https://forum.mobilism.org - daudz SciFi un Fantasy žanros un ne tikai, viss angliski, meklēšana lieliski strādā. Reģistrācija neko nespamo, bez tās neies.
Saitu šķiet uztur ukraiņi, bezmaksas saites būs pilnas ar reklāmu un malwares crapu (ar 5-6 reizi links nostrādā ), bet ja rokas aug no pleciem, tad var novilkt visu bez maksas. Tiesa gan foruma bezmaksas saites parasti ilgāk par gadu nedzīvo.
Ja Brīvības iela būtu 12joslu šoseja at atļauto 70 un bez gājēju pārejām, tie būtu lieliski apstākļi braukšanai.
Gājēji tāpat ietu bojā, jo pāri būtu jātiek.
Statistiku ir jāprot lasīt.
Waze calculated the best and worst places to drive by averaging scores -- 10 being satisfying and 1 being miserable -- from six categories. The categories include traffic, safety, driver services (as in the availability of gas stations and parking spots), road quality, social economy (which takes in account the accessibility of cars and gas prices) and general levels of happiness.
Tas ka mums ir daudz līķi nenozīmē ka braukt ir sliktāk nekā tajās EU valstīs kur mazāk mirst.
Tieši otrādāk, ja tu avārijā nomirsti tad tu paliec tik pat laimīgs kā biji pirms avārijas. bet ja izdzīvo invalīds vai zaudējis spēkratu tad tu būsi bēd;īgs
Somijā ir viss lielākais laimīgo un apmierināto iedzīvotāju skaits pasaulē, bet tajā pašā laikā pašnāvības vienas no lielākajām
Tās nebūs, nu galīgi neinteresē ne Lapsas, ne Lembja ne citu šādu "dižgaru bestselleri" 😁.
Bet varbūt ko interesantu var izrakt te, tiesa, jāreģistrējas, bet tas nav sāpīgi.
Ir diezgan daudz arī lielā kaimiņa valodā (pret kuru gan tagad alerģija), gan fantastika, gan nedaudz politika, piemēram Proishozhdenie_genialnosti_i_fashizma.fb2
Aivars Lembergs: ceļš uz naudu un varu, Lato Lapsa, Kristīne Jančevska http://uploadingit.com/d/5DBHVXDKPSOVORRP
Edit:
Atradu pdf formātā.
Bet būtu labi kaut kur dabūt "Zagļi Lemberga kurpēs", kā arī Lato Lapsa "Viltvārdis". Tās vairāk tā kā dokumentālās.
Izrādās Lembergam ir vēl viena grāmata "Kriminālprocess kā atriebība".
Es domāju, ka tas tāpēc, ka mums sodi par bargu - visi stresā brauc, baidās pārkāpt, tad nu sanāk kaut ko nepamanīt.
Jāliek līdz +30 tikai brīdinājums. Ārpus apdzīvotām vietām līdz +50 vismaz.
Pieskaiti vēl klāt ka auto skaits uz iedzīvotāju skaitu ir zemākais EU un vidējo nobraukto kilometru daudzums arī (uz braucēju).
Tātad relatīvi maza daļa iedzīvotāju ar auto, nobrauc uz pusi mazāk kā eiropietis vidējais, pa plašāko ceļu daudzumu (km uz 1000 galviņām) un pamanās piebeigt viens otru ar vislielāko sparu.
Vienkārši vajag mazāk ceļus, vairāk auto, braukt vairāk un tad viss būs kā citur. Iespējams.
Ja būtu dati par 'uz miljards auto-kilometru', tad rādītājs būtu daudz augstāks.
Laxe reālam pētniekam prasa peer-review un vēl nezin ko, bet tad postē blogus/reklāmas rakstus no Waze kā kautko ticamu un kādu rādītāju 😂
Pietam dati (jeb precizāk aptauja) kur paši vadītāji atbildējuši, kur ir 'vislabākā' braukšana. Tas jau vien norāda ka kautkas ar to iedomību nav kārtībā, vieni no sliktākajiem braucējiem ierindo sevi kā labākos. Tātad ja jau pat problēmu neatzīst, tad kādas cerības uz kādu risinājumu?
Pag, man kaut kā (nu gandrīz 😉) dziļi pofig, kas notiek citur. Mani skar šeit un tagad. Un, ja man jāraujās uz ceļa malu vai jābremzē, lai kāds "dzīves pavēlnieks" pieaudzētu sev virtuālo pincīti par pārdesmit cm, tad ...jā, protams, ka es nobremzēšu un paraušos, bet, ja pretī šim gadās ar tikpat šauru pierīti? Un tad lielas acis pa visu vējstiklu labākajā gadījumā. Un tā vēl ir otra problēma LV - "taisnprātīgie, striktie likumu ievērotāji". Piezīmēšu, ka vismaz man šķiet, ka šo paliek mazāk.
Par @Laxe ievietotu Waze pētījumu ar 'reāliem datiem'
Nav norādīta metodoloģija kā viņi tos punktus rēķinājuši, raksts 2015. gada, saite iekš raksta ved uz 'Waze blog latest entries'. Negadījumu dati ir 1/3 no 3. punkta. Kopumā 6. punktos uzskaitīti 11 parametri, kā arī divos punktos norādīti 'like' un 'including' kas nozīmē ka mēs pat nezinam kopējo parametru skaitu.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
nav mūsu datu uz 'uz miljards auto-kilometru' bet 6.9 bojā gājušo uz 100k iedzīvotāju eiropā skaidri un saprotami norāda vietu.