Jump to content

Recommended Posts

kreizā Kāja

RTU apmēram tai laikā, precīzu gadu neatceros, tad papīri jāmeklē. Es tak domu nemaz nepabeidzu, sex tad kur, nu protams ka autiņā, kam autiņi bija, tie meičas kā zeķes mainīja.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AndrisBB

    26

  • kreizā Kāja

    11

  • raivix95

    11

  • Leo

    9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pareizais risinājums ir pārdot dzimtas mežu, nopirkt BMW, un ieraut ar to kokā. Lūk, tā ir piepildīta dzīve

Čaļi, jūs bremzējat. Vēl tikai 67 posti topikā, kur pierādīt savu dzīves izpratni... Zinu, ka Jūs varat labāk.

Tas auto ir aktuāls joprojām.   Feislifta atjaunotais modelis. 136kw. Ne tik veiksmīgs dzinējs kā 120kw, bet mazliet dinamiskāks. Aizmugurē vietas šiem ir ļoti maz. Bērniem vairāk kā vajag

AndrisBB

Nu tak skaidrs ka tas nav nekads rādītājs, plus tagad tiesības liek retāk un vēlāk, jeb vidēji 26 gadu vecumā.

Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Ko tur apšubīt? Apskaties statistiku, kautvai to cik cilvēkiem ir tiesības pa vecuma grupām.

Tāpat arī precās vēlāk, apbērnojas vēlāk, mācās ilgāk utt, vienkārši 20 gadīgien nav ne vajadzības, ne īpašas intereses pēc tiesībām.

 

18-20         20634
21-24         37871
25-29         72951
30-34         101832
35-39         98355
40-44         86148
45-49         83475
50-54         72937
55-59         66175
60-64         57984
virs 65         101812
Edited by AndrisBB
Link to post
Share on other sites
kreizā Kāja

Es nav uz kašķi, tik man ir tiesības no 18 gadi + ~mēnesis, taču šajā tabulā taču sastādu statistiku pilnīgi citā ailītē, pats tā uzrakstīji.

Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Protams ir kas kārto tiesības 18 gadu vecumā un ir kas 35. Ja gribi precīzus datus, tad ej uz statistikas lapu un saliec visu kopā, bet ja CSDD saka ka vidējais vecums tagad ir 26 gadi, tad ko man tur apšaubīt? Tas ka tu noliki 18 gados, tas nenozīmē ka tā ir valsts mērogā. Pie tam tas vecums 26 gadi liekas diezgan loģisks un ticams. No maniem vienaudžiem es tik dažus atminos, kas ieguva tiesības 18 - 20 gadu vecumā, pārsvarā daudz vēlāk, kad bij darbs, nauda un vajadzība.

Arī topika autors meklē ģimenes auto, tas kautkādā mērā norāda uz to ka ir ģimene. Maz ticams ka viņam ir 18 gadi. Nu tas neizslēdz gan iespēju ka viņš tiesības ieguvis jau sen, tik auto nekad nav bijis.

 

Edited by AndrisBB
Link to post
Share on other sites
kreizā Kāja

IR tiesības vecuma grupā vai ieguva tiesības konkrētā vecumā ir pilnīgi dažādas lietas. Tas tā, reāli intereses nav, vismaz nu ir saprotams ko te dažam labam pirmais autiņš dīvainā diapazonā.

Link to post
Share on other sites

Nu mani vienaudži lielākā daļa 18 kārtoja, bet es tā arī 26 gados tik dabūju - kā jau te teica, pirms tam nebija ne naudas, ne baigā nepieciešamība.

Nu man nebija tādu senču, kuri varētu man uzsaukt tiesības un mašīnu.

P.S Arī fakts, ka 26 gados jau paliek prātīgāks. 

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
raivix95
Pirms 50 minūtēm , xp teica:

P.S Arī fakts, ka 26 gados jau paliek prātīgāks. 

Šobrīd 26. Gaidu to brīdi.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Kazarms
pirms 10 stundām , AndrisBB teica:

Protams ir kas kārto tiesības 18 gadu vecumā un ir kas 35

Attīstot šo tēmu:

Lielākoties laukos tiesības noliek tajos 18-19 gados jeb vidusskolas/tehnikuma izskaņā, bet pilsētās drusku vēlāk. Īsti statistika man šim nav, bet tīri personīgs novērojums no savas lauku vidusskolas un tālāk jau darba pilsētā, kur no laukiem nākošajiem ir tiesības kopš vidusskolas, dzimušiem līdzīga vecuma pilsētniekiem lielākoties nemaz zem tiem 30, jebšu pirms reālas ģimenes, nav.

Un tas ir gana loģiski, jo pilsētā visur vairāk vai mazāk var tikt ar kājām/velo/sabiedrisko/taksi, kamēr laukos auto ir reāla nepieciešamība un vecāki ir priecīgi, ka mājās parādās vēl viens šoferis. Nav jau obligāti sākumā jābūt savai mašīnai.

 

Link to post
Share on other sites
raivix95
1 stundu atpakaļ, Kazarms teica:

Attīstot šo tēmu:

Lielākoties laukos tiesības noliek tajos 18-19 gados jeb vidusskolas/tehnikuma izskaņā, bet pilsētās drusku vēlāk. Īsti statistika man šim nav, bet tīri personīgs novērojums no savas lauku vidusskolas un tālāk jau darba pilsētā, kur no laukiem nākošajiem ir tiesības kopš vidusskolas, dzimušiem līdzīga vecuma pilsētniekiem lielākoties nemaz zem tiem 30, jebšu pirms reālas ģimenes, nav.

Un tas ir gana loģiski, jo pilsētā visur vairāk vai mazāk var tikt ar kājām/velo/sabiedrisko/taksi, kamēr laukos auto ir reāla nepieciešamība un vecāki ir priecīgi, ka mājās parādās vēl viens šoferis. Nav jau obligāti sākumā jābūt savai mašīnai.

 

Bet ir otrs faktors - dzīvojot laukos ir krietni grūtāk tikt uz teorētisko apmācību un braukšanas nodarbībām. Arī finansiālais aspekts spēlē lielu lomu - ģimenes pagastos nereti nevar atļauties sponsorēt auto apmācību atvasei. Un tā iespēja rodas tikai studiju gados, kad pašam parādās ienākumi, bet ir zudusi vajadzība, jo students jau ir lielpilsētā, kur visur var tik daudzos citos veidos.

Vienvārdsakot - tas ir no paša cilvēka atkarīgs. Cik ļoti viņš grib būt šoferētājs vai tieši pretēji - negrib. Daudzi saprot, cik lielu ieguldījumu prasa auto un negrib to klapatu sev uz kakla, un tādējādi neredz pamatotu argumentu apliecības iegūšanai.

Edited by raivix95
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Kazarms

Protams, tā ir medaļas otra puse. Arī man vecāki nevarēja nosponsorēt tiesības, bet laukos bija vajadzība. Sapelnīju pats vasarā gaterī un pirmo auto, kurš man kalpo jau 5to gadu, nopirku par sportā nopelnītajām prēmijām.

Par teoriju, vismaz manā pusē lauku vidusskolās un nelielo pilsētu tehnikumos (aka Kandava), autoskola piebrauc klāt ar teoriju un tomēr mazpilsētās arī praktiskās braukšanas nodarbība parasti ir lētāka un bieži tiek organizēta, ka instruktors atbrauc uz skolu, piesēdina pilnu auto (4 cilvēki) un visi kolektīvi visu dienu brauc eksāmena pilsētu mācīties.

 

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
pirms 1 stundas , Kazarms teica:

Lielākoties laukos tiesības noliek tajos 18-19 gados jeb vidusskolas/tehnikuma izskaņā, bet pilsētās drusku vēlāk.

Laukos jau tas auto bieži vien ir nepieciešamība. Var jau, protams, kratīties pa to putekļaino ceļu ar velosipēdu.

Ir, tā teikt, stimuls.

Man te Jūrmalā skolas laikā teoriju var apgūt pa velti, arī braukšanas nodarbības tiek daļēji apmaksātas. Tad tik atliek pašam eksāmenu apmaksāt. Cenšās pašvaldība. Un tas jau ir sen. 90. gadu sākumā jau tas bija.

Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Bieži jau bij tā ka ja vecākiem nebij tiesību/auto, tad arī atvases nemaz tā necentās tās tiesības iegūt, nu vai vienkarši nebij naudas. Un nebij tā ka nu viem bij tie auto laukos.

Link to post
Share on other sites
ggg97
pirms 1 stundas , ju teica:

Man te Jūrmalā skolas laikā teoriju var apgūt pa velti ... Cenšās pašvaldība. Un tas jau ir sen. 90. gadu sākumā jau tas bija.

Tradīcija. 80-to pirmajā pusē Jūrmalā, skolas mācību kombinātā dabūju C korkas uz rokas vēl pirms 18, ar attiecīgu ierakstu par derīguma sākuma datumu (dz.d). 90-tajos tiku pie auto, tad Rīgā pārliku braukšanu uz B, Bet tas jau vairs nebija pa velti.

Link to post
Share on other sites

Tagad jau arī to nodrošina kaut kāds "kombināts" - BJIC vai kā to sauc. Talpas tās pašas Jaundubultos.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
ivo
2021.06.27. , 17:20, Leo teica:

cerot uz konkretu pieredzi,ar personigi lietotiem auto....

Pieredze var būt ļoti dažāda arī ar identisku auto - kā paveicies, tā ka tas galīgi nav rādītājs. Viens ir nopircis nojātu auto un spļaudās, otram gadījies labāk kopts un tas brauc bēdu nezinot.

Bet ja iet runa par jaunieti, tad parasti jau BMW tomēr ir topā.

Es arī meitai pirmo auto nopirku Peugeot, bet īsā laikā viņa tāpat līdz E36 žurkai nonāca un tagad laimīgi braukā :D

Protams, ka tie lielākā daļa ir nojāti, bet var atrast arī braucamu.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Droši vien ka paiet kāds laiks, kamēr vispār saprot ko pats grib no tā auto, vismaz man tā bij.

Ja tas pirmais auto, tad to nevar zināt un tāpat nopērk kautko kas neatbilst vajadzībām, ja līzings uz 4 gadi, tad sanāk ka faktiski jādzīvo ar to kas nopirkts.

Link to post
Share on other sites
martinno
Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

ja līzings uz 4 gadi, tad sanāk ka faktiski jādzīvo ar to kas nopirkts.

 

Kādā sakarā? Tipa līzingā iegādātu (vēl neizmaksātu) auto nevar pārdot?

Link to post
Share on other sites
ivo
Pirms 18 minūtēm , martinno teica:

līzingā iegādātu (vēl neizmaksātu) auto nevar pārdot?

Nevar gan, tā vienkāršā iemesla dēļ, ka auto nepieder tev (es te runāju par operatīvo līzingu). Var atdot atpakaļ līzinga kompānijai, bet tas galīgi nav izdevīgi.

Edited by ivo
Link to post
Share on other sites
martinno
Pirms 2 minūtēm , ivo teica:

Nevar gan

 

Tu kurā gadsimtā dzīvo? :) Nav svarīgi kas kam pieder - ar līzinga devēju par visu var vienoties.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
ruukjis
Pirms 35 minūtēm , ivo teica:

Nevar gan,

Un kā vēl var. Man pie auto iegādas (2019.) uzreiz piedāvāja 3 variantus, ko ar auto varu darīt - pārdot, atdot līzinga kompānijai, vai pārņemt finanšu līzingā. Turklāt tirgus eksperti saka, ka auto kurš paņemts uz 5 gadi izdevīgāk esot notirgot 4. gadā, jo auto (ja ir paņemta) vēl ir viena gada garantija + esot visaugstāka tirgus vērtība un ir visas cerības pārdot tā, lai sanāktu pirmai iemaksai nākamajam līzinga iegrābienam.

Edited by ruukjis
Link to post
Share on other sites

Paldies visiem par veltīto uzmanību.Čalis izvēlējās volvo s80,2paaudze,automāts,2.4 dīzelis...pirmo gadu pa Rīgu nebraukās,tā kā gan jau `izgrozīsies`... :)

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...