Tā sanāk. Ja jau reiz būsim sinhroni ar pārējo ES, tad pietiek ar autotrafiem un tā DC (nefāzes izolējošā) starplika vairs nav nepieciešama. Tagad tāda būtu nepieciešama otrā galā, ja mēģinātu pievienoties Br un Ru tīkliem.
Vispār, cik saprotu, tad tur vairs DC pārveidotājs pa vidu nebūs. Pārslēgs tīri caur autotrafiem. https://www.litgrid.eu/uploads/files/dir589/dir29/dir1/18_0.php
Kādas problēmas sasinhronizēt bez reāla savienojuma? Nu saskanēs un būs gatavi kad pievilks AC līniju. Lai gan , neticu ka ar Poliju nav gatavas līnijas. To DC starpliku visdrīzāk izmantoja tāpēc ka nesaskanēja frekvence ar mūsu.
Jūras kabeļos cits stāsts- ar maiņstrāvu būtu baisie zudumi (?) . Cik esmu dzirdējis ka garās gaisa līnijas kur mega jaudas, arī izmanto līdzstrāvu. Piemērām Ķinā.
Visticamākais , tā 2030 gada līnija ar Poliju ir papildus esošai.
Nu jā, jautājums ir nevis par to, kur gaiņāt liekos/trūkstošos elektronus, bet kā notiks frekvences sinhronizēšana ar pārējo Eiropu.
Biju iedomājies, ka ar Poliju ir AC līnija, kas tam tiktu izmantota, bet tas LitPol tak arī ir DC.
Jaunu šitādu internetā nemaz vairs nepiedāvā, citiem modeļiem cenas no 15 līdz 55. Vai depo citā sadaļā jāskatās? Pie pulētājiem? Tur ~50 maksā.
Tas "180" modelī nozīmē 180mm ripas diametru?
Imports ir aizliegts ar likumu, elektronu dzenāšana.
Vai es saku ka īpaši mainīsies? Te tāda teoretizēšana, kā būtu ja būtu, pa faktu kamēr Latvenergo ir Inčukalnā gāzes rezerve Latvija sevi nodrošina pilnībā un paliek pāri, elektronu dzenāšanai.
Cenas ziņā nevar nemainīties, tā ka nebūtu ietekme, lai arī vairs nav kritisks, tomēr BRELL ir no sistēmas izņemts rezerves manevrs, ko šodien joprojām izmanto.