Jump to content

meklēju sakarīgu velosipēdu


Lapais
 Share

Recommended Posts

Esmu nolēmis sev uzdāvināt uz Lieldienām velosipēdu, domāju noziedot tam pasākumam līdz 200€. Tā kā līdz šim man ir bijuši tikai padomijā ražoti ielas braucamie, un pēdējos padsmit gadus kautkāds Maximā pirkts Roxmashine , nesaprotu no velo neko un tātad man var iepārdot kautkādu krāmu pa kosmosa cenu. Prātoju par kaut ko no lietotajiem, kurus ieved, veic apkopi un tirgo veloplači. Lūdzu iesakiet man kādu firmu skatīties ar piemēriem no ss-a. Par sevi: man 55gadi, 182cm, velo vajadzīgs alus vēdera aizdzīšanai izbraucienos pa jaukta tipa ceļiem (asfalts, grants, takas) līdz 50km dienā.

Link to comment
Share on other sites

Galīgi neesmu velo specs, ber aptuveni vidēji 2x gadā tomēr uz velo uzkāpju tā paša iemesla dēļ :D Bet nu mans diletanta viedoklis ir šāds:

1. ja jaukta tipa ceļiem un sportošanai (kaut nosacītai), tad droši vien kalnu velo

2. ar tādu budžetu sanāks tikai kaut kas lietots un ne tas labākais (visdrīzāk - nobraukts līdz kliņķim)

Būtu labi tomēr izskatīt budžeta palielinājumu aptuveni 2x

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vecajā benzītanka, lietotos tirgo, it kā labas atsauksmes http://www.veloogre.lv

Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

Long John

Tas "Veloogre" man neveras vaļā, bet laikam ir tas pats kantoris  Daugavpils ielā 76, kas agrāk bija Akmeņu ielas galā (pie CSDD)-  tur pērn pavasarī nopirku savu "alus vēdera nodzenamo"

Daudzi jau te ciparu zem 200 nolīdzina ar zemi, bet es pa 170 nopirku "universālo" - laikam jau tūrisma vellapēdu "Peugeot"- ar ērtu alumīnija rāmi akurāt maniem izmēriem (194 cm), Shimano Deore aprīkojumu, labiem 28" ripuļiem,  ļoti labā vispārīgā stāvoklī- visu vasaru nobraukāju bez kreņķiem .

Vienīgais, ko esmu papildus investējis (ja neskaita somas/grozus bagāžai, foto un štrumentiem) - Ebajā nopirku komfortablu "Brooks B-33" sēdekli- jauns ir padārgs, bet man paveicās dabūt ļoti mazlietotu ap 60 Eur ar visu sūtīšanu:

 

 http://www.amazon.com/Brooks-England-B33-Saddle/dp/B003UWFFNC

 

Mana vecā mugura un pēcpuse bija ļoti laimīgi par tādu pirkumu... :)

Labots - Long John
Link to comment
Share on other sites

Tādā cenu kategorijā sanāks vien tāds pats maximas līmeņa braucamais.

 

Īsumā, cena veidojas no:

 

1. Brenda - šo var ignorēt, jo lielākoties brends nozīmē krāsas uz rāmja. Tomēr, skatoties ilgtermiņā svarīga ir rāmja kvalitāte un svars. Ja ir doma velo upgreidot un braukt vel ilgi, tad ir vērts paņemt labāku rāmi. 

2. Groupset līmeņa - groupset ir visi slēdzēji, bremzes, rumbas un tamlīdzīgas lietas. Populārākais ražotājs ir shimano, viss iedalās līmeņos, kur Acera ir zemākais un XTR augstākais. Salīdzinājumam, vienam ķēde maksā 5eur, otram 50eur. Attiecīgi arī braukšanas komforts lielāks. Pieklājīgs price/performance līmenis sākas Alivio vai Deore.

3. Dakša - Normālai dakšai jābūt ar damperi un regulējamu cietību. Manuprāt pavisam lētās amorizatoru dakšas ir dranķīgākas par fiksētajām. 

 

ss.lv cenu kategorijā ap 200 eur ir kaut kādi Altus/Acera līmeņa braucamie ar, pēc skata, nojātām dakšām.  No 400eur uz augšu sākas kaut kādi jēdzīgāki varianti.. Lai gan, ja rokas aug no pareizās vietas un ir iespēja velo ik pa laikam kaut ko investēt, visu var savest labā kārtībā. Svarīgi ir tas, ka ar kvalitatīvu velo braukšanas prieks ir daudz lielāks.

 

Pērkot pievērs uzmanību rāmja izmēram, uz 182cm vajag L/56cm rāmi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

shtolcers

Par tādu cenu labāk nepērc neko no veikala, katru rītu paskaties XC forumu

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewforum.php?id=17&p=1

un

http://www.xc.lv/mtb/forums/viewforum.php?id=25

 

Lielākoties normāli piedāvājumi būs 300-500 eur kategorijā, bet pa laikam kas ciešams parādās arī zem 200.

piem. - http://www.xc.lv/mtb/forums/viewtopic.php?id=55664

 

Kaut ko var atrast arī http://www.veloplacis.lv/kalnu-mountain-bikes.html, bet nezinu cik uzticama/kvalitatīva vieta.

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Te jau ir mazliet paarspiileets. Pa 200 euro var lietotu normaalaa staavoklii atrast. Jaapameklee tik. Long John jau augstaak izteicaas. Autors, tak nebrauks katru dienu pa 200km un vinjam noteikti nevajag kaadu pro klases velli. Tas pats Peugeot, Panther, Scott vai Merida buus gana labs.

 

Bija man saakumos taads pus pilseetas, pus shosejas Peugeot. Varu teikt tikai to labaako. Peec tam daudzus gadus bija Scott, tagad Pilseetas Panteera ar kuru ljoti labi arii pa granti un mezhu var rulleet.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Izskatās labi.

 

Tik būs dubļu bleķi jāpiepērk klāt. Vismaz man nepatīk ka braucot tieku nošķiests ar dubļiem. 

Link to comment
Share on other sites

Donkeyhot

Aparāts labs, bet gan jau ka pizdjīts kaut kur...

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Nu to pēc bildes gan nevar pateikt....

Izskatās ņemams

 

Autors gan tā normāli atvēzējies uz 50km dienā :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

es par tiem 50km dienā ar padomāju. Pa jaukta tipa ceļiem tās ir 3 stundas diezgan intensīvā režīmā.

var nepaspēt to vēderu nodzīt, kad iestāsies drusku citas problēmas.

Link to comment
Share on other sites

tie 50 būs varbūt pāris reizes sezonā. Biežāk būs 20-30 pa vakariem pēc darba un ar ne jau katru dienu.

Link to comment
Share on other sites

shtolcers

Par zagtumu - var paprasī rāmja nr. un pārbaudī csdd. Ļoti iespējams, ka nebūs reģistrēts, bet zaglis, iespējams, nedos. ja dos, paprasi 20 eur atlaidi un ņem ciet.

 

Par treniņiem - neiesaku močīt lopā katru dienu. Regularitāte >> km skaits. Lielāks prieks būs nevis par vēdera dilšanu (kas notiks ļooti lēni), bet gan par sajūtu, ka parādās jūtami vairāk spēka. Ja kādā brīdī sāk apnikt, - mūzika vai audiobooki ļoti palīdz.

 

Visiem, kas te iesaka ņemt lētākos - smags cilvēks riteni bojās vairāk. Čoms nopirka jaunu meridu par 350. Reizi mēnesī visādas rata centrēšanas, zobratu un ķēdes maiņas utml. Tas nav normāli.

Labāk ņemt lietotu, bet no XC foruma, kur apgrozās pamatā ne-žīdiski cilvēki.

 

Cenu levelis lietotiem:

pro - 1000+

SEB mačiem - 650+

aktīvam pilsētas/trail braucējam - 350+

mierīgam pilsētas/trail braucējam - 200+

 

Protams, tas ir aptuveni un gadās statistiskās kļūdas.

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

 

 

kas notiks ļooti lēni

Tā gan un kā likums, tas dils pēdējais :D

 

Ar no augusta sāku pierakstīt cik un kā nominu pedāļus, te gan tikai atzīmēts indoor, kam klāt rudenī nāca arī āra pedāļi, plāns bija 250-300 pa mēnesi, +/- sanāca pie plāna turēties + visu ziemu uz darbu ar velo, bet tas nu tā, kādi 70 km mēnesī, tos neuzņemu. Visgrūtāk ir noturēt regularitāti, jo nu ir kā ir ar brīvajiem vakariem.

 

54zk6k3qoao3a6v70.jpg

Link to comment
Share on other sites

man ar indoor baigais aplauziens sanāca, nopirku turbo traineri, bet istabā kartsts, ventilatoru neatradu lielajos veikalos un bija slinkums meklēt pa visu rīgu mazajos, pulss norauj maksimumu jau pie mazas slodzes un rezultātā tolka nekāda telpās mīties.

Link to comment
Share on other sites

 

Par zagtumu nezinu. Par cenu gan varētu pakaulēties. Autora prasībām pilnīgi atbilstošs.

Pēc pirkuma to "Качественная резина" lietu gan es palabotu, jo vizuālā pievilcība dēļ krāsu dažādības pamatīgi cieš :D

 

Tā ir diezgan veca Alivio 3x8 sistēma, kas ir pluss autora gadījumā. 3x8 sistēmas rezerves daļas vēl ilgi būs nopērkamas plašā klāstā, maksā lēti un dilst lēni.

 

Labots - Koalīcija
Link to comment
Share on other sites

Pāris nianses kuras ņemt vēra pērkot lietotu velosipēdu:

 

1. Visticamāk Tev derēs tā saucamais hibdrīda vai pilsētas velosipēds ar 28" (700c ar riepas platumu virs 32, parasti 42).

2. Veloplači pārvarā tirgo velosipēdus no NL, un tur var uzrauties uz daudzām nestandarta daļām, kuras uz katra stūra nenopirksi. No otras puses tik bieži arī nelūzt.

3. No NL ievestajiem laba kvalitāte ir Batavus un Gazelle velsoipēdiem. Jauni šie aparāti maksā sākot no 1200 EUR. Pa 200 EUR sanāks kāds hibrīds/pilsētnieks ar 7 ātrumiem rumbā (Shimano Nexus) un alumīnija rāmi. Šie velosipēdi bez īpašām apkopēm var ripināties gadiem. Ķēde parasti ir paslēpta dubļu sargā, tā kā pat to var tikai reizi gadā eļļot.

 

4. Ja tomēr kā latvietis praktiskais gribi pirkt MTB, bet no NL tādus nelieto, tad pērkot ir jāpārbauda:

4.a) zobratu un ķēde. Ja zobrati ir padiļuši vai ķēde izstiepusies (ir speciāls štruntiņš ķēdes izstiepuma mērīšanai), rēķinies ar vismaz 30-40 EUR tēriņiem. Ja priekšējie klaņu zobrati vēl jāmaina, tad vēl kādi 30 EUR

4.b) Amartizatori, nepirkt lietotu velosipēdu ar mīksto dakšu vai nedod Dievs "full-suspension".

4.c) Pārslēdzēji. Ja ātrumi slēdzas normāli, tad būs OK. Acera vai Alivio nav īpaši nekādas starpības. Reti sastopami ir arī SRAM pārslēdzēji, nav nekāda vaina.

4.d) Bremžu uzlikas, jauni iekšējie/ārējie kabeļi materiālos vien ir ap 20 EUR.

 

5. Riepas protams jāpārbauda.

6. Ja ir brīvkustība centra asī vai arī trokšņi, tad vēl kādi 20 EUR skaiti nomaiņai.

7. Nospied priekšējo bremzi un pārbaudi vai ir brīvkustība stūrei un dakšai. Var protams būt vaina tikai pievilkt iznesumu, bet es tādu velosipēdu nepirktu. 

8. Pārbaudi brīvkustību ratu rumbās, ja ir, nepērc. Ja rumba uz lodītēm, tad visticamāk jau sajāta, ja ir industriālie gultņi, tad nomaiņa nebūs lēta.


Kaut ko šādu, tikai ar vīriešu rāmi. 50 km dienā gluži nenobrauksi, bet 20-30 bez problēmām.

 

https://www.ss.lv/msg/lv/transport/bycycles/komfort/igmdc.html

 

Tas ZZK MTB ir +/- OK, tikai pēc bildēm izskatās, ka aplocēm nodilusi bremzēšanas virsma, tur jābūt tādam nodilum indikatoram. Jauni rati tādam velosipēdam ir ekonomiski nepamatots ieguldījums. 

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...