EMT 5 Posted Wednesday at 10:42 AM Share Posted Wednesday at 10:42 AM Sveiki! Diemžēl atsauci uz iepriekšējo rakstu nevaram ielikt, jo tas tika izdzēsts, tāpēc dodam atbildes uz jautājumiem šeit. Vēlējos dot zināmu, ka katra sasveicināšanās ir sava veida reklāma, mēs tiešām vēlējāmies iepazīties... Ķeramies klāt pie atbildēm! Kā elektromotora pārtīšana var ietekmēt tā efektivitāti? Kaut kas, kas ir labots, tas nekad nebūs kā jauns! Pārtinot elektromotoru, to nevar nosaukt par tādu pašu, kā iepriekš. Viss ir atkarīgs no situācijas. Ja Tu esi liels BOSS lielā firmā, kura ražo 24/7, tad pārtītu elektromotoru lietošana Tev maksās daudz... Ja Tu esi privāts uzņēmējs, vai arī lieto elektroiekārtas savam priekam un tās darbini reti, tad ietaupījums būs mazāks. Visiem lielajiem ražotājiem vajadzētu pārstāt lietot vecos padomju laiku elektromotorus!!!! Eiropas Savienība jau no 2018. gada, ne pa jokam, ir pievērsusies mazināt zemu efektivitātes klases motoru ražošanu. Starp citu, no šī gada jūnija Eiropā būs atļauts ražot tikai IE (Efektivitātes klases) IE3 un IE4 elektromotorus! Pievienoju šim rakstam tabulu, lai saprotamāk vizualizētu. Par signāltehniku! Protams, šīs lampiņas ir zināmas jau sen, tomēr arī šajā tehnoloģijā viss iet uz priekšu, plašāk tiek izmantotas LED diodes, padarot šo visu pasākumu mirdzoši interesantu, kā, piemēram, viena lampa, kura var dot dažādu krāsu signālus un atskaņot dažādus toņus. Kā jau minēju iepriekšējā rakstā (kuru dzēsa) šīs lampiņas un taurītes var saslēgt ar gudrajām ierīcēm... Nezinu vai 30 gadus atpakaļ gudrās ierīces bija... Ja esat komentējuši rakstam, un vēlaties steidzamas atbildes, tad nāciet ciemā, Jelgavas iela 42 9:00-18:00. Mums ir ko parādīt! Paldies! Cerams, ka šis raksts moderatoriem patiks labāk... 1 Quote Link to post Share on other sites
drunk_lizard 1,253 Posted Wednesday at 10:50 AM Share Posted Wednesday at 10:50 AM neatlaidiigs kadrs :> Quote Link to post Share on other sites
ju 533 Posted Wednesday at 10:53 AM Share Posted Wednesday at 10:53 AM Pirms 10 minūtēm , EMT teica: Nezinu vai 30 gadus atpakaļ gudrās ierīces bija... Slikti, ka nezini, bet digitāli releji jau ir 50 gadus. Quote Link to post Share on other sites
Stasss 2,102 Posted Wednesday at 10:55 AM Share Posted Wednesday at 10:55 AM Pirms 3 minūtēm , drunk_lizard teica: neatlaidiigs kadrs 😆 Maize ta kaut kā jāpelna, ja daba nav apveltījusi ar citām spējām. Quote Link to post Share on other sites
EMT 5 Posted Wednesday at 10:57 AM Author Share Posted Wednesday at 10:57 AM 1 minute ago, ju said: Slikti, ka nezini, bet digitāli releji jau ir 50 gadus. Ar "gudrajām ierīcēm" ir vairāk domāts, gudrie telefoni, planšetes... Quote Link to post Share on other sites
ju 533 Posted Wednesday at 10:59 AM Share Posted Wednesday at 10:59 AM Pag, mēs te par lampiņām cehā runājam. Japāņiem visādi LEAN luksofori, šķiet, ir jau no 196x gadiem. Quote Link to post Share on other sites
EMT 5 Posted Wednesday at 11:04 AM Author Share Posted Wednesday at 11:04 AM Just now, ju said: Pag, mēs te par lampiņām cehā runājam. Japāņiem visādi LEAN luksofori, šķiet, ir jau no 196x gadiem. Jā, tagad tās lampiņas un taurītes var savienot ar "gudrajiem telefoniem", lai lietotājs uzreiz var uzzināt kas apstājies, https://www.emt.lv/razosanasProcesuOptimizacijasSistema te būs biku vairāk par šo sistēmu. Protams šīs lampiņas un taurītes ir jau sen, līdz ar moderniem laikiem ir moderni risinājumi, kā piemēram LED varianti. Quote Link to post Share on other sites
drunk_lizard 1,253 Posted Wednesday at 11:05 AM Share Posted Wednesday at 11:05 AM ne tikai par lampinjaam, bet arii tauriiteem! Quote Link to post Share on other sites
e = d 1,209 Posted Wednesday at 11:06 AM Share Posted Wednesday at 11:06 AM Pirms 1 minūtes , EMT teica: lampiņas un taurītes var savienot ar "gudrajiem telefoniem", lai lietotājs uzreiz var uzzināt kas apstājies Kāpēc jāliek tāda lampiņa un taurīte, kas noēd tik dārgo elektrību nelietderīgi, ja lietotājam var iekārta uzreiz uz gurdo telefonu dot ziņu kas apstājies? 1 Quote Link to post Share on other sites
EMT 5 Posted Wednesday at 11:16 AM Author Share Posted Wednesday at 11:16 AM 1 minute ago, e = d said: Kāpēc jāliek tāda lampiņa un taurīte, kas noēd tik dārgo elektrību nelietderīgi, ja lietotājam var iekārta uzreiz uz gurdo telefonu dot ziņu kas apstājies? LED lampiņas vairs nepatērē tik daudz elektroenerģijas kā viņu kvēlspuldžu brāļi. Saspringtā situācijā ātrums ir ļoti svarīgs, parasti katrā fabrikā ir arī tehniskie cilvēki, kuri ieraugot mirgojošu lampu var ātrāk ķerties pie darba. Protams, ja piemēram šajā fabrikā ir ļoti daudz iekārtu, tad ar mirgojušu lampu to nestrādājušo ir vieglāk saskatīt no attāluma 1 Quote Link to post Share on other sites
ju 533 Posted Wednesday at 11:25 AM Share Posted Wednesday at 11:25 AM Pirms 7 minūtēm , EMT teica: tad ar mirgojušu lampu to nestrādājušo ir vieglāk saskatīt no attāluma Šī fīča Japāņiem ir jau kaut kur no 196x, kā rakstīju. SCADA, centralizēts novērošanas rīks, ir no 197x gadiem, tajā pašā laikā radās pirmie peidžeri, uz kuriem arī varēja padot signālu attālināti, ka kaut kas nav kārtībā. Jā, peidžeri pie mums tajā laikā nebija. SCADAs toč ir jau no 198x. Pirms 13 minūtēm , EMT teica: LED lampiņas vairs nepatērē tik daudz elektroenerģijas kā viņu kvēlspuldžu brāļi. Ja lampiņa ir tikai, lai ziņotu par kļūdu, tad tur nekas traģisks patēriņā nav. Quote Link to post Share on other sites
oxygen 563 Posted Wednesday at 11:45 AM Share Posted Wednesday at 11:45 AM Pirms 56 minūtēm , EMT teica: vajadzētu pārstāt lietot vecos padomju laiku elektromotorus!!!! ...un nopirkt jaunu par 4000eur lai gadā saekonomētu 100 eur. Nu dažreiz tie ''ekonomētāji '' marketologi iebrauc pilnīgās auzās. Tipisks: mainiet uzņēmu dienasgaismas spuldzes uz LED . Paskat cik tās ekonomiskas salīdzinot ar KVĒLSPULDZĒM. Quote Link to post Share on other sites
EMT 5 Posted Wednesday at 11:49 AM Author Share Posted Wednesday at 11:49 AM 18 minutes ago, ju said: Šī fīča Japāņiem ir jau kaut kur no 196x, kā rakstīju. SCADA, centralizēts novērošanas rīks, ir no 197x gadiem, tajā pašā laikā radās pirmie peidžeri, uz kuriem arī varēja padot signālu attālināti, ka kaut kas nav kārtībā. Jā, peidžeri pie mums tajā laikā nebija. SCADAs toč ir jau no 198x. Ja lampiņa ir tikai, lai ziņotu par kļūdu, tad tur nekas traģisks patēriņā nav. Super informācija par vēsturi! Mūžu dzīvo, mūžu mācies, laikam tā . Par patēriņu, tas ir atkarīgs no lietotāja, ir tādi, kuriem ir daudz iekārtas ar lampiņām un viņas visas atstāj uz zaļu pozīciju visas dienas garumā, bet kā jau minēju, ar LED spēle cita. Quote Link to post Share on other sites
EMT 5 Posted Wednesday at 11:55 AM Author Share Posted Wednesday at 11:55 AM 4 minutes ago, oxygen said: ...un nopirkt jaunu par 4000eur lai gadā saekonomētu 100 eur. Nu dažreiz tie ''ekonomētāji '' marketologi iebrauc pilnīgās auzās. Tipisks: mainiet uzņēmu dienasgaismas spuldzes uz LED . Paskat cik tās ekonomiskas salīdzinot ar KVĒLSPULDZĒM. Kā jau minēju. tiem kas kaut ko ražo ar veciem motoriem, ja viņu ir daudz, tad tas patēriņš ir MILZĪGS! Tu pārtin vecu motoru, samaksā 100, pēc tam maksā papildus par elektroenerģiju, pēc tabulas var redzēt... Jauns motors, samaksā tikai vienu reizi, mazāk patērē elektroenerģiju, mazāk maksā. Naudu, kuru būtu iztērējis dīkstāvē, vai dedzinot elektrību, bāz kabatā. Quote Link to post Share on other sites
Didzis 1,566 Posted Wednesday at 12:24 PM Share Posted Wednesday at 12:24 PM Pirms 16 minūtēm , EMT teica: Kā jau minēju. tiem kas kaut ko ražo ar veciem motoriem, ja viņu ir daudz, tad tas patēriņš ir MILZĪGS Klasisks asinhronais elektromotors arī Āfrikā ir motors un fizikas likumus neviens nav atcēlis. Ja motoes patērē 1kW elektroenerģijas, tad vai nu tā enerģija tiek pārveidota mehāniskajā, vai arī siltumā. Ja krievulaiku motors normāli dara savu darbu, ir proporcionāli noslogots savai jaudai un nekarst, tad viss ir štokos. Jā, protams tehnoloģijas mainās, bet uz parastu asinhrono motoru jau nu ne tuvu var dabūt tādu ekonomiju, kā no kvēlspuldzēm pārejot uz LED. Labs meistars pārtin elektromotoru pat labāk kā savulaik ražošanā krievu strādnieks uz pohām. 2 Quote Link to post Share on other sites
jema 4,137 Posted Wednesday at 12:46 PM Share Posted Wednesday at 12:46 PM (edited) pirms 1 stundas , EMT teica: LED lampiņas Aizej nosit sevi, marketinga upuri! Edited Wednesday at 01:00 PM by jema 1 Quote Link to post Share on other sites
Popular Post Artanis 426 Posted Wednesday at 12:58 PM Popular Post Share Posted Wednesday at 12:58 PM @EMT Es domāju, ka visi sadzirdēja jūsu piedāvājumu, un ja kādam tas šeit būs aktuāls, noteikti ar jums sazināsies. Bet neatlaidīgi stāstīt tehnikas foruma biedriem par LED "lampiņām" (pareizi sauktu par pusvadītāju gaismas diodēm), "taurītēm" (pjezoelektriskajiem akustiskajiem signāliem) un kvēlspuldžu indikatoriem, tajā pašā laikā neko nezinot par PLC un citu industriālās kontroles un monitoringa aprīkojumu, ko nopietnās ražotnēs lieto jau desmitiem gadu, ir, maigi sakot, smieklīgi un bezjēdzīgi. Vēl viens svarīgs moments, ko, izskatās, jūs laikam esat palaiduši garām savā mārketinga izpētē, ir tas, ka lielie uzņēmumi norēķinās par elektroenerģiju pēc citas uzskaites metodoloģijas, nekā mājsaimniecības (iesaku palasīt par apparent power un reactive/inductive load), kā rezultātā asinhrono elektromotoru pārtērētā enerģija viņu bilancē ne tuvu neatstāj tādu robu, kā neefektīva putekļusūcēja rūcināšana dzīvoklī. Īsāk sakot - aicinu jūs netērēt savu laiku šeit nodarbojoties ar mārketinga aktivitātēm - tie, kam tāds pakalpojums ir nepieciešams, jūs atradīs. Citi pa to laiku ierēc par jūsu [ne]zināšanu industriālās ražošanas procesu organizācijā. Cerams, ka pietiekami pieklājīgi un skaidri izteicos. 1 6 Quote Link to post Share on other sites
alusbundza 2,423 Posted Wednesday at 01:01 PM Share Posted Wednesday at 01:01 PM Pirms 2 minūtēm , Artanis teica: Cerams, ka pietiekami pieklājīgi un skaidri izteicos. par daudz pieklājīgi 2 Quote Link to post Share on other sites
ieleja 2,006 Posted Wednesday at 01:10 PM Share Posted Wednesday at 01:10 PM Pirms 8 minūtēm , Artanis teica: "taurītēm" diez vai subjekts domāja kaut ko citu, izņemot ko tulkotu no “bells and whistles”, jeb klasiska marketinga tizleņošanās @Didzis zina labāk, bet tiešām, ja ir pēc jaudas atbilstošs vecs (kaut “krievu”) elektromotors, tas tiešām kaut kā īpaši karst vairāk par tikko pirktu? Quote Link to post Share on other sites
Murlo 180 Posted Wednesday at 02:45 PM Share Posted Wednesday at 02:45 PM Daļa taisnība ir, ka vecie motori ir rijīgāki neka jauni, bet jautājums pēc cik gadu desmitiem atmaksāsies motora nomaiņa. Pie motora maiņas jāņem vērā arī dīkstāve, ka arī neviens elektromotoru nemontē par brīvu. Vai nu strādnieki vai arī pats (rēķini savas stundas) un ak vai, dažus motorus pēc nomaiņas ir jācentrē, lai nenokauj agregātu. Ar šitiem speciālistiem tagad jebkurš produkta ieteikums ir salīdzināms ar spamu. Te jau viens bija ar spama priekšspēli 2 Quote Link to post Share on other sites
ieleja 2,006 Posted Wednesday at 03:10 PM Share Posted Wednesday at 03:10 PM Pirms 17 minūtēm , Murlo teica: taisnība ir, ka vecie motori ir rijīgāki neka jauni tas ir kā? man ir sens, bet kopts trīsfāzu elektromotors (35+ gadi), 2 kW nopērku jaunu (2021. gadā ražots) 2 kW trīsfāzu elektromotoru abi “rīs” vienādi, jeb tos 2 kW šaubos vai vecs, kopts elektromotors silst īpaši vairāk par jauno ja motors nosvilst, tad jāpaņem blociņš un jāsalīdzina izmaksas pērkot jaunu un pārtinot veco (ir pašiem cilvēks, jādod smalkā servisā uz 2 nedēļām u.t.t.) viss pārējais ir tukša diršana un “zaļās LED lampiņas” Quote Link to post Share on other sites
Murlo 180 Posted Wednesday at 03:15 PM Share Posted Wednesday at 03:15 PM Pag, tu runā par elektromotora ēstgribu vai tas kas viņam ir uz vārpstas? Varbūt tavs vecais elektromotors tērē tik pat cik jaunais, bet uz vārpstas nebūs gan vienādi 1 Quote Link to post Share on other sites
Insekc 72 Posted Wednesday at 03:26 PM Share Posted Wednesday at 03:26 PM Pirms 6 minūtēm , Murlo teica: Pag, tu runā par elektromotora ēstgribu vai tas kas viņam ir uz vārpstas? Varbūt tavs vecais elektromotors tērē tik pat cik jaunais, bet uz vārpstas nebūs gan vienādi Nu tad faktus studijā! Ar ko "jaunais" asinhronais motors atšķiras no "vecā" ? Tīri no klasiskās fizikas viedokļa. Tinums no tāda pat vara. Quote Link to post Share on other sites
ieleja 2,006 Posted Wednesday at 03:38 PM Share Posted Wednesday at 03:38 PM Pirms 19 minūtēm , Murlo teica: uz vārpstas nebūs gan vienādi tāpēc jau arī jautāju par silšanu, jo kur tad vēl tie kW lai liekas - uz vārpstas un siltumā kas jauns tajos elektromotoros izdomāts pēdējos 50 gados, kas būtu vērtējams kā “revolucionārs” un spētu ekonomēt ko vērā ņemamu? 1 Quote Link to post Share on other sites
alusbundza 2,423 Posted Wednesday at 03:40 PM Share Posted Wednesday at 03:40 PM pirms 3 stundām , EMT teica: Kā jau minēju. tiem kas kaut ko ražo ar veciem motoriem, ja viņu ir daudz, tad tas patēriņš ir MILZĪGS! gribu redzēt datus , pirms 3 stundām , EMT teica: tad tas patēriņš ir MILZĪGS! šito ļoti smalki apraksti 2 Quote Link to post Share on other sites
Chocoton 81 Posted Wednesday at 03:46 PM Share Posted Wednesday at 03:46 PM Pirms 30 minūtēm , Murlo teica: Pag, tu runā par elektromotora ēstgribu vai tas kas viņam ir uz vārpstas? Varbūt tavs vecais elektromotors tērē tik pat cik jaunais, bet uz vārpstas nebūs gan vienādi Tāpēc japērk jaunie LED motori! 2 1 Quote Link to post Share on other sites
e = d 1,209 Posted Wednesday at 03:54 PM Share Posted Wednesday at 03:54 PM Quote Link to post Share on other sites
Didzis 1,566 Posted Wednesday at 03:56 PM Share Posted Wednesday at 03:56 PM Krievu motors visdrīzāk ir smagāks, jo dzelzi jau tais laikos netaupīja, bet vai tas stacionāri iekārtai būtiski. Pirms 34 minūtēm , Murlo teica: Varbūt tavs vecais elektromotors tērē tik pat cik jaunais, bet uz vārpstas nebūs gan vienādi Tur nekas būtiski nevar atšķirties, jo vai nu enerģija izdalās uz vārpstas, vai nu siltumā. Ir man bijusi saskare ar jaunu itāļu asinhrono motoru, kurš tiešām ir mazāks, salīdzinājumā ar krievinieku, bet nu sila gan vairāk. Es domāju, ka ar tiem motoriem ir tāpat kā ar veļaspulveri, kur katra jaunā paka mazgā labāk par veco, bet īstenībā ir tikai marketologu reklāma. 1 Quote Link to post Share on other sites
Insekc 72 Posted Wednesday at 04:09 PM Share Posted Wednesday at 04:09 PM Zudumi motorā var būt tikai 4 vietās - rites berze (gultņi/blīvslēgi) - ventilators - tinumu pretestība - zudumi "bleķa" plāksnēs Pirmais būs vienāds visiem motoruiem, ja vien tie ir kārtībā. Uz otro daudz neieekonomēsi ar uberdizaina spārniem. Cik var ietaupīt uz tinumu konfigurācijas dizainu? Plānākas modernāka sakausējuma plāksnes? Gribētos redzēt kādus ticamus salīdzinoša testa datus. Vienīgais veids zudumiem ir motora silšana. Ne urbjmašīnai, ne ripzāģim ne esmu manījis, ka motors kļūtu vairāk nekā remdens. Quote Link to post Share on other sites
ieleja 2,006 Posted Wednesday at 04:16 PM Share Posted Wednesday at 04:16 PM (edited) @e = d video par to, ka vispār labāks ir labāks par sliktāku interesanti būtu kāda konkrēta gadījuma izstudēšana ciparos Edited Wednesday at 04:17 PM by ieleja 1 Quote Link to post Share on other sites
ju 533 Posted Wednesday at 04:34 PM Share Posted Wednesday at 04:34 PM Pirms 11 minūtēm , Insekc teica: Cik var ietaupīt uz tinumu konfigurācijas dizainu? Arī konfigurācija šo to maina, bet te vairāk tieši tinumu pretestība, cik tīrs varš. Jo "netīrāks", jo lielāka pretestība (zudumi). Protams, lomu sāk spēlēt pie lielām jaudām. Un tur izmaiņa par pus procentu jau var dot efektu. Dzesēšanai jābūt labi izstrādātai, jo tur atkal, sasiltot, kā zināms, pretestība pieaug (varam ~4% uz katriem 10C). Piem. 100kW motors ar 95% efektivitāti, tur jau sanāk 5+kW sildītājs. Un 5kW siltumjauda ir tīri laba. Te tāds viens rakstiņš https://new.abb.com/news/detail/1789/ABB-motor-sets-world-record-in-energy-efficiency-saves-half-a-million-dollars Redz, tur pa 0.25% uzlaboja efektivitāti, un 1000MWh gadā ietaupījums. OK, tur arī dzinējs 44MW. Tur arī sanāk, ka ir 440kW sildītājs. Nez kur viņi to siltumu liek, silda telpas? Quote Link to post Share on other sites
alusbundza 2,423 Posted Wednesday at 04:43 PM Share Posted Wednesday at 04:43 PM pirms 4 stundām , EMT teica: Kā jau minēju. autors ir debīlls , kas vispār neko nejēdz no motoriem, iedomājās (pamuļķis), ka BOOTā varēs kādu piedirst ......................... Quote Link to post Share on other sites
oxygen 563 Posted Wednesday at 04:45 PM Share Posted Wednesday at 04:45 PM (edited) Pirms gari un plaši apspriest cik bija slikti padomju un cik labi jaunie tad.... nu padomju zemē bija gan zaporožeci gan čaikas. Labāk paskatāmies uz to dzinēju pasēm. Kāds kuram ir tas lietderības koeficients. A tā .. paņemam pašu sliktāko padomju un labāko mūsdienas un nu tik gatava tabula kāda ekonomija. Bet, par pārtīšanu: jāpārtin, pa lielam, ja ''nokurina'' bez aizsardzības. Domāju ka arī modernu, ja pieslēgs bez kā , pliku palaidēju , nokurinās , ja kas greizi. Kādreiz , atceros , bija nokurinājuši ( mūsdienās) - par smiekla naudu (salīdzinot ar jauna motora cenu) pārtina (kantoris pretim VEF pilij) un tas motors strādāja gadiem. Edited Wednesday at 04:48 PM by oxygen Quote Link to post Share on other sites
Insekc 72 Posted Wednesday at 05:37 PM Share Posted Wednesday at 05:37 PM Skatoties to "veco" PSRS laika dzinēju pases redzam KPD 74 ...94%. Kkā liela izkliede! Ticami? Dažādi gadi, dažādas rūpnīcas, dažāda metodika. Tiem ar 74% vajadzēja būt riktīgai plītiņai. Vai tā bija? Kkā nemanīju. Kā ex- ZA SKB inženieris ticu tikai salīdzināmiem mērījumiem. Līdz tam uztveram šo topiku kā SPAM un reklāmu. Quote Link to post Share on other sites
e = d 1,209 Posted Wednesday at 05:41 PM Share Posted Wednesday at 05:41 PM Pirms 2 minūtēm , Insekc teica: Vai tā bija? Kkā nemanīju. Nomērīji? Ar tajā laikā ražotu termometru? Ja jau nevar ticēt uz motora rakstītiem cipariem, tad tas termometrs gan jau galīgi līks bija. https://electroandi.ru/elektricheskie-mashiny/asdvig/pasportnye-dannye-asinkhronnogo-dvigatelya.html šis ir ražots pēc 2000.gada. Arī feiks? Quote Link to post Share on other sites
Insekc 72 Posted Wednesday at 05:56 PM Share Posted Wednesday at 05:56 PM Nu es ne vienmēr ticu rakstītiem cipariem. Mēdz teikt, ka papīrs pacieš visu. Piemērs ķīniešu auto radio izejas jauda. Fizikas likums darbojas (būtu jādarbojas) pat Ķīnā P=U*U/R. Kā pie 12V barošanas (BEZ SPRIEGUMA PĀRVEIDOTĀJA) VAR DABŪT 4X60w, 4x80w "MUZIKĀLO JAUDU" ar lineāriem pastiprinātājiem. Pat pīķī tas nav iespējams. Tāpēc es ne vienmēr ticu rakstītam. cipari var būt krietni paaugstināti (vai pazemināti) kkādu apsvērumu dēļ. Quote Link to post Share on other sites
Insekc 72 Posted Wednesday at 06:01 PM Share Posted Wednesday at 06:01 PM Pirms 16 minūtēm , e = d teica: Nomērīji? Ar tajā laikā ražotu termometru? Ja jau nevar ticēt uz motora rakstītiem cipariem, tad tas termometrs gan jau galīgi līks bija. Dzīvsudraba termometri arī tajā laikā bija ļoti precīzi (atbilda attiecīgajai precizitātes klasei). Mērījumiem izpētes procesā lietojām paštaisītas zondes no bezkorpusa tranzistoriem (kalibrētas), pieslēgtus pie ciparu voltmetra. nu tur jau atkal klasiskā fizika. Quote Link to post Share on other sites
oxygen 563 Posted Wednesday at 06:09 PM Share Posted Wednesday at 06:09 PM (edited) Nu pārāk neņemos spriest kas ir kas-baigi sen pagājis kad augstskolā mācījos to kursu ''Elektrotehnika'' , bet ... Piemēram cik precīzi ir izgatavots dzinējs. Nu mehāniski , jo jo tuvāk stators pie rotora , jo labāk. utt. Un neaizmirstam ka ir vēl reaktīva enerģija , par kuru maksā uzņēmumi. Privātais jau nē. Nu tas, tajā pasē rāda cik labs/slikts tas dzinējs , tas cos (fi). Nu kas ir kas jāprasa tiem kam pēc izglītības ar augstāko elektriķa. Domāju ka forumā tādi ir. Man tas bija tik ka viens mācību priekšmets.. Nu padomzemē ari , ja vajadzēja, varēja uztaisīt pat ''lunahodu'', tik tas tai maksāja daudz dārgāk ka rietumiem, tāpēc pārsvarā taisīja pa lēto un brāķainu. Ja vajag mazas pielaides , tas arī maksā dārgi visās valstīs. Tā ka ...arī tagad ražo ''pa lēto'' Piemēram asinhronie dzinēji ar alumīnija vadiem. Nez vai tādu padomzemē ražoja. Attiecīgi tīri pretestība lielāka, kas nu nebūt nepaceļ lietderības koeficientu. Bet tiem kas mūsdienās reklamē savu super-puper mantu, vienmēr parasu ne tik to cik saekonomē, tipa elektrības, bet cik maksā tas verķis salīdzinājumā ar nedaudz sliktāku. Un tad, bieži paliek ''mute vaļā''. Tipisks piemērs ledusskapis kas energo ++ un +++. Tas ko tas saekonomē naudās, ar ļoti lielu uzviju tiek nograuzsts cenā. Kad, teorētiski , atmaksājas pēc padsmit gadiem. OK , varbūt ne katru reizi tik izteikti, bet aicinājums ''izmest arā veco'' kas pirkts pāris gadu atpakaļ, kas maksā tipa 500eur lai nopirktu jauno , ekonomiskāko pa 700, nu ir ... tad parēķiniet cik jānotērē elektrības lai atpelnītu tos 700. Spamera (autora) tekstiņš ož tieši pēc tā . Ja man izjuks vecais(tipa gultņu ligzdas čau), tad varbūt sākšu skatīties pēc jauna, Vienīgi cik tas super-puper jaunais būs dārgāks par to ne tik super jauno. Nu būs ka ar'' leģendāro'' Kyrbi putekļu sūceju. Neviens jau nesaka ka slikti sūca, tik cena/labums nelien nevienos vārtos. Edited Wednesday at 06:36 PM by oxygen 3 Quote Link to post Share on other sites
alusbundza 2,423 Posted Wednesday at 08:41 PM Share Posted Wednesday at 08:41 PM pirms 2 stundām , oxygen teica: Ja man izjuks vecais(tipa gultņu ligzdas čau) to gultnim var elementāri nomainīt pašrocīgi Quote Link to post Share on other sites
oxygen 563 Posted Wednesday at 08:52 PM Share Posted Wednesday at 08:52 PM Gultni-jā, bet ligzdu atjaunot... nu nafig, jo tā jo būs pagalam pēc entajiem gadu desmitiem. I tad jabūt daudziem faktoriem tipa kas pie ass riktīgi vibrē.. Lai gan, ja motors alumīnija korpusā , tad var sačakarēt diezgan veikli. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.