Jump to content
  • Jaunākie Ieraksti

    • AndrisBB
      Nu vecie auto jau nav aktuāli, tie tāpat samaksās pērkot degvielu, lai jau tin odometru, nodokļu ziņā jau tas neko nemainīs. Jauniem elektroauto jau kautko var izdomāt, lai tā 'griešana' ir pietiekoši grūta, ka čakars nav to vērts.
    • Aigus
      Kam tur melnā kaste, ja ir risinājums: https://www.delfi.lv/auto/42826658/zinas/56038020/ar-odometru-tinejiem-jacinas-grozot-ta-noteikumus-uzskata-kulbergs
    • M@R$$
      Diemžēl bet fakts  Vēl 2000os sākumā vēl bij daudz vietējo, bet laika gaitā ...
    • Insekc
      Mans iecienītais "Piebalgas" vēl joprojām tiek ražots jaunpiebalgā un tā garšu pat jaunie īpašnieki - "cēsu alus"  nav sabojājuši.  Bet par auto nodokl - būtu loģiski pievienot degvielai un e-auto 'pagaidām' nepiemērot. Beidzot varēs atļauties "svētdienas" auto - kādu 8 litrīgu amerikāni, ar kuru izbrauc 4 reizees gadā un mazu "uti", ar ko uz darbu braukt (varbūt pat elektrisku). Bet nu kas dos saprātu tām 100 galvām, gan jau atkal kaut ko sačakarēs.
    • Müller
      fakts ka vairums alinu ar latviskiem nosaukumiem razo Lietuva vai Igaunija jau daudz ko izsaka par razosanas attistibas tendencem madonas, lielvardes, staburags u.t.t.
    • AndrisBB
      Tehniski jau nav lielākā problēma uz pasaules ieviest 'melno kasti', kas nav tik viegli grozāma. 100% žuļīšanos jau nenovērsīs. Ja iniciatīva ir ES līmenī, tad auto vienkārši būs jābūt ar tādu aprīkotam. Bet nu ja runa ir par pārsimts eiro gadā, tad nezvai čakars ar grozīšanu vienkārši būs tā vērts.
    • DM101
      viss ir labi, tikai varu iedomaaties, kaa uzplauks odometru groziitaaju biziitis. Groziis katraa seetaa. 
    • AndrisBB
      Pa lielam jau tā ideja nav unikāla, arī citur runā par nodokļa ieviešanu, kas tiks iekasēta pēc nobraukto km daudzuma. Tāka tikai laika jautājums. Kāda starpība (kā maksātājam) kur (kurā valstī) tu to nodokli samaksā, ja viņu ievieš visā ES un likmes plus/mīnus līdzīgas? Tad jau labāk maksā 'savējā'. Jeb maksā tur kur auto reģistrēts.   Bet nu jo vairāk elektroauto, jo grūtāk iekasēt nodokļus kā no degvielas. No kautkurienes jau tā nauda jāņem būs. Neviens jau nevar pateikt vai tu to elektrību iztērēji lādējot auto vai vārot ievārījumu. Tapēc papildus nodoklis uz elektrību neies cauri. Tāpāt arī kāds var lādēt no saules paneļiem un nemaksāt neko nodokļos, tik braukt 😂  
    • binary
      No raksta noprotams, ka uz "parastajiem mirstīgajiem" tas pat varētu arī neatteikties (rakstā minēts, ka "Viņš neizslēdz, ka šis noteikums attieksies arī uz vieglajām automašīnām").   No raksta *nav* saprotams, vai tas būs papildus maksājums, vai arī tas būs esošā "transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa" vietā. Ja esošā nodokļa vietā, tad IMHO sen bija laiks, jo nav īsti normāli, ka gan par 5k km, gan par 50k km gada nobraukumu "ekspluatācijas nodoklis" ir identisks. Pašreizējā formātā tas drīzāk ir "īpašumtiesību nodoklis", nevis "ekspluatācijas nodoklis".   No raksta nav arī līdz galam saprotams, kā to nodokli iekasēs. Pēc raksta beigām izskatās, ka varētu pievienot degvielas cenai, kas būtu loģiskāk nekā maksāt par nobraukumu pirms TA. Ja jāmaksā pirms TA kā tagadējo nodokli, tad nav nosakāms, cik nobraukts pa LV, cik pa ārzemēm.
    • M@R$$
      Nedaudz izskaidrots par ko tas viss bij domāts...
    • hehe
      Svarīgākais nav peļņa, bet tas ka par elektrību maksātā nauda paliek Latvijā, tās ekonomikā. HES pie cenas 1 cents elektrību neražot, bet importēt, izvedot 1 centu. Pie 30 centi ražot, un ja paliek pāri vēl eksportēt, atvedot 30 centus.
    • oxygen
      Par tiem HES : lai cik sāpīgi dažam liktos, reāli naudas pelnītāji Latvijas budžetam . Labi ka nenoprivatizēja ( tomēr žetons vecajam Bojāram ka panāca ).  Daži sapņo ka vajadzētu lētāku elektrību mūsu patērētājiem bet esam brīvā tirgu. Galu galā elektrības pārdevēju varam izvēlēties paši. Bet , kad ir patēriņa pīķi vai pamatīga cena  tad ir forši , kad var palaist tos HES. Laikam citiem , kam ''katlumājas'' , tipa kā ESTI Energi, nu nav iespēju vai nu palielināt jaudu vai tik ātri ''iekurināt''. Nu nav mums ne naftas lauku ne dimantu raktuvju, tad atliek tās HES. Var jau piesaukt vēja un saules, bet... apmaķušajā  pievakarē vējš nepūš- ko nu ar tām MW teorētiskajam zaļajām jaudām. HES... ja tik ūdens, atver aizvarus un ripo eiriki. 
    • hehe
      Ļoti loģiski, šobrīd elektrības cena ir zem 1 centa, ja ir iespēja importēt skaidrs ka loģiskāk ir to importēt par šo cenu, nekā tērēt tās ražošanai ievērojami dārgākus resursus. Un ūdens ir dārgs resurss, tādā ziņā ka izņemot lielu palu laiku Daugavā reizi 10 gados tā daudzums vienmēr ir ierobežots.
    • oxygen
      Labu lietu ļoti ātri var norakt ekstrēmisti. Tipa nesen dzirdēju ka Latvijā esot pārāk maz aizsargājamo zonu, kur neko nedrīkst darīt , tik priecāties par dabu.  Un tad brīnāmies kāpēc netiek būvētas ražotnes kas šā vai tā nestu gan darba vietas , gan nodokļus. Tad nu funktierē kā ''noplēst trīs ādas '' no esošajiem.   Bet visādi ekstrēmisti ir pa pilnam . Starp citu man patīk ka Grieta tagad metusi mieru cīņai par ''zaļo'' bet sākusi cīņu par palestīniešu tiesībām.   Nu arī mūsu Lindermanis. Atmodas laikā bija avīzes ''Atmoda''  krievu redakcijā. Beidzās tā tad tagad... Un nedod dievs ka šādi ekstrēmisti tiek pie varas/teikšanas.   
    • maize
      Nav jau gluži tā ka visiem pārējiem vienalga, tie paši šķībi (ne)tīri labi ir izbaudījuši kādas sekas ir ļoti sliktai gaisa kvalitātei pilsētās un ierobežo gan rūpnīcas, gan autotransportu, un ir pirmie visur gan saules, vēja elektrostaciju būvniecībā, kā arī elektroauto ieviešanā. Elektroauto viņi ražo vairāk kā visa pārējā pasaule kopā, vai tuvu tam.
    • ggg97
      Tā mums šobrīd sokās ar elektrības ražošanu. Ok, kad biržā pacelsies cena, tad HESus rausim vaļā un visiem parādīsim...  
    • DM101
      varbuut kaadu interesee: Osciloskopu jaunumi 2024 Modelji, kuriem manaa veerteejumaa ir veerts pieveerst uzmaniibu.
    • jacobs
      Jā, kaut vai badā,toties ar zaļu feisu, kādas klimata utopijas vārdā...? Pārējai puspasaulei tikai ieņirdzot par šo nelgu cīņu ar vējdzirnavām.😀
    • Zin...
      Vai arī vnk atstāt pa nakti vai ofisa galda pie vada/uz lādētāja
    • AndrisBB
      Ko nozīmē "kad vajag lādēt"? Parasti piespraužu, ja ievēroju ka nokrities zem kādi 50% vai zinu ka kautkur došos, neredzu baigo jēgu lādēt ja tur vēl kādi 70% procenti. Tāpat arī mājās, ja vakarā ievēroju ka tur kādi 30% un līdz ritam var neizviklt (palikt bez modinātāja), tad piespraužu. Nav kautkāda īpašā paraduma katru vakaru speciāli lādēt.
  • Foruma statistika

    • Kopā tēmu
      101.5k
    • Kopā ierakstu
      1.5m
×
×
  • Izveidot jaunu...