Jump to content
  • Jaunākie Ieraksti

    • ggg97
      Citāts no manis linkotā raksta: " Jāvērtē, vai šāds brauciens tiešām ir vajadzīgs. Ja būs proporcionāli jāmaksā par katru kilometru, mēs varbūt vairāk vērtēsim, vai tiešām mums šie 300 kilometri ir jābrauc," paziņoja Vectirāns." Tātad smagā auto šoferis izlems, šodien braukt, vai pastrādāt no mājām. Šis citāts nodod šķelmo actiņu mērķi - privātie auto.  
    • AndrisBB
      Vaitad tev tagad kāds liedz pieliet bāku un braukt uz Lietuvu nemaksājot tur nevienu centu nodokļos, ne no degvielas, ne no auto ekspotēšanas nodokļa? Ar ko tad ar nodokli par nobrauktajiem km būs savādāk? Maksāsi nodokli LV un viss. Arī vācieši šad tad brauc citur. Esošā sistēma jau nav perfekta. Tāka tas arguments ka tad kautkā īpaši jāuzskaita km LV un ārpus tāsd ir pilnīgi bezjēdzīgs. Nu rakstā jau viskautko var rakstīt, bet nu realitāte jau tāda ka no kautkurienes jau tā nauda jāņem būs. Vainu no nobrauktajiem km, vainu kas cits jaizdomā. Jau tagad ienākumi no degvielas akcīzes kritas visur, nav jau nekāda unikāla problēma LV. Visur tas pats.
    • 138
      Amatalus darītāju ir vesels bars, bet tirgus daļa viņiem ir cik, kādi pāris procenti pa visiem kopā? Bet no lielajiem laikam Cēsu, atšķirībā no Aldara un Cido grupas (Lāčplēsis, Lielvārde, Madona) joprojām ražo Latvijā?
    • Insekc
      Nu tagad ir daudz "KRAFT" brūveru - Malduguns, Nurme, IndieJānis... Tie visi ir vietējie. Lielīe zīmoli tiek pirkti/pārdoti un ražo, kur izdevīgāk.
    • oxygen
      Kaut cik reāli tos kilometrus varētu saskaitīt tikai ar kādu GPS trekeri. Piedevām tiešsaistē ja tie ir kādi tranzīta braucēji. Viss pārējais... nu tad jau nedrīkst braukt ārpus Latvijas. Protams ja to piemēro visai ES , tad teorētiski cik tad brauc ārpus ES. Tik atkal neraža: ja nodoklis atbilstoši Vacijas vai Dānijas cenām, tad Latvija labāk nebraukt. Tā ka ideja nav īsti realizējama. Nu degvielai, jau izskatās labāk. Protams pierobežā brauks tankoties pie kaimiņiem, bet neba daudzi. Bet kā ar smagajiem, trānzītniekiem? Nu atliek tik totālas izsekošanas variants ar trekeri.
    • binary
      Bet tai lsm.lv tak rakstīts, ka to jauno sistēmu varētu attiecināt uz vieglajiem auto tikai tāpēc, lai varētu atpelnīt nobraukuma noteikšanas sistēmu izbūvi un uzturēšanu - kaut kādus tos vārtus, kurus jāuzbūvē par miljrdu un kuri pēc tam izdomā, cik km caur vārtiem izbraukušais auto ir nobraucis kopš izbraukšanas pa citiem vārtiem. Tam īsti nav nekāda sakara ar odometra rādījumu nolasīšanu vai grozīšanu.
    • AndrisBB
      Nu vecie auto jau nav aktuāli, tie tāpat samaksās pērkot degvielu, lai jau tin odometru, nodokļu ziņā jau tas neko nemainīs. Jauniem elektroauto jau kautko var izdomāt, lai tā 'griešana' ir pietiekoši grūta, ka čakars nav to vērts.
    • Aigus
      Kam tur melnā kaste, ja ir risinājums: https://www.delfi.lv/auto/42826658/zinas/56038020/ar-odometru-tinejiem-jacinas-grozot-ta-noteikumus-uzskata-kulbergs
    • M@R$$
      Diemžēl bet fakts  Vēl 2000os sākumā vēl bij daudz vietējo, bet laika gaitā ...
    • Insekc
      Mans iecienītais "Piebalgas" vēl joprojām tiek ražots jaunpiebalgā un tā garšu pat jaunie īpašnieki - "cēsu alus"  nav sabojājuši.  Bet par auto nodokl - būtu loģiski pievienot degvielai un e-auto 'pagaidām' nepiemērot. Beidzot varēs atļauties "svētdienas" auto - kādu 8 litrīgu amerikāni, ar kuru izbrauc 4 reizees gadā un mazu "uti", ar ko uz darbu braukt (varbūt pat elektrisku). Bet nu kas dos saprātu tām 100 galvām, gan jau atkal kaut ko sačakarēs.
    • Müller
      fakts ka vairums alinu ar latviskiem nosaukumiem razo Lietuva vai Igaunija jau daudz ko izsaka par razosanas attistibas tendencem madonas, lielvardes, staburags u.t.t.
    • AndrisBB
      Tehniski jau nav lielākā problēma uz pasaules ieviest 'melno kasti', kas nav tik viegli grozāma. 100% žuļīšanos jau nenovērsīs. Ja iniciatīva ir ES līmenī, tad auto vienkārši būs jābūt ar tādu aprīkotam. Bet nu ja runa ir par pārsimts eiro gadā, tad nezvai čakars ar grozīšanu vienkārši būs tā vērts.
    • DM101
      viss ir labi, tikai varu iedomaaties, kaa uzplauks odometru groziitaaju biziitis. Groziis katraa seetaa. 
    • AndrisBB
      Pa lielam jau tā ideja nav unikāla, arī citur runā par nodokļa ieviešanu, kas tiks iekasēta pēc nobraukto km daudzuma. Tāka tikai laika jautājums. Kāda starpība (kā maksātājam) kur (kurā valstī) tu to nodokli samaksā, ja viņu ievieš visā ES un likmes plus/mīnus līdzīgas? Tad jau labāk maksā 'savējā'. Jeb maksā tur kur auto reģistrēts.   Bet nu jo vairāk elektroauto, jo grūtāk iekasēt nodokļus kā no degvielas. No kautkurienes jau tā nauda jāņem būs. Neviens jau nevar pateikt vai tu to elektrību iztērēji lādējot auto vai vārot ievārījumu. Tapēc papildus nodoklis uz elektrību neies cauri. Tāpāt arī kāds var lādēt no saules paneļiem un nemaksāt neko nodokļos, tik braukt 😂  
    • binary
      No raksta noprotams, ka uz "parastajiem mirstīgajiem" tas pat varētu arī neatteikties (rakstā minēts, ka "Viņš neizslēdz, ka šis noteikums attieksies arī uz vieglajām automašīnām").   No raksta *nav* saprotams, vai tas būs papildus maksājums, vai arī tas būs esošā "transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa" vietā. Ja esošā nodokļa vietā, tad IMHO sen bija laiks, jo nav īsti normāli, ka gan par 5k km, gan par 50k km gada nobraukumu "ekspluatācijas nodoklis" ir identisks. Pašreizējā formātā tas drīzāk ir "īpašumtiesību nodoklis", nevis "ekspluatācijas nodoklis".   No raksta nav arī līdz galam saprotams, kā to nodokli iekasēs. Pēc raksta beigām izskatās, ka varētu pievienot degvielas cenai, kas būtu loģiskāk nekā maksāt par nobraukumu pirms TA. Ja jāmaksā pirms TA kā tagadējo nodokli, tad nav nosakāms, cik nobraukts pa LV, cik pa ārzemēm.
    • M@R$$
      Nedaudz izskaidrots par ko tas viss bij domāts...
    • hehe
      Svarīgākais nav peļņa, bet tas ka par elektrību maksātā nauda paliek Latvijā, tās ekonomikā. HES pie cenas 1 cents elektrību neražot, bet importēt, izvedot 1 centu. Pie 30 centi ražot, un ja paliek pāri vēl eksportēt, atvedot 30 centus.
    • oxygen
      Par tiem HES : lai cik sāpīgi dažam liktos, reāli naudas pelnītāji Latvijas budžetam . Labi ka nenoprivatizēja ( tomēr žetons vecajam Bojāram ka panāca ).  Daži sapņo ka vajadzētu lētāku elektrību mūsu patērētājiem bet esam brīvā tirgu. Galu galā elektrības pārdevēju varam izvēlēties paši. Bet , kad ir patēriņa pīķi vai pamatīga cena  tad ir forši , kad var palaist tos HES. Laikam citiem , kam ''katlumājas'' , tipa kā ESTI Energi, nu nav iespēju vai nu palielināt jaudu vai tik ātri ''iekurināt''. Nu nav mums ne naftas lauku ne dimantu raktuvju, tad atliek tās HES. Var jau piesaukt vēja un saules, bet... apmaķušajā  pievakarē vējš nepūš- ko nu ar tām MW teorētiskajam zaļajām jaudām. HES... ja tik ūdens, atver aizvarus un ripo eiriki. 
    • hehe
      Ļoti loģiski, šobrīd elektrības cena ir zem 1 centa, ja ir iespēja importēt skaidrs ka loģiskāk ir to importēt par šo cenu, nekā tērēt tās ražošanai ievērojami dārgākus resursus. Un ūdens ir dārgs resurss, tādā ziņā ka izņemot lielu palu laiku Daugavā reizi 10 gados tā daudzums vienmēr ir ierobežots.
    • oxygen
      Labu lietu ļoti ātri var norakt ekstrēmisti. Tipa nesen dzirdēju ka Latvijā esot pārāk maz aizsargājamo zonu, kur neko nedrīkst darīt , tik priecāties par dabu.  Un tad brīnāmies kāpēc netiek būvētas ražotnes kas šā vai tā nestu gan darba vietas , gan nodokļus. Tad nu funktierē kā ''noplēst trīs ādas '' no esošajiem.   Bet visādi ekstrēmisti ir pa pilnam . Starp citu man patīk ka Grieta tagad metusi mieru cīņai par ''zaļo'' bet sākusi cīņu par palestīniešu tiesībām.   Nu arī mūsu Lindermanis. Atmodas laikā bija avīzes ''Atmoda''  krievu redakcijā. Beidzās tā tad tagad... Un nedod dievs ka šādi ekstrēmisti tiek pie varas/teikšanas.   
  • Foruma statistika

    • Kopā tēmu
      101.5k
    • Kopā ierakstu
      1.5m
×
×
  • Izveidot jaunu...