Jump to content

Pirmā personīgā auto izvēle (lietota)


AndzaZ
 Share

Recommended Posts

Hello darba sestdienā!

 

Ir pienācis laiks iegādāties savu PIRMO personīgo automašīnu. Paredzēta 2 pieaugušajiem un svaigam mazulim. Līdz šim, kamēr nebija mazā iztiku aizņemoties no māsas auto, bet tagad to vajadzēs biežāk.

 

Budžets pirmajam auto šķiet 5k būs pieyiekams, neplānotiem remontiem nauda ir nolikta.

 

Sākumā pats ieliku ss šo budžetu un skatījos, kas nu sanāk, bet piedāvājums ir tiiiiik plašs, ka nav ne jausmas kuru, lai ņem. Varbūt saklausītie mīti traucē, ka ir ražotāji, ar kuriem tevi servisos pasūtīs pašam labot to brīnumu. Vai ir modeļi, kas rūsē tā, ka naktī izejot ārā to var dzirdēt. Nezinu, bet piedāvājums ir pārāk plašs, lai izvēlētos auto nezinot zemūdens akmeņus.

 

Paredzētais nobraukums uzmetot uz lapas varētu būt tuvu 10k gadā. Rīga pārsvarā, nedēļas nogalēs pa Latvijas nostūriem. 

 

Paldies, ja kāds varēs dalīties noderīgā pieredzē.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Cik daudz iepriekš ir braukts?  Ja maz, tad ņem uzreiz ar domu, ka nebūs žēl autiņu saskrāpēt, apdauzīt, jo praktiski visi iziet tam cauri un 5k budžetu vēlams samazināt un izvēlēties, kaut ko līdz 2k.

 

Pa lielam ņem to, kas patīk, jo katram ir savas prioritātes. Jāzina, tas, ka jo pupulārāks autiņš (Audi, BWM), jo vairāk pārmaksā par brendu un dabū lielāku risku iegrābties uz  mēslu.  Katrai autiņa markai savas bēdas un katrs zīmē šausmu stāstus. Mana pieredze liecina, ka visi pa lielam izmaksā vienādi remontos, ja nopērk kaut cik sakarīgā stāvoklī un vienmēr pastāv loterija, ka autiņš būs maz jāremontē vai arī daudz ar nepatīkamām kaitēm.

 

Vislabāk iet meklēt autiņu ar kādu zinošāku cilvēku. Vecs dīzelis, kas šajā kategorijā nozīmē arī daudzas potenciālas problēmas. 

 

Un vēl izvairies no tādiem spīdīgiem un izlaizītiem auto, kur apakša ar kaut ko aizmālēta, jo iespējams tur ir rūsas perēklis un nāks laukā ar dārgiem metināšanas darbiem.

 

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , AndzaZ teica:

Paredzētais nobraukums uzmetot uz lapas varētu būt tuvu 10k gadā. Rīga pārsvarā, nedēļas nogalēs pa Latvijas nostūriem. 

noprecizē pats priekš sevis šo te. es ikdienā pārvietojos ar sabiedrisko un nedēļas nogalēs pa Latvijas nostūriem vienalga savācas vairāk kā 10k gadā.

 

pirms laika skatījos ko varētu apgreidot, vienkārši no maciņa noskaitot ap 5k - tūdīgi. reāli nebūs nekā pārmērīgi labāka, kā pašreiz esošais šāgadsimta maznodokļa benzīnnieks folksvāgens, kura cena virs tūkstoša. bet kategorija ar godīgu zem 100k noskrējienu un 5-6gv ir pavisam citas cenas...

 

bet tā, piesakies feisītī auto tirgošanas grupās, skaties auto e.csdd infu, skaties attiecīgajam modeļiem whatcar.com apskatus, piesakies apskatīt izbraukt - tā ar laiku sapratīsi kas patīk kas nē, un ko tev īsti vajag.

Labots - ervie
papildināt
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

No personīgās pieredzes, 10k/gadā ir tad, ja brauc tikai pa brīvdienām. 


Kundzei arī ir tiesības un reāls braucējs?

Link to comment
Share on other sites

Pēc pieredzes.. vai nu ņemam VW Golf/Passat.. principā ar vienu bērnu hatchback variants autiņam ir pilnīgi ok.. bet, ja bieži brauc uz laukiem un vajag vēl ratus līdzi un mantas.. tad noteikti jau bez variant`a neiztikt..

 

pašam ģimenē ir vw passats `03.. nemaksā kosmosu un remonts arī nav ne bieži, ne maksā kosmosu.. dīzelis/manuālis.. ielej un aizmirsti..

Link to comment
Share on other sites

Ar auto sanāk braukāt ikdienā darbā, tāpēc apskrāpēšanas procents domāju nav tāds, kā čalim 18 gados paķerot pirmo auto.

 

Kundzei ir tiesības, bet 10k nobraukums domāju, ka vairāk nebūs, jo uz darbu nav domāts braukāt, ir pietiekami tuvu un nav kur likt auto 

 

Vēl nav skaidrs par to, vai labāk ņemt auto ss vai izmantojot kāda e-mobile pakalpojumus no vācu zemes ?

 

Kā ir ar jauniem pirktiem auto Latvijā, skatos ir daži 07, 08. gada ar pieticīgiem nobraukumiem uz 5k budžetu, savi 160-180k, kur paskatoties csdd tā arī sanāk. Vai tomēr lv ceļi, bargie -20 un sāls koncentrācijas dara savu un tad labāk ņemt no vācu zemes tos 200k nobrauktos, kuriem patiesībā ir savi 300k ?

 

Vēl par kārbām, tā kā jau savi 10ngadi braucu 90% ar manuālajām, tad tādu arī gribētu, esošais viedoklis liek domāt, ka tā ir ekonomiskāka un vienkāršaka, uzticamāka lētāk remontējama.

Labots - AndzaZ
Link to comment
Share on other sites

Nepērc dīzeli. 

Vidējais nobraukums gadā Vācijā ir zem 15k. Latvijā bija kaut kur 13k. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pie šādiem uzstādījumiem es skatītos lai būtu:

- japānis,

- benzīns, 

- bezproblēmu gāzes uzstādīšana,

- vidējā izmēra auto, + hetčbeks vai universālis,

- manuālā kārba,

- pilna masa līdz 2000kg, motors līdz 2000cm2

- bieži redzams uz ielām, šrotos un detaļas autoveikalos uz vietas

T.i. Avensis

 

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Prasi labāk padomu sievai. Visi šie foruma ieteikumi būs kaķim zem astes, ja sievai nepatiks.

Link to comment
Share on other sites

Vienu brīdi bija doma arī par benzīnu un, tad uzlikt gāzi. Laika gaita redzot, ka visi pazinas kupina ar traktoriem, atmetu to domu, lai gan uzmetot ciparus gāze neliekas slikta ideja.

 

Ja pieņemam biedru redzējumu, ka nobraukums gadā tomēr salasīsies vairāk, piemēram 15k, tad:

 

Pie esošajām cenām, ja traktors tere 7.5l/100km, bendza 10l un gaze 12l, tad sanāk šadi cipari gadā degvielai.

- gaze 945 euro

- dizels 1270 euro

- bendža 1828 euro

 

Kādu 2 gadu laikā atmaksājas. 

 

Sievai tagad tikai prasība, lai ir auto :D

 

 

Labots - AndzaZ
Link to comment
Share on other sites

Pirkt nobrauktu dīzeli arī nav prāta darbs :biggrin:, tur nav vairs nekādas  ekonomijas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , jema teica:

Pirkt nobrauktu dīzeli arī nav prāta darbs :biggrin:, tur nav vairs nekādas  ekonomijas.

nokauts benzīnnieks ne ar ko nav labāks

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kādas muļķības :D un aizspriedumi... tieši pilsētas korķos dīzeļnieks tērēt tik cik tērē.. a benzīns tik kūp gaisā.. Tur jābūt vai nu lielam motoram vai tiešām jau sajātam.. 

Link to comment
Share on other sites

Ja izvēle krīt uz gāzi, pirms iegādes pajautā gāziniekam, vai konkrētajam vispār ir iespēja uzlikt. ar uzlikt es domāju normālu 4. paaudzi, neko jaunāku.

un pie reizes apdomāt vai balonam būs vieta. ja liek rezerves rata vietā, tad rezerves rats būs bagāžniekā, kas protams aizņems kādu papildu vietu.

Link to comment
Share on other sites

Labi, vismaz par kārbu nav domstarpību - jāskatās manuālā. Vismaz jau ar ko ir filtru aizpildīt.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndzaZ teica:

jāskatās manuālā

Pilnīgākās muļķības! Gribi raustīt kloķi - rausti, negribi ņem automātu, tas ir tikai pieradums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Varbūt man ir veicies, bet ar veciem dīzeļiem nekad nav bijis problēmu. Viens 2,7 TD no Nissan Terrano 1994. gada - bundža sapuva ar visu metināšanu, dzinējs turpina urkšķēt citā bundžā, nogurumu nejūt. Nav mainīts degvielas sūknis vai kvēlsveces - vienreiz nojuka ceļā ūdenssūknis, no Valmieras uz Rīgu bez pārdzīvojumiem atbrauca bez dzesēšanas šķidruma. Otrs  - 1996. gada Mitsubishi Galant, deviņdesmitajos bija taksis, tad vairākus gadus stāvēja sētsmalē, jo vienkārši bija apnicis, pārdot bija žēl, pēc stāvēšanas pieleca uz pusapgrieziena (aķis tika nomainīts), tagad tiek braukāts pa laukiem.

Link to comment
Share on other sites

Nav problēmu kloķi slēgt, tā jau ikdiena/reflex. Bet kā ar ekonomiju un remontiem ? Ir taču sarežģītāka padarīšana ?

Link to comment
Share on other sites

Skaties pēc vajadzības un patikšanas. Pēc tam jau ir ieteikums papētīt dziļāk, jo vienai markai parasti ir dažādas modifikācijas, motori, kārbas utt.. Piemēram VW ir vesels lērums ar viena motora modifikācijām. Gadās pat, ka viens un tas pats auto modelis dažādos gados ir citā kvalitātē. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Neesmu baigi izvēlīgais, bet izejot cauri sarakstiem, kas uz to budžetu sanāk šobrīd vairāk acis krīt uz volvo s40,v50,s60, tas pats vw passat sedans vai garais golf, saab 9-3, audi a4 sedans, toyota avensis to pašu gadu izskatās savi 5 gadi vecāks, vizuāli nepārāk, kādreiz darbā bija auri, ne pārāk tie saloni.

 

Kā tad beigās ir ar to auto pirkšanu ss/plači Latvijā vai labāk vest no vācijas ar kādu ārpakalpojumu, kas sanāk + kādi 1000 euro.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Mielestapa teica:

no Valmieras uz Rīgu bez pārdzīvojumiem atbrauca bez dzesēšanas šķidruma

 Vot to es saprotu! Tā jau ir augstākā pilotāža!:pleasantry:

Link to comment
Share on other sites

Par Volvo runājot 40,50 labāk nevajag :biggrin:, S60, v70 tā jau ir cita lieta

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es tā paskatījos pēc izmēriem s40, tas pats A4 šķita. 

 

V70 un s60 jau lielās ģimenes auto :D

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , AndzaZ teica:

kas uz to budžetu sanāk šobrīd vairāk acis krīt uz volvo s40,v50,s60

Ņem s60! Tik skaties lai nav stipri sists (krāsas biezuma mērītājs + acis! Un paskaties krievu video youtubē kā jābauda) un lai nav nojāts. Un neņem ar turbīnu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , AndzaZ teica:

no vācu zemes tos 200k nobrauktos, kuriem patiesībā ir savi 300k ?

Patiesībā var būt jebkas.

 

pirms 4 stundām , jema teica:

40,50 labāk nevajag :biggrin:, S60, v70 tā jau ir cita lieta

Argumenti?

Ja neskaita izmēru.

Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , CAP teica:

kādu dīzeļmotoru jābrauc, lai vidējo dabūtu 7,5l/100?

D4D 100kw ziemas sezonā vidējais virs 8,5 pat. Puse šoseja, puse Rīgas korķi.

Link to comment
Share on other sites

Braucot ziemā ar benzīnu nav jābāž priekšā kartons!!!

Link to comment
Share on other sites

Yeap, normāla tilpuma dzinējs uzsils pāris minūtēs. Da i patēriņš 6l/100 ārpus pilsētas un ~8-9l/100 pilsētā pēdējās desmitgades benzīniekiem ir jau norma ...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 33 minūtēm , Zoom teica:

Braucot ziemā ar benzīnu nav jābāž priekšā kartons!!!

Kā reiz kolēģis  ~4 gadus vecam benzīna Golfiņam ziemā bāza priekšā kartonu. Bija tāda folkša liga, šajā forumā arī, ja nemaldos, pieminēta.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...