DeeR 2 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Sveiciens visiem! Padalieties pieredzē ar AdBLue sistēmas "izravēšanu" no auto. Vai esat to darījuši? Vai nav nekādu problēmu ejot CSDD tehnisko apskati? Man Šaranam jau gadu deg "Check Engine" lampiņa, dēļ nodeguša AdBlue iekārtas hītera. Mollers par remontu prasa ap 300 EUR, bet nav garantijas, ka pēc 2 gadiem atkal kas nenosprāgst.Chiptuning puikas piedāvā par 250 EUR sistēmu vispār atslēgt. Nevaru izlemt, ko darīt? Piebildīšu, ka zaļā domāšana mani īpaši neuztrauc. Izplūde jaunam auto tik un tā ir ļoti, ļoti maza. Vienīgais kas mani uztrauc - vai mani pēc pāris gadiem skatē par šo "nepaņem priekšā". Paldies, ja padalīsieties pieredzē! 3 Quote Link to post Share on other sites
Popular Post Usins 321 Posted September 2, 2018 Popular Post Share Posted September 2, 2018 2012 - nav gluži "jauns auto" Personiski dīzeļu eko uzlabojumu atslēdzējiem novēlu mokošu nāvi Sataisi un brauc. Šis viens iemesls kādēļ ir vēlme pārvākties uz dziļiem laukiem. Pieļauju ka LV pilsētu korķi ir ievērojami kaitīgāki par rietumvalstu. Kad redzami melns skurstenis gāžās jāslēdz recirkulācija, jāatkāpjas vai agresīvi jāapdzen. Kad braucu ar seno auto atliek vienk. skumji elpot seklāk. 4 2 Quote Link to post Share on other sites
AndrisBB 1,460 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 (edited) Sataisi un ja tik ļoti nepatīk, tad pārdod kādam kādam kam ar to nav problēmas, kamdēļ pašam sev sagādāt liekus uztraukumus - būs problēmas CSSD vai nē. 2012 pat par mazlietotu nenosauksi, 6 gadi kānekā jau. Edited September 2, 2018 by AndrisBB 1 Quote Link to post Share on other sites
Ronalds 3,195 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Skatē nebauda NxOx (slāpekļa oksīdo) saturu atgāzēs, tā kā droši var slēgt nost. Tik 250 eur padārgi.... 1 Quote Link to post Share on other sites
DeeR 2 Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 Pirms 40 minūtēm , Usins teica: 2012 - nav gluži "jauns auto" Personiski dīzeļu eko uzlabojumu atslēdzējiem novēlu mokošu nāvi Sataisi un brauc. Šis viens iemesls kādēļ ir vēlme pārvākties uz dziļiem laukiem. Pieļauju ka LV pilsētu korķi ir ievērojami kaitīgāki par rietumvalstu. Kad redzami melns skurstenis gāžās jāslēdz recirkulācija, jāatkāpjas vai agresīvi jāapdzen. Kad braucu ar seno auto atliek vienk. skumji elpot seklāk. Nejauc ar DPF filtra izņemšanu. Man arī nepatīk dūmojoši dīzeļi. 2 Quote Link to post Share on other sites
romajo 87 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Man, Liepājā autoplacis, kvēpu filtru izņēma bez paša ziņas. Maigi izsakoties biju bik iegrābies, nopirku passatu ar 2 beigtām sprauslām (PD) un beigtu spararatu. Pēc nelielām pārrunām, 'placis piekrita salabot ķibeles. Salaboja, bet kad atbraucu mājās (Kuldīga), pagāju aiz mašīnas, klausos, tāda dīvaina skaņa no izpūtēja, kakas sīc, kā tad kad atgaisotu trubas. Tā arī nesapratu, filtrs bija piģec vai paņēma, kā kompensāciju par darbu. Kasīties vairs nebija spēka un meistars. Meistars ar izteicās, ka autiņam tas nāks tikai par labu, apkārtējai videi gan nē, bet nu, ko ta nu vairs, biju izsmēlis visas "kasīšanās" rezerves. Tagad, kad piedarbinu autiņu, melns mākonis pa gaisu, kā traktoram un smird ar ne pa jokam. Tagad tik jautājums, vai apskatē, zinot, ka filtrs izņemts laidīs cauri, jeb, ja dūmi normā, tad pa barabanu? 1 Quote Link to post Share on other sites
abi 235 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 vienkārši atrodi kā sataisīt lētāk un nedullini galvu 1 Quote Link to post Share on other sites
DeeR 2 Posted September 2, 2018 Author Share Posted September 2, 2018 @romajo Šobrīd vēl mēra gāzes, bet kaut ko pa ausu galam dzirdēju, ka no nākamā vai aiznākamā gada pārbaudīs arī DPF filtru esamību. Ja tāds nebūs, tad skati nevarēs iziet. Info nav 100% drošs. Quote Link to post Share on other sites
Zoom 306 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Jo vairāk liks visādus gadžetus traktortehnikas degvielas motoriem, jo ar laiku vairāk pāries uz auto degvielu. Cerams, ka pēc 2 gadiem būs adGreen pretsmakas šķidrums 1 Quote Link to post Share on other sites
abi 235 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Kaut kāds baigi smalks joks, nefiga nesapratu, bet, ja kas, tad nemīz bākā - tas nav par AdBlue? 1 Quote Link to post Share on other sites
VebKamera 340 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Uz ček enžin lampiņu skatē visiem nospļauties - var iziet arī ar degošu. Esmu pats gājis, kad sābam vienu brīdi gāzes iekārta ar borta datoru negribēja saprasties. Pēc tam gan iepravīja abiem smadzenes un vairs nedega tas enžins. Bet toreiz izlaida bez komentāriem. 1 Quote Link to post Share on other sites
romajo 87 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Pirms 48 minūtēm , DeeR teica: Šobrīd vēl mēra gāzes, bet kaut ko pa ausu galam dzirdēju, ka no nākamā vai aiznākamā gada pārbaudīs arī DPF filtru esamību. Ja tāds nebūs, tad skati nevarēs iziet. Info nav 100% drošs. Diez kāds būtu arguments lai nelaistu cauri, tikai konkrētās detaļas neesamība? Tas nu gan būtu tizli, sevišķi, ja dūmi ir normā un tai pašā laikā auto kam nav filtrs no dzimšanas skati iziet. Bet, ja tas attieksies uz visiem dīzeļiem bez filtra, tad tas nav reāli vismaz tuvākajā nākotnē, neticās Quote Link to post Share on other sites
abi 235 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Nu šie tak var vienkārši ierakstīt kaut ko noteikumos un ko tu darīsi, tiesāsies ka nav pareizi? Tas vienmēr ir risks. Quote Link to post Share on other sites
Usins 321 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Nupat biju TA. Mani informēja, ka viņiem no marta esot precizēta stāvbremzes pārbaudes kārtība. Esot summāri jasavāc noteikts N daudzums pa abām pusēm atkarībā no auto masas, ja nesavāc - 3!!! Ar gadiem redzu: pamazām sāk čekot šo to vairāk. Ar atgāzēm gan smalkāk. Anulējot kautko tiek pasliktināta auto euro klase. Tad sākas politika. Piem, taxi varētu ļaut pārvietoties pa galvaspilsētu tikai ar eiro6 vai kāds tur it tas tīrākais. Nodokļi pec CO2 tagad laikam rēķinās daļēji? Daudz kas atbilst smalkām prasìbām tikai iepirkuma brīdī, pēc tam - ka tik darbojas. Šito tā ātri un klusu nepiegriezīs, savādāk 1/2 Latvijas paliks bez auto un iestāsies tautsaimniecības krīze. Palasīju par AdBlue, tas sildītājs jau tikai mīnusiem nepieciešams. Un vispār cīnās ar NOx kas nav arī plaušām draugs. Quote Link to post Share on other sites
Murlo 209 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 pirms 4 stundām , romajo teica: Meistars ar izteicās, ka autiņam tas nāks tikai par labu, apkārtējai videi gan nē, bet nu, ko ta nu vairs, biju izsmēlis visas "kasīšanās" rezerves. Meistars diletants. Urīnvielas spricēšana reducē slāpekļa oksīdu, tas neko vairs izplūdē būtiski neietekmē 1 Quote Link to post Share on other sites
DeeR 2 Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 (edited) pirms 9 stundām , romajo teica: Diez kāds būtu arguments lai nelaistu cauri, tikai konkrētās detaļas neesamība? Tas nu gan būtu tizli, sevišķi, ja dūmi ir normā un tai pašā laikā auto kam nav filtrs no dzimšanas skati iziet. Bet, ja tas attieksies uz visiem dīzeļiem bez filtra, tad tas nav reāli vismaz tuvākajā nākotnē, neticās Argumentus var atrast vienmēr - ja ražotājs noteicis, ka tādam jābūt, tad jābūt. Tāpat arī filtra neesamība palielina kaitīgo daļiņu klātbūtni izplīdes gāzēs. Nodoklis tiek piemērots pēc izmešu daudzuma. Laukos opītim ar veco dīzeli būs daudz vairāk jāpiķo par jaunu auto ar DPF filtru, domājams, ka neizņemtu pirms 7 stundām , Usins teica: Palasīju par AdBlue, tas sildītājs jau tikai mīnusiem nepieciešams. Un vispār cīnās ar NOx kas nav arī plaušām draugs. Tā viņš ir. Tas, ka AdBlue pie zemām temperatūrām man nedarbojas, mani galīgi neuztrauc. DPF filtrs kalpo godam (tfu, tfu, tfu) un pat pie max apgriezieniem dīzelim dūmu nav. To nav iespējams salīdzināt ar 90.gadu Audi 100 dīzeļiem, kuri uz šosejām veido dūmu aizsegus. Bet kas man traucē, ir pastāvīgi degoša Check Engine lampiņa. Varu nepamanīt, ja uzmetīsies jauns, daudz nopietnāks errors, piemēram, dzinējam. Edited September 3, 2018 by DeeR Quote Link to post Share on other sites
Usins 321 Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 var mēģināt piespraust ķīniešu elm327 un ar android aplikāciju nolasot kļūdas redzēt to skaitu. Pašas kļūdas drīzāk tiks uzrādītas nekorekti, bet vismaz varēs saprast, ja būs kas jauns parādījies. kā arī nodzēšanas iespēja darbojas nelielām kļūdām. un vispār gan jau mierīgi var atrast kur salabo par ievērojami draudzīgākiem cipariem kā Moller. nu labi, mierīgi ne. Atrast saprātīgu servisu, kas gudri salabo prasa iespringt īpaši šādu funkciju labošanu. Pats meklēju LV "DPF tīrīšana" = 30+ rezultāti DPF noņemšana un viens tīrīšana PS iesaku savlaicīg sekot līdzi DPF pretspiedienam, sprauslu stāvoklim un varbūt arī veikt profilaktisku DPF tīrīšanu. MB izmeta ček, kad galīgi galīgi jau ciet bija, un tas nav labi. Kaut zināmas pazīmes bija manāmās pirms tam. 1 Quote Link to post Share on other sites
AVilks 309 Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 pirms 12 stundām , DeeR teica: Nejauc ar DPF filtra izņemšanu. Pēdējā laikā sanāk bieži dzirdēt, ka cilvēki nevis ravē ārā, bet tīra (precīzāk ir parādījušies kantori kas to dara). 1 Quote Link to post Share on other sites
Usins 321 Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 PS Ir patīkami atrasties pie dīzeļa ar DPF un strādājošu EGR kur viss strādā. Īpaši ziemā, kad darbojas tukšgaitā un blakus ir nevis gāzes kamera, bet vispār nekas ar degunu sajūtams. Pirms 1 minūtes , AVilks teica: Pēdējā laikā sanāk bieži dzirdēt, ka cilvēki nevis ravē ārā, bet tīra (precīzāk ir parādījušies kantori kas to dara). izņemot to "greenclean" ar 0 reālām atsauksmēm, neesmu dzirdējis. Forumos raksta, ka aerosola tipa "Motip" piem. palīdzot, ko vispār viegli pieslēgt un iepūst. Pats tēmēju uz 5L kannas iegādi par ~100 euro, demontēta DPF piepildīšanu, tad dienu mērcējās un tad skalot ārā. Bet man labi, jo ir rezerves DPF Bet par šādām procedūrām nemanu atsauksmes, un pat reklāmas. Vienīgi labas tīrīšanas cena tuvojas lētā gala DPF cenai. Viņam gan tur tas materiāls cits kā dārgajiem. Quote Link to post Share on other sites
romajo 87 Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 pirms 8 stundām , Usins teica: Šito tā ātri un klusu nepiegriezīs, savādāk 1/2 Latvijas paliks bez auto un iestāsies tautsaimniecības krīze. Es, jau ar pa to pašu, bet viss galu galā atkarīgs no cilvēka, kas tev to auto pārbauda, var ietiepties, tā teikt iziet uz principa, ja acīmredzami, ka esi kko izravējis, ej ar kājām. Kādu laiku atpakaļ bez tabu bij sižets par to, ka vienu vieglo nepalaida cauri skatei par to, ka nedega bremžu papildsignāls pakaļējā logā. Arguments bija, ja ir aprīkots tad ir jādeg. Tai pašā laikā, es skates izgāju bez problēmām ar praktiski identisku nelaimi, tik spuldzes bija spoilerī, pat punktu nepiešķīra. Quote Link to post Share on other sites
Ronalds 3,195 Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Runājot par DPF tīrīšanu, tad cik krievijas forumos lasīts - procedūra bezjēdzīga! Ja filtrs sāk dirsties ciet, pats auto nespēj viņu attīrit, tad katalizators - keramika ar platina pārklājumu vairs nepilda savu funkciju. Var izmazgāt, bet uz ilgu laiku tas nelīdzēs, jo katalizators jau nolietojies! Pie mums DPF likvidē. Ja pārējā dīzeļa aparatūra ir kārtībā (sūknis, sprauslas, spiediens cilindros) tad nemaz jau tik traki nedūmo! Melnie dūmi parasti ir, ka kaut kas vēl nav kārtībā! Un tad DPF arī neko daudz nelīdz jo nespēj to mega kvēpu apjomu ko dod kārtībā neesošs motors sadedzināt. Un par skatēm. Auto atgāzes, īpaši dīzeļiem būtu jābauda kad motors strādā zem slodzes. Melnie dūmi jau arī parasti ir nevis kad auto brīvgaitā strādā, bet kad tiek bērts virsū - uzsākot vai apdzenot. Gāzēt brīvgaitā, kā to dara skatē jēgas lielas nav - modernām mašīnām ECU konstatē brīvgaitu un nelej degvielu pa pilno, kaut gāze grīdā! Tāpēc arī šroti, kuri atstāj melnus dūmu mutuļus uz ceļa bez problēmām iziet skati! Quote Link to post Share on other sites
MartiniB 99 Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 2018.09.3. , 11:39, Ronalds teica: Tāpēc arī šroti, kuri atstāj melnus dūmu mutuļus uz ceļa bez problēmām iziet skati! tak melnos duumus TA neviens neosta, icikleejushies uz CO2 veel maarketinga speciaalisti piesleegushies, visur puush piiliites par diizelja ekologjiskumu par "vienmeer leetaaka" arii par pasmiineet, daudzaas ES valstiis diizeljdegviela vienaa cenaa ar 95to, pie mums gan smirdeetaaji ir jaalobee ar 10% zemaaku cenu un 2* mazaku akciizes nodokli Quote Link to post Share on other sites
versatile 862 Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Pirms 16 minūtēm , MartiniB teica: visur puush piiliites par diizelja ekologjiskumu Vispār marketologi visur dīzeļus bano. Quote Link to post Share on other sites
marrtins 795 Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Ekofašisti visu ko bano un apliek ar nodokļiem. Quote Link to post Share on other sites
MartiniB 99 Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 pirms 3 stundām , versatile teica: Vispār marketologi visur dīzeļus bano. nesenaa `Auto Zinjas` raidiijumaa Neste paarstaavis staastiija, ka tikai tarkshkjoshie ir pareizais virziens. ?gada saakuma?, raidiijumaa Normuns staastiija, ka benziindzineeja auto esot domaati leeto cenu cieniitaajiem pie mums smirdiigos popularizee, jo ES tieshaam tos nu jau ir gruutaak realizeet un gada viduu staajaas speekaa jaunas prasiibas pret benziinrijeejiem, papildus bundulis izpluudes traktaa un -5% no jaudas, jaunaas paaudzes dzineeji nav veel sarazhoti taadaa kvantumaa lai pietiktu visiem p.s. diezgan komiski, bet to ka neesi kaitiigs dazhaas valstiis ir jaapieraada visiem https://www.drive2.com/b/509137381530534052/ Quote Link to post Share on other sites
rubb 704 Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 @Ronalds, kvēpu filtrs ir PIRMS katalizatora vai pēc? Ja pirms, vai tas nepilda arī tāda kā katalizatora aizsarga funkciju un ir tikai loģiski ka katalizators ilgi nedzīvos ar nonestu DPF, jeb vismaz dzīvos mazāk? Attiecīgi - ietaupi uz DPF, bet nobeidzas katiņš. Rezultātā maini katalizatoru... Kas ir lētāk un mazāk čakarīgi? A par to Blue... es par to, ka tas jāsalabo. Galu galā, auto dzinējs strādājot gan jau jutīs, ka kaut kas nav OK. Ieguldi un brauc tomēr domājot par savu bērnu iespējām elpot tīrāku gaisu. Ja visi nonesīs DPFus un vēl arī katiņus, tad būs tāpat kā ar to veco Audi A100 - ai viņa ir tāds dūmu "aizkariņš", ka nav iespējams braukt. + Neko daudz jau tas Adblue uz kilometriem neizmaksā... Quote Link to post Share on other sites
Ronalds 3,195 Posted September 4, 2018 Share Posted September 4, 2018 Cik zinu tad kvēpu filtrs ir dīzelim, katalizators benzīnniekam! Uzbūve viņiem gan ir līdzīga. Šūnveida materiāls ar platīna pārklājumu. Dīzelim viņš dedzina cilindros nesadegušo oglekli, benzīnam CO un CH. Quote Link to post Share on other sites
saf 29 Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Dīzelim ir abi, gan katalizators gan kvēpu filtrs. Kvēpu filtrs ir aiz katalizatora. Kvēpu filtrā ir tikai keramisks filtrs, kas filtrē cietās daļiņas. Cik esmu palasījis, nav tur nekāda pārlājuma, un filtrs strādā kā filtrs, nevis katalizators. Ja tās šūnas labi iztīra, filtrs ir kā jauns, bet vienīgais veids kas strādā ir izdedzināšana, nu tā vismaz var saprast no atsauksmēm... Quote Link to post Share on other sites
Ronalds 3,195 Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Re ko bmw raksta. http://www.bmw.com.kh/asia/en/insights/technology/technology_guide/articles/diesel_catalytic_converter.html?source=index&article=diesel_catalytic_converter Kā saprotu mūsdienu dīzeļiem ir viens bundulis, kurš sadedzina visu gan - co, gan CH, gan kvēpus. Un tām šūnām ir pārklājums no platīna, pallādija un citiem dārgiem metāliem. Kurš ar laiku nolietojas, arī pašas šūnas sadrūp. Quote Link to post Share on other sites
saf 29 Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 Nu jā, sabāzušu divi vienā, un resurss tik cik garantija autiņam. Mūsdienu pieeja. :] Quote Link to post Share on other sites
abi 235 Posted September 5, 2018 Share Posted September 5, 2018 dīzeli, khmm, sūdu izbalinājuši pavisam baltu un tirgo kā konfekti 2 1 Quote Link to post Share on other sites
Inspektors Caps 130 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Smieklīgākais ir tas, ka kamēr Jūs te karojat benzīna/dīzeļa ticību karus, reālās atšķirības starp tiem diviem dzinēju tipiem kļūst ar vien mazākas. Dīzeļi ir ieguvuši elektriski ar ECU vadāmus inžektorus. Benzīnnieki ir ieguvuši augstspiediena iesmidzināšanu tieši cilindrā. Benzīnnieki ar vien vairāk arī tiek aprīkoti ar turbīnām. Dīzeļu apgriezieni ir pietuvojušies benzīnniekiem. Bet nākotnes realitāte ir vienkārša. Tuvajā nākotnē iekšdedzes dzinējs ar riteņu piedziņu mehāniski nebūs savienots, sēdēs malā ar ģeneratoru un ražos elektrību priekš elektromotoriem. Gluži tāpat kā Škoda trolejbusiem Rīgā. Un tur sēdēs tas dzinēja tips, kuram tajā konfigurācijā būs augstāka efektivitāte. Quote Link to post Share on other sites
raivix95 188 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 (edited) Pirms 33 minūtēm , Inspektors Caps teica: Dīzeļu apgriezieni ir pietuvojušies benzīnniekiem. Nu varbūt 1.6 dīzelim jā, bet ne jau lielās litrāžas aparātiem. Normālam trīslitru kaplim braucot 90km/h būs ne vairāk par pusotru štuku rpm. Edited September 7, 2018 by raivix95 Quote Link to post Share on other sites
alusbundza 2,595 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Pirms 49 minūtēm , Inspektors Caps teica: Bet nākotnes realitāte ir vienkārša. sapņo vien .................... 1 Quote Link to post Share on other sites
Inspektors Caps 130 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Pirms 55 minūtēm , raivix95 teica: Normālam trīslitru kaplim braucot 90km/h būs ne vairāk par pusotru štuku rpm. Tāda paša tilpuma un ieplūdes (ir/nav turbīna) benzīnnieks jau arī to var vēsā mierā, bet tas ir vairāk saistīts ar to, kas kuram ir optimālāk. Tur iepriekš es vairāk biju domājis iespējamo apgriezienu diapazonu, nevis optimālos. Bet jebkurā gadījumā starpība, salīdzinot ar pagājušo gadsimtu, ir samazināta pamatīgi. Pirms 43 minūtēm , alusbundza teica: sapņo vien Sapņo tie, kuri gaida dižo akumulatoru revolūciju. Manā piemērā tieši visi vajadzīgie mezgli jau eksistē. Vienkārši sajūgu, ātrumkārbu, kardānus, diferenciāļus un dažos gadījumos arī pusasis nomainīs ģenerators, elektromotors(-i) un neliels akumulators darbības izlīdzināšanai. Tā kā iekšdedzes dzinējam vairs nebūs vajadzīgs nodrošināt lielu pīķa jaudu, tad tā jaudu un tātad arī masu varēs samazināt. Vēl arī tas varēs gandrīz visu laiku strādāt savos optimālajos apgriezienos un režīmos, jo nebūs mehāniski piesaistīts transmisijai. Un papildus tam visam vēl arī auto piedziņu varēs pilnībā kontrolēt elektroniski (tai skaitā krutākiem vai lielākiem auto arī katru dzenošo riteni neatkarīgi) un ABS, pretbuksēšanas, ESP un elektrodzinēju vadība pārvērtīsies par vienotu sistēmu ko, ko varētu saukt par "piedziņas vadību". Quote Link to post Share on other sites
ggg97 942 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Vai tad tie jau nav mūsdienu hibrīdnieki? Quote Link to post Share on other sites
Inspektors Caps 130 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Cik zinu, tad gan Toyota Prius, gan citiem vēl ar vien ir mehāniskā piedziņa un elektromotori ir tikai papildus palīgi. Ja kāds kaut ko bez mehāniskās piedziņas no iekšdedzes dzinēja, iemetiet linkus. Quote Link to post Share on other sites
Ronalds 3,195 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Pirms 52 minūtēm , Inspektors Caps teica: Vienkārši sajūgu, ātrumkārbu, kardānus, diferenciāļus un dažos gadījumos arī pusasis nomainīs ģenerators, elektromotors(-i) un neliels akumulators darbības izlīdzināšanai. Šo sauc par elektrisko transmisiju un tas nav nekas jauns! Jau gadu desmitiem tiek izmantota kuģos un lokomotīvēs. Diemžēl mašīnām neder, neskatoties uz plusiem! Jo: 1. Lietderības koeficients sistēmai ģenerators->aķis->elektromotors ir krietni zemāks, kā klasiskai mehāniskai transmisijai 2. Svars- jaudīgi ģeneratori/elektromotori, aķi, pat neieli ir smagi, krietni smagāki par mehānisko transmisiju. 3. Izmaksas. Quote Link to post Share on other sites
jema 4,563 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Pirms 13 minūtēm , Ronalds teica: Jau gadu desmitiem tiek izmantota kuģos un lokomotīvēs. Diemžēl mašīnām neder, neskatoties uz plusiem! Visi karjēru pašizgāzēji strādā pēc tāda principa Quote Link to post Share on other sites
Inspektors Caps 130 Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 To, ka to izmanto kuģos, lokomotīvēs, karjeru smagajos un citur, zinu. Bet masa, izmaksas un lietderības koeficients kā reizi pēdējos gados ienāk tajā diapazonā, kad sāk kļūt izdevīgi. Redz, trolej-autobusi jau brauc, šur tur sportā sāk izmantot. Nākošais gan jau būs dažādi dārgi ielas auto kā limuzīni, sportiskie u.c. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.