Jump to content

Kuru 3D printeri labāk izvēlēties?


Zoom
 Share

Recommended Posts

Sāku domāt par sen lolotu sapni -  par savu 3d printeri. Esmu 3d printēšanā uz "jūs", tāpēc meklēju nelielu budžeta printeri, bet ne galīgu draņķi. Pētot atradu 2 variantus:

1)https://www.creality3dofficial.com/products/ender-3-v2-3d-printer

2)https://www.anycubic.com/collections/sales/products/anycubic-i3-mega-s

 

Abi +/- šķiet vienādi. Varbūt ir arī kaut kas cits? Cena ~300eur robežās.

 

Paļdiess..

Link to comment
Share on other sites

Grūti jau spriest, kas tajā cenu kategorijā būtu saprātīgākais pirkums. Katram no viņiem ganjau ir kautkādi knifi un paies kāds laiks kamēr kautko lietderīgu izdosies ar viņu izprintēt. Es visdrīzāk skatītos tādu kas kastē, bet kaste neiekļausies tavā cenu grupā.

 

Ierastais cikls ar tiem printeriem parasti ir ka nopērk kautko budžeta klasē, tad kādu laiku pačakarējas, izkož nianses. Tad jau saprot kas ir un kas nav vajadzīgs, attiecīgi pēctam sākas uzlabojumi vai cita printera pirkums.

 

Man ir FlashForge Adventurer 3. Printē itkā OK, bet arī nācās izkost knifus, izgudrot papildus dzesēšanu, atrast labākos printēšanas ātrumus, kā modelēt objektus lai "apietu" dažādas problēma un slāņu biezumus.

Karo4 tāds čakarīgs hobijs :D Ja negrib čakaru, tad 2k budžets vismaz. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Laikam jau zināma taisnība- ja negribi pilnīgi nekādas problēmas, kuras jārisina pašam, tad jāpērk aparāts par baiso cenu. Nu pašam , Flashforge Dreamer . It kā nav galīgi lētais , bet... nu baigi ilgi čakarējos ar ABS. Nu negrib īsti turēties pie pamatnes līdz vienreiz pamērīju ar distances termometru pamatnes temperatūru . Un ollalā, izrādās ka ieregulēta/displejā 105 C kā filamenta ražotāja aprakstā, bet reāli par 15!! grādiem zemāka. Nu uzliku 120 un nekādu problēmu. Starp citu visiem iesaku izmantot galdam magnētisko pamatni (ar normāliem magnētiem) un virsū pamatni kas pievelkas . Uh kur daudzas problēmas atkrita kad jānoņem gatavais. Iespējams ka ar to magnētisko gumiju (kādas ir pārsvarā Aliexpress), arī der, bet nav pārliecības vai pietiekami cieši pievelk. Ar reāliem magnētiem, vienkārši ideāli. Man šī kopā ar to PEI plāksni.

Link to comment
Share on other sites

Manam Adventureram atkal problēma ka pamatnes augstums nav regulējams un turās uz tādām atsperēm. Lai dabūtu līmenī, nākas palikt apakšā papīrīšus vai folija gabaliņus. Esu jau atkodis cik tieši vajag, tapēc itkā liela problēma nav, bet velkot ārā to lokano pamatni, viņi izkrīt un pazūd. Atšķirība starp stūtiem pa diagonāli var būt pat 0.5 mm.

 

Melnā plāksne forši izņemas un sildpamatne (spīdīgā) spiež viņu uz augšu. Bet tākā visa pamatne nav līmenī, tad nākas pabāzt papīriņus gar malām zem tām "lūpām".

51HC7lUOpCL._AC_SL1000_.jpg  

 

No apakšās sildpamatni vienkārši uz aigšu spiež cetras tās baltās tapas. Kādreiz jāuztaisa kautkas lai vienkātši ar tauriņ skrūvēm var pieregulēt.

 

akrrpidgyff21.jpg?width=4032&format=pjpg

 

Interetā gan daudz un dažādi risinājumi, līdz pat visas pametnes izmešanai un savādākas ielikšānai :D

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tiem , iestumjamajiem , galdiem , man liekas, ka lielāka problēma ka ir vienmēr kāda lufte. To magnētisko, noskatīju no tie pro līmeņa Flashforge un atradu arī priekš Dreamera. Nu varēja jau , ražotājs, uz reiz likt tādu, nevis ''žņaugties'' . Lai gan var saprast-dārgajam (pro) jau ar ko krutu jāatšķiras, kaut naudās tas nemaz nav tik daudz. Nu esmu vairāk kā apmierināts ar to magnētisko. Citādi, ar to oriģinālo, kas bija pielīmēta, ātri vien sanāca sabojāt, kad mēģini atkasīt ko kas pielipis ciešāk. Starp citu, kā ar siltumatdevi/apmaiņu tai iestumjamai virsmai un sildošajai pamatnei? Nu pēc loģikas vajadzētu būt problemātiski. Kad ''pielīmēts'' (vai ar līmi vai magnētu) , tad jau ciešs kontakts. Ja ''karājās'' gaisā, tad diezin vai laba siltuma pārvade.

Link to comment
Share on other sites

Neesu novērojis nekādas problēmas ar temperatūras apmaiņu, bet es arī no ABS neko neprintēju, ir visādi PLA, TPE, elastīgie un karbona varianti. 

Pielipšanas ziņā arī nav problēmu, notīra ik pa laikam ar alkaholu un man ir pūšamais, kautkāds 3DLAC, turas labi.

Link to comment
Share on other sites

Tam ABS pluss ir ka tur (gatavs izstrādājums) augstāku temperatūru kā PLA , PET. Otrs, ka var ''nogludināt'' acetona tvaiku ''pirtī'' . Nu ''nelipšana'' jau bija nevis tāpēc ka netīra pamatne, bet par zemu temperatūra. Kad atdziest, pamatne, zem 100 grādiem, pats atlec no tā PEI. PLA un TPE ''pie kājas'' tā sildīšana, pamatnei. PET un ABS gan vajag. Starp citu TPE filaments ir labs materiāls ne tikai 3D drukāšanai, bet arī lai ''sametinātu'' bojātu apavu zoli. Tehnoloģija : ņemam lodēšanas fēnu un uzregulējam temperatūru kā ir TPE aprakstā. Un kausējam iegriezuma /ieplēsuma vietā izmantojot filamentu kā parasto metināšanas stiepli kad tipa ar autogēnu metina automašīnas bleķi. Nu pati zole jau nekūst (tur tas PU nav termoplastisks), bet salīp ar to TPU pa pirmo jo ir poraina. Protams , pirms tam tā vieta jānotīra. Rezultāts pat ļoti OK. Savādāk gandrīz jaunas rudens ikdienas ielas kurpes, nejauši uzkāpts uz kā asa un ... var mest ārā, jo ar parastu līmi PU zoli jau neaizlīmēsi. Tas TPE ir , laikam, tas pats PU, tik kūstošs. Rezultātā ''līdzīgs ar līdzīgu'' pat ļoti labi turas kopā. Izmantoju šo filamentu. Tas ir salīdzinoši ciets. Parasti tiem, kuriem neraksta to cietības skaitli, ir baisi mīkstie un šādam, remontam diezin vai derēs

Edited by oxygen
Link to comment
Share on other sites

Manas 5 kapeikas no personas kam bija dāsns ZS vecītis.
Pēc serfošanas netā - ja grib bez jātnes, "neniez rokas" un daudzmaz budžetīgu, tad prusa. Bet man tomēr likās pa dārgu iesācējam.

Ilgi svārstijos starp Ender 3 un BIQU B1. Beigās tomēr paliku pie Ender Pro, jo par visām varītēm gribējās meanweel barokli. Kā arī likās piemērotāks "čaklajām" rokām, bezgalīgā komunity un apgreida iespēju dēļ. V2 neņēmu pēc šitā video https://www.youtube.com/watch?v=jx-qdEzZ-Co

 

Pagaidām esu apmierināts par to cenu. Nav ideals. No sākuma biju sašutis, kur var taisīt tādu trobeli pretīgi spalgā frekvencē, ka dzird no blakus istabas. Bet laikam trāpijies brāķains galvas propellers, jo samainot vietām ar tādu pašu propelleru no vadības plates dzesēšanas, situācija uzlabojās krietni. Bet man personīgi vienalga prasās klusāks.
Otrs, gulta nav ideāli taisna - uz stūriem paliek maķenīt zemāka. Teiksim tā, nokalibrējot centru ar papīra lapu, stūros var pabāzt divas. Tā kā man bij advancētā komplektācija, kur papildus orģinālajam magnētiskajam paliknim līdzi nāca arī, laikam tā saucamā, "ultrabase" - ar kautko pārklāts stikls, tad pagaidām to risinu drukājot uz tās.

 

Par lipšanu-nelipšanu ir savs stāsts. Pirmo drāts spoli ņēmu kas bija pie rokas tepat Latvijā. Dzeltenais Gembird PLA. Līp ļoti labi pie abām pamatnēm bez nekādiem palīglīdzekļiem. Kautkādā brīdī atcerējos, ka man kautkur mētājas, savulaik citiem mērķiem no ķīnīzeriem pirktie, PLA asorti (10 krāsas pa 10 metri). Tie nepakam nelipa klāt nekam! Būtu tādi trāpijušies pie pirmajiem drukājumiem, 100 punkti būtu apkārt bazūnējis ka printeris ir mēsls. :-D

Link to comment
Share on other sites

Man . kad sakumā izmantoju pamatnei kaut kādu, termostiklu, no Aliexpres, kam aprakstā tipa super-puper lipšana, sākumā bija baigā vilšanās jo nelipa ne pa kam. Nu attaukoju ar acetonu, bet nekā. Beigās ņemu rokās ''pēdejo cerību'' , trauku mazgājamo Fairy un... notika brīnums. Sāka pielipt tik traki ka vienreiz , kad atdzisa , izplēsa robu tajā stiklā . Tas ar PET- kad atdziest pamatne, pie kādiem 30 grādiem pats, atlec . Laikam dažāds termiskais izplešanās koeficients tam PET un tam termo stiklam. Tā ka varbūt pie vainas, nemaz tas ķiniešu filaments. Nu varbūt atšķirīgs, bet...   Principā rādītājs , stiklam, vai ir ideāli attaukots, ir ja uzlej ūdeni , tad nav nekādas piles. Vienmērīgi slapjš. Tā ka laikam, nav nekā labāka attaukošanai ka tas trauku mazgājamais un DESTILĒTS ūdens. Tajos šķīdinātājos, ko pārdot saimniecības bodēs laikam ir kādi nelāgi piemaisījumi.

Link to comment
Share on other sites

Ko kādiem mērķiem vēlēsies drukāt? 

 

kamēr spēlēties ar kvalitatīvu PLA viss ir jauki. 

sagribējās lai nekūst karstumā (piem. auto salonā vasarā)... HT-PLA, PET-G HT sākās jautrība, citu galvu, citu temp sensoru, citu virsmu (tā elastīgā virs 100C nav īsti piemērota) varēja ņemt ABS bet, sākumā domāju drukāt istabā, un ABS negribēju. 

ar esošo visas temp pa maximumu, drukā bet "karstie" filamenti īsti nesalīp. 

vēlāk aplūkojot alternatīvas, līdz pat 1000 euro ar augstām temperatūrām tāpat nekā gatava nebija. 

 

labāk turēt garažā, ar dažiem pat PLA filamentiem, kad ilgāk drukā istabā kož acīs, vai būvēt mājiņu ar ventilāciju un filtriem.  Ir arī šādi tādi pētījumi, ka tie izgarojumi nav tas labākais ko elpot. 

ja nav kas dārgs un brendīgs jāpārdomā ugunsdrošība, lielas lietas drukājas ilgi, gan kamēr gulēsi (ja printeris nebūs guļamistabā) gan kamēr nebūsi mājās. 

nu tur jātestē vai firmwarē paredzētas elementāras lietas, ja temp sensoram vads nolūzt piem. 

pašam Ender 3 PRO, laikam gadu, uz Aliexpres atlaidēm par ~180 pirkts.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Par to ABS arī biju salasījies ka drukājot smird, bet kad savajadzējās vienu detaļu karstam ūdenim (85 C ) , paprovēju un tā arī nekādu dižo smaku nesajutu. Ja būtu ''maizes darbs'', tad jau laikam dzīvoklī nedrukātu. Bet kādreiz kādu sīkumu.... Vienreiz pamēģināju kapronu, bet bija baigais aplauziens. Tas baisi ātri uzsūc no gaisa mitrumu un tā drukāšana nekāda (spļaudās/porains) Tas gan bija vasarā, kad istabā tā ap 50% mitrums. Ziemā, kad 20%, varbūt labāk, bet tā filamenta žavēšana vesels pasākums. Nu tā arīesmu palicis pie diviem , ko izmantoju pēc vajadzības PET un ABS . Ar PLA var kaut ko kas ne pārāk lielā mitruma/siltumā. Nu kaut kādus nieciņus  bet ne praktiskas lietiņas kam slodze un vajag arī kaut kādu elastību. PET ir labs, tik vajag krietni paspēlēties ar drukāšanas parametriem, lai nebūtu ''matu''un slāņi salipuši, bet tai pašā laikā nepaliek trausls.  Pa lielam šo ''spēļu mantiņu'' vajag, kad vajag realizēt kādu sīku lietu, bet gatavu mantu ''nevar nopirkt aiz stūra''. Tā, ja var gatavu, tad nu galīgi neatmaksājās .

Link to comment
Share on other sites

Hmm, man filamenti sakrauti pieliekamajā plauktos. Pieliekamajam logs vienmēr vaļā, laikam būs sasūkušies ar mitrumu.

Link to comment
Share on other sites

Laikam jā sasūc visi, tik daži, kā kaprons tik daudz , kad drukas vietā sanāk ''sviests''. Lai gan , arī pārējiem neesot pārāk labi . Iespējams ka dažreiz , kad kas netā ar druku, pie vainas ir mitrums. Kam slēgtie, tiem jau vieglāk, izžāvēt kam nevajag augstu temperatūru . Nu uzliek pamatnei tipa 50 C, uzmet virsū spoles ar filamentu un atstāj uz kādu diennakti. Vienīgi iekšā noder kāds gaisa mitruma mērītājs , kur rāda cik tad ir tas mitrums iekšā pēc laika. Es izmantoju šitādu. Iemontēju kastes sienā-redzu kas darās iekšā. Kad mitrums vairs nemainās, uzskatu ka ir labi. Savādāk pirkt kādu speciālu žāvētāju pa 100$ vai žāvēt cepeškrāsni, kur temperatūru nevari precīzi, nav jēgas, ja printeris ar kasti.

Link to comment
Share on other sites

Vakuum maisi ir labi glabāšanai, kad esi izžāvējis. Žāvēšanai jau nederēs -tur tam vakuumam ir jābūt pastāvīgam (jāsūc nost tas ūdens tvaiks) . Vienīgi ja tādā maisā ieliek silikagela maisiņu, tad varbūt arī sanāks. Nu tādus(maziņus) liek tajos oriģinālajos filament vakuuma iepakojuma .. Domāju ka ja laukā riktīgs aukstums, bet dzīvoklī centrālā apkure, tad tas filaments izžust arī bez kādiem palīglīdzekļiem. Būs , man, jāizvelk tas kaprona rullis un jāpamēģina ziemā. Vasarā... vismaz man tas kaprona pastāvēja atverts diennakti un ... vairāk nevarēja drukāt . Kad tiko izpakoju un paprovēju-bija labi. Laikam šitādiem kaprīziem vasarā jālieto tās speciālās kastes , kad drukā. Ir arī kaut kādas lētas e-sun, tik cik sapratu pilnīgs mesls, jo knapi silda un derot ne visām spolēm. Iekšā neesot arī gaisa ventilatora.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , oxygen teica:

Vienīgi ja tādā maisā ieliek silikagela maisiņu, tad varbūt arī sanāks.

Man ir vesela čupa ar 1kg lieliem "maisiņiem", ko pa ziemu mašīnā turu, lai nosūc lieko mitrumu. Tos var arī iebāzt vienā vakūm-maisā ar filamentiem.

Link to comment
Share on other sites

Pārgāja vēlme pēc tāda. Man bija doma pamācīties kaut ko jaunu. Izdrukāt kādas pārejas, kādu korpusiņu tml. Bet ja viss smirdēs, degs un nestrādās, tad es vēl ilgi domāšu.😆

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...