Jump to content

Vai mūsdienās vispār eksistē kaut cik sakarīgi auto?


Kitai
 Share

Recommended Posts

Tā aizdomājos vai mūsdienās, pieņemsim, 2006. līdz šodienai ir/tiek ražoti kaut cik jēdzīgi auto? Jo cik nākas saskarties un dzirdēt no īpašniekiem ir vienkārši bēdu-briesmu lietas. Tie paši vācieši ir vienkārši izlaidušies, jo sākuši ražot auto ar resursu līdz 5 gadi, un tad met auto laukā. Materiāli lēti, elektronikas daudz, bet jēgas maz, jo pat tā kļuvusi nekvalitatīva. Motori kas rokās sabirst.

Piemērs, vecs cigārs, bulka, golfs iet joprojām. Uz mūsdienu fona šķiet fenomens, ka 20-30 gadīgiem auto darbojas pat visas elektroniskās iekārtas.

 

Spam on.

  • Patīk 2
  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

Nav te nekāds spams iespējams.

Izvēle skaidra - Audi 80 ar gāzi un topiku var slēgt ciet!

  • Patīk 5
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Lūdzu

2016-mercedes-benz-g-class-amg-g63-suv-a

 

Bet tā, tofiks gavno... Pa lielam atrafarē Šņukurs  viena tante teica... Cik daudzas jaunas mašīnas ir bijušas tev/paziņām, ka vari taisīt šādu steitmentu?

Un nē, publika, kas pat ātrās lādēšanas powerbankus un kondiškas uzskata par nevajadzīgu tehnoloģiju nebūs mēraukla

Protams, ka tehnika iet uz priekšu un vaairs nevar salabot ar 13. tslēdziņu, kuvaldu, bet tu arī vairs nebrauc ar konservbundžu

Labots - Zin...
Link to comment
Share on other sites

Cik tev naudiņas ir? Un tad var runāt, jo daudziem ar gāzi pietiek, citam dīzeli dot, viss jau no maciņa biezuma, bet tā, ieteiktu tev paskatīties no Bentley vai RR, i motori būs, i smucki būs!

Link to comment
Share on other sites

BTW pareģis esi, ka zini, ka Golf VII vai 2014. gada BMW 3. sērija neripos arī pēc 25 gadiem?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nē, es nespēju nomierināties uz šiem topikiem :D 

Intereses pēc paskatījos cik maksā pliks Audi A6 1995. gada tajā laikā... 30 dolāru pakas. Tagad ņemama vērā inflāciju un vualā sanāk 50 pakas. Ja par 50 pakām tagad nevari atrast autiņu ,kas tev negrabēs un nesadalīsies reizinātājos pēc 5 gadiem, tad es nez, atkal manas ilūzijas par pasauli sagrautas :( 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

esmu gana apmierināts ar santa fešku -   7 gads jau iet , skates ar pirmo. Manās rokās 130k nobraukti. mainīts:

kondiškas un tomāta radiatori (200eur)

Jaunas riepas reizi 6 gados,

eļļas atbilstoši instrukcijai,

bukses pakaļā + kaut kādi sīkumi ( 300 eur),

novērsta rūsa uz pakaļas vāka ap logu mazgātāju + jauni burti,  jo krāsotājs vienu pazaudēja - 200 eur.

tagadējais noskrējies - 245 tk. ticams. gāzes nav braucu uz beņu.  Neko citu mega neatceros. lej un brauc + 4x4 ir visu laiku nevis automātika.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Kitai teica:

Tā aizdomājos vai mūsdienās, pieņemsim, 2006. līdz šodienai ir

 

VIspār jūs varējāt nevis pa visādiem forumiem, feisbukiem regulāri vaimanāt par vecajiem labajiem laikiem, bet vienreiz saņemties un uztaisīt petīciju Volkswagen AG. Savākt biezu grāmatu ar pāris miljoniem parakstu un lūgt atjaunot vecā labā 80-nieka ražošanu. Par gāzi gan tur nerakstiet, nesapratīs...

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

tas pie nosacījuma, ka auto maksā 2500 eur tagad :vodka: . vēl būs siksna un sveces jāmaina drīz, bet tas ir ok. te bilde pirms rūsiņš arī uz spārna tika novērsts  par tiem 200/

 

IMG-20170721-210905.sized.jpg

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Joprojām laukos braukāju ar 1995.gada Mitsubishi Galant divlitrīgo dīzeli. Pirms pāris gadiem nobira starteris, bija tas auto tā apnicis, ka divus gadus nomētājās sētmalē. Pirms pāris nedēļām intereses pēc ieliku lietotu starteri, akumulatoru un piešķīlu. Pieleca no pusapgrieziena, protams, pārbaudīju ritošo, nomainīju bukses, filtrus, eļļas un aizbraucu uz apskati, kur pat iedeva apskates talonu pēc obligāto maksājumu veikšanas. Tā teikt, braukts ar to dampi ir bezjēgā, bet turās lūznītis. Ja salīdzina ar piešķirto darba 2012.gada Pasātu, tad ekspluatācijas izmaksas ir nesalīdzināmi lētākas.

Link to comment
Share on other sites

Acīmredzot mūsdienās lielākajai daļai nevajag tos "sakarīgos" auto. :sarkasms: Pēc "sakarīgajiem" auto alkst vien minoritāte (Boot.lv forumiešu tipa), kuru vien dēļ ir nerentabli tādus ražot.

Link to comment
Share on other sites

Nu principā ja vari atļauties jaunu auto, tad līdz 5 gadiem maybe arī bēdu nav daudz un viss ir kedā. Pēc tam aizlaid pa skuju taku perekupšikiem. :D un ņem nākamo. Bet runājot kā ražoja agrāk un kā tagad, tad auto koncerni ahreņeļi jau nu pārāk.

Link to comment
Share on other sites

Jauns auto jau diez ko izdevīgi nesanak līzītī priv. Personai....tur jau startā zāģis baigs...

Link to comment
Share on other sites

Tas pats par sevi skaidrs, bet daži te izsakās tā itkā braukātu ar nullītēm.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , Kitai teica:

Bet runājot kā ražoja agrāk un kā tagad, tad auto koncerni ahreņeļi jau nu pārāk.

vēlreiz, ks ir konkrēti auto, kas pēc 5 gadiem jāmet laukā? Un ko tagad rāžotāji dara "ahreņeli" ja paņem divas vienādas klases auto tagd un 30 gadus atpakaļ? Jā, autorožotajiem ir veiksmīgi un neveiksmīgi modeļi, bet neba visi pēkšņi sāka ražot brāķi

 

Tagad katrs vietjais Vasja māk nomainīt ABS devēju vai sprauslu vecai mašīnai a domā, kad tās lietas pirmoreiz parādījās arī visi to mācēja izdarīt un bija nopērkami neskaitāmi analogi par kapeikām? Tas pats būs ar jaunajām mašīnām, būs šroti, būs maģiskās vasju roku ķīmiķošanas un būs ķiniešu aizvietotāji un visi atkal brēksim kad voti tad mācēja....

 

1 stundu atpakaļ, Mielestapa teica:

Ja salīdzina ar piešķirto darba 2012.gada Pasātu, tad ekspluatācijas izmaksas ir nesalīdzināmi lētākas.

Kādam tas "nenokauamais" auto arī bija jānopērk jauns salonā un jāremontē bez šrotā pieejamiem starteriem neba starta viņš maksāja 2 apakas un detaļās masveidā tika piegādātas šrotam pirms izlaišanas

 

 

Protams, ka jauns auto būs dārgāks ekspluācijā, par to neviens nestrīdas, bet jauns auto arī bija dārgaks ekspluatācijā 30 gadus atpakaļ

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , snukurins teica:

Par jebkura jaunāka gada auto izmaksām remontā var nopirkt vismaz pāris Audi 80 ar gāzi katru gadu

Nu kāpēc jārunā par lietām, kur tu nejedz?

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Tas nav negatīvisms, tā ir sevis parliecināšana, ka tikai viņš dara pareizi un visa pārējā pasaule ir muļķi, kas vispār pat galviņā iedomājas, ka nav  jābrauc ar, citēju pašu varoni:

Pirms 34 minūtēm , snukurins teica:

metāla zārkā

 

Link to comment
Share on other sites

Brutāls floods, kā teiktu ITšņiki.

Jā, auto kvalitāte vairs nav tā un dzinēju resurss daudziem auto ir mazāks, bet proporcionāli cenas kritumam. Turklāt, maza tilpuma dīzelis jau ir paradokss, kam nevajadzēja būt uz ielām - nebūs tam ilgmūzības, kamēr eksistēs fizika.

Šodien kā reiz skatīju ssiešu portālā sludekļus, kur Lokanā Dacīte jau 700k noripojusi un pa viņu prasa 1000Eur.  

https://www.ss.com/msg/lv/transport/cars/dacia/logan/beopcp.html

Un zinot pēc Ukrainas takšiem, tā lokanā noripos miljonu. Savukārt kaimiņu servī cita lokanā ar noklemmējušu 1.5dci dzinēju pie 160k, jo saimnieks lops nelabprāt iegulda kosmiskos 20 Eur eļļas maiņā un degvielas filtra atrašanās vietu pat nezin - teica, ka tāds šim auto neesot.. Tas taču nenozīmē, ka 1.5dci ir pavisam slikts dzinējs. Arī brāķis bija izslēgts, jo tad nebūtu 160k. 

Lielākā problēma ir savādākā attieksmē un izejmateriālos, kas skopuma vadīti, netiek izvēlēti atbilstoši tehnoloģiskajām prasībām. 

Nu un "alianses" iestatītie 20k km starp eļļas maiņām ir cūcība, ko klienti uztver kā patiesībo, jo "var jau ietaupīt".

Protams, katram auto ir savi iedzimtie defekti, bet ne vienmēr ir tā, ka kvalitāte krītas - skat, opeļi vairs tā nerūsē, bet jaunās Mazdas pūst acu priekšā. 

Nu un ja cilvēks izvēlas normāla segmenta normāla ražotāja auto un pierezervē mazliet naudas remontiņiem/apkopēm, tad ar lielu iespējamību varēs braukt un bēdu nezināt.

Karoč, krievu paruna vēsta - ja mīli uz ragaviņām vizināties, iemīli arī ragaviņas vilkt.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

20k starp eļļas maiņam jau bija 2002 jā....tagad ir 30k jeb reizi 2 gados! Kaut dzinējs tas pats.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Bruketajs teica:

Turklāt, maza tilpuma dīzelis jau ir paradokss, kam nevajadzēja būt uz ielām - nebūs tam ilgmūzības, kamēr eksistēs fizika.

Marš atpakaļ uz skolu fiziku atkārtot! Fabiai 1,4 TDi, 330k, ne kas motoram nav darīts, izņemot regulārās. Dūmu vēl nav, kvēpu filtrs par sevi vēl neliek manīt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Kitai teica:

Turklāt labi saprotamu, ka jēga izmest naudu, ja stipri lētāk var savu pakaļu vadāt ar cešku, kurai jau ir krietni virs 20 gadiem, kā, piemēram, ar krietni  jaunāku A6, kurš ne tuvu tik gadus nenoripos un tiks nodot lūžņos!

ta jebal, 20 gadu veca MB E klase vai C klase nenoripos tik daudz kā jaunās jo pa ceļam vienkārši sapūs, zato nākamā paaudze vēl 20 gadus ripos..

Pirmās paaudzes Mazada 6 arī uz urrā ripos a jaunā nomirs ne?

Un gribešu redzet kā ar Audi A6 2.5tDi V6 noriposi to ilgo laiku :D

 

Es ceru, ka saporti ko ar šo gribu teikt

Labots - Zin...
Link to comment
Share on other sites

Un vispār tēma ir par to, ka tagad ķipa ražo sliktas mašīnas a zelta 80-90ajos bija supertačkas nevis par to, ka lētāk ir uzturēt vecu mašīnu.

 

Neviens nemēģina oponēt tam,  ka lētak ir uzturēt vecu mašīnu, protams, ka ir. A jūs te tik to maļat aizmirstot to, ka kādam tā mašīna bija jaizdzen no tā salona un jauztur par bargu naudu tos pirmos 5-10 gadus, tāpat, kā tas ir ar mūsdienu mašīnām. Tak nebija ta, ka visas izripoja kā končas, laboja par 5 eur un nevienam nekas neplīsa. Lielākā daļa ir sen sapuvušas, sasistas vai nokautas a tās, kas ir palikušas, visticamāk arī paliks ilgi ja tiks uzturētas pienācīgi. Tas pats būs ar mūsdienu aparātiem, lielākā daļa aizies postā a tās, kas paliks, paliks. Tā teikt "dabīga atlase. Tak tas pats apjūsmotasi cgārs, nu cik uz ielas vēl redzat to nenokaujamāko ,ekonomiskāko un superīgāko aparātu? Paskatījos SSkā veseli 24 gabali tirgojas, tātad tikai divi varianti - visi tur šo nenoslīpēto dimantu savā garāžā vai arī visi ir nojāti, sapuvuši

Labots - Zin...
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Šņukura cigārs ir kā dzelzceļa sliede - nolietojas, bet braukt vēl ilgi varēs. Lai citus nekacinātu, teikšu vien to, ka pēc pirmās paaudzes A6 (tas pats cigāra kuzovs vien ir) mana visādi mīļotā, lolotā un apjūsmotā HONDA Accord ir nesalīdzināmi sportiskāka, ātrāka, ekonomiskāka un visādi citādi labāka utt., BET !!! ir pilnīgi skaidrs ka saules mūžu tai neizvilkt un tāda iebūvētā/ieprojektētā resursa kā cigātam tur ne tuvu nav. HONDU varēs labot, piekrāsot, mainīt detaļas, un vienalga, metāls gurst, detaļas rūsē,  paies vēl kaut kādi cienījami gadi un viņa vienkārši izjuks pa detaļām, caurrūsēs, atnāks vaļā punktmetinājuma vietas un viņa kļūs vienkārši bīstama ekspluatācijā. Cigāram tas īsti nedraud...

Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , Kitai teica:

Piemērs, vecs cigārs, bulka, golfs iet joprojām. Uz mūsdienu fona šķiet fenomens, ka 20-30 gadīgiem auto darbojas pat visas elektroniskās iekārtas

Derētu tomēr uzskaitīt to lielo elektronisko iekārtu sarakstu :D Vecajiem autiņiem visi mezgli ir praktiski mehāniski, tāpēc to saukt par fenomenu ir stulbi. 

 

pirms 15 stundām , Kitai teica:

Tie paši vācieši ir vienkārši izlaidušies, jo sākuši ražot auto ar resursu līdz 5 gadi, un tad met auto laukā.

Pilnīgs fufelis. Nevis gadi bet resurss nosaka izturību. Ja autiņš pa tiem 5 gadiem aizlidojis turp un atpakaļ līdz menesim, tad kādu resursu vēl gribat sagaidīt? Lielākā kļūda tāda, ka tauta parastā par jaunajiem dēvē tos, kas braukuši vismaz 200+ kkm un ar putām uz lūpām stāsta pekstiņus par neizturīgiem auto. Nu tak autobāņi ir pieejamāki, dzīvesveids atkarīgāks no transporta un līdz ar to braukts tiek vairāk nekā ar tiem cigāriem, kas jau 3x ir pārlasīti pirms perekupa. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

  Problēma ir tanī apstāklī, ka līdz 1997 ( vai ap to, skaidri vairs neatceros) autiņu detaļas rēķināja ar zīmuli un kalču, bet tagad to dara kompjūter programmas, kuras aprēķina tikai knapu garantijas laiku.  Žēl, nepiefiksēju to TV raidījumu, kur skaidri un gaiši visu izklāstīja, pietam veica eksperimentu ar vairāku ražotāju dažādos laikos ražotu mašīnu testu servisā. Rezultāti graujoši. Jauno mašīnu defektu remonta izmaksas fantastiskas, bet vecākajām gan defektu mazāk, gan remonts lētāks.

   Ārzemēs paši auto speči brauca ar vecākām , bet tie jau nu jaunās toč var atļauties. Un vēl. Servisa veči lielīja ķīniešu rezerves daļas, jo tiem ir jāiekaro tirgus niša , kamēr oriģinālo detaļu ražotāja detaļas aprēķina kompis, lai tik kalpo no zvana līdz zvanam (garantijā). Pieļauj pat zināmu procentu detaļu nomaiņu garantijas laikā.

  • Patīk 2
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Viens no veco auto izturības rādītājiem ir šrots. Aizej un apskaties kādu auto daļas tur mētējas un par kādu cenu.

Piemēram veco AUDI mehāniskās kārbas un benzīna motori vēl tagad ir pieejami, bet kādu laiku atpakaļ tos meta pakaļ par smiekla naudu, jo nevienam tos nevajadzēja!

 

Link to comment
Share on other sites

Datoram nav nekāda vaina. Ir mainījušies trendi. Ja kādreiz trends bija izskats un ilgmūžība, tad tagad jaunie trendi ir:

- drošība

- vides prasības

- tehnoloģijas 

- degvielas ekonomija

- zīmols

 

Ja grib kvalitatīvu preci, tad iepriekšminētos trendus nobarot par zemām cenām nav iespējams.  Ir beidzotā jāsaprot, ka kvalitāte = nauda. 

Link to comment
Share on other sites

Tagad tās veco auto detaļas palikušas maz, arī tie vecie auto.

 

Tagad arī dzudzi norāda uz to, ka auto virs'būve pēc avārijas praktiski metama, un tas ir loģiski, jo tā ir taisīta tā, lai pēc iespējas maksimāli slāpētu triecienu, ir lielas deformāijas zonas, praktiski visa auto priekša, visa bagāžnieka daļa, arī nedaudz sāni, tikai pati kabīne ir salīdzinoši cieta. Kādreiz visu taisīja kārtīgi biezu, ar rezervi, arī metāls bija salīdzinoši lēts, varēja atļauties. Tagad arī tērauda cenas ir kārtīgi augušas. 

Link to comment
Share on other sites

Tajā SS, kaut kas ar cenu nav labi, viņa ir par zemu!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , jema teica:

Tajā SS, kaut kas ar cenu nav labi, viņa ir par zemu

 

Tā sērija maksā no 6000 - 14 000 atkarībā no gada.

 

Viss tur labi :) 

Link to comment
Share on other sites

Sis nebija tas sastiķētais no diviem? Kkā amiņā stāv šitais sludinājums no AutoDNA, bet varbūt tikai līdzīgs. Nobraukums arī ir...tāds, ka ja būtu patiess, cena būtu augstaka.

 

Anyway, jja vadās pēc šī topika loģikas, tad 2027 būs metams, jo-

Plāni bleķi, kas sarūses un pēc pirmā pieskāriena kādai stirnai sadalīsies reizinātājos, jo kompis sarēķinājis, kā žīds (Tas nekas, ka lielākoties izmantots alumīnijs un kmpozītmateriāli)

Visi displeji pēc diviem gadiem izdegs, jo garantija tad beidzas

Detaļas nebūs 5 eur spainī un īpasnieki saķers galvu

Cik tur audi 90 ar gāzi nesanāk? :O 

 

Bet tā, neiešu kristāla bumbā lūkoties, to cik veiksmīgs/neveiksmīgs šis laidiens arī būs tik redzams tik pēc kkur 10 gadiem, kā ar jebkuru auto


1 stundu atpakaļ, Tārps teica:

Problēma ir tanī apstāklī, ka līdz 1997 ( vai ap to, skaidri vairs neatceros) autiņu detaļas rēķināja ar zīmuli un kalču, bet tagad to dara kompjūter programmas, kuras aprēķina tikai knapu garantijas laiku.

Autiņus ar kompi projektēja jau 80ajos...

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Tārps teica:

Rezultāti graujoši. Jauno mašīnu defektu remonta izmaksas fantastiskas, bet vecākajām gan defektu mazāk, gan remonts lētāks.

Cik detaļas ir cigārā un cik detaļas ir jaunā Audi A6?

Ar kuru no šiem tagad izvēlētos katru dienu lidot pa bāni 300km uz darbu diendienā?

Kāds ir komforta un drošības līmenis?

Cik vispar no prostas mehānikas tur vairs ir palicis?

 

 

1 stundu atpakaļ, ju teica:

Kādreiz visu taisīja kārtīgi biezu, ar rezervi, arī metāls bija salīdzinoši lēts, varēja atļauties.

Ja "tfu, tfu,tfu" notiek nenovēršamais un frontāla sadursme vai kūlenis, vēlies atrasties biezā, ar rezervi metāla cigārā vai tajā virsbūvē, kas būs "praktiski metama"?

 

Bet nu vispār... Ķīnā tak tagad ražo tās neticami lētās mašīnas, kuras nav visas šīs ekstras, taisītas no vienkārša bleķa un gan jau var arī remontēt ar 13. atslēgu, lūdzu, pērkam

Link to comment
Share on other sites

Pirms 30 minūtēm , jema teica:

Tajā SS, kaut kas ar cenu nav labi, viņa ir par zemu!

Da nekas nav par zemu - normālam bagātniekam ar tik vecu lamatu jau kauns braukt, bet lupatlašiem (kam bija tā pirmā iemaksa 180eur pieminēta) ekspluatācijas nodoklis sabojās visu ģimenes budžetu. 


Pirms 6 minūtēm , Zin... teica:

Ķīnā tak tagad ražo tās neticami lētās mašīnas, kuras nav visas šīs ekstras, taisītas no vienkārša bleķa un gan jau var arī remontēt ar 13. atslēgu, lūdzu, pērkam

Vai die. Mūs pašu Dacītes un Ladas ir gluži tāds risinājums.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , Zin... teica:

Plāni bleķi, kas sarūses

Kārtējais mīts, kas nedraudzējas ar fiziku un to uztur nejēgas, kas knapi pamatskolu pabeiguši. 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Destructo teica:

Pēc 10 gadiem ~ 2027-2028

 

maksās tikpat cik tagad šis:

Ja pieņem, ka nolietojama parametri - 10 gadi , 300+kkm, frankenšteins, tad maksās tikpat. Cenu nosaka atlikušā vērtība, ko diktē tirgus vērtība, ko savukārt nosaka pieprasījums un jaunu auto cena un ekspluatācija.  Par audi cilvēki gatavi piemaksāt, jo tas ir audi. Daudzi brēc par auto detaļu cenām. Ja tiešām kāds pirktu cigāram jaunas un oriģinālas detaļas, tad saprastu, ka tas maksā maksā tikpat cik jaunam auto. Parasti lietotām mašīnām ir pieejami ķīniešu analogi, kas 0-3 gadīgiem ir atrodami tikai pie dīlera.  

 

Nākamā pakāpe ir šrots, kur beigtu detaļu aizvieto ar gandrīz beigtu un stāsta visiem, ka lēti nopircis un lēti uzturēt auto. Tas attaisnojas uz virsbūvi (sabuktētu nevis nolietotu), bet uz kustīgām daļām auto nemaz neuzlabojas. 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Destructo teica:

maksās tikpat cik tagad šis:

Nē, pilnīgi iespējams ka būs vispār aizliegts ar tādu braukt, tieši vai ar nodokli

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...