Jump to content

DAC priekš auto oriģinālās skaņas sistēmas


Recommended Posts

Situācija: Vēlos aizstāt BMW oriģinālo auto magnetolu ar Nexus 7 planšetdatoru, saglabājot rūpnīcas Harman Kardon audiosistēmu.

Problēma: Pievienojot Nexus 7 planšetes 3.5mm audio izeju attiecīgajiem HK pastiprinātāja ieejas piniem (diagramma zemāk) un iegriežot planšetes audio uz maksimumu, skaļuma līmenis ir tikai aptuveni 50% no tā, uz ko šī sistēma ir spējīga.

 pk0tjpz8v3p1h1104f4o.jpg

Cēlonis skaidrs: Nexus 7 dod laukā pārāk maz sulas.

Jautājums: Vai iegādājoties USB DAC (varianti A / B) un pastiprinātājā laižot signālu no RCA (Line-Out) izejām skaļuma līmenis būs augstāks? Vai arī man drīzāk vajadzīgs Headphone AMP, teiksim Fiio K1 vai šāds ķīnietis?

 

Ir jau arī profesionāļi, kas oriģinālo BM24 radio bloku aprīko (DIY) ar AUX ieejām, taču mana vēlme ir neizmantot oriģinālo radio moduli nemaz, kā arī visu maksimāli veikt plug&play variantā, lai vajadzības gadījumā varu atgriezt oriģinālā stāvoklī.

 

Trešais variants varētu būt saglabāt oriģinālu radio bloku, taču pie pastiprinātāja nepievienot audio izejas, bet tikai I-Bus (BMW kompjūtera send/receive interfeiss) un power līnijas, tādējādi saglabājot opciju regulēt pastiprinātāja skaļuma līmeni ar pogām uz stūres. Nav gan pārliecības, ka šis risinājums dabā darbojas, jo ir ļoti skopa dokumentācija par I-Bus un konkrēto elementu darbības principiem. Vienīgais, ko izdevās atrast ir http://www.gbmini.net/wp/2004/04/running_harmon_kardon_with_no_factory_head_unit/ bet priekš šī būs vajadzīgs ne tikai USB -> I-Bus adapteris, bet arī Java (kā jau Android) programmēšanas zināšanas, lai piedabūtu planšeti sūtīt vajadzīgās komandas uz radio moduli.

Edited by tomy91
Link to post
Share on other sites

attiecīgajiem HK pastiprinātāja ieejas piniem (diagramma zemāk)

autoakustikā neko nejēdzu, tādēļ ieejas pinus tajā diagrammā nespēju atrast...

Link to post
Share on other sites

Tur tā salīdzinoši debili nosaukts, bet tie ir pini 1,2,3,6,8,11,12,14 ar Spk sākumā. Pa tiešo uz skaļruņiem viņi nedodas, bet iet pastiprinātāja pinos 1,2,3,4,14,15,16,17 kā šajā diagrammā (man gan nav E36, taču interfeiss līdz 2003. gadam bija identisks visiem).

e36amp.gif

Link to post
Share on other sites
Ronalds

Nez pie kuriem piniem planšete tika vienota?

 

Ja neievēroji, tur ir left out+ un left out-  izskatās ka balanced input/output.

Link to post
Share on other sites

Nogriezu 3.5mm -> RCA kabelim RCA galus un savienoju respektīvi RCA kabeļa L+ ar FL+ un RL+ piniem, savukārt GND attiecīgi ar FL- un RL-, tas pats ar Right channel. 

 

ssi2pzya0qhqk9oynohl.png

 

Par to unbalanced sīkāk - tāpēc arī topiks, jo elektronikā un audio lietās saprotu maz. Neizslēdzu, ka pašos pamatos daru kaut ko ačgārnu.

Link to post
Share on other sites

Viss jau super, bet kā tas aparāts turēs mašīnas vibrācijas un krasās temperatūras maiņas ziemā?

Link to post
Share on other sites
 


Protams kā slēgt nedrīkt! 

Sanāk, ka šis čalis (VIDEO) un visi pārējie censoņi ir pilnīgi idioti?

 

Tad kāpēc eksistē šāds kabelis? Paredzēs aftermarket magnetolām ar RCA pre-out, bet tās ir unbalanced...

s7z100dlwo6btd3c602_thumb.jpg

 

No linka sapratu, ka balanced signālam ir nepieciešamas 3 dzīslas, taču HK pastiprinātājam redzu tikai 2 ieejas (positive un negative) katram kanālam. Respektīvi tas varētu būt nevis balanced bet differential. Tāpat tur komentāros minēts, ka unbalanced kabeļus var lietot pie balanced aparatūras, tikai jārēķinās ar iespējamu troksni (noise), kas atbilstoši arī tiek pastiprināts...

 

 

Viss jau super, bet kā tas aparāts turēs mašīnas vibrācijas un krasās temperatūras maiņas ziemā?

Par to uztraukšos es. ;)

Link to post
Share on other sites
Ronalds

 

 

, taču HK pastiprinātājam redzu tikai 2 ieejas (positive un negative)
 

 

Un kas tad ir 15 kāja - GND? 

 

Tasīt jau var visādi, un mēdz būt ka pat skan. Tev jau arī kaut kā skan,....

Domāju ka krievi ir vienkāršāko metodi atraduši kā ciešamu lineāro ieeju uztaisīt - vienkāršāk nesanāks!

Link to post
Share on other sites
Un kas tad ir 15 kāja - GND? 

 

Paldies par galvas jaukšanu. Tas ir negatīvais terminālis, jeb akumulatora mīnuss... 

 

Domāju ka krievi ir vienkāršāko metodi atraduši kā ciešamu lineāro ieeju uztaisīt - vienkāršāk nesanāks!

 

Krievu metode ir ar nolūku panākt pliku AUX ieeju, ko izmantot ar oriģinālo head unit (magnetolu), saglabājot CD un FM funkcijas. Mans mērķis ir vispār atbrīvoties no oriģināla HU un radio bloka, atstājot tikai HK amp'u un attiecīgi arī skaļruņus.

Edited by tomy91
Link to post
Share on other sites

ņemot vērā ieejas jutību 100mV un pretestību 30kOm, tad tā tomēr ir zema līmeņa ieeja. Problēma tā, ka planšete vairāk paredzēta austiņu barošanai, kurām pretestība būs desmitos omu.

Te drīzāk vajag pa visu kaut kādu normālu līnijas signāla pastiprinātāju/dalītāju (priekšpastiprinātāju). Vienīgi mūsdienās vienkārši un lēti vairs nav, ja ir tad ar pročiem un ekvalaizeriem iekšā. Kas nemaz nav slikti, bet cenas būs no kādi 300 EUR. Un tur jau labāk (vispār jau jebkurā gadījumā), ravēt to HK ārā, un ielikt kaut ko jēdzīgāku.

Link to post
Share on other sites
Ronalds

Jā, tam pastūzim parametri ir ļoti bēdīgi. 25w uz 4 om ar kropļojumiem 10% - nu tas nav nopietni! Mūsdienās pat ķīniešu lētucis pa 10 eur labākus rezultātus uzrāda.

Link to post
Share on other sites

ķīniešu lētucis pat arī varbūt nē (mēdz baroties pa tiešo no 12V bez pārveidotāja), bet standarta maģis gan, tiem ir 4x40 pie 10%, 4x25 pie 1%

Vienīgi, tur ir pieminēti arī 40W uz 2omi, ko parasts maģis vispār neturēs, bet tajā HK sistēmā, pilnīgi iespējams, tieši visi skaļruņi arī ir 2omi.

Link to post
Share on other sites
e = d

Kāda ir pamatproblēma? Vajag pielikt iespēju klausīties auto mūziku no ciparu nesējiem vai kaut kur nogrūzt nevajadzīgu Nexus planšeti?

Ja pirmais variants, tad kāpēc neizravēt galvu un tās vietā tak var ielikt ko citu, kas atbalsta USB, SD, Bluetooth, whatever?

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Regisss

Laikam sapratu... E36... :) Ravē galvu un liec ko normālu + pastūzi... + noteikti ieteiktu pa tiešo no aķa atvilkt barošanu uz maģi... baigi smalkie tie vadi...

slēgumu nepētīju, bet ieteiktu otru vadu pa tiešo no aķa uz pastūzi... mašīnā svarīgākais ir pietiekami nobarot sistēmu...

Edited by Regisss
Link to post
Share on other sites

Kāda ir pamatproblēma? Vajag pielikt iespēju klausīties auto mūziku no ciparu nesējiem vai kaut kur nogrūzt nevajadzīgu Nexus planšeti? Ja pirmais variants, tad kāpēc neizravēt galvu un tās vietā tak var ielikt ko citu, kas atbalsta USB, SD, Bluetooth, whatever?

Mūzikas kolekciju glabāju mākonī (Google Play Music), mērķis ir no rīta iekāpjot mašīnā atskaņot to, ko vakar esmu pievienojis kolekcijai, tāpēc minētie varianti atkrīt, jo USB gadījumā būs jānēsājas ar fleškām, savukārt Bluetooth gadījumā jāizmanto telefons. Tāpat šajā risinājumā Waze lietošana uz 7" planšetes būs ērtāka, nevajadzēs izmantot telefonu un izskats maksimāli tuvs OEM bez liekiem turētājiem un devaisu staipīšanu/aizmiršanu.

 

Vienīgi, tur ir pieminēti arī 40W uz 2omi, ko parasts maģis vispār neturēs, bet tajā HK sistēmā, pilnīgi iespējams, tieši visi skaļruņi arī ir 2omi.

Taisnība, HK sistēmas skaļruņiem ir 2 un 3 Ohm pretestība. Tā kā automašīnas vajadzībām piedāvātais skanējums mani apmierina, ieguldīt trīsciparu skaitli stereo sistēmas uzlabošanā šobrīd nav nepieciešams.

 

Ja tas ir E36, tad tur tie HK skaļruņi jau arī droši vien ir beigti vai pusbeigti. Bet HK iekš E36 jau laikam ir "kruta"

Runāšana sudrabs, klusēšana zelts. Ja rūpīgi lasītu topiku, tad saprastu, ka tas nav E36. Stāvoklis ir OK gan skaļruņiem, gan elektronikai. Šoreiz nav runa par krutumu.

 

Jautājums sekojošs:

Ja pieredze rāda, ka ne Nexus 7 3.5mm jack, ne Behringer UCA202 DAC nedod laukā tik cik gribētos, savukārt ar FiiO E10K DAC + AMP visi ir stāvā sajūsmā, tad uz kuriem rādītājiem man skatīties un kādu mazbudžeta risinājumu izvēlēties konkrētā mērķa sasniegšanai?

 

Ja UCA202 max. output = 2 dBV, tad pārrēķinot to pīķis sanāk 3.56 Vpp, kas ir aptuveni 2x mazāk kā FiiO E10K uzrādītie 7.39 Vpp. Savukārt ja manis minētajam ES9023 DAC norādīti 2 Vrms, kas = 6 dBV, jeb 5.60 Vpp, tad ar to jau situācija varētu būt krietni labāka, vai ne tā?

Link to post
Share on other sites

Es paņemtu divus zema sprieguma barošanu atbalstošus opampus, uzlodētu mazmazītiņu platīti ar līnijas pastiprinātāju Ku = ~5- 10x (ar vienpolāro barošanu un labu barošanas filtru) un jautājums ar skaļumu būtu atrisināts.

Link to post
Share on other sites

Droši vien autors nejautātu te neko, ja mācētu salodēt.

 

Vēl var paskatīties, vai tai planšetei nav ieslēgts kaut kāds skaļuma ierobežotājs saskaņā ar kaut kādām EU normām, un kuru atslēdzot, varētu dabūt lielāku izejas līmeni.

 

Vai tā planšete spēs nobarot to ārējo skaņas karti, vai ir draiveri utml?

Link to post
Share on other sites

 

 

Vēl var paskatīties, vai tai planšetei nav ieslēgts kaut kāds skaļuma ierobežotājs saskaņā ar kaut kādām EU normām, un kuru atslēdzot, varētu dabūt lielāku izejas līmeni.   Vai tā planšete spēs nobarot to ārējo skaņas karti, vai ir draiveri utml?
 

Nexus 7 stock volume līmenis ir 84. Paaugstināt var, taču tas nedos vajadzīgo pieaugumu.

 

Android 4.1 un jaunāki atbalsta šo DAC caur OTG. Power draw no 5V ir ne vairāk kā 80mA (Behringer UCA202 ar aizvēsturisku DAC ir 100mA max, FiiO E10K 75mA).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...