Jump to content

Jūsu vienoklis - Gāzes katla uzstādīšana saimniecības ēkā...


karlismoto
 Share

Recommended Posts

Ja labi nosiltinata,tad 14kw bus atliektiem galiem ( man sobrid pie lieliem minusiem 14kw katls ar pusjaudu mierigi velk 100 m2 ) , vienigais 16kw un 28kw kondensacijas katlam nav iekseja udens sagatavosana,bus jaliek boilers ... 35 tikai sakas ar ieksejo udens sagatavosanu ( tas par Junkers )

Labots - dsks
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    9

  • vvv

    17

  • projektēšana

    14

  • karlismoto

    9

Sapņotāji esat, siltumtrases izbūvi pie esošā gāzes katla, ja 160 m² mājai, kā minimums vajag 16kw jaudu + zudumi trasē. Nez vai vecāku mājā katlam ir vismaz 16kw jaudas rezerve? 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bet no mājas atvaļinājumā prom aizbraukt ziemā nereāli.

Tu domā, ka tā droši varēsi aizbraukt no mājas, ja būs gāzes apkure? Kaut vai banālais variants ar elektrības pazušanu.

Tev taču pagalmā vecāku māja, vai tad vecāki tevi ziemas laikā atvaļinājumā nepalaiž, māju nepieskata?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Cik dziļi raktāt zemē? Kā atrisinājāt zemes 'staigāšanu' ziemas sasalumā?

 Apmēram 1.2m - zem sasalšanas zonas. Un trase lokana - ja pat zeme nedaudz staigās - tā pilnīgi nav problēma. Siltumtrase kādus 6 gadus jau strādā - problēmu nav bijis. Tikai grūti spriest par zudumiem.


 

 

Nopirkšu jaunu kondensācijas g.katlu pielikšu pie sienas

 

Hmm.. Tev nav kur $$$ likt? Normāls kondensācijas katls + skurstenis vismaz 1500EUR....

Ja jau tev ir granulu katls - kur problēma 1x nedēļā granulas piebērt un katlu iztīrīt... ?  

Link to comment
Share on other sites

Tu domā, ka tā droši varēsi aizbraukt no mājas, ja būs gāzes apkure? Kaut vai banālais variants ar elektrības pazušanu.

Uzliek ar dabagsāzi darbināmu ģeņgeri un var  dzīvot autonomi kamēr IPGK tukša.

Ja ir gāze un katrs santīms nav jāskaita, tad gāze ir ļoti ērts kurināmais.

 

Pusotrs stabs baigā nauda, cik tur divi aifoni vai viens normāls TV sanāk?

 

A kāpēc granulas, vajag malkas katlu, katrs brīvdienas laiž uz mežu, LVM var sarunāt, ka savai apkurei šo to par brīvu var dabūt, velk ar ragavām mājās :> Es santīmu pisu rīt iešu mežā kokus gāzt, pavisam nopietni.

Labots - maize
Link to comment
Share on other sites

Ar malkas katlu bez siltuma akumulatora pašvaki nosiltinātā mājā tu automātiski nodrošini sev kurinātāja nodarbi... :>

Link to comment
Share on other sites

projektēšana

 

 

Vai man pietiktu ar 14kw jaudīgu g.katlu labi nosiltinātai 2st. 160kv2 majai

tā uz ātro privātmājām parasti liek uz 10km2 1kW, tā kā, visticamāk, ka +- pietiktu. 

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

To labo siltinājumu redz, kad ārā iestājās lielie mīnusi. Manai būdai ir tie 160m2 apkurināmā platība un ar labu siltinājumu (pēc specu aprēķiniem ~237 kWh/m2 gadā uz 23 grādiem, jeb 40kWh/m2). Dotajā momentā sistēma strādā uz 2/3 no 25kW jaudas, kad ārā aiz loga -20 un istabā konstanti 23 grādi.

 

Ir cilvēki, kas iebāž jotuli, lai piesildītu iztrūkumu, bet es šādu pieeju neatbalstu. Tie rēķinātāji parasti rēķina uz kaut mistisko 18 grādu "komforta" temperatūru, tāpēc visiem cipariem nevar ticēt, jo komforta līmenis katram individuāls.

Link to comment
Share on other sites

projektēšana

 

 

Dotajā momentā sistēma strādā uz 2/3 no 25kW jaudas, kad ārā aiz loga -20 un istabā konstanti 23 grādi.

Vēl jau jāņem vērā, ka daudzi izmanto gāzes katlu arī siltajam ūdenim. Tad var droši mest 25% klāt. Tomēr, pārspīlēt nevajag, jo-katls visekonomiskāk strādā tuvu pie maksimālās noslodzes. 

Link to comment
Share on other sites

Tik paņem granulu krātuvi no 5. lpp.

Tik neaizmirstam sagatavot telpu ar 4..6m2 un uztaisīt jumtā caurumu ar uzbrauktuvi gazikam, lai var var ērti uzpildīt :>

Labots - maize
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

karlismoto

Paldies par autsaucību. 

Tā arī nēsmu izlēmis ko darīt.  

Šo ziemu nokurināšu ar granulām un tad domāšu... 

Nēsmu precīzi reiķinājis bet ir tāda sajūta ka ar gāzi stipri dārgāk nevajedzētu sanākt. Plus nav nekas jāved, jākrāmē un katls,skurstenis jātīra :)

 

P.s jautājums par citu tēmu nedaudz.  Nomērīju izejošās dūmgāzes savam malkas/grnulu katlam. mierīgi kurinot ir aptuveni no 160-200 C  (caurulē virs katla 1metra attālumā 90 grādu līkumā mērīju.) Tas ir normāli? Vai arī tas velk uz ''neefektīvu katlu'' ?

Labots - karlismoto
Link to comment
Share on other sites

Ar gāzi ir dārgāk, bet tur parādās komforts! Nav putekļu un izdedžu, var vasarā brīvi silto ūdeni sildīt, kas ir lētāk nekā izmantojot elektrību vai granulas. Man gāzes nav un nebūs, es jau laikam desmito sezonu sēžu uz Grandeg katla, es esmu ļoti apmierināts, man visi kaimiņi ir pārgājuši uz granulu katliem neviens nesūdzas. Tagad viens kaimiņš sezonas sākumā paņēma kaut kādu dāņu katlu, smuks kā klavieres ar visiem LED displejiem, šis rēc, kur viņš ātrāk ir bijis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

To labo siltinājumu redz, kad ārā iestājās lielie mīnusi.

Pilnīgi piekrītu, pašam šogad pirmā sezona jaunā mājā, tad nu pie -29grādiem pagājušo nedēļu apkures katls deva ārā 38grādus grīdās ik pa laikam pieslēdzoties.

Tā kā šobrīd 2reiz dienā norakstu patēriņu, tad pa diennakti kad ārā -20-28grādi, bet iekštelpās +22grādi tiek nokurināti 11m3 gāzes, kas uz 154m2 sanāk 24w/m2 stundā.

(tā kā tas kas ieteica 16kW uz 160m2 var iet dillēs)

 

realitātē jaunie kondensācijas katli visi ir ar modulējamo liesmu - pat ar to ka uz katla rakstīts 22kW, tas spēj darboties no 7-22kW jaudu ar identisku efektivitāti (tā saucamā liesmas modulācija).

 

P.S. topika autoram ieteiktu māju ar siltajām grīdām (siltuminercei) + uponor lokano gatavo siltumtrasi + pieslēgumu pie gāzes katla un aizmirst par kautkādu čakaru ar malku,granulām un vēl nezinko.... 

Link to comment
Share on other sites

Ko darīt ja nav to silto grīdu, vai grīdas augstums neatļauj viņu ielikt? Man pagrābā jālej 7 cm, bet kāda siltā grīda ja siltinājumam vietas nav?

Link to comment
Share on other sites

ja telpa ir virs pagraba, tad ir variants siltināt pagraba griestus, bet jebkura grīda kur ir vienkārši betons būs neomulīga un auksta dzīvošanai. diez vai gribēsi visu ziemu vilnas zeķē+aitādas čībās staigāt....

Link to comment
Share on other sites

Izstāstīšu savu varoņu stāstu, nu viņš jau 20 gadu vecs, tad to specu par siltām grīdām bija maz, es jauns puika izbraukāju visus, jo tajā vidē vārījos visu saklausījos, naudas maz, pats visu būvēju, ideja skaidra, uz pārsedzes 10 cm  putuplasta slānis, virsu DEVI kabeļus, stažka un betona klucis uz 5 cm, bet tikai biju palaidis garām, ka no sienām ir jāatsaista tas betona klucis, jā komforts bija, bet nu cena, turēju paris gadus kamēr nebija palaista centrālā apkure, tagad pat no DEVI devēja ir atvienota, elektrību rija nu pipec! Maza kļūda nezinot, baigi dārga ekspluatācijā!

Link to comment
Share on other sites

Ar siltām grīdām sanāk ekonomiskāk, tas jebkuram apkures veidam, ne tikai gāzei. Bet pareizi biedrs jema saka, ne visur siltā grīda ir iespējama. Īpaši, ja iet runa par esošām rekonstruējamām ēkām, jaunbūvē, jā, tur var silto grīdu paredzēt. Un nevajag aizmirst, siltā grīda nedaudz ierobežo grīdas seguma izvēli, lai arī saka, ka var visu virs siltās grīdas klāt, tomēr, tur ir savi optimālie materiāli, zinu dažus gadījumus, kur dēlīšu parketu virs siltās grīdas ieklāja, nezinu, vai tas tikai tur bija, vai nepietiekoši kompetenti parketnieki bija paņemti, nezināja kā uz siltām grīdām parkets jāliek, bet rezultātā, pamatīgi sašķirbojās tas parkets, saimnieki galīgi neapmierināti, lai tur kā, lai man stāsta, ko grib, ja man būs siltā grīda, virs tās parketu sev nelikšu.

Link to comment
Share on other sites

Koks ļoti slikti vada siltumu, zem lamināta ok, jo tā ir epoksīdu sveķu kārta, bet īsts parkets, nu kā tur varbūt siltā grīda, koks vienmēr ir silts!

Link to comment
Share on other sites

siltās grīdas, apakšā 20cm siltinājuma, augšā 3slāņu parkets (boen 14mm) pielīmēts ar epoksīda līmi.

katls grīdās padod +30grādus, aatpakaļgaita no apkures lokiem nāk kautkur +24grādi

telpās +22grādi.

 

kur jūs šeit redzat problēmas ar koka grīdu? 

post-1306-0-95445800-1452634739_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Kur tavā aprakstā ir koka grīda?

Link to comment
Share on other sites

3slāņu parkets = 3mm saplāksnis+7mm priede+4mm ozols

manuprāt visi 3 elementi ir koks.

 

protams ja runa par koka dēļu grīdu uz lāgām, tad jā tur nekādas zemgrīdas apkures nesanāks....

Link to comment
Share on other sites

Sorry, kad es augu, tad parkets ir ozola dēļi, nu vecs esmu, no jaunajiem neko nerubīju!

Link to comment
Share on other sites

uz siltās grīdas parketa dēli (ozolu 16 vai 21mm) biezumā neliek, jo tas vērpjas un žust, veidojot spraugas, tā vietā liek 2slāņu vai 3slāņu parketu, kam virskārta tas pats cēlkoks bet apakšā saplāksnis vai priede, ka veic spriegumu noņemšanas funkciju un pasargā grīdu no deformācijām.

Link to comment
Share on other sites

Trīsslāņu parkets ir trīsslāņu parkets. Tas nav īstais klasiskais parkets. Tas tā kā lamināts, tik no koka. Nezinu, cik kalpos, apmēram kā lamināts, ja ne mazāk.

Klasiskais dēlīšu parkets savukārt ir nopietni, tas nokalpos gadu desmitus, ja ne ilgāk.


Nu, lūk. Nonācām pie - gribi silto grīdu, nebūs tev parkets.

Link to comment
Share on other sites

Uz siltām grīdām vislabākais ko es esmu redzējis ir no koŗķa koka izveidots parkets, ļoti dārgs, ļoti kaifīgs uz plikām kājiņām, ļoti slikts meitenēm uz augstpapēžu kurpēm, jālūdz novilkt!


Tāpat der linulējums un flīzes, bet flīzes virtuvē vēl var būt, dzīvijumā izstābā viņas ir bīstamas, slīd maitas, esmu špagatu taisījis, zinu par ko runāju!

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Puiši, aizgāja pilnīgā kosmiskajā fantastikā. Vismaz ar fiziku tie ieteikumi nedraudzējas. Tātad, gāzes, granulu, šķidrā kurināmā, utt. apkure ir augstas temperatūras apkure, t.i.  izejā ~~60...90 grādi. Tas nozīmē, ka sildķermeņa palielināšana nekādu ekonomisko efektu nedod (ja mēs nerunājam par kaut kādām procentu daļām). Ja pa trubu ielaiž mājā kilovatu siltuma, un viņš tur paliek, tad pilnīgi pō vai viņs paliek caur mazu radiatoru, var 10-tonnīgu Heopsa piramīdas tipa sildītāju.

Siltās grīdas dod EKONOMISKO efektu tikai pie zemas temperatūras apkures piemēram līdz 40 grādiem, piemēram, ja siltumu ražo siltumsūknis. Kāpēc? Nabagam nav tik augstu jāuzkačā siltumnesēja temperatūra, māju var uzsildīt ar daudz zemāku temperatūru pie lielākas virsmas.

 

Siltā grīda dod citus labumus - priekšnamā žūst apavi, vannas istabās grīdas, utt, utjpr. Istabās man nepatīk, bet tā ir mana personīgā gaume. Ja māja pareizi uzbūvēta, ar augstas temperatūras apkuri, tad nevajadfzētu būt starpībai starp silto grīdu un radiatoriem komforta ziņā. Ja nepareizi uzbūvēta - var iebraukt auzās arī ar silto grīdu, kā biedrs te jau minēja.

Link to comment
Share on other sites

Pēc definīcijas parkets ir jebkura koka grīda, kas veidota jebkādā ģeometriskā izklājumā ne no viengabala grīdas dēļiem.

Tā saucamais klasiskais parkets ir no zvērīgi bieziem dēļiem. Nekādu priekšrocību, izņemot to, ka bērniem būs lielāks ugunskurs, kad šiem piegriezīsies un taisīs remontu mājā. Neviens neliek mūsdienu mājās grīdas uz simtiem gadu.


 

 

Ja pa trubu ielaiž mājā kilovatu siltuma, un viņš tur paliek, tad pilnīgi pō vai viņs paliek caur mazu radiatoru, var 10-tonnīgu Heopsa piramīdas tipa sildītāju.

 

kosmiskas dumības. Ja pa cauruli mājā ielaiž kilovatu siltuma, un grib lai tas tur paliek, ir jāuzliek atbilstoša izmēra siltummainis. Citādi tas kilovats skries pa otru galu laukā un nelīdzēs tavas dejas ar tamburīnu.

Link to comment
Share on other sites

 VebKamera, pareizi saki par siltajām grīdām un siltumsūkņiem. Šo no daudziem esmu dzirdējis, ja siltumsūknis, tad siltās grīdas ir pareizais risinājums. Bet ir siltajām grīdām ietaupījums arī pie citiem apkures veidiem, pareizi, ne tik izšķirošs, kā siltumsūkņa gadījumā.

 Silto grīdu īpašniekiem jautājums. Man vienam čomam siltās grīdas daļā telpu, kad ārā sals lielāks par - 20 °C, logi svīst, ir viņam arī telpas, kur radiatori zem logiem, tur tādu problēmu nav. Ir tā vai nav, ka silto grīdu gadījumā logu režīms kļūst problemātiskāks?


e = d, kāpēc domā, ka neliek? Ne to vien liek. Man arī bija pārsteigums, kad uzzināju, ka daži sienas ēkās būvē no ķieģeļiem, nevis no vieglbetona blokiem, jā, jā, ārsienu nesošā daļa no māla ķieģeļu mūra 51 cm biezumā, siltumizolācija, apmūrējums, avot gribās ķieģeļu mūri, avot visi bloki hujņa, lai arī no stiprības viedokļa tāda ķieģeļu mūra siena mazstāvu ēkai nafig vajadzīga, tāpat siltumizolējošās īpašības sliktākas ķieģeļu mūrim salīdzinot ar vieglbetona mūri, avot vajag un viss. Un tad tādam puisim, kas samūrē sev tādas sienas, pastāsti, ka klasiskam parketam nekādu priekšrocību, un vispār nafig tev grīdu uz simts gadiem, un mūsdienās neviens tā nedara... :)

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

vvv

Droši vien bija vezums ar ķieģeļiem palicies, tāpēc būvēja. Dabā gan pierādās, ka ķieģeļu konstrukcijas ir visneizturīgākās, jo neviens nekontrolē, kāda java tiek izmantota, kādas kvalitātes ķieģeļi un cik kvalitatīvi tiek ķieģeli mūrēti. 

Nesen čomi izremontēja māju un ielika siltās grīdas. Pašlaik arī cīnās ar kaut kādām problēmām - tad katls rāda, ka granulas izbeigušās, lai gan ir piebērts pilns, tad grīdas nespēj māju piesildīt. Vismazākais risks nolaist lažu tomēr ir ar lielas platības radiatoriem. 

Link to comment
Share on other sites

Oi, nē. Ķieģeļu ēkas simtiem gadu stāv. Nezinām vēl, cik gāzbetons ilgi nostāvēs. Un par kvalitātes kontrolēšanu, kāpēc tu tā. Ja vajadzēs un būs, kas par to maksā, nokontrolēs da jebko, visu nokontrolēs.

Link to comment
Share on other sites

simtiem gadu jau stāv, tikai neviens tādās simtgadīgās vairs negrib šodien dzīvot.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
vvv

Nez, paskatoties uz padomju laikā būvētiem šedevriem, redzu "kvalitāti".  It sevišķi, kas no sarkaniem ķieģeļiem būvēti. Ēka jau stāvēs ilgi, tikai ar šķirbām, spraugām un atbilstošo energoefektivitāti. Gāzbetons bojājas tikai tad, ja ir pārlieku liels mitrums, karstums (pēc ugunsgrēka). 

Link to comment
Share on other sites

Tu gribi teikt, ka visas Rīgas centra vecās mājas tukšas, vai arī tie, kas tur dzīvo, neviens negrib, bet apstākļu dēļ, sakostiem zobiem, turpina tur dzīvot.

Nu par padomju laika šedevriem, tur cits stāsts. Tas, ka totāla deficīta laikā samūrēja nekvalitatīvus sarkanos ķieģeļus, kas tagad nolupuši, tas manās acīs ķieģeli nepadara par neizturīgu materiālu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

visas Rīgas centra vecās mājas tukšas, vai arī tie, kas tur dzīvo, neviens negrib, bet apstākļu dēļ, sakostiem zobiem, turpina tur dzīvot.

 

mēs jau te tā kā par privātmājām runājam.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pēc definīcijas parkets ir jebkura koka grīda, kas veidota jebkādā ģeometriskā izklājumā ne no viengabala grīdas dēļiem. Tā saucamais klasiskais parkets ir no zvērīgi bieziem dēļiem. Nekādu priekšrocību, izņemot to, ka bērniem būs lielāks ugunskurs, kad šiem piegriezīsies un taisīs remontu mājā. Neviens neliek mūsdienu mājās grīdas uz simtiem gadu.

 

Klasiskā parketa priekšrocība ir tā ilgmūžība atjaunošanas kontekstā - var pārslīpēt N reizes. Daudzslāņu parketu droši vien vairāk par 3, 4 nepārslīpēsi un nepārlakosi (eļļosi). Daudzslāņu parketam turpretī vajadzētu būt daudz labākai formas noturībai. Vismaz man mājās parkets ir šķirbains un ir problēmas ar tā staigāšanu dēļ mainīga mitruma līmeņa apkures/ne-apkures sezonās... Ja kaut kad mājās remontējot ko mainīšu, gribētu pamēģināt vairākslāņu parketu...

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

 

 

Ja pa cauruli mājā ielaiž kilovatu siltuma,

Es rakstīju: ja mājā ielaiž kilovatu siltuma un viņš tur paliek.... Labi, zinu, gramatiski būtu: tas tur paliek.

 

Lūdzu izlasi, pirms komentē. Lai noņemtu kilovatu vajag atbilstošu radiatoru. Bet ja salīdzināsi atbilstošu radiatoru (kas savāc manis pieminēto kilovatu) un silto grīdu (kas savāc to pašu kilovatu), enerģijas izteiksmē starpība nekāda. Un ekonomijā arī.

 

Necepjos sevis pēc, riebjas, ka ikdienā internetā pastāvīgi tiek izplatīti nezinātniski murgi, ka "siltā grīda ir efektīvāka par radiatoriem", un tas tiek vispārināts uz visiem gadījumiem. Par neatbilstošiem radiatoriem patiešām ir efektīvāka. Par atbilstošiem - ne par kapeiku. Lietošanā (pie augstas temperatūras apkures) ekonomiskā starpība ir 0. Izbūvē - jārēķina katrs konkrētais gadījums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...