Jump to content

Ātrumkārbas eļļas maiņa


Recommended Posts

Laikam ir pienācis SAABiņam mainīt tomāta eļļu. Jautājums kur? Daudzi baidās no SAABa. Cik skatos, tad Rīgā piedāvā pāris vietās šādu pakalpojumu, bet varbūt kāds var ieteikt? Būtu labi Pārdaugava. Te ir tāda specifiska lieta. Dziļumā milzīga torx skrūve.

attachment.gif.072f0958916fbe313ad15354024ed4d7.gif

Link to post
Share on other sites
Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

Vaitad jau citā topikā nenoskaidroji ka tas parasts T30?

Internets gan saka ka tas ir T55.

 

 

Cits internets saka pat T70. Te vairs nav runa par atskrūvēšanu, bet par pārliešanu. SAAB forums kluss. 😕

Edited by Zoom
Link to post
Share on other sites

Es jau nu to darītu, ja vispār darītu tikai firmā, kas nodarbojās ar AT remontu, jo tik vienkārši jau nav nomanīt! SAAB man liekas kā nāca AISIN kurai nav paradzēts manīt eļļu. Zinu tūlīt mani ēdīs nost vietējie speci, bet pašam bija S80T6 Biturbo ar 272 Zs, es braucu, sieva brauca, dēls pārdeva tālāk no ģimenes ar 330K, bez nekādas eļļas maiņas, bet nu es esmu loks, vietējos neklausu!

Edited by jema
Link to post
Share on other sites

Ja par mainīšanas nepieciešamību ir runa, tad es teiktu, ka to nevajag dariit.  
iemesls- pastāv iespējamība, ka var rasties bojājumi, kas būs lielāki kā  dabiskie nolietojuma bojājumi, ko nodara veca eļļa. Pamatojums-kārbas "smadzenes" ir adaptējušās uz tās darbību ar veco eļļu. Kamēr adaptēsies uz jauno. Var rasties nopietni bojājumi.   Rezultāts atkarīgs no daudziem faktoriem....gan pashas kārbas uzbūvē, gan nomainītās eļļas % daudzuma, gan no tā, vai pirms tam ella ir mainiita, kaa un cik.

par ellas maiņas nepiecieshamiibu sterotips radies no nediileru servisiem, kam 1. Vietaa ir nopelniit. Dīleriem/ražotaajam ir preteejs viedoklis. 

  • Slikti! 2
Link to post
Share on other sites

Cik kkm auto noskrējis (un cik pēc pēdējās eļļas maiņas)? Kāda eļļa kārbā? Vai kārba uzvedas OK? Vai paredzamā nākotnē plānots auto mainīt?

Un galvenais, vai ražotājs paredzējis mainīt eļļu un cik bieži?

Link to post
Share on other sites
Mielestapa

Patlaban lasu "Šofera rokasgrāmatu" - tur teikts, ka šofera pienākums ik pēc 50 000 km nobraukuma ir izjaukt auto pārnesumkārbu, pārbaudīt detaļu nodilumu un blīvslēgu stāvokli, kā arī nomainīt eļļu.

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
pirms 9 stundām , jema teica:

bet pašam bija S80T6 Biturbo ar 272 Zs

Pastāsti, lūdzu, ko vairāk par konkrēto dzinēju. Uzticamība, patēriņš, remonti, cik nodoklis liels/mazs... Sāku skatīties uz ko līdzīgu. Ja negribam offtopiku, atsūti PM.

Bet vispār jājautā autoram - kāpēc domā, ka eļļa jāmaina? Kāds sastāstīja, ka vajag? Vai arī kādas pazīmes? Tas tomēr nav lēts pasākums.

Sākumā ir vērts paprasīt specālistiem apskatīt to eļļu, kāda viņa ir. Volvo, piemēram, rekomendē mainīt eļļu tikai tad, ja auto tiek izmantots kā taksis vai vilcējs (piekabes, treileri utt.), attiecīgi tas jādara pie 75k km.

Link to post
Share on other sites

Ir tā, ka aukstai mašīnai 2. un 3. ātrumā ilgstoši paliek. Var vālēt virs 3k a/min. Kad mašīna silta, tad daudz maz pārslēdzās normāli. Ir bijušas epizodes, ka kārba perfekti pārslēdzās. Parasti ātrumi pārslēdzās "normāla režīmā" pie 2k a/min. Biju pieradis ripināt pa ielām ap 1.5k. Tagad 2k - 3k tikai ātrumi pārslēdzās. Ar 2k vīlēt nav nekāda ekonomija. Esmu pamanījis, ka ja ieslēdz "rokas" režīmu, tad ir bijis tā, ka rāda man 4.ātrumu, bet fiziski ir vēl 3. Gļučī kārba. Lasīju Googlē, ka to var ietekmēt slikta eļļa un draza tajā. Nosprostots, aizsērē utt. 

Edited by Zoom
Link to post
Share on other sites

^ Es šādā gadījumā noteikti sāktu ar eļļas maiņu. Ja tā kārba juks, tad lai jūk. Šādi arī nav aršana, ja brauc ar auto, un jūti, ka rit pēdējie kilometri..

Link to post
Share on other sites

Bet ja zinam, ka tā kārba juks, nav jēga mainīt eļļu. Dažiem auto tas izvēršas par 250eiro+ pasākumu. Eļļu vajag daudz. Lai kārtīgi izskalotu, vajag vēl vairāk. Izdarīt/piekļūt grūti, laiks paiet dafiga. Ja kārba drīz pēc eļļas maiņas izģērbsies un nāksies remontēt, atkal vajadzēs jaunu eļļu - viss nesenais pasākums kaķim zem astes.

Link to post
Share on other sites

Esmu vairākkārtīgi izmantojis šī kantora pakalpojumus. Viņi ir specializējušies tieši automātisko kārbu tēmā.

https://raap.lv/lv/uslugi/

Link to post
Share on other sites
pirms 3 stundām , raivix95 teica:

Dažiem auto tas izvēršas par 250eiro+ pasākumu.

Nu visiem auto nav tik traki. Esmu pats mainījis Voyager. Tam pat kārbas apakšējo vāku bija jānoņem lai filtru nomainītu. Nav nekāda kosmosa zinātne. Nopērc eļļu un uz priekšu (pāris stunu darbs nesteidzoties). Ja gļučī kārba, tad pirmais ir nomainīt eļļu, varbūt līdz. Ja nelīdz, jāremontē/jāmaina kārba, jeb jāmaina auto.

Link to post
Share on other sites

Vajadzētu saprast vai tā eļļa kādreiz vispār ir mainīta, jo, ja tas nekad nav darīts, šāda procedūra var pasliktināt kārbas darbību (piedegumi, nogulsnes, u.t.t. var tikt ierautas vitāli svarīgās detaļās) un iznākums būs pretējs.

 

Kārbu servisos pilnā eļļas maiņa nāk ap 200-250€ - tie eļļu pa vienu galu dzen iekšā,pa otru veco ārā, līdz brīdim, kamēr eļļa ir visa nomainījusies.

 

SAAB gadījumā var mainīt arī "budžeta" versijā, kāda norādīta servisa manuālī - nomainīsies +/-75% eļļas, izmaksas līdz 100€ (atkarībā no eļļas apjoma).

 

Šo manipulāciju pieprot:

Pārdaugavā = YTC, otrā Daugavas pusē - ArTeh.

 

P.S.

Kāds SAABs?

Edited by martinno
Link to post
Share on other sites
pirms 7 stundām , constrig teica:

Ja par mainīšanas nepieciešamību ir runa, tad es teiktu, ka to nevajag dariit.  
iemesls- pastāv iespējamība, ka var rasties bojājumi, kas būs lielāki kā  dabiskie nolietojuma bojājumi, ko nodara veca eļļa. Pamatojums-kārbas "smadzenes" ir adaptējušās uz tās darbību ar veco eļļu. Kamēr adaptēsies uz jauno. Var rasties nopietni bojājumi.   Rezultāts atkarīgs no daudziem faktoriem....gan pashas kārbas uzbūvē, gan nomainītās eļļas % daudzuma, gan no tā, vai pirms tam ella ir mainiita, kaa un cik.

par ellas maiņas nepiecieshamiibu sterotips radies no nediileru servisiem, kam 1. Vietaa ir nopelniit. Dīleriem/ražotaajam ir preteejs viedoklis. 

Un ko pats ražotājs saka par savām kārbām?

Link to post
Share on other sites

Garāžas apstākļos šitādas procedūras veikt nav prāta darbs. Nopietnos servisos ir eļļas maiņas stacijas, kas to dara automatizēti - pumpē ārā veco un dzen iekšā jauno, pēc tam analizējot, cik procentuāli vēl ir vecās eļļas daļiņas un pēc vajadzības procesu atkārtojot. Jāzina arī darbību kaskāde, kas jāveic pēc eļļas maiņas - jāizslēgā visi pārnesumi kārbai ar noteiktiem laika intervāliem, lai tā adaptētos vai jāļauj tai padarboties noteiktā režīmā, bet tas jau no konkrētās kārbas atkarīgs.

Cik zinu, Gross Auto māk to korekti izdarīt ar pareizām tehnoloģijām, bet nu tur attiecīgi cīpari.

Edited by raivix95
  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
pirms 8 stundām , constrig teica:

par ellas maiņas nepiecieshamiibu sterotips radies no nediileru servisiem, kam 1. Vietaa ir nopelniit. Dīleriem/ražotaajam ir preteejs viedoklis. 

Kuriem ražotājiem? Vairums auto ražotāju kārbas netaisa paši, bet pērk. Piemēram, BMW plaši izmanto automātisko kārbu ZF ražojuma. BMW saka ka eļļu kārbā nav jāmaina, tā ir visam mūžam paredzēta, bet kārbas ražotājs ZF saka, ka ir jāmaina un pārdod eļļas maiņas komplektus. Vai ticēt tiem kas kārbu ir izveidojuši vai auto ražotājam/dīlerim, kam palielam interesē tikai lai auto nokalpo garantijas laiku, tas paliek katra paša ziņā.

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
AndrisBB

Tad jau pēc tās pašas loģikas sanāk ka tieši ātrumkārbu ražotājiem izdevīgāk ka eļļu nemaina, jo ja pērk jaunu auto, tad tak pērk arī ātrumkārbu.

Bet vaino nejau ātrumkārbas ražotāju, bet autoražotāju. Kurš tad zin vai tā ir BMW vai ZF kārba :D

 

Link to post
Share on other sites
pirms 1 stundas , Müller teica:

Kuriem ražotājiem? Vairums auto ražotāju kārbas netaisa paši, bet pērk. Piemēram, BMW plaši izmanto automātisko kārbu ZF ražojuma. BMW saka ka eļļu kārbā nav jāmaina, tā ir visam mūžam paredzēta, bet kārbas ražotājs ZF saka, ka ir jāmaina un pārdod eļļas maiņas komplektus. Vai ticēt tiem kas kārbu ir izveidojuši vai auto ražotājam/dīlerim, kam palielam interesē tikai lai auto nokalpo garantijas laiku, tas paliek katra paša ziņā.

Tam ZF tāpat teikšana nekāda, ja viņi paši kārbas gala patērētājam netirgo. Vismaz neesmu dzirdējis neko par aftermarket kārbām.

Link to post
Share on other sites
pirms 4 stundām , martinno teica:

Pārdaugavā = YTC

Arnis teica, ka viņam neesot tāda atslēga😀

Link to post
Share on other sites
_dunduks_
1 stundu atpakaļ, raivix95 teica:

Tam ZF tāpat teikšana nekāda, ja viņi paši kārbas gala patērētājam netirgo.

Toties šajā forumā rakstītais ir neapstrīdama aksioma.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Vasarnieks

Es saviem autiņiem mainu! Ja kārbai ir noliešanas korķis, tātad paredzēts mainīt! Uzcel autiņu uz klučiem un nomaini, pie reizes arī samaini stūres pastiprinātājam un bremzēm eļļu.

Link to post
Share on other sites
Pirms 19 minūtēm , Vasarnieks teica:

Ja kārbai ir noliešanas korķis, tātad paredzēts mainīt! 

Dažiem auto ir paredzēts mainīt, bet korķa nav, jāņem nost kārbas apakšējais vāks (piem. Voyager).

Link to post
Share on other sites
pirms 3 stundām , Müller teica:

BMW saka ka eļļu kārbā nav jāmaina, tā ir visam mūžam paredzēta

To saka vairums autoražotāji. BET autoražotāji ir paredzējuši ka tas auto kalpos +/- 5gadi. UN galīgi nav paredzējuši ka austrumbloka praktiskie ļaudis to ekspluatēs līdz nokritīs pēdējā rūsas pļeka no špakteles.

100x ar inženieriem šī lieta izrunāta

Tātad - kārbām eļļa IR jāmaina (arī manuālajām) un ir divi varianti kā to dara:

1. visu eļļu "izdzen" ar speciālu iekārtu - pa vienu galu svaigā eļā iekšā, pa otru vecā ārā. Kamēr kārbā eļļa tīra. Dara to pie iedarbināta dzinēja! Pēc tam nonullē kārbas adaptācijas *ja tādas ir. Procedūra dārga bet efektīga

2. Manuāli nolej eļļu. Kārbām bez kartera iekšā paliek diezgan daudz eļļas. Dažreiz ar sūknīti vēl kādu litru var izsūknēt. Ielej svaigu eļļu. Nomet adaptācijas *ja tādas ir. Salīdzinoši lēti un ja to dara regulāri tad kārba tev būs pateicīga.

 

Es regulāri to daru reiz 1-2 gados (atkarībā cik smagi ekspluatēts auto). Volvo V70 II vairāk kā 500k km un kārba slēdzas kā puķīte  

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
1 stundu atpakaļ, Zoom teica:

Arnis teica, ka viņam neesot tāda atslēga😀

9-5 2008, 2.0t

Link to post
Share on other sites

2006. gada Aero gan bez problēmām viņš man nomainīja eļļu... Kārba, loģiski, cita, bet vai tik ļoti savādāka, ka pat skrūves atsķiras?

Link to post
Share on other sites
pirms 8 stundām , martinno teica:

Šo manipulāciju pieprot:

Pārdaugavā = YTC, otrā Daugavas pusē - ArTeh.

Manuprāt ar šo komentāru topiku var slēgt, ar jebkuru jautājumu par Saabu tikai uz šiem kantoriem. Pats esmu 3x mainījis kārbu automātos Artehā.

Link to post
Share on other sites

Mainī jau var to ēļļu, tikai jāskatās, vai konkŗetajai kārbai nevajag pēc tam noņemt adaptāciju. Ja to neizdara, tad var pēc eļļas maiņas to ātri sabeigt. Vismaz tā tantes tirgū stāsta.

Link to post
Share on other sites

Starp citu - jaunajām DSG kārbām ražotājs pat ir paredzējis mainīt eļļu

Link to post
Share on other sites

Biju pie Arņa YTC. Apmainīja eļļu, nonullēja adoptāciju. Izrādās es esmu braucis ar pustukšu kārbu. 9l vietā bija 6l eļļas. Eļļa "mainīta" Dānijā. Visticamāk dāņu "servisā" nemācēja izmērīt līmeni un viss gāja "uz aci". Kārbu pa šiem 2.5 gadiem (un kādu laiku Dānijā) nedaudz pabojāja, bet pēc eļļas maiņas kārba strādā labi. Ceru daudz tur nekas nesačakarējās.

Link to post
Share on other sites
Pirms 5 minūtēm , Zoom teica:

Izrādās es esmu braucis ar pustukšu kārbu.

Tagad, kad pateici, arī kaut ko tādu arceros, ka bija. Eļļas iekšā bija par maz, un kārba neslēdzās, kā paredzēts. Pielejot eļļu vajadzīgājā līmenī, viss atkal bija ok!👍

Link to post
Share on other sites

Subāram mainu ik pa 80k kārbā un reduktorā, viss slēdzas labi, bet tas ir jādara regulāri, jo savādāk var sanākt ne pārāk labi, ja pie teiksim 250k izdomāsi mainīt, bet nu te jau biedri par šo rakstīja.

Link to post
Share on other sites
2020.11.28. , 09:51, raivix95 teica:

Pastāsti, lūdzu, ko vairāk par konkrēto dzinēju.

VAru pastāstīt tikai to ka nopirku LV mašīnu no Lido, ar nobraukumu 172K (Ķirssona mašīna) 5 gadi veca, dabūju uz atsaukumu radiatora un ventilatora maiņu , ļoti ātri pēc pirkšanas un nobraucu 5 gadus, tad sieva 2, un dēls laikam 2, un samainīja pret CLS MB, motors bez jebkādām problēmām, kārba tāpat. bet izrādījās ka ir sists pa aizmugurējo kreiso durvi, rūsa aizgāja, kas Volvo vispār nav iespējams!

Viena nos skaistākajām mašīnām, kas ir man ir bijusi, piekarē tikai manīju stabilizatorus, visa pakaļas piekare 330K, no rūpnīcas, tālāk ceļus nezinu, jā amortiz';atori gan visi tika maniīti uz jauniem!

 

 

 

Edited by jema
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...