Jump to content

Kadra stabilizēšana


onkuls
 Share

Recommended Posts

Guest Ieviņš

Neesmu informēts vai tur tāda ir, bet pēcapstrādē tāda fīča jebkurā gadījumā ir jebatorijs.

Link to comment
Share on other sites

Pilnīgi droši labāk iegādāties videokameru ar attēla stabilizatoru un lieki netirināt rokas, kā pēcāk meklēt kādus softus.

Neesmu dzirdējis par tādām fīčām, taču gan jau dabūt var. Iespējams jābūt nemirstīgajam :0.

Google saka, ka jāpērk kamera ;).

 

EDIT:

 

http://www.google.lv/search?hl=lv&q=vi...4%93t&meta=

Labots - Sanchus
Link to comment
Share on other sites

Kadra stabilizācija ir lietojama tikai, lai novērstu relatīvi minimālu trīcēšanu, piemēram, no statīva filmētu statisku kadru, kuru bišk satricinājis vējš vai trīcoša pamatne utt

Pret stipri trīcošām rokām nepalīdzēs.

 

Par Premijēru nezinu, bet Afterefektos to var darīt manuāli (katru kadru iezūmēt un bīdīt, kur vajag), bet tā ir je*ļa.

Avid, piemēram, by default piedāvā motion stabilze efektu, ar to tā lieta ir ļoti vienkārša, bet nu, kā jau teicu, der tikai nelieliem defektiem.

Link to comment
Share on other sites

Ja iepriekhs ir zinams, ka bus jaizmanto stabilizacija, tad iesaku filmeet ar HD kameru un ar platlenkja leecu. Ar platlenjkja lecu, bilde pati par sevi jau buus stabilaaka, savukart HD materiaalu varees iezuumot pec stabilizacijas taa, lai mazakaa izskirtspeejaa izskatitos pietiekami labi. Var veel uzlikt sharpening filtru, lai butu asaaks atteels pec iezumoshanas.

 

Sheit bus viens piemers no dziives, kaa izskataas stabilizets video, izmantojot augstak mineto:

 

http://alphablind.com/kristaps/smoothcam.mov

Link to comment
Share on other sites

Pilnīgi droši labāk iegādāties videokameru ar attēla stabilizatoru un lieki netirināt rokas, kā pēcāk meklēt kādus softus.

Neesmu dzirdējis par tādām fīčām, taču gan jau dabūt var. Iespējams jābūt nemirstīgajam :0.

Google saka, ka jāpērk kamera ;).

Sanchus, man liekas, ka labāk ir iegādāties objektīvu ar kadra stabilizāciju nevis kameru, jo kamera stabilizē digitāli. Tas ir - ar kvalitātes zudumiem. Cik man zināms, lieli veči filmē ar lielām kamerām, kurām kadra stabilizēšanas iespējas nav necvienā vietā.

 

 

Kadra stabilizācija ir lietojama tikai, lai novērstu relatīvi minimālu trīcēšanu, piemēram, no statīva filmētu statisku kadru, kuru bišk satricinājis vējš vai trīcoša pamatne utt

Pret stipri trīcošām rokām nepalīdzēs.

tieš tā arī ir.

 

Ja iepriekhs ir zinams, ka bus jaizmanto stabilizacija, tad iesaku filmeet ar HD kameru un ar platlenkja leecu. Ar platlenjkja lecu, bilde pati par sevi jau buus stabilaaka, savukart HD materiaalu varees iezuumot pec stabilizacijas taa, lai mazakaa izskirtspeejaa izskatitos pietiekami labi. Var veel uzlikt sharpening filtru, lai butu asaaks atteels pec iezumoshanas.

pat nevajag zuumot, ja trīce ir mazā amplitūdā, tad After Efektā ir tāda fīča kā "mirror edges", kas vairumā gadījumu izlīdz ļoti labi

Link to comment
Share on other sites

Nē, nu protams, ka ar HD bildi tā lieta ir vienkāršāka un ir pieļaujama lielāka svārstību amplitūda, ko iespējams kvalitatīvi izlabot, bet nu es varu saderēt, ka topika autoram nav nedz HD materiāla, nedz tik lēzeni un labojami gļuki.

Tādu trīci, kas radusies apvienojumā ar maza izmēra un viegla svara kameru amatiera rokā + zoom + SD bildei, novērst ir principā neiespējami. Var provēt nedaudz reducēt, bet nu, vai no tā būs jēga... ?

 

Onkuls - ne jau visām amatieru kamerām ir elektroniskā stabilizācija. Ir arī mazās amatieru kameras ar optisko stabilizāciju, kur izšķirtspēja paliek nemainīga un attēla kvalitāte nezūd. Turklāt atsevišķiem modeļiem šī stabilizācija ir ļoti efektīva.

 

Turklāt objektīvi ar žiroskopisko optisko stabilizāciju ir ļoti dārgi un, kas ir pats galvenais, lietojami tikai kamerām, kurām tādus var uzmontēt (lasi: profesionāliem aparātiem).

Link to comment
Share on other sites

taisnība.

 

 

 

man materiāls ir kvalitativs, filmets ar lielo DVCam kameru. bet nu neko!

 

lai spriež gudrie!

Link to comment
Share on other sites

Diezgan labu rezultātu var iegūt ar Mercalli no Prodad (prodad.com)

Ir arī plugins priekš Adobes.

Link to comment
Share on other sites

Vienīgos labos rezultātus var iegūt filmējot ar statīvu. Nu nav citu variantu, kā dabūt kvalitatīvu bildi. Priekškam censties no sū** iztaisīt konfekti.

Link to comment
Share on other sites

Priekškam censties no sū** iztaisīt konfekti.

 

Ļaujiet minēt - atkārtot filmēšanu ar statīvu nav iespējams.

Protams neko izcilu no softiskās stabilizācijas nevar sagaidīt, bet vienalga tas būs labāk nekā nedarīt neko.

Link to comment
Share on other sites

Profesionāls operātors nekad nefilmēs, ja jau iepriekš zin, ka nekas prātīgs nesanāks. Kam ir vajadzīgas tās trīcošās un pļurīgās filmas. Kādreiz nevienai kamerai nebija nekādu stabilizātoru un nebija datormontāžas, bet vai tad tāpēc nevarēja stabili nofilmēt. Tagag tādas tehniskas iepējas, bet uzņemtais materiāls paliek tikai sliktāks.

Link to comment
Share on other sites

Domaaju, ka te ir maz profesionaalu filmeetaaju, taapeec atsauce ir bezjeedziiga. Pats Filmeeju ar Canon XM1, kam ir stabilizaacija optikaa (labi, zinu, ka veca kamera, bet man patiik :) ). Var izmantot deshaker un var arii plug-in visaadus Premierei. Jaaatceras, ka stabilizaacijai buus 2 miinusi - vai nu zooms kadraa, vai nu melnaas malas apkaart ar "peldoshu bildi". Es parasti izmantoju zoomu un neredzu vajadziibu ieksh HDTV, bet nu shvakaakaam kameraam mosh vajag...

Link to comment
Share on other sites

Profesionāls operātors nekad nefilmēs, ja jau iepriekš zin, ka nekas prātīgs nesanāks. Kam ir vajadzīgas tās trīcošās un pļurīgās filmas. Kādreiz nevienai kamerai nebija nekādu stabilizātoru un nebija datormontāžas, bet vai tad tāpēc nevarēja stabili nofilmēt. Tagag tādas tehniskas iepējas, bet uzņemtais materiāls paliek tikai sliktāks.

Tomēr atļaušos iebilst - agrākos laikos, kad filmēja bez stabilizācijām (btw, mūsdienās joprojām lielais vairums profu, īpaši jau ar pleca kamerām, no rokas filmē bez nekādām stabilziācijām) montēja lineāri uz maģiem/grieza kinolentas un nebija nekādu tur efektu, bija tomēr manāms, ka kamera notrīc, nav tik stabila, kā gribētos utt, ko mūsdienās pie pēcapstrādes likvidēt būtu nieks. Iesaku paskatīties daudzus 70to un 80to gadu videoklipus, kur ir ļoti uzkrītoši tas, ka kamera ir diezgan trīcoša filmējot no rokas. Tiesa, tādu trīci tur diez vai ar kādiem filtriem novāksi.

Bet tas vairāk vai mazāk pofig - bieži vien (īpaši jau amatieru video) tāpat svarīgāka informācija, ko nes kadrs, līdz ar to kompozicionālā lieta paliek otrā plānā.

Un vēl es gribēju piebilst, ka arī profiem nereti gadās pa lažai. Konkrēti iz dzīves - bija filmēšana Somijas ziemeļos - sniegs, vējš nonstopā. Līdzi lielā XDCAM pleca kamera un kārtīgs Sachtler satatīvs. Jāfilmē statisks kadrs ar nelielu zuumu. Tajā vējā nekādi nevarēja to kadru dabūt pilnīgi stabilu - tāpat nedaudz trīcošs sanāca. Tiesa, ar softisko stabilizatoru (zoom + stabilize) tur viss bija kedā un bilde tāpat smuka.

Arī no amatieru "sūdīgā" gala SD kamerām līdz zināmai robežai var to trīci noņemt pie nosacījuma, ja tā ir bijusi neliela un filmējot no statīva vai kādas kaut cik stabilas virsmas.

Link to comment
Share on other sites

Protams, var piesieties arī profesionāļu darbam, bet ne jau par to ir runa. Runa ir par to, ka amatieri vispār nelieto statīvu un ar visādiem "brīnumlīdzekļiem" pēctam grib izlabot bildi. Vai tad jūs daudz esat redzējuši amatierus nesot pie rokas kameru un pār plecu statīvu? Bez statīva lielākoties vienkārši nav iespējams filmēt, bet kam tad tas interesē. Atnes mums darbā nofilmētu materiāku un vēl pravas kačā, kad negribam to rādīt televīzijā, jo visa bilde ir viens drebulis un zūms tiek nepārtraukti pumpēts šurpu turpu.

Link to comment
Share on other sites

Šito kameras raustīšanu pa labi , pa kresi , tuvāk tālak, un vēk grozot ap savu asi vispār vajadzētu aizliegt ar likumu. Galva sāk griezties pēc minūtes tāda "materiāla". Piemērs - kaut vai "nākotnes parks".

Tā ir kaut kāda slimība? Jeb tas skaitās "kruta" ?

Link to comment
Share on other sites

Protams, var piesieties arī profesionāļu darbam, bet ne jau par to ir runa. ......

 

 

Nu beidz reiz pro un amatierus vienā katlā maisīt.

Topika jautājums nebija "kā man pareizi filmēt materiālu, lai to parādītu televīzijā".

Arī es ceļojumā nevaru atļauties staipīt līdzi statīvu, bet vai tāpēc es filmēt nedrīkstu?

Es protams nepretendēju uz to, ka manu materiālu rādīs televīzijā,

bet savai lietošanai man softiskā pēcapstrādes stabilizācija šķiet pieņemams kompromiss, lai

nevajadzētu visur statīvu staipīt līdzi.

Link to comment
Share on other sites

Ļoti vienkārši - nelietot zūm, nekad! Izmanto iebūvēto kadra stabilizāciju. Savai mājas kolekcijai jāpietiek. Nevajadzēs nekādu softisku pēcapstrādi.

Ja filmē no braucoša transportlīdzekļa - zini ka būs "krateklis". Ar to jārēķinās.

Link to comment
Share on other sites

Ļoti vienkārši - nelietot zūm, nekad! Izmanto iebūvēto kadra stabilizāciju. Savai mājas kolekcijai jāpietiek. Nevajadzēs nekādu softisku pēcapstrādi.

 

Diemžēl no pieredzes varu teikt, ka ir gana daudz situāciju, kur šim zūmam ir būtiska nozīme safilmētajā materiālā, jo ir vajadzīgi arī tuvplāni un ne visur to var risināt vienkārši pieejot tuvāk.

Kaut vai filmējot savvaļas dzīvniekus un cilvēkus, tā, lai viņi izturētos brīvi un nepamanītu, ka tiek filmēti.

Es protams cenšo pie iespējas izmantot kādus "statīva aizvietotājus", uz kā kameru var uzlikt, bet jebkurā gadījumā softiska stabilizācija pēcasptrādē ir viena no lietām, kas palīdz to risināt.

Link to comment
Share on other sites

Rik0, es nejaucu amatierus ar profesionāļiem es domāju par "amatieriem" skatītājiem(profesionālu skatītāju jau laikam nav), kuriem viss tas ārprāts ir jāskatās. Būtībā jau amatieru filmēšana ne ar ko neatšķirās no profesionālās. Pirms gadiem amatieru aparatai bija stipri švakāka bildes kvalitāte, bet tagad jau arī digitālajām kamerām ar bildi viss ir kārtībā toties ar filmēšanu gan viss ir garām. Rik0, Tu saki, ka kas var tev aizliegt filmēt ceļojumā, bet vai Tu esi iedomājies, nafig Tev to vispār vajag darīt. Nu kurš skatīsies Tavu trīcošo bildi(negribu neko sliktu teikt par Tevi un varbūt Tev ar filmēšanu viss ir kārtībā) un priekškam parastam TV skatītājam vajag šīs mokas izciest. Es vispār nevaru saprast, kādēļ cilvēki staipa ceļojumos līdzi tās kameras. Paskatoties, kā viņi filmē, tā pat ir skaidrs, ka tur nekas nesanāks. Būtu labāk sēdējuši, atpūtušies un aliņus strēbuši. Šie "amatieri" pēc ceļojuma vienkārši pakļauj mocībām savus tuviniekus, kuriem stundām jāskatās tas safilmētais ārprāts. Vai tad nav pazīstama situācija, kad tusiņā vienīgi pašam filmētājam ir interesants safilmētais materiāls? Es uzskatu, ka ja jau filmēt, tad tā, lai bilde ir stabila un sižets interesants, bet pārejo laiku labāk sēdēt krogā un atpusties. Ja vēl to bildes trīcēšanu kautkādīgi var mēģināt noņemt, tad safilmēto materiālu interesantu nepataisīs neviena datorprograma.

Link to comment
Share on other sites

Būtībā jau amatieru filmēšana ne ar ko neatšķirās no profesionālās.

 

Ir ļoti būtiska atškirība - profesionālis dodas uz vietu X, lai strādātu (filmētu),

amatieris, lai atpūstos, gūtu prieku utt, un filmēšana ir tikai tik, lai netraucētu atpūsties.

Protams ir "nopietnie amatieri", kuriem filmēšana ir nopietns hobijs, bet tās ir cits stāsts.

 

Bet tagad jau arī digitālajām kamerām ar bildi viss ir kārtībā toties ar filmēšanu gan viss ir garām.

 

Neņemos spriest - neesmu pētījumus izveicis par to, cik kurš amatieris māk filmēt,

bet būtu tikai loģiski, ja amateiri nefilmētu tikpat labi kā pro.

 

 

Rik0, Tu saki, ka kas var tev aizliegt filmēt ceļojumā, bet vai Tu esi iedomājies, nafig Tev to vispār vajag darīt. Nu kurš skatīsies Tavu trīcošo bildi

 

ES!!!

Es nefilmēju tāpēc, lai citiem kaut ko rādītu, bet gan lai pats un cilvēki, kas bija tajā pasākumā,

pēc gada, 2 vai 5 varētu paskatītites to filmu.

 

Paskatoties, kā viņi filmē, tā pat ir skaidrs, ka tur nekas nesanāks.

Tu laikam īsti neizporti cilvēku psiholoģiju, emocijas un atmiņas.

Nevajag visam pieiet sausi profesionāli. Tas ir kā nofotografēt nesen dzimušu bērnu.

Tie, kas nav tajā iekšā, var domāt par kadrējumiem, gaismu spēlēm, asumu un daudz citiem

māksliniecisko vērtību nosakošiem faktoriem. Bet vecākiem tas viss pie kājas - viņi ne jau mākslu redzēs tajā bildē.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...