Jump to content

Vai autoskolās var iemācīties braukt-


Mr. Nejēga
 Share

Recommended Posts

Zinu, zinu, virsraksts ir komisks, tomēr tas visprecīzāk pauž jautājumu.

Tā kā Automašīnas ir tehnika, lieku šajā sadaļā (nepamanīju atsevišķu auto sadaļu).

 

Respektīvi, ir nepieciešamība nokārtot tiesības un iemācīties normāli vadīt automašīnu. Lieta tāda, ka priekšzināšanas ir praktiski nekādas (gan satiksmes noteikumos no vadītāja perspektīvas, gan reālā auto lietošanā), un, diemžēl, nav iespēju pasēdēt vadītāja pozīcijā ārpus autoskolu noteiktajām braukšanas stundām.

 

Cik no klasesbiedriem dzirdu, šiem vai nu vecāki palīdzējuši iemācīties, vai jau no bērna kājas pie stūres sēdēts, pats sāku domāt, vai maz tīri autoskolā ejot, bez papildlietām var iemācīties šoferēšanas prasmi.

 

Par cik pieņemu, ka šeit lielā nobriedusī publika jau labu laiku stūrē īstus auto datorspēlīšu vietā, gribētos uzzināt jūsu viedokli, vai no nulles autoskolā var apgūt vadīšanu?

 

Īpaši jauki, ja būtu kāda pieredze no Liepājas puses, taču ņemot vērā jautājuma vispārināto būtību, neviens viedoklis netiks laists vējā.

Tāpat jau varat padalīties ar eksāmenu (gan teorijas, gan prakses) pašvērtējumiem, sak, vai tiešām ir tā, ka viena kļūda (nu, divas), un basta, tiekamies nākamreiz?

Link to comment
Share on other sites

Guest Kasparz

Pats tagad ejo autoskolā, braukt esmu iemācijies ar senčiem jau labu laiku atpakaļ. Protams, mācīties viens, dzīves skola pavisam kas cits.

Ja nav nekādas iespējas vadīt, bet neesi tups, būs nepieciešams nedaudz vairak par minimālajām 14 braukšanas stundām. Cilvēkiem kuri māk braukt pat tās 14h ir par daudz. Ar kļūdām ir kā tu saki, vel neesmu licis beigu eksāmenus nedz skolā, nedz csdd, bet skolas eksāmenā ir max 1 kļūda uz 30 jautājumiem un jā, tiekamies nākamreiz :)

Ja dzīvo kautkādos pāķos, vai arī ja ir lauki, nopērc kautkādu lūzni pa nelielu summu un nolauz līdz kliņķim, būsi iemācijies bruakt stipri labāk nekā instruktors tev kautko sākumā ļečīs.

Link to comment
Share on other sites

Mr. Nejēga

Kādi nu tur pāķi, Liepājas vidus..

Godīgsakot, par to lūzni jau biju domājis, bet, godīgsakot, ne man vēlme pa bezceļu dragāt (par pilsētu nerunājot), ne ar vēlme kautko nebūt greizi iemācīties - saka, ka izlabot sliktos ieradumus grūtāk nekā no tukšas lapas sākt.

Par to tupumu, hmm, nu, vēlētos domāt, ka neesmu tēvoča Jevgēņija un viņa puikas Vasjas līmenī, tomēr, jāpiezīmē ka īsti vērtību skala jau nav piemērota - ne jau ar matemātikas utml. atzīmēm noskaidros, vai es ātri mācīšos autoskolā.. Kā būs, tā būs.

Link to comment
Share on other sites

Saku no savas pieredzes - var iemācīties...

Pats pirms mēneša dabūju tiesības, skolā nobraucu 16 braukšanas stundas, pirmstam ar mašīnu tā nopietni nekad nebiju braucis.

Teorija cits jautājums. skolas eksāmenu tikai ar 4.reizi noliku (1 kļūda uz 60jaut.), savukārt CSDD teoriju noliku ar 0 kļūdām pirmajā reizē. Arī braukšanā skolas eksāmenā gāja grūtāk, bet CSDD - arī ar pirmo reizi... :)

Link to comment
Share on other sites

Pats macijos bez ieprieksejas pieredzes un ja ir normals instruktors (tava skatijuma),tad atri ta lieta pielec.

Vienigais vins tevi "drochis" uz spoguliem un citiem sikumiem bet pati brauksana nevajadzetu but nekadu problemu

Link to comment
Share on other sites

Braucu jau 5 gadus pa Rīgu, pirms sāku mācīties autoskolā, ar auto biju braucis 2 reizes, tā ka nekādu priekšzināšanu nebija. Izgāju minimālo braukšanas kursu autoskolā, un ar pirmo reizi noliku tiesības un braucu bez bēdu.

tā ka viss atkarīgs no cilvēka. cits i ar priešzināšanām i ar pieredzi brauc kā losis.

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Zin, tas ir pat gandrīz labāk, ja neesi jau pieradis drassēt kā frajers, neskatoties ne spoguļos, ne zīmēs.

Protams, ja vien neesi ar tehniku uz Absolūtā Jūsu Augstība. :)

 

Man, par cik biju izbraukājies pa laukiem pirms autoskolas, bij pagrūti pārslēgties uz šo pareizo braukšanu. Likās, nah tos spoguļus... :)

Vienīgais pluss tam, ka esi pats praktizējies ir tas, ka tev vairs braucot ar instruktoru nav jākoncentrējas uz mašīnas vadīšanas tehnisko pusi - sajūgu, robiem, gabarītiem u.t.t - tas notiek intuitīvi un var koncentrēties tikai uz pareizu CSN ievērošanu.

 

A tas, ko te Kasparz izspēra, ka tiem, kas jau māk braukt pietiek ar stipri mazāk par 14 stundām, tas viss ir fuflo. Viss ir atkarīgs no cilvēka, citiem pat ar 30 stundām nepietiek.

Labots - A-kalvis
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Sākšu no otra gala, par gala eksāmenu. Vispār jau taisnība ir par to kļūdu skaitu. Īsti vairs neatceros, bet laikam par sīku kļūdu iedod +1, par lielāku +4, par avārijas situāciju un līdzīgām štellēm +10. Max iespējamais lai nokārtotu ir 9 punkti. Bet par eksaminētāju godaprātu vari nesatraukties. Vismaz Rīgā kad pats kārtoju pirms gadiem 5 viss bija štokos. Viss atkarīgs no tevis paša.

 

Par pašu terminu "iemācīties braukt" var ilgi strīdēties. Bet tiešām iemācīties lietot auto (tā, ka nav jāpiedomā kurā ārtumā liec un kurš pedālis jāspiež) var ~10 braukšanas reizēs, katra pa 1.5h. Pats gan jau no 15 vai 16 gadiem kopā ar senčiem par nomaļiem ceļiem mācījos. Vienīgi sanāks sālīta tā braukšana ar instruktoru. Visaz Rīgā tagad cenas esot ap 16Ls par 1.5h. Labi, ka manā laikā bija 4 vai 5Ls.

 

Ar teoriju savukārt ir viss elementāri - izlasam grāmatiņu, izejam cauri lielajai jautājumu burtnīcai, iekaļam to ko nespējam loģiski iegaumēt, pēc tam pielietojam braucot ar instruktoru un tad jau no eksāmeniem (teorijas un prakses) nav ko baidīties. Ja pats nav slinks un apmeklē teorijas stundas, tad viss ir elementāri.

 

Savelkot visu kopā:

* ejam uz teorijas stundām, mācamies mājās no burtnīcas un grāmatas

* paralēli teorijai braucam ar instruktoru, viņam arī var visu izprasīt par tēmu "kad teorija satiek praksi", jeb "kurš ir mūsu avārijā vainīgs" :vava: :Db:

* nebaidamies eksāmenos, braukšanas eksāmenā it īpaši izrādi savu kompetenci. Ja tagad vēl ir jautājumi no cikla "kā pārbauda eļļa līmeni" vai "kurš ritenis negriežas autiņam braucot", tad tajos točna nevajag nolohoties.

Link to comment
Share on other sites

braukaaju jau 3 gadus pa visu LV teritoriju un netikai:) Kad maaciijos ar instruktoru - vinsh man teica - es tev iemaaciishu braukt taa, lai tu ieguutu autovadiitaaja aplieciibu, bet atceries - kad dabuusi - NEKAD nebrauc taa, kaa tev te es maaciishu:D Taa arii ir - bet nu - pamatus jau iemaaca:) Es arii pirms tam biju tikai pirms n-tajiem gadiem ar vecfaatera veco zhiksi braucis mazliet, bet pie instruktora viss labi gaaja un noliku ar 1o reizi, bet peectam sanaak taa - kreisos pagriezienus NEDRIIKST taisiit taa, kaa maaca autoskola, jo - ja grieziisi tajaa fakinajaa 90 graadu lenkjii, tad paareejie visi apdzen pa kreiso malu, nogriezhot to stuurui - pa pilseetu uz 50 NEPABRAUKSi, jo pluusma iet uz 60-65 utt. :)

 

P.S - kaa jau mineeja ieprieksh - instruktors tev iemaaciis satiksmes un auto lietoshanas pamatus, stuures groziishanu un klokja raustiishanu, bet savu braukshanas prasmi izkopsi pats ar laiku:)

Labots - zulus
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Galvenais neklausi to ībli, kas ieteica nopirkt lūzni un offroadā doties mācīties CSN teoriju. Par šādiem trikiem (lasi - bez tiesībām vai bez "baltajām"+kāds blakus ar 3 gadu stāžu) pat nedomā. Noķers menti un uzliks tev banu gadus 2-3 rādīties CSDD uz eksāmeniem. Visu tikai legāli!

Link to comment
Share on other sites

Var iemācīties braucot tikai autoskolā. Mana draudzene iemācījās.

Pie sava auto stūres pielaidu tikai pirms paša eksāmena dažas reizes. Es neriskēju te pa Rīgu mācīt braukt bez papildus pedāļiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kasparz
A tas, ko te Kasparz izspēra, ka tiem, kas jau māk braukt pietiek ar stipri mazāk par 14 stundām, tas viss ir fuflo. Viss ir atkarīgs no cilvēka, citiem pat ar 30 stundām nepietiek.

Tur bija piebilde. bet nu ja tu to piebildi nespēj izlasīt, tad tev viennozīmīgi vajadzēs vismaz 30 stundas :)

Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Jā, ar žiksi (vai citu klasisko piedziņu :twisted: ) pa noledojušu pļavu vai ezeru tu vari iemācīties ļoti daudz kā noderīga. Patiešām ļoti daudz. Tad jau uz ceļa radušās slidenās situācijas risināsies intuitīvi/automātiski paglābjot tevi no nepatikšanām.

Sauksim to par mašīnas pilotēšanu jeb pedalizēšanu. ;) ...

 

... Bet pareiza braukšana pēc CSN ir pavisam kas cits - augstākminētais tur tev nepalīdzēs.

 

Kasparz

Cilvēkiem kuri māk braukt pat tās 14h ir par daudz.

 

Man nekādi CSDD eksāmeni nav aktuāli jau gadus piecus.

Un nomierinies, te tev nav kārbas komplektēšanas topiks...

Labots - A-kalvis
Link to comment
Share on other sites

Mr. Nejēga

Hmm, nu, kā jau minēju, atkrīt visādi bez-instruktora vadīšanas varianti pirms eksāmena nolikšanas..

Tā tīri aiz piesardzības - vai ir tādi temati, kas netiek apskatīti teorijas stundās, bet kas var uzpeldēt eksāmenā/praktiskaja braukšanā (nu, kaut vai tā eļļas pārbaude - ir tik aptuvens priekšstats, kas jāņem un kur to stangu stūķēt iekšā, jebšu tā neitrālā kustība)..

Pašam ir tā, ka ar auto uz Jūsu augstība esmu, tomēr tehnika ļoti piedur, tāpēc uzskatu, ka auto tehniskās lietas gana savdabīgas/interesantas, lai iemācītos. Galvenais jautājums - vai māca?

 

Vel viena piebilde - cik nu stāstīja, braucamās mašīnas parasti ir Opeļastras ap 2000. gadu vai tamlīdzīgi, un ir dažiem gadījies noslāpt uz ceļa -vai autoskolā apskata, ko darīt šādā situācijā, atskaitot pēcpuses kasīšanu un dumju skatu instruktora sejā? Pie tam, ja eksāmenā noslāpina mašīnu, to uzskata par -10 punktu kļūdu, vai tas tomēr ietilpst veca mašīna, visādi gadās, ne tava vaina sērijā?

 

Edit: Boldrik, pareizi pateici - vēlos iemācīties oficiālo mašīnas vadītspēju, ko ar apskata eksaminatori - kā novaldit sniegputenī ar 180km/h ātrumu nav ne prioritāte, ne arī perspektīva nākotnes nodarbe. Ar gabarītiem, čuju, kad jāpārliek robs, nedomāju, ka var iemācīties autoskolā kaut vai tāpēc, ka instruktoram viens vāģis, eksaminatoram - otrs.

Labots - Mr. Nejēga
Link to comment
Share on other sites

Ja tu noslaapsti, tad neviens uz to iipassi neskataas ja nu vieniigi, kad tu to dari nepaartraukt.

Liekot eksi CSDD svariiga ir vieta kuraa tu noslaapsti, piem. ja tas notiek uz sliedee instruktors tev var iedot 10 punktus jo tipa avaarijas situaacija.

A ja taa kautkur pie luksafora tad iedos 1 punktu vai nevienu.

Link to comment
Share on other sites

Piekrītu Boldrikam. Arī sencis mani tagad radina pie "neitrālā ātruma bremzēšanas". sakot, ka daudz ietaupījis degvielu šādi braucot.

 

10 punti par noslāpšanu manuprāt nemaz nevar ielikt. Ja arī var - tad ļoti reti. Pats eksāmena laikā (CSDD) vienu reizi noslāpu, bet par to neielika neko.

Link to comment
Share on other sites

choms ari no nulles iemacijas autoskola, nekadu problemu.

 

Ripinat man liekas ka nevareja tikai krustojumos, tur vajagot "iebraukt" nevis ieripināt, nezinu kapec taa, sviests kautkads.

Labots - Jeasus
Link to comment
Share on other sites

Konstatators

Katrai mašīnai sajūgs ir citādāks - pie tā nepieciešams mazliet pierast. Citam pedālis mētājas grīdā, citam tas ļoti jūtīgs un kā straujāk palaid vaļā tā pļurkt.

Bet tas tiešām nav nekas briesmīgs, ja kādureiz sanāk.

Ja tā notiek bieži, tad gan instruktoram var rasties šaubas, par to cik labi tu kontrolē mašīnas kloķus un vai tik gadījumā nevis tu ar to brauc, bet tā tevi nes.

Link to comment
Share on other sites

es ar kad maacijos, tad pietika ar kaadaam 7 braukshanas nodarbiibaam pa 1,5h. pirms tam nebiju braucis vispaar. skolas eksi liku uz sausa asfalta, bet uz csdd eksha laiku bij piesnidzis sniegs kaadi 15cm :D pirms tam nebiju braucis pa sniegu veel ... ij neko, noliku gan skolas gan csdd ekshus ar pirmo reizi :D

Link to comment
Share on other sites

A-Kalvis, cik esu braucis >2000 gada ekonomisko klasi, tad principa ar visam brauksana vienada. Liela starpiba parsezoties no bmw,audi utt.

Link to comment
Share on other sites

Triplazants

Es arī sāku no nulles.Nobraucu 56 braukšanas par apm. 600 Ls.Instruktors teica,kamēr nebrauksi ideāli uz eksi nelaidīšu.Un beigās jau pats csdd inspektors pateica sakrālo frāzi.Jūs ļoti labi braucat.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Pag pag, čaļi. Iesākumam pietiks, ja apskaidrosim pa visiem, ka CSDD ex ir paceļams, bet nedrīkst pats slinkot. Visus pārējs Kolinmakreja trikus lai apgūst dzīves skolā. Gan ar vienu bet - nekādi urliskie pasākumi ar huļigankām, samet visi pa divītim un nu tik zāģē pa ezeru vai gruntinieku.

Link to comment
Share on other sites

Jaa var autoskolaa iemaaciities braukt, instruktors bija iists pedants, stagnaats un azbesta vecis, bet noliku ar pirmo reizi csdd brauksanas eksaamenu. Pirmajaa diena, kad bija ieguutas tiesiibas un vajadzeeja braukt bija taada bailiiga sajuuta, kaa tad nu tas buus, ka pasam nu buus jaabrauc, pilniigi prasiijaas atpakal tas instruktors :-D

Link to comment
Share on other sites

Nu nezinu par to neitrālo. Man tieši otrādi instruktors iemācīja ripināties. Un eksāmenā arī ripinājos un noliku ar 1. reizi.

Par to, ka var pēc kautkādas 10 stundas aizmirst par gabarītiem un pedāļiem ir muļķības.

Es arī sāku no pilnīgas 0. Nu man visa tiesību iegūšanas jezga vilkās kautkur 3 mēnešus. Man tās obligātās 14 stundas bija stabili pārbrauktas, kad sajutos, ka varu exi nolikt.

Tāka katram ir stipri individuāli, cik ātri un kā iemācās braukt.

Link to comment
Share on other sites

Iz savas un sievas pieredzes saku - jā, var iztikt tikai ar autoinstruktoru. Par vajadzīgo laiku - ļoti atkarīgs no cilvēka. Sievai bija kaukur biki virs 30 reizēm, pašam, šķiet, bija virs 50(!) nodarbībām. Uz beigām skaits sajuka. :mrgreen: Toties - pagājūšotrdien beidzot tiku pie rozā plastmasas gabaliņa. :) Tagad tikai jāspēj paturēt. :p

 

Visus eksāmena jautājumus izrunāsi vai nu autoskolā, vai arī instruktors pastāstīs (par eļļām un riteņa maiņām). Droši, taisi tik! Tas ir ieguldījums visam mūžam, tā kā par naudu neraudi. Vienīgi to gan morāli sagatavojies, ka būs grūti. Ja vien neesi brīnumbērns, būs ļoti grūti. Tāpat arī esi gatavs, ka instruktros uz Tevi daudz rāsies. Tas ir normāli. Tā lielākā daļa dara. Nezinu, vai aiz nervu nodiluma, vai pedagoģiskos nolūkos. Iespējams, abējādi. :) Man gan noveicās, ka apmācības vidū tiku pie viena jauna instruktora. Tas gan bija pilnīgs mieramika, kas bija patīkami. :) Cits jautājums, vai varbūt ar stingrātu instruktoru es nebūtu ticis ātrāk cauri. :p

Link to comment
Share on other sites

btw, par ripinaashanos neitraalajaa un bremzeeshanu ... manam auto ir kompiitis un pacholeeju ko raada, ja ripinaas un beigaas bremzee un ko raada, ja bremzee ar motoru ... bremzeejot ar motoru degvielas pateerinjsh bij mazaaks nekaa ripinoties briivgaitaa un beigaas bremzeejot. tas aciim redzot taapeec, ka shprice piegriezj benziina padevi bremzeejot ar motoru, savukaart briivgaitaa benziins tiek padots briivgaitas uztureeshanai. karbuuzis taadus briinumus neprot izveikt, tur viss notiekaas mehaaniski :D

par to, kad mazaak izteerees benzju un nobrauks taalaak, ja pie 90km/h iznjem no roba un ripinaas ar iesleegtu motoru, vai arii pie 90km/h peedeejaa robaa nonjem vienkaarshi kaaju no gaazes, es nezinu :D nav taisiits taads eksperiments

Link to comment
Share on other sites

Es gan esmu sapratis vienu - ja brauc 70% pa Rīgu, tad es dodu priekshroku automaatiskajai kaarbai - shausmiig eerti:) nevar gan aizmirst arii klokja raustiishanu - vajag ik pa laikam atcereeties un paraustiit, bet automaats ir ljoti eerts:)

Link to comment
Share on other sites

Par pagriezienu izbraukšanu "ātrumā" - tas tāpēc, lai būtu labāka saķere un neizslīdētu līkumā. Par to, kāpēc tā ir, es vēl to fiziku neesmu iebraucis. :p

 

Par ripināšanos - jo vairāk bremzēsi, jo vairāk sanāks, ka lieki patērēta degviela (jo ieguldītā enerģija beigās iztērēta bremzēšanā). Nezinu gan, kā tas iet kopā ar bremzēšanu ar motoru.

Link to comment
Share on other sites

Mana pieredze (Rīga, pirms 4 gadiem).

 

Autoskolā braukt var iemācīties, tika tas maksās ļoti ļoti dārgi. Jo braukšanā visu izsaka pieredze un pa dažām stundām iemācīties braukt ir praktiski neiespējami - oki gadās izņēmumi, kuri ar stūri rokās piedzimuši.

 

Eksāmens - "vieniniekus" liek HVZ par ko. ikdienas braukšanā tādās "kļūdas" tiek pielaistas viena laidā. četriniekus liek par nenozīmīgiem sīkumiem - piemēram eksaminatoram liekas ka nepietiekami uzkrītoši spogulī paskatījies. Par katru daudz maz pamanāmu kļūdu - 10 un nāc nākamreiz.

 

Ārpus rīgas - cik zinu daudz mierīgāk ir. Katrā ziņā var mēģināt autoskolā iemācīties tik daudz lai noliktu eksāmenu Liepājā vai Valmierā. Bet braukt tāpatās būs jāmācās dzīvē. Arī uz savām kļūdām. Jo nepazīstu nevienu(!!!) cilvēku kas savu pirmo auto nav vairāk vai mazāk apskādējuši. Tomēr būtu vēlas vismaz drusku pabraukt ar kādu pieredzējušu paziņu kas pamācīs praktisko braukšanu - autoskola māca priekš eksāmena, kas nav viens un tas pats.

 

Teorija - atveram www.csdd.lv un klikškinam eksāmenu līdz pulsa zudumam. Ja izdosies 10x pēc kārtas nokārtot webā, nokārtosi teoriju ar pirmo arī dzīvē.

Praktiskais eksāmens - ejam kā uz lotoriju un neceram ka ar pirmo reizi noliksim. Agri vai vēlu paveiksies!

Link to comment
Share on other sites

jo vairaak bremzee, jo vairaak vajag gaazeet, lai atguutu normaalo kreiseeshanas aatrumu, liidz ar to degviela teereejaas ... ja tur konstantu aatrumu, tjip cruise control, tad degviela vismazaak teereejaas :)

Link to comment
Share on other sites

Galvenais kad esi jau ticis pie vākiem, nepērc savu pirmo auto dārgu un jaudīgu, saskadēsi viņu šā vai tā, to varu teikt no savas un daudzu pazīstamu cilvēku pieredzes.

Link to comment
Share on other sites

Ar dārgu un jaudīgu vieglāk dabūt koka mētelīti.

Un jā- autoskolā var iemācīties pārvietoties. Braukt cilvēki mācās tikai patstāvīgi, pie tam ne jau mierīgi braucot cilvēks iemācīsies savākties ja notiks kaut kas neparedzams.

Link to comment
Share on other sites

es ar pa to, ka jāpērk dārgs un jaudīgs. agresīvi un bez apdomas braukt paliks bailīgi :)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...