive afrotransu iekļaušanu), bet izvieto pasūtījumus privātajam biznesam. Jā, arī ar DžeimsuVebu var tieši tāpat.
    • Jurkins
      dažāda veida "iekļaušanu" organizēšanai un uzturēšanai.   Atslēgas vārds šeit nav Tramps. Atslēgas vārds ir tas, ka kaut kas sāk mainīties. Lēnām, ar lielu pretestību, bet gan jau...😉. Šis NASA galīgi nav tas NASA, kas bija "apollonu" laikā. Bet, ja neizdosies šamo mainīt atpakaļ, tad ķīnieši aizies priekšā ar hiperskaņas ātrumu. Nu manīs.   @Aigars, tas mans posts bija nenopietns. 
    • AndrisBB
      Plus ja nebūtu pasūtījumi no NASA, tad visdrīzāk nebūtu arī SpaceX.
    • Laxe
      Ak dieviņ pasarg, cik ļauni tie irānieši.  Kā viņi uzdrošinājās sākt tādus ubrukumus pret pasaules mūžīgi apbižoto tautu.....   Laba komēdija, izbaudu visu šo. viņu liekulībai nav mērvienības        
    • MasteR's
      Viens ir atskaņošana, otrs ir aizture veicot jebkādas darbības...
    • binary
      Kāds ir šāda jautājuma mērķis?   Privātais bizness ir finansiāli efektīvāks īstermiņā, taču tā mērķis ir pelnīt. Pat ja veic kaut kādus izpētes darbus, tad to mērķis tāpat paliek tāds pats - pelnīt vēl vairāk. NASA, šķiet, ir pavisam citi mērķi, attiecīgi arī atļaujas tērēt naudu uz 80 gaismas gadu attālumā esošas planētas atmosfēras pētīšanu, ko privātajam nebūtu nekādas intereses darīt.   Tur, kur var samazināt izmaksas, sadarbojoties ar privātajiem, tur jau laikam neviens netraucē sadarboties? Šķiet, NASA jau gadus 20 sadarbojas ar Īlona Maska SpaceX, vai ne tā?
    • 138
      Losandželosas "specoperācija" sāk izskatīties pēc kaut kā, salīdzinājumā ar ko protesti Krievijā un Baltkrievijā bija kā pastaiga parkā. Šis ir vēl ļoti maigs video, ir daudzi ar "neletālo" ložu sekām, nelikšu.  
    • 138
      Ne tikai Hamas  
    • Aigars
      Labs jautājums. Varbūt Hamas militārie komandieri atrodas pazemes bunkeros?
    • 138
    • Aigars
      Kāda ir pašizmaksa palaist kosmosā 1 Kg kravas ar NASA raķetēm un Ilona Maska raķetēm? Salīdzināt kravas palaišanas pašizmaksu kosmosā starp NASA un Ilona Maska (SpaceX) raķetēm ir interesants jautājums, jo tas atspoguļo būtiskas atšķirības kosmosa industrijā. Kopumā, SpaceX ir ievērojami samazinājis palaišanas izmaksas, pateicoties daudzkārt izmantojamām raķetēm. Tomēr ir svarīgi precizēt, ka "pašizmaksa" var atšķirties atkarībā no aprēķina metodikas (vai tiek ņemtas vērā tikai tiešās izmaksas, vai arī izpētes un attīstības (R&D) izmaksas). SpaceX (Ilons Masks) SpaceX ir veicis revolūciju kosmosa palaišanas nozarē, pateicoties savu raķešu (īpaši Falcon 9 un Falcon Heavy) atkārtotai izmantošanai. Falcon 9: Tiek lēsts, ka Falcon 9 palaišanas izmaksas svārstās ap 67 miljoniem ASV dolāru par misiju. Ja mēs to dalām ar tipisko kravnesību uz zemo Zemes orbītu (LEO), kas ir aptuveni 22 800 kg, tad aptuvenā pašizmaksa par 1 kg ir: ~2938 ASV dolāri par 1 kg (uz LEO). Jāņem vērā, ka šī summa ir vidējā cena, ko SpaceX piedāvā klientiem. Faktiskās "pašizmaksas" uzņēmumam var būt zemākas, ņemot vērā atkārtotu izmantošanu, kas ievērojami samazina izmaksas katrai nākamajai palaišanai. Falcon Heavy: Šīs raķetes cena ir aptuveni 90-150 miljoni ASV dolāru par misiju, un tās kravnesība ir daudz lielāka (līdz pat 63 800 kg uz LEO). Tas nozīmē, ka pašizmaksa par 1 kg var būt vēl zemāka lielākām kravām. Starship (nākotnē): Ilons Masks ir izvirzījis mērķi samazināt izmaksas līdz pat desmitiem vai simtiem dolāru par 1 kg ar Starship sistēmu, kas ir pilnībā atkārtoti izmantojama un paredzēta masveida palaišanai. Pašlaik tā vēl ir izstrādes un testēšanas fāzē. NASA NASA nav komerciāls pakalpojumu sniedzējs tradicionālā izpratnē. NASA primāri ir pētniecības un attīstības aģentūra, kas bieži izstrādā un izmanto raķetes savām misijām, vai arī pērk pakalpojumus no privātām kompānijām (piemēram, SpaceX, ULA). Kad NASA pati izstrādā un palaiž raķetes, izmaksas ir ievērojami augstākas, jo tās ietver milzīgas R&D izmaksas, vienreizējās izmaksas un lielu birokrātisko aparātu. Vēsturiskie piemēri (Space Shuttle): Kosmosa kuģa (Space Shuttle) programmas laikā izmaksas par 1 kg bija astronomiskas. Dažādi avoti min summas, kas variē no 10 000 līdz pat 54 500 ASV dolāriem par 1 kg uz zemo Zemes orbītu. SLS (Space Launch System): NASA jaunākā lielā raķete, SLS, kas paredzēta Artemis misijām uz Mēnesi, ir ārkārtīgi dārga. Katras palaišanas izmaksas tiek lēstas simtos miljonu līdz pat vairāk nekā 4 miljardiem ASV dolāru par vienu misiju. Kravnesība ir liela, taču pašizmaksa par 1 kg joprojām ir ļoti augsta, ņemot vērā R&D un viena lietojuma raksturu: Precīza izmaksa par 1 kg SLS gadījumā ir grūti aprēķināma, jo tā ir vienreiz lietojama raķete ar milzīgām attīstības izmaksām un ir paredzēta ļoti specifiskām un sarežģītām misijām, nevis rutīnas kravu pārvadājumiem. Taču tā būs ievērojami dārgāka nekā SpaceX piedāvājums, iespējams, pat simtiem tūkstošu dolāru par 1 kg, ņemot vērā projekta kopējās izmaksas. Galvenās atšķirības un iemesli: Atkārtota izmantošana: SpaceX panāk zemākas izmaksas, atkārtoti izmantojot raķešu pirmās pakāpes un kravas apvalkus, kas ievērojami samazina ražošanas izmaksas katrai palaišanai. NASA tradicionāli ir izmantojusi vienreiz lietojamas raķetes savām smagajām kravām. Biznesa modelis: SpaceX ir komerciāls uzņēmums, kas darbojas konkurētspējīgā tirgū un ir ieinteresēts samazināt izmaksas, lai piesaistītu klientus. NASA ir valsts aģentūra ar atšķirīgiem mērķiem un budžeta struktūru. Mērķis: NASA raķetes bieži tiek būvētas ļoti sarežģītām un zinātniskām misijām, kas prasa specifiskas un bieži vien vienreizējas tehnoloģijas, kas sadārdzina izmaksas. SpaceX ir fokusējies uz standarta kravu pārvadājumiem un satelītu palaišanu. Rezumējot, SpaceX ir panācis dramatisku izmaksu samazinājumu par 1 kg kravas kosmosā, pateicoties atkārtotai izmantošanai un komerciālai pieejai. NASA pašu izstrādātās raķetes, it īpaši tās, kas paredzētas specifiskām dziļā kosmosa misijām, joprojām ir ievērojami dārgākas uz svara vienību.
    • 138
      Es sen jau saku ka tu par daudz lasi un šārē vatņikus.
  • Foruma statistika

    • Kopā tēmu
      101.7k
    • Kopā ierakstu
      1.5m
×
×
  • Izveidot jaunu...