Jump to content

Ko jūs domājat par elektromobiļiem?


 Share

Recommended Posts

Ja tiem ekofašistiem tiešam šausmīgi rūpētu ekoloģija, nevis ''kā apzagt tautu'', būtu jau ar ūdeņradi darbināmie auto daudz populārāki, jo salīdzinājumā ar elektroauto tiem nav vajadzīgu tūkstošiem "ļoti ekoloģisko" bateriju. Bet tomēr Latvijā tos tā pat nevarētu atļauties.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Mezavecis teica:

Litiju un daudzus citus kaitīgos komponentus savākt no izlietotajiem akumulatoriem iegūt ir izdevīgāk

Tā īsti nav. Pašlaik akumulatoru pārstrāde ir arī dārga un patērē daudz enerģijas, tāpēc atkal, no bagātākām valstīm tie auto atkal ceļo uz ne tik bagātām, lai jau tur tiek pēc tam galā ar tiem sūdiem.

 

Elektroauto nav risinājums, tam pašlaik nav nekāda ekoloģiska labuma - ok, pilsētā nedaudz mazāks piesārņojums, tas viss.

 

Elektroauto ieviešana jau nav tikai paši elektroauto. Tas nozīmē arī ieviest papildus infrastruktūru, papildus elektrības ražošanas jaudas.

Tas atkal nozīmē iegūt daudz alumīnija, kapara, to visu pārstrādāt. Tas viss arī ir ļoti piesārņojošs process.

Elektrību saražot, "zaļie" sludina, ka saliksim saule paneļus un ventilatorus. Tagad jau arī ir problēmas ar saules paneļiem. Arī tos grūž projām uz nabadzīgākām valstīm.  Arī to paneļu pārstrāde ir dārga un energoietilpīga. Un tāpat paliek daudz sūdu pāri.

 

Vienīgais risinājums ir mazāk pārvietoties ar kādu transportlīdzekli, ko darbina kāds mākslīgs dzinējs.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, ju said:

Elektroauto nav risinājums, tam pašlaik nav nekāda ekoloģiska labuma - ok, pilsētā nedaudz mazāks piesārņojums, tas viss.

 

Par globāla apmēra ekoloģisku labumu man personīgi ir pofig, bet lokāli gaisa kvalitāte ievērojami uzlabosies un tas jau vien ir ko vērts. Tagad kā kājāmgājējam ejot gar lielajām pilsētas ielām - Brīvības iela, Vienības gatve, Ulmaņa gatve - gaiss vienkārši pretīgs un smird. Laikam esmu savtīgs, jo, kā jau teicu - globālie ieguvumi man nemaz īpaši nerūp, bet pašiem taču būs iespēja dzīvot pilsētā ar jūtami svaigāku gaisu. Ja arī vienīgais, ko elektroauto izdara ir piesārņojama pārvietošana no vienas vietas uz citu - arī tas ir ieguvums un to nevajag ignorēt.

Labots - Duncan F
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Duncan F teica:

Par globāla apmēra ekoloģisku labumu man personīgi ir pofig,

Līdz noteiktam brīdim, kamēr visa pasaule nebūs piestāstita.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , Mezavecis teica:

Par kādiem mistiskiem izmešiem un kādu kaitējumu runā? Šobrīd visi vecie sarūsējošie būmeri un auģiki stāv kaudzē svalkās? Pirms uzdod bezjēdzīgus jautājums, pacenties pameklēt kaut minimālu informāciju.

Tu pats saproti, ko tu runā? 🤦‍♂️ Man liekas, ka auto redzējis tikai bildēs un ikdienā ar tramvaju brauc.

Es lūk ar tramvaju nebraucu, bet ar auto, un tāpēc zinu kas auto visvairāl lūzt un sagādā problēmas, tā ir elektronika un datčiki. Tam elektro auto kāds vadiņš sapūs, saies uz īso un aķi nobeigs uzreiz, nezin vai garantija tevi glābs, nāksies ņemt jaunu kredītu elektro auto iegadei, lai gan vecais vēl nomaksāts nebūs. Kamēr neizdomās lētu mazu ātri uzlādējamu aķi , nekāds elektro auto nebūs ekonomiski izdevīgs un cilvēkiem lietošanā ērts pirkums. 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Just now, Maris77 teica:

Tam elektro auto kāds vadiņš sapūs, saies uz īso un aķi nobeigs uzreiz

Kur tu šādas muļķības izraki? Šobrīd auto brauc bez akumulatoriem un vadiem? Vadiņi sapūst, ja autiņš ir slīkonis.  

Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , oks teica:

Ja tiem ekofašistiem tiešam šausmīgi rūpētu ekoloģija, nevis ''kā apzagt tautu'', būtu jau ar ūdeņradi darbināmie auto daudz populārāki, jo salīdzinājumā ar elektroauto tiem nav vajadzīgu tūkstošiem "ļoti ekoloģisko" bateriju.

Visam vajag ekonomisku pamatoju. Ūdeņraža iegūšana šobrīd nav lēts un vienkāršs process, finālā tāpat tiek darbināts elektromotors, un lai gan ūdeņradim ir ļoti augsts enerģijas blīvums uz masas vienību, nelietderīgie zudumi pārveides un pārvades procesos veidojas lielāki, kā bateriju auto. Bateriju auto jau šodien var uzlādēt mājās, varbūt pat no paša iegūtas elektrības (zinu zinu, visu pasaule dzīvo te - ziemeļos, kur saules nav necik), kamēr ūdeņraža ražošanai ir nepieciešams pamatīgas iekārtas.
Protams visam apakšā ir arī politika un lobijs.


Smieklīgi palasīt komentārus, kaut vai tepat, divi elektroauto noliedzēji - bet abi kā pamatojumu dod pilnīgi pretrunīgus argumentus.

Vispār jau tukša plēšanās, nu nevar uzrasties elektroauto no nekurienes, pat ja būs milzīgs atbalsts no valdības - paskatoties Norvērģijas piemēru, pagājuši gandrīz 20 gadi līdz puse no jaunajiem pārdotajiem auto nav ar iekšdedzes dzinēju.
Mierīgi paspēsiet paņem līdzi kapā savu mīļoto iekšdedzes dzinēju.

Pirms 9 minūtēm , Maris77 teica:

Tam elektro auto kāds vadiņš sapūs, saies uz īso un aķi nobeigs uzreiz,

http://edison.rutgers.edu/patents/00438305.PDF

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nupat kā bij raksts par Teslu, kas taranēja vairākus ceļmalas kokus un beigās akumulatori sasprāga gabalos, šķēpelēm ielidojot tuvējo māju logos. Šaubos, vai tas cilvēkos vairo uzticību pret elektroauto.

Link to comment
Share on other sites

@raivix95 kāpēc nepiemini riepu, kura ielidoja 2 stāvā, sagraujot vannasistabu? Elektroauto ir slikti, jo nariks ar 160km/h iepirda kokā raidot dažādās atlūzas visapkārt?

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , e = d teica:

dīzeļi ir kļuvuši tik sarežģīti uzbūvē

Tie ir gandrīz identiski ar benzīnniekiem! 🙃

Atšķirība ir tikai degvielas veidā, degvielas cenā un degvielas patēriņā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , e = d teica:

pirkt tādu lietotu ir praktiski garantēts ieberziens

Tieši to šodien padomāju, kad ieraudzīju FB, ka viens tirgo Landkruizeru pa 44 (!!!) pakām ar 200k noskrējienu.

Just now, Knaabis teica:

Atšķirība ir tikai degvielas veidā, degvielas cenā un degvielas patēriņā.

Apkopes un remonta izmaksas aizmirsi pieminēt, lai būtu godīgs salīdzinājums. Jaunie benzīna dzinēji netērē būtiski vairāk kā dīzeļi

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Maris77 teica:

Latvijā ir tādi cilvēki, kas pērk elektro auto?

Ir, personīgi dažus pazīstu. Ir tiem auto zināmi plusi, un protams arī mīnusi.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Mezavecis teica:

Kur tu šādas muļķības izraki? Šobrīd auto brauc bez akumulatoriem un vadiem? Vadiņi sapūst, ja autiņš ir slīkonis.  

Sapūst un kā vēl - man paziņam  pasvaigs m-nieks x5...vien rītu auto šķibi stāv un panelī eglīte - ilgi meklēja vainu - beigās arada vadiem kirdik zem auto - sāls ut.t. - viss sāests. Vecajiem auto tomēr bija azsardzība savienojumos, blīvītes, gofras kaut kādas uz vadiem. Rēāli tie auto nav LV ceļiem bet autobāniem ar visiem saviem R20 un t.t.. kā Timrots pareizi pieminēja :D 

es domāju, ka vēl ilgs ceļš līdz visi pārsēdīsies uz EL auto ..vēl ejams ...ņemot vērā mūsu valsts vidējo statistisko  cilvēku rocību etc..un el.auto cenu. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , ivo teica:

 Ir tiem auto zināmi plusi

Vasarā ieraugot seksīgu meiteni, nemanāmi var piebraukt no mugurpuses un uzpīpināt. Meitenei patīkami, bet pašam pašapziņa cēlusies.

 

Pirms 5 minūtēm , ivo teica:

protams arī mīnusi

Var savā virzienā uzklausīt ne tos laipnākos vārdus, ja meitene nav omā.

Link to comment
Share on other sites

Nu autosportā pašlaik baigi neraujas uz elektroauto kā tādiem. Jā ir kaut kas jau. Bet tur ir baigie sarežģījumi tieši ar drošību. Kaut vai tas, ka aizdegoties tai baterijai, tur apkārt tāda inde, ka maz neliekas.

Link to comment
Share on other sites

Kamēr nav infrastruktūra, tikmēr lielāka cerība ir hibrīdi vai plugin hibrīdi. No citas puses, atkal jārēķina, vai tās cena ko maksā par hibrīdu, dajebkad atpelnīsies.

Link to comment
Share on other sites

Cik esmu runājis  ar toyotu hibrīd braucējiem - pilsētā ok - bet uz trases nav nekāda izdevīguma...

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , e = d teica:

dīzeļi ir kļuvuši tik sarežģīti uzbūvē, ka pirkt tādu lietotu ir praktiski garantēts ieberziens

100% .

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 31 minūtēm , ivo teica:

Apkopes un remonta izmaksas aizmirsi pieminēt

Apkopes un remonta izmaksas nav salīdzināmas ka katra auto dzinēja īpatnību dēļ (litrāža, cilindru skaits, turbo vai atmosfēriskais, ...).

Piemēru lūdzu, kas dīzelim ir stipri dārgāks apkopē un remontā?

 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 27 minūtēm , osscar teica:

Rēāli tie auto nav LV ceļiem bet autobāniem

Problēmas cēlonis ir citur, ka vidējais pilsonis nopirks Audi vai būmeri, kurš nobraucis vidēji 200k km ieripojot Latvijā. No tā arī rodas visādi pekstiņi, ka jaunie auto neizturīgi, motori ātri plīst utml. Tikko no Vācijas eksemplārs nekādīgi neatbilst jauna definīcijai. Jau vizuāli salīdzinot tādu 200k nobrauktu motoru var redzēt, ka krietni nosūbējis. 

 

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jā jā,,nafig LV piedāvāt auto ar 10-12cm klīrensu un milzīgajiem cīsiņiem ?  Lai satiksmi čakarētu ?  Es vienkārši par to ka ar tiem auto nevar normāli pa rīgu vai grunteni  pārvietotasies..ja vēl 3 -4 cil.mašīnā- zinu filmu skatījos - bija jauns auto lietošanā.

 

nu tā statisstiski ja pašlaik LV no visiem auto ar TA kādi 0.1 % ir EV. Tā kā ilgi vēl ilgi...vismaz vairumam par t o galvu nebūs jālauza gadus 10 vai pat vairāk.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , osscar teica:

Cik esmu runājis  ar toyotu hibrīd braucējiem - pilsētā ok - bet uz trases nav nekāda izdevīguma...

Loģiski, uz trases strādā tikai benzīns, un tas vēl, iespējams, mēģina lādēt to aķi. Un tas aķis arī vēl jāved līdzi, kas ir normāla latvieša svarā.

Link to comment
Share on other sites

Ja mēs ņemam argumentu, ka vajag izvākt izmešus no daudzmiljonu pilsētām, tad tas nav arguments. Vajag izvākt nepieciešamību nepārtraukti kaut kur braukt. Bet tas nav iespējams, jo visām nozarēm ir jāattīstās. Tas nozīmē aizvien lielākus ieguldījumus un lielāku peļņu. Un aizvien vairāk (laimīgu) patērētāju tajās daudzmiljonu pilsētās. Nu tāda dzīves paradigma mums ir. Jebkurā gadījumā tas ir ceļš uz nekurieni (bez panikas un sazvērestību teorijām). Tāpēc man personīgi ir pilnīgi pajāt uz elektroauto. Neesmu to naidnieks vai noliedzējs, bet esmu absolūts naidnieks tiem indigo tirliņiem, kas man cenšas iestāstīt, ka, lūk, elektroauto un zaļās enerģijas un ekoloģijas un pilnas bikses laimes. Gan jau, ka tādā Ķīnas lielpilsētā viņi vaisrs vispār nevarētu dzīvot bez OZK, ja nebūtu tādi mēri, bet tas nav ilglaicīgs risinājums. Ja tu savus mēslus ber aiz nama durvīm, agri vai vēlu pienāks brīdis, kad tie mēsli ienāks pie tevis bez klauvēšanas.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Knaabis teica:

kas dīzelim ir stipri dārgāks apkopē un remontā?

Kaut vai tas, ka eļļas dzinējā vairāk, filtri dārgāki utt. Salīdzini kaut vai dīleru apkopes cenu lapas jauniem auto - vienam modelim ar benzīna un dīzeļa dzinējiem.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Mītus par dārgajiem dīzeļiem uzturēšanā rada tie paši leģendu sacerētāji, kas 200k autiņu uzskata par jaunu.

 

Ģimenē 2 dīzeļi jau iet 6. gadu. 0 EUR izdevumu šajā periodā laikā, kas būtu kaut minimāli saistīti ar degvielas veidu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Mezavecis teica:

0 EUR izdevumu

Tev jau nav ar ko salīdzināt, kā Tu vari apgalvot, ka 0 EUR?

Link to comment
Share on other sites

skaidrs, skatoties ko ar ko salīdzina  - ja klasisko beņu un dīzeli - tas skaidrs, ka iekārtai, kura strādā ar daudz lielāku spiedienu - gemars būs lielāks. Nav dzirdēts ka benzīna auto jeb kad spruslas vai kas tāds būtu izbeidzies. TFSI jau protams ir lielāks gemars ar laiku un tas jau tiešām pietuvojas dīzelim...

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 4 minūtēm , ivo teica:

Tev jau nav ar ko salīdzināt, kā Tu vari apgalvot, ka 0 EUR?

Vienkārši uz katra stūra stāsta, ka dīzeļiem mežonīgas apkopes un kaut kādi dārgie remonti. Es saņemot rēķinus pie dīlera, neredzu, ka tur būtu ierēķināti kaut kādi superdārgie filtri vai daudzi desmiti litru nomainītas eļļas. Tāpēc nemainīgi uzskatu to par rupju melošanu. Vecajam V6 benzīna mersim tiešām apkope bija dārgāka un tāpēc būtu jāsalīdzina dzinēji, kas pilnīgi pēc visiem parametriem atšķiras?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Mezavecis teica:

dārgie remonti

Cik taviem auto nobraukums? Ja līdz 200k, tad protams, ka nebūs. Kad būs padilušas sprauslas un kvēpu filtram kirdiks, tad gan jutīsi. Tāpēc es tikko nomainīju savu it kā ne tik veco (9 gadi) dīzeļauto, kurš bija godam nogājis virs 300k un kur būtu jāgulda iekšā degvielas sistēmā, lai varētu apskates iziet. Vietā paņēmu benzīnu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , Mezavecis teica:

nkārši uz katra stūra stāsta, ka dīzeļiem mežonīgas apkopes un kaut kādi dārgie remonti

nezinu cik beņai bet fordam D pie dīlera apkope pie 60 ka (2 .gads bija auto) - 360 eur +- . Audikvatrai -t'da pat lielā apkope ap 900 pei mjuļera. Daudz vai maz - lai rēķina katrs pats, mazāka kantorī domāju būtu 2x  lētāk. GAn jau izdomās arī EV "mistiskās" dārgās apkopes un bateriju "testus". Pieliets antifrīzs 1l pa 20 EUR vai spuldzītes nomaiņas pa 20 EUR 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 20 minūtēm , Jurkins teica:

Gan jau, ka tādā Ķīnas lielpilsētā viņi vaisrs vispār nevarētu dzīvot bez OZK, ja nebūtu tādi mēri, bet tas nav ilglaicīgs risinājums. Ja tu savus mēslus ber aiz nama durvīm, agri vai vēlu pienāks brīdis, kad tie mēsli ienāks pie tevis bez klauvēšanas.

Šim varētu piekrist, ja vien nebūtu valstis, kur tas ir sakārtots, piemēram, Zviedrijā. Atslēgas vārds ir atkritumu šķirošana. Jo labāk sašķiro, jo labāk var to pārstrādāt un nekas aiz sētas nemētājas. Tas arī ir virziens, kur jāiet. Škirošanas process arī paralēli veic kontroli, kas nonāk atkritumos, kurus atkritumus var pārstrādāt, kurus nevar. Šis faktors arī bija iemesls, kāpēc no veikaliem pazuda plastmasas maisiņi (skatīt valstis, kur tas sen noticis).

 

Pirms 6 minūtēm , ivo teica:

Cik taviem auto nobraukums? Ja līdz 200k, tad protams, ka nebūs.

Abiem autiņiem šobrīd ir ~110k. Bet bļāvēji taču saka, ka visi dīzeļi ir dārgi ekspluatācijā. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , ivo teica:

Kaut vai tas, ka eļļas dzinējā vairāk, filtri dārgāki

Nu tā ir sīcene, kas atpērkas pirmajos pāris simtu kilometros, ņemot vērā degvielas cenu un patēriņu!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Mezavecis teica:

tāpēc būtu jāsalīdzina dzinēji, kas pilnīgi pēc visiem parametriem atšķiras?

Nav jēga salīdzināt, pat divus benzīnus nav vērts salīdzināt apkopēs, piemēram tos pašus Passat B5 1.6 un 2.8 .

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Mezavecis teica:

Abiem autiņiem šobrīd ir ~110k. Bet bļāvēji taču saka, ka visi dīzeļi ir dārgi ekspluatācijā. 

Protams ka dārgi ..jaunu auto varbūt nebūtu korekti salīdzināt - tev tie nobraukumi nav tik lieli un iespējams cena pie pirkšanas benzīnam būtu mazāka un jautājums vai tas atmaksājas ?  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Knaabis teica:

atpērkas pirmajos pāris simtu kilometros

Nevajag aizmirst, ka jau pie iegādes par dīzeļauto būs jāmaksā vairāk. OK, pie kaut kāda nobraukuma arī tas atmaksāsies, bet noteikti nav pareizi viennozīmīgi deklarēt, ka dīzelis vienmēr būs izdevīgāks.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 1 minūtes , osscar teica:

Protams ka dārgi ..jaunu auto varbūt nebūtu korekti salīdzināt - tev tie nobraukumi nav tik lieli un iespējams cena pie pirkšanas benzīnam būtu mazāka un jautājums vai tas atmaksājas ?  

Starpība toreiz cenā bija 2k starp analoģiskas jaudas benzīnu, kas degvielas ietaupījumā uz 100k km jau ir atmaksājies. Es neko nevaru pateikt par šī brīža motoriem, jo tehnoloģijas nestāv uz vietas. 

Link to comment
Share on other sites

bet saki ko gribi jebkurš dīzelis ar laiku paliek par traktoru pat pāris gadi veci jau rūc kā belarusi..ar beņdžu patīkamāk braukt un ziemā siltāk . 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Nez, mašīnā skan mūzika, motora skaņās ieklausos tikai tad, ja ir kāda problēma. Pierod pie daudz kā. Arī nav plānots braukt virs tiem 200k, jo rūsa parasti ātrāk kļūst par problēmu. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, osscar said:

bet saki ko gribi jebkurš dīzelis ar laiku paliek par traktoru pat pāris gadi veci jau rūc kā belarusi..ar beņdžu patīkamāk braukt un ziemā siltāk . 

Muķības. Commonrails ir diezgan kluss jau pēc definīcijas. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu nesaka, ka visi dīzeļi dārgi uzturēt . Jauns auto ir jauns. Bet lietots un vēl dīzelis, kurš ražots pēc 2007.gada, jau ir kategorijā - padomā labi, vai Tev tādu vajag. Un tā apjēga cilvēkiem nāks, tāpēc arī jaunu auto pircējiem jāsāk domāt, ja neplāno ar to dīzeli braukt līdz tolmetam. Pēc 5 gadiem otrreizējā tirgū pieprasījums būs daudz mazāks kā šodien. Jo arī servisu darba stundu cenas kāpj.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...