Jump to content

Kurā bankā atvērt kontu? Kāpēc?


Rutks
 Share

Recommended Posts

AndrisBB
Pirms 4 minūtēm , ridao teica:

Nafig pēc kartes uz banku jāiet, ja tā tiek pa pastu atsūtīta?

Ka kapec? Ja nu kads pasta uzmanigi atver, nofotografe, aizver un tad izmanto nerespektablos internetveikalos.

  • Kādas šausmas! 4
Link to comment
Share on other sites

Kartes taču masveidā sūta pa pastu un ar visiem pin kodiem, tad jau tas banku ieskatā ir absolūti droši.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , abi teica:

ar visiem pin kodiem

Šomēnes karti pa pastu saņēmu, nebija aploksnē pin kodi, pavadlapā uzrakstīts, ka pin kods saglabājas tas pats.

Pirms 12 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja nu kads pasta uzmanigi atver, nofotografe, aizver un tad izmanto nerespektablos internetveikalos.

Pieļauju, ka tā varētu izdarīt ar.

Kāpēc bankas sāka tādu praksi - sūtīt kartes pa pastu? Gan jau, lai ietaupītu.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Parasti jau karti un pin kodu suta atseviskjas vestules (ja pin kods mainas vai jauna karte, nevis nomainita) un kamer ta karte nav izmantota bankomata, kur jaievada pinu, tikmer vinja nav aktiva un interneta neko nopirkt nevares. Neesu megjinajis, bet veikala ganjau ari nestradas.

Link to comment
Share on other sites

Visā pasaulē kartes pa pastu sūta. 

Laikam jau ka vienkāršāk un lētāk un klientam ērtāk! 

Pirms 25 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja nu kads pasta uzmanigi atver, nofotografe, aizver un tad izmanto nerespektablos internetveikalos.

Laikam jau ka šis risks ir lētāks, kā piegādāt klientiem karti ar bankas kurjeru! 

Pirms 21 minūtēm , abi teica:

Kartes taču masveidā sūta pa pastu un ar visiem pin kodiem, tad jau tas banku ieskatā ir absolūti droši.

Jā, tikai pin ir aizsargāts un karte nestrādā, kamēr internetbankā netiek aktivizēta! 

Link to comment
Share on other sites

bet taču daudz ērtāk - nav uz banku jādzenas, tad tik aizej pie pirmās iespējas līdz tuvākajam bankomātam un to aktivizē. Ta pat bankai nav nekāds īpašais ietaupījums, tieši izmaksas par nosūtīšanu. Tā, izsniegtu tas pats esošais darbinieks filiāle, bet tev pašam @vvv gan tur būtu jādzenas. 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 11 minūtēm , vvv teica:

Kāpēc bankas sāka tādu praksi - sūtīt kartes pa pastu? Gan jau, lai ietaupītu.

Ganjau ka izrekjinajushi, ka ja ari reizem kadam kautko nozog, tad kompenset nozagto sanak letak neka apkalpot klientus nodaljas 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Ko tur var nozagt no neaktivizētas kartes? Ja nu vienīgi, jāatver tas sūtījums, smuki jaāaiztaisa, lai neko nemanītu, tad jāgaida, kad īpašnieks to aktivizēs.

Link to comment
Share on other sites

Man nupat sievai atnāca pa pastu jauna - otrā dienā citā vēstulē pin kods, nu, zaglim jābūt ļoooti neatlaidīgam.

Link to comment
Share on other sites

kartes un pin kodus vienmēr sūta atsevišķi.. + PIN kods ir aizsargāts.. un 100% pamanāms fakts, ka kāda darbība ar to ir veikta..

 

Es savas kartes saņemu pa pastu.. Citadelei labi ir tas, ka PIN kodu var bezmaksas un ērti nomainīt iekš app.. pat nesagaidot PIN kodu pa pastu, tad gan tiesa, lai aktivizētu jāaizdodas līdz jebkuras bankas bankomātam. Pati karte aktivizējas internetbankā.

 

Interesanti, kuram pasta darbiniekam gribās palikt bez darba un iedzīvoties kriminālprocesā par korespondences bojāšanu?!

 

Mūsdienās uz bankas KAC var gadīties aizdoties vien dažos gadījumos.. kad dokuments kļūst nederīgs (Citadele šo prasa), no kredītiem laikam tikai hipo.. pārējais faktiski noformējams internetbankā neatejot no krēsla..

Link to comment
Share on other sites

Pirms 17 minūtēm , ju teica:

Ta pat bankai nav nekāds īpašais ietaupījums, tieši izmaksas par nosūtīšanu.

Domāju, ka automatizēti sagatavojot un izsūtot aploksnes ar kartēm sanāk krietni lētāk, nekā apkalpot klientus filiālēs. Kādreiz nesūtīja kartes pa pastu, bija jāiet pakaļ uz filiāli, bakas darbinieks ar katru klientu, kas tikai kartei pakaļ atnācis, strādāja kaut kādu brīdi, teiksim, dažas minūtes, ja pareizina tās minūtes ar tūkstošiem klientu, desmitiem tūkstošu klientu...

Pirms 19 minūtēm , ju teica:

tad jāgaida, kad īpašnieks to aktivizēs.

Tieši tā. Kamēr karte nav aktivizēta, tur neko. Kad karti cilvēks aktivizējis, tad visi dati, kas uz kartes, jau ir pie blēža, un kurā brīdī blēdis tos liks lietā, cilvēks nemaz nenojauš. Man aploksne ar karti pa pastu pienāca, es uzmanīgi nepaskatījos, vai aploksne neskarta, varbūt tieši mana aploksne bija atlīmēta un aizlīmēta..., jāsāk gaidīt, kad no konta nauda pazudīs. :)

Link to comment
Share on other sites

Nepļurķši,  tā tas nenotiek.

 

Atgriežoties pie tēmas, mana pirmā un vienīgā ir unibanka, tagad seb, un tikai tādēl, ka šamējiem toreiz Kandavā bij filiāle. Bet nu kapeikdrāzējs nekad neesmu, bijis, var jau būt, ka citur ir lētāk,  man pagaidām 2 ēriki par kartes apkalpošanu un basta.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , CAP teica:

kad dokuments kļūst nederīgs (Citadele šo prasa)

Jā, arī SEB prasīja. Kad nomainīju pasi. Banka lika atnest pasi. Nebija tā, ka vajadzēja ātri un uzreiz. Kaut kādus mēnešus vēlāk aiznesu, pēc tam, kad viņi bija devuši ziņu. SWED, neatceros, šķiet neprasīja.

Link to comment
Share on other sites

2019.08.16. , 10:08, MIGs teica:

Citadele laikam ir nr.1 ja runā par hipotēkām ar Altum utt.

 

Citadele ne tuvu nav nr viens uz hipotēku, man gan summa bija ārpus Altum limita, bet tā pat procentu iedeva 3,3 kamēr nav nodota ekspluatācijā, visa sava ģimene jāpāriet pie viņiem, piedevām jāatver papildus pakalpojumi pie viņiem, un pēc nodošanas noņem 1%. Izmiegšanas maksa arī bija kosmoss :)

 

Tai pat laikā swed iedeva 1.9%, izmiegšana  1% no summas, kas ir 2,5x mazāk kā man Citadele gribēja. Piedevām lai citadelē dabūtu piedāvājumu, viņu solīto 2 dienu laikā, pagāja 3h nīkšana bankā un papīru pildīšana, un vēl 4 dienu gaidīšana, līdz lēmumam. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , ridao teica:

Nafig pēc kartes uz banku jāiet, ja tā tiek pa pastu atsūtīta?

Ne vienmēr var pastu izmantoto. Vietā kur es dzīvoju (īrēju jau 24 gadus), pastu uz māju nepiegādā, bet firmai, kurai māja pieder un tad jau dežurants nodod tālāk. Kopš šis tas pazuda ar galiem - neizmantoju. Arī interneta pirkumus vai nu uz pakomātiem, vai kurjers piegādā. Protams, var pastā reģistrēt pastkasti, bet ja vajag reizi pāris gados - neredzu jēgu.

Link to comment
Share on other sites

Nomainīju telefonu un Smart ID arī nevarēju palaist bez bankas starpniecības. Domāju, ka varbūt kaut ko ne tā daru, bet bankā teica, ka nav varianti pašam palaist.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , raiviic teica:

Vietā kur es dzīvoju (īrēju jau 24 gadus

Biju labākās domās par Tevi, šādā laikā jau nu kādu ūķi varēji sameklēt.

Link to comment
Share on other sites

Tikko no Dominas, tur Citadele kā reiz pretī Luminor – pie katras kaut kas ap 20++ cilvēku rindās gaida un nojaušu ka vispārējā drūzma tajā galā arī ir saistīta ar to ka numuriņus paņēmušie siro apkārt meklējot kur piesēst vai laiku nosist.

Labots - abi
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , energys teica:

Nomainīju telefonu un Smart ID arī nevarēju palaist bez bankas starpniecības. Domāju, ka varbūt kaut ko ne tā daru, bet bankā teica, ka nav varianti pašam palaist.

varbūt ka tagad (pēc visu kodu karšu izbeigšanās) vairs ar nevar. iepriekš ar derīgu bankas autorizāciju mierīgi basic smartID varēja palaist.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, energys teica:

nav varianti pašam

ir.. pie telefona maiņas vk veco nevajag uzreiz nahrenizēt :D

 

noautorizēt jauno un tad veco var arī nahrenizēt...


pirms 1 stundas , edw teica:

Citadele ne tuvu nav nr viens

varbūt svešajiem... tā arī ir.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , Aleksejs teica:

Par SmartID:

Ja jums ir eID karte darba kārtībā un lasītājs, tad varat paši aktivizēt izmantojot tos.

vai ir pārbaudīts ar LV eID? (jo tas links rezolvējas uz EE ID helpu)

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , vvv teica:

Domāju, ka automatizēti sagatavojot un izsūtot aploksnes ar kartēm sanāk krietni lētāk, nekā apkalpot klientus filiālēs

Gluzi automatizeti tas nenotiek ka tas varetu likties :)

Stradaju ar tam kartem no a-z 

Link to comment
Share on other sites

Aleksejs
Pirms 13 minūtēm , ervie teica:

vai ir pārbaudīts ar LV eID? (jo tas links rezolvējas uz EE ID helpu)

Es personīgi esmu aktivizējis ar Latvijas ID karti (vairākkārt).

Process teju identisks te parādītajam (ar atšķirību, ka izvēlies Latviju):

 

Labots - Aleksejs
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, ervie teica:

varbūt ka tagad (pēc visu kodu karšu izbeigšanās) vairs ar nevar. iepriekš ar derīgu bankas autorizāciju mierīgi basic smartID varēja palaist.

basic varot palaist, bet man vajag pilno versiju :)

Pirms 28 minūtēm , CAP teica:

ir.. pie telefona maiņas vk veco nevajag uzreiz nahrenizēt :D

noautorizēt jauno un tad veco var arī nahrenizēt...

 

Es jau veco biju nahrenizējis. Kad bankā teicu, ja nebūtu to izdarījis, vai varētu bez viņu palīdzības dabūt pilno versiju, man atbildēja, ka nevar.

 

Kaut kā tas process nav pārdomāts...

Link to comment
Share on other sites

Aleksejs

Ar ID karti var palaist.

Pirms 10 minūtēm , energys teica:

basic varot palaist, bet man vajag pilno versiju :)

 

Link to comment
Share on other sites

Pēc SWED kodu karšu atslēgšanas, ja tiks izdzēsta Smart ID aplikācija (piem.tiek mainīts telefona aparāts), tad nāksies vien doties uz tuvāko bankas filiāli, jo pats vairs nevarēsi to aplikāciju uzlikt.

Citāts no bankas:

Ja tiek dzēsts Smart-ID, tad to atjaunot var Swedbank filiālē, vai kā norādījāt ar kodu karti līdz 1. Septembrim un kodu kalkulatoru. Kad kodu kartes tiks slēgtas pilnībā, paliks filiāle vai kodu kalkulators.

Raugoties no ērtības viedokļa, protams, ir labi ja bez Smart-Id ir arī kodu kalkulators, jo tad var visu paveikt mājas apstākļos, taču tas nav obligāti.

 

pirms 3 stundām , CAP teica:

ir.. pie telefona maiņas vk veco nevajag uzreiz nahrenizēt :D

 

noautorizēt jauno un tad veco var arī nahrenizēt.

He, šo būšu palaidis garām. Paldies CAP, būs intereses pēc jāpamēģina.

Atradu arī videopamācību.

Labots - base7
Link to comment
Share on other sites

Man uz pavecas planšetes (2015. gada Huawei ar Android 4.4.4 laikam jau skaitās senvēsture) Swedbankas Smart ID kontu neizdodas izveidot vispār. Kaut kāda programmistiskā nesavietojamība starp planšetē iebūvēto defaulto pārlūku un Swedbankas internetbanku. Tas logs, kur būtu jāvar ievadīt kods no kodu kartes vai kodu kalkulatora, neļaujas pārslēgties uz šo kodu ievadīšanu, stāv pozīcijā ar autorizēšanos no eID kartes. Un Smart ID aplikācija acīmredzot izmanto defaulto pārlūku. Ja mēģina ielogoties caur Chrome vai Firefox, tādas problēmas nav. SEB un Luminor viss strādā korekti. Aizrakstīju bankai, teicās skatīties, bet lielas cerības, ka viņi mācēs vai gribēs sataisīt, nav. Jo pagājušas jau divas nedēļas un vienīgā izmaiņa ir tā, ka, ja iepriekš tos kodus nevarēja ievadīt tāpēc, ka lapa visu laiku "refrešojās", tad tagad viņa stāv iesprūdusi pozīcijā "eID karte". Liekas, ka problēma būtu atrisināma, iestādot planšetē kā defaulto pārlūku to pašu Chrome vai Firefox, bet pagaidām kaut kā neizdodas. Visas tās pamācības, ko uz fikso sameklēju internetā nesanāk norealizēt, jo  tas androīds man ir kaut kāds savādāks, vienkārši nevar ieiet attiecīgajās menu sadaļās un norealizēt attiecīgās darbības, jo tādu sadaļu vienkārši nav. Tagad nezinu ko darīt - mainīt banku, pirkt telefonu/planšeti vai apgūt android smalkumus, lai palaistu to kakaino Smart ID. Un vispār - vai ir kāda iespēja darboties ar to Smart ID pa tiešo no datora, bez visiem tiem gļukainajiem telefoniem un planšetēm?

Link to comment
Share on other sites

Domāju, ka problēma pamatā ir tikai un vienīgi Android 4.x,ja nemaldos, tad 5.x ir minimums.. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , e = d teica:

Nav rootots?

Kauns jau atzīties, bet nesaprotu, ko nozīmē šis jautājums. Kas ar planšeti ir jāizdara, lai tā būtu "rootoota"? Bet, pieņemot, ka savā stulbībā varētu būt tai planšetei kaut ko ne tā sadarījis, tad uztaisīju tai pilnīgo "resetu" ar visu lietu dzēšanu un atgriešanos uz rūpnīcas iestādījumiem. Bez rezultātiem.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , alusbundza teica:

pidruki ………………......…….savākušies ……………..

Pidurki vai ne pidurki, bet ne no brīva prāta. Pašam ir kodu kalkulators, bet mammai kodu karte, kas tūlīt beigsies. Cilvēks krietni gados ar nopietnām redzes un pārvietošanās problēmām, līdz ar to ierašanās bankā, lai šo jautājumu atrisinātu klātienē ir gandrīz neiespējamā misija. Tāpat kā maza izmēra glaudāmā telefona lietošana. Paliela planšete varētu but risinājums. Tāda pat ir. Nu un kas, ka ne pati jaunākā. Tāpat tā nekam citam tā, nafig, nebūs vajadzīga. Pēc tehniskajām prasībām teorētiski varētu derēt, ja būtu SEB vai Luminor, tad arī derētu, bet ar Swedbank nestrādā. 

Link to comment
Share on other sites

Vēl kā variants uzliec planšetei jaunāka Android custom ROMu, gan jau kāds censonis būs uztaisījis, ja modelis gana populārs (modeļa nosaukums + custom ROM googlē), vienīgi tas nav kā kādu aplikāciju uzinstalēt, bik vairāk jāpaņemās, parasti jāuzliek kādu custom (twrp) recovery, tad no turienes iešuj jauno ROM, ja iepriekš nav nekas tāds nav darīts, tad var palūgt kādam uzlikt. Diezgan droši, ka atrisinātu aplikācijas nesaderības problēmas. Protams, jārēķinās, ka pastāv zināms risks padarīt planšeti nelietojamu, ja kaut kas noiet greizi, tā kā... bet ja es būtu šādā situācijā, tad šis būtu viens no pirmajiem variantiem, ko izskatītu vai nav kāds custom ROMs (bez bugiem) ar jaunāku Androīdu atrodams.

 

P.s. ja reiz par bankām runājam, tad gribu izteikt savu sāpi par Swedbank Android mobilo aplikāciju - man vienīgajam liekas, ka pēc nesenajiem pēdējiem updeitiem viņi ir pamatīgi sačakarējuši aplikāciju, tagad katru reizi, lai redzētu atlikumu lietotnē, jāielogojas no jauna ar Smart ID (iepriekš ielogoties vajadzēja tikai tad, ja gribēji veikt kādus darījumus vai skatīt darījumu vēsturi), līdz ar to viens no lielākajiem aplikācijas plusiem - ar vienkāršu kustību pavilkt augšējo joslu, lai redzētu atlikumu, ir zudis, tāpat arī pati aplikācijas saskarsme palikusi samudžītāka, nevar vairs papildināt kredītu telefonam (kam tas aktuāli), vispār visas ērtās ikonas uz galvenā ekrāna novāktas, plus piekabinājuši klāt reklāmas tabu ar kredītu, aizdevumu u.c. piedāvājumiem (oh yeah). Gribētos zināt, kuri ģēniji izstrādāja jauno aplikācijas saskarsmi...

Labots - broox
Link to comment
Share on other sites

Paldies broox. Ar Googles palīdzību izdarīju pirmo soli "T1-A21L + custom ROM". Vai veikšu tālākos soļus vēl nezinu. Vismaz uzzināju vārda "rootots" nozīmi planšetes/telefona kontekstā. Ir pilnīgi skaidrs ka planšete pašreiz nav "rootota". Bet varbūt būs.

p.s. par bankas tehniskā nodrošinājuma līmenī vispār jūtos stipri vīlies. Tagad tas čakars ar Smart ID. Arī ar bezkontakta karti problēmas. No sākuma "pīkstēja" nevainojami. Pēc tam sāka čakarēties. Reizēm pīkst, reizēm ne. Un arvien biežāk nepīkst un retāk pīkst. Viena tāda nepīkstēšanas reize gadījās veikalā blakus Swedbank filiālei. Paskatos, ļaužu nav, eju iekšā, ņemu nummuriņu un stāstu savu bēdu stāstu. Iedomājos - tūlīt mana kartei tiks veikta pilna diagnostika, atrasts problēmas cēlonis un karte tiks salabota, vai pa garantiju samainīta. Nekā tamlīdzīga. Meitene teica, ka neko nodiagnosticēt viņi nevarot, lai piesakot caur internetbanku jaunu karti, un vispār, ja jau esot ienācis, lai paņemot kredītu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , M_J teica:

SEB un Luminor viss strādā korekti

Gadījumā nemēģini izveidot kontus diviem cilvēkiem vienā ierīcē?

Rootot gan nevajag!

Drošības apsvērumu dēļ, Smart-ID lietotnes izmantošana nebūs iespējama uz modificētām (rooted) viedierīcēm. Ja jūsu viedierīce ir modificēta un jūs vēlaties izmantot Smart-ID, jūsu ekrānā parādīsies kāds no sekojošajiem paziņojumiem:

Labots - avarons
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, broox teica:

tagad katru reizi, lai redzētu atlikumu lietotnē, jāielogojas no jauna ar Smart ID

logrīku vajag lietot un nekur nav jālogojas ;)

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , avarons teica:

Gadījumā nemēģini izveidot kontus diviem cilvēkiem vienā ierīcē?

Nemēģinu. Nesanāk tas pats prmais, iesprūst pie kodu ievadīšanas. Vienkārši nav lodziņa, kur varētu ievadīt kodu no kartes vai kalkulatora. Testa nolūkos pamēģināju līdz šai vietai reģistrācijas procedūru citās bankās. SEB un Luminor bankām ir gan lodziņi, gan var ievadīt tur cipariņus. Tikai nav konta šajās bankās. Ja būtu, neredzu iemesla, kāpēc reģistrāciju nevarētu turpināt. Starp citu Smart ID vietnē, sadaļā BUJ ir minēta Swedbankas "iesprūšana" tieši šajā vietā. Tur kā risinājums tiek piedāvāts atjaunināt WebView, kas manā gadījumā beidzas ar paziņojumu, ka WebView nav savienojams ar ierīci. Viss.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...