Gaisvadu problemātika Rīgā saistīta gan ar pašvaldības neizdarību, gan ar elektronisko sakaru komersantu vēlmi ietaupīt naudu būvniecībai. Pašvaldība 2006. gadā pieņēma Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas apbūves un izmantošanas noteikumus. Sākotnējā redakcija paredzēja, ka gaisvadus jādemontē līdz 2010. gadam, savukārt pašvaldība apņēmās ielu rekonstrukcijas projektos izbūvēt pazemes trases. 2013. gadā izņēma termiņu, ka gaisvadi jādemontē līdz 2010. gadam, savukārt pienākums izbūvēt pazemes trases palika pašvaldībai. Patiesībā neviens neko nebūvēja, tagad tikai sāk rosīties pašvaldība.
Savukārt elektronisko sakaru komersanti izstrādāja tehniskos projektus un nesa tos uz būvvaldi akceptēt. Būvvalde projektus akceptēja, bet to realizācijai būvatļaujas netika izņemtas, jo, pirmkārt, par būvatļaujas izņemšanu bija jāmaksā nodeva, kas varēja būt ievērojama, jo lineārajām inženierbūvēm to rēķināja pēc līnijas garuma. Projektos līnijas garums bija līdz pat 40 000 metriem, kā rezultātā nodeva bija iespaidīga. Otrkārt, pēc būvatļaujas realizācijas objekts bija jāpieņem ekspluatācijā. Lai to izdarītu, bija jāveic izpilduzmērījumi. Ja projektā bija 6000 ēku iekļautas, to bija ļoti dārgi izdarīt, tāpēc nenodeva ekspluatācijā.
Ja visi gaisvadi būtu pilnīgi legāli izbūvēti, izmaksas būtu daudzkārt lielākas, attiecīgi, arī tarifi būtu daudzkārt augstāki. Pašvaldībai naudas pazemes trašu būvniecībai nav, tāpēc izmaksas tiks uzveltas ielu pārbūvētājiem. Pašvaldība tiesājas ar komersantiem par gaisvadu demontāžu, bet nav jau kur likt tos gaisvadus, jo nav pazemes trašu. Pa vidu maisās attīstītāji, jo viņiem komersanti nesaskaņo graustu pārbūves projektus, un pieprasa pārvietot pazemē kabeļus, kas sanāk ļoti dārgi. Jautrais trādi-rīdi pašvaldībā turpinās jau ceturto gadu ar neskaitāmām tiesām, sapulcēm, un sūdzībām prokuroram. Pats jautrākais, ka ģenerālprokuratūras ēka Kalpaka bulvārī 6 draud zaudēt Eiropas finansējumu ēkas atjaunošanai, jo Bite neļauj pārvietot radiotranslācijas līnijas un draud ar policiju:)
locktite fiksatoram cena kosmoss par mazo iepakojumu neesmu interesējies, varbūt ir cita alternatīva...man ja godīgi arī pēc viņa baigi nav prasījies, ka pēc tam nesanāk ieberziens, ka nevar atskrūvēt
Es pielipināju to skrūvi ar superlīmi, pagaidām turās 😂
Nav jau tā ka viņa man tur kautko mainītu, tik cik lai tas "gailīts" nekristu ārā, kad maina ratus.
Nav jau tā ka tikai smukām, bet arī tas ka ja karbona rāmis, tad labāk vītne maināmajā detaļā.
Man kautkā tā, un tā vītne tāpat diezgan viegli 'apraujas'
Vītne ir gailītī, maināmā (un varbūtējai iznīcināšanai paredzētā) detaļā, nevis rāmī. Ļoti saprātīgi.
Tas gan tikai smukumam un tiešām tizli, un tur varbūt ne ar katru kabatas seškanšu komplektu tiek klāt, jo par garu tas, kā piemēram mans park tool un līdzīgie.
bet tāpat tas ir tizli, tāpat kā bagžnieka skrūves no rāmja iekšpuses, tās lietas no virbrācijas atnāk vaļā un šad tad jāpievelk...meridai gan ok no ārpuses 6 kantis gailītim...u lietotāja viedokļa nav diez ko draudzīgi bet izskatās laikam smukāk, tīrāk, ja neredz skrūves...
Man pa wīkendu 2x40km. Pa dienas vidu un vakarā ap 35 grādi. Mazliet varēja 'iesvīst'. Pat mežā nebij īpaši vēsāks.
Aizminos līdz ogļu raktuvju muzejam, pa lielam nekurienes vidū.
Pāris random bildes.
Pārbaudiet reguāri skrūves kut kā nx sāka pārslēgties neprecīzi uz lielajiem zobratiem...paskatījos - gailītis atskrūvējeis vaļīgs...un protams "cepums" kubika inženieriem, kuri skrūves ielikuši no iekšpuses - jānem rats nost
Bet tā vakar 108km uztīti ap pierīgu, Hanzas perona laikmetīgā mākslā apskatīta....un vispār forš bija laiks, kaut biku uzlija !
Nu kā, kādreiz vēl Lattelecom tos kabeļu kanālus būvēja, kad pat bite un citi nebija. Loģiski, ka tie ir viņu.
Bite vai kāds cits var mēģināt savus būvēt, nav jau aizliegts, tik tas ir ļoti dārgi.
Ja pašvaldība ko sāk regulēt, tad jau jābūvē vispār kopīgs kolektors visam, kur tad pašvaldība izbūvē un no visiem iekasē vienādu nomas maksu.
Kaut kā arī stulbi, ka ļauj pa apgaismes stabiem vilkt kaut kādas ķeskas, sabūvē smuki visu kabeļos, pēc tam tur uzvelk kaut kādu drāti pa gaisu. Ir te arī Jūrmalā manīts, kaut vai caur Vaivaru mežu.
Tā ir taisnība, ka pazemes šahtas pieder TET, daļa Latvijas Valsts radio un televīzijas centram, vēl daļa, neatceros, kam, tā kā Bitei kā TET konkurentam ir grūti tur iekļūt. Kā teica Bite pārstāvis - kamēr Bite tirgojas ar TET par pazemes trasēm, potenciālais klients jau noslēdzis līgumu ar TET. Šajā sakarā sarosījusies ir Rīgas dome, paredzot ielu pārbūves projektos obligāti jaunu pazemes trašu izbūvi. Tas gan tikai tagad sācis realizēties, redzēs, kā praksē notiks tā izbūve.