Jump to content

Sysadmins vs. Programmētājs.


Ezeliitis
 Share

Recommended Posts

Livingston - galvenais neaizsēdēties tajās valsts iestādēs, jo pa lielam, ne tur algas labas, ne atieksme pret tevi. Īsāk sakot, kā radīta vide lai veģetētu.

Bet augstajiem amatiem nav sakara ar profesionalitāti, bet gan ar politiku.

Labots - MIGs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MIGs

    9

  • usver

    17

  • meeris

    7

  • b25

    10

Top Posters In This Topic

Livingston

Es runāju par iesācējiem, kas bankā vai telekomā netiks iekšā un, ja tiks, tad pirmos gadus nosēdēs 1st line supportā un restartēs nobrukušus excel.

Kad būs ticis tik tālu, lai tiktu tajās iestādēs, tad varēs sēdēt un uzmanīgi bakstīt sistēmas, kas nereti ir pieticīgākas, kā valsts sektorā :)

 

Pareizajās valsts iestādēs apķērīgam cilvēkam nebūtu problēmu tikt iekšā un plānā galdiņa urbšanas vietā varētu strādāt (un pietiekami brīvi saprāta robežās) mācīties uz nopientākām sistēmām.

 

Plānā galdiņa urbšana ir iespējama visur, bet labāk tomēr izmantot savā labā visus apstākļus.

 

 

 

Livingston Pastāsti, ko sisadmins nevar sasniegt IT kantorī ar 50+ darbiniekiem vai jebkurā citā lielā kantorī kā bankas, telekomunikāciju un citu nozaru firmas? Tieši valsts iestādēs novērota plānā galdiņa urbšana.
 

Tieši tā, paņem ko vari un dodies tālāk!

 

 

 

 

Livingston - galvenais neaizsēdēties tajās valsts iestādēs, jo pa lielam, ne tur algas labas, ne atieksme pret tevi. Īsāk sakot, kā radīta vide lai veģetētu. Bet augstajiem amatiem nav sakara ar profesionalitāti, bet gan ar politiku
 
Link to comment
Share on other sites

 

 

Aber lūdzu, re kur ir pat vesela dokumentāla filma uzņemta par sisadminiem

 

 

Pašlaik skatos, biju šādu palaidis garām. Angļu humors un "vai pārstartētji" :D Super! :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tas ir tāpat kā salīdzināt ginekologu un stomatologu, abi dakteri, abi skaitās caurumos, bet samanīt vietām nav iespējams! :)

 

Gada pērle! :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

 

 

Angļu humors un "vai pārstartētji" :D Super!

Labākā sērija manliekas ir kur viņi iet uz teātri, bet tā laikam bij kautkādā trešajā sezonā :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bet atrast cilvēku, kas spēj kompetenti administrēt sistēmas un tikt galā ar personīgo higiēnu ir grūti. 
Ja tas nav uzņēmums ar desmitiem serveru (ar pāris ir pieredze), ņem mani darbā, ar higiēnu viss ir kārtībā, lasot šis augstās notis, drīzāk sakot aukstās, sapratu, esmu tikai IT, pat labākā vārdā saucot, tehniķis, kuru katrs programmētājs var stumdīt, apsolos labi runāt ar enduseriem ( vispār šis paceltais jautājums man patīk, runāsi, nerunāsi, es jau esmu maziņš, bet es sēdēju RIMI IT 02-04 gados, tur bija tikai pieci veči, es kā sestais outsoursing uz noteiktu projektu, bet ikdienā, ja vajadzēja, maucu līdzi, 48 veikali un pāri par 250 PC ofisā, to enduseru visi vilka, pat galvenais Admins Aivars, labi tas ņēma tikai ofisu, bet runāja visi, nezinu kurš te ir sasapņojies tikai uz servera LED skatīties, bet dzīvē tas tā nav!), liels caurums izglītībā Linux nezinu, visu dzīvi pa privātiem esmu skraidījis, neesmu viņu sastapis, bet es ātri mācos! nervetell, ņem mani darbā!  :yahoo:
Link to comment
Share on other sites

Neticēsi - saskaņā ar šodien norieto tarifu, pat uz mazu esmu ar mieru, jo izrādās, ka neko nemāku, bet ēsti ta gribās! Un vēl bērni..., skumīgs stāsts! Ja, kas CV reāls! Aiciniet!

Link to comment
Share on other sites

nevertell

 

 

Ja tas nav uzņēmums ar desmitiem serveru (ar pāris ir pieredze), ņem mani darbā, ar higiēnu viss ir kārtībā, lasot šis augstās notis, drīzāk sakot aukstās, sapratu, esmu tikai IT, pat labākā vārdā saucot, tehniķis, kuru katrs programmētājs var stumdīt, apsolos labi runāt ar enduseriem ( vispār šis paceltais jautājums man patīk, runāsi, nerunāsi, es jau esmu maziņš, bet es sēdēju RIMI IT 02-04 gados, tur bija tikai pieci veči, es kā sestais outsoursing uz noteiktu projektu, bet ikdienā, ja vajadzēja, maucu līdzi, 48 veikali un pāri par 250 PC ofisā, to enduseru visi vilka, pat galvenais Admins Aivars, labi tas ņēma tikai ofisu, bet runāja visi, nezinu kurš te ir sasapņojies tikai uz servera LED skatīties, bet dzīvē tas tā nav!), liels caurums izglītībā Linux nezinu, visu dzīvi pa privātiem esmu skraidījis, neesmu viņu sastapis, bet es ātri mācos! nervetell, ņem mani darbā! 

OK, 5€ dienā, maita neesmu, cenas zinu.

Link to comment
Share on other sites

nevertell - žēl, ka Tu ārzemēs sēžot esi atsitis lasīšanas prasmi, nemaz nerunājot jau elementāru pieklājību! Ja Tu nebūtu maita, cenas jau gan zinātu!

Link to comment
Share on other sites

nevertell

Neesmu es pie ruļļiem, un patlaban ofiss patiesībā nemeklē sisadmiņus un mēs te visu ļenuksojam. Tūlīt kā vajadzēs sisadmini, uzbāzīšos arī tev.

Link to comment
Share on other sites

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Piektdienā vajag ņemt plašāk - speciālisti vs nespeciālisti.

Ne vienam vien foruma biedram ir smaga sāpe/cemme.

Vajag izrunāt.

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Ne jau forumā noteiks, kādi ir kritēriji.

Atmetot visus līmeņus utt " tuftu ". Valsts iestāde 99% prasa izglītības iestādes papīru, kas tur pirmais kritērijs. Privāta kā kura, citi prasa sertifikātus un pieredzi, citi pieredzi, daži visu šito plus diplomus.

Programmētājam vēl portfolio daudzi prasa.

Notestēt kandidātu arī var. Protams, ja to nemēģina veikt lāme. Nav domāts tikai it nozare vien. Intervētāji dažādi redzēti, gadās tādi, ka pateikts par nervu doku, kuram lai prasa savu tuftu ( t.i, slinkums bijis pat 10 min painteresēties par tēmu, ko kompensē ar psiholoģijas elementiem ). Ir tādi, kur redzams, ka cilvēks ļoti zinošs, rodas pat nopietns respekts pret viņu. Ka cilvēks tāds, no kā var mācīties daudz.

MIGs, pamatā var piekrist, tomēt maziem uzņēmumiem ir trešais variants - ņemt ne iesācēju, bet normālu admini un nelikt šim 160h/ mēn atsēdēt. Lai studē maģos, iet arī citur utt. To var, ja nav lāmju. Pietiek ar 100 cilvēku ofisu, ar 10% lāmju, lai nomocītu supportu ik nedēļu. Atkarībā no bezkaunības un lāmes ranga.

Es te nedomāju kaut kādas labas PC prasmes, bet vismaz ar to, kas CV minēts kā labi māk, lai netrobelē;).

Labots - b25
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

 

 

Piektdienā vajag ņemt plašāk - speciālisti vs nespeciālisti. Ne vienam vien foruma biedram ir smaga sāpe/cemme.

 

Tepat, vai taisam citu tēmu? 

http://www.boot.lv/forums/index.php?/topic/145251-m%C4%81jas-apkure/page-8

 

 

Pilnīgs nespeciālsists var pamanīt super risinājumu kaut vai sieviešu dārzu katalogā vai jūtūba video un, nejēdzot nekā no jumtiem, pateikt ideju. Pie tam Latvijā tieši speciālisti diezgan bieži ir visu ko salaiduši ripā, tā kā tas arguments īsti labi neder.
 

 

 

 

Kā viņš zinās un spēs novērtēt, ka tas ir super risinājums, ja viņš nav speciālists?  Uz kāda pamatojuma? Random guess?

 

Raimonds1, 04 Okt 2015 - 08:55, teica: Pie tam Latvijā tieši speciālisti diezgan bieži ir visu ko salaiduši ripā 

Konkrētus faktus lūdzu. Nevis prātojumus par tēmu "ja man būtu tāda nauda, es gan ... ". Atgādināšu, ka politiķi nav speciālisti, 

 
Link to comment
Share on other sites

Nu tā vai savādāk, sysadmini ir zemākā kasta IT jomā, bieži vien nepamatoti

servisi, reģistrs, malvāre, skripti automatizācijai (restartēt noteiktu tīkla interfeisu, piemēram, reizi diennaktī), SNMP, SMART, linux uzstādīšana/kaut vai "df -h" statusa aplūrēšana, softa/reģistra deplojošana domēnā (lai nav jātipina no datora pie datora kājiņām), mysql konfigurēšana, hosta sertifikātu ķēdes uzstādīšana.. to visu esmu mācījis sisadminiem. Viņu maizes darba elementus. Pat stāviem tādiem, kas ne pirmo gadu desmitu strādā un savā apgādībā tur liela uzņēmuma Latvijas filiāli. Atšķirība tikai tāda - jo mazāk zina, jo lielāka sisadmina pārliecība, ka visi citi m*daki un bumbas vispirms uz programmētāju jāveļ, ja šams saka, ka firmā tas-un-tas nav OK. Pat ja programmētājs detalizēti stāsta, kas un kā ir jāpalabo.

 

Neesmu dzīvē vēl tādu brīnumu redzējis! Tādi, kas domā ka var, tādi mēdz būt, bet nejēdz ar ko crossover tīkla kabelis no parastā atšķiras.

Šausmas, to 5 minūtēs izstāstīja VeA bakalauru 2. kursā. viss kurss noklausījās, apsprauda kabeļus uz ieskaiti kā mīļie. Visiem sanāca, nebija tādu, kam mēnešiem būtu jāzubrī kabeļu pamati, jāgrauž zeme, nikni jāsēž pa naktīm pie kafijas lai beidzot sanāktu gaidītais. Jānāk uz atkārtotu pārlikšanu un žēli jāraud, kad pēc 30 mēģinājumiem mēneša laikā vienalga nesanāktu. Tā būtu kaut kāda raķešzinātne? Esmu programmētājs, tādu lietu zinu. Vari ievilkt ķeksīti.

 

Un kur Tu, mīļais cilvēk, biji, kad man vajadzēja eDoc noemulēt, pieskrūvēt tam x.509 sertifikātus (no IE + FF, kurš, maita, pa kluso bāž klāt kreisus metadatus parakstā) un meklēju kādu, kurš varētu darbības principu paskaidrot ārpus "ā, tas jau zips - atarhivē un būs" vai "uzinstalē edoc aplikāciju un viss būs"? Kad vajadzēja saprast, kāda mārrutka pēc uz Vistas WebDAV gļuko? Kad vajadzēja saprast, kāpēc IE gļuko ar SSL un kāpēc dažas konkrētas IE versijas šad un tad nespēj attēlot PDFu inlainā? Sisadmins ar kādu viedumu man būtu ļoti noderējis. Ja saki, ka šamie visu par datoriem zinot un programmētājus varot konsultēt, tad lūdzu - neslēp sveci zem pūra! Savādāk man vairumu no visas karjeras nācies kārpīties pašam un tieši šamos mācīt, tiklīdz lieta iet ārpus "reinCtals/hārdvāres nomaiņa/domēnā jauns jūzeris". Tie, kas nebija jāmāca, sēž jau uzņēmumos ar reitingu "pārdesmit miljoni klientu uz vienu sisadminu".

 

 

 

liels caurums izglītībā Linux nezinu
 

sākās..

Labots - usver
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Domāju, ka daļa sisadminu ir pelnījuši saukties par zemāko kastu, tā pat kā daļa projektu vadītāju =)

 

Savu darbu pārzinošs speciālists vienmēr būs augstā cieņā. Eksperts specializēsies kādā noteiktā jomā un nelīdīs ārpus tās. Piemēram, labs lietotāja supporta cilvēks restartēs grāmatvedei exceli tā, ka šai smaids līdz dienas beigām nepazudīs, bet nevar no tāda gaidīt tīklu un serveru konfigurācijas izvirtības. 

 

Tas pats arī par "briļļaino džeku pagrabā", kas ar zobiem rj45 kabeli prot uzkniebt, bet apakšbikses maina tikai reizi ceturksnī. 

 

Advancētās lietās, kur vajadzīgas gan sisadmina, gan programmētāja zināšanas var palīdzēt vienīgi sadarbība un apzināšanās, ka neviens pilnīgi visas lietas nepārzin. Gadās visādi cilvēki orķestri, bet visdrīzāk ir zemākā kasta, jo dara visu un vēl webus kodē

Link to comment
Share on other sites

 

 

Savu darbu pārzinošs speciālists vienmēr būs augstā cieņā

... un viņam nebūs laika (un arī vēlēšanās) stundām sēdēt un spamot bootā, piebildīšu. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Zemākā kasta bieži vien arī turpat paliek jo DD neļauj attīstīt izaugsmi vēlamā virzienā - dies pas samācīsies, un aizies uz citu kantori strādāt par lielāku $$

 

Ir cilvēki, kam fiška ideāli rubī un cērt IT pamatus un vidu, dzelžus, šo to no serveriem un programmēšanas, tajā pat laikā nespēj parūpēties par savu izaugsmes procesu, jo ir ieguvis 9:17 1-5 darbiņu kur strādā par Orķestri un ir laimīgs...

 

Man pašam tā ir gadījies - saku vadībai - man ir intereses par to un to un es varu būt firmai noderīgs un paplašināt iespējas, tik ieliec kkādu artavu manī - uzsauc kursus utc. būšu lojāls, smaidīgs darbinieks - meh...

 

 

Mazajos kantoros 85% strādā tā saucamais Citrona princips - izspiežam max sulu un izmetam...

Labots - Red
Link to comment
Share on other sites

@@drunk_lizard,  es atvainojos, kurš te prasa kādam ko labot? :shok:  neko tādu neesmu minējis.

 

Iet un nomainīt hārdvāri/ar next-next-next instalēt softu visi var, tas ir monkey job līmeņa darbs. Suports.

Bet specializēties sisadmini var tajās lietās, ko programmētāji nedarīs - ķimerēties ar hārdvāri (smalku detaļu nomaiņa, piemēram, kaut portatīvo izķidājot grūti aizsniedzamās vietās, neko nesabojājot vai pārlodējot kaut ko). Vai, ja sevi nepozicionē kā dzelži-un-tikai dzelži-vecis, tad arī detalizēti pārzināt to, ar ko viņi ikdienā krāmējas - serveru filigrānu konfigurāciju dažādām vajadzībām vai vismaz OS.

    Tagad visi, kas jūtas sisadmini, aiztaisa acis un atbild sev bez gūgles - kas ir MS03-039, pazīstams arī kā RPC-DCOM bugs, Blaster izmantotā ievainojamība? Liela daļa sastomās, nesaku, ka visi. Bet tas elementāri attiecas uz Windows - sisadminu maizes darbu! Un to arī es labprāt būtu uzklausījis pie manis pārskaitītajiem jautājumiem - kāds oficiālais pačs jāuzliek pie minētajām problēām vai ko tamlīdzīgu. Un VISS - neviens neprasa nevienam sisadminam kaut ko kodēt vai labot, pasarg dies'..  :shok:  Erudīciju gribētos redzēt - kaut ko ārpus standarta next-next līmeņa. Bet konsultācijas un erudīcijas (pasarg dies', ne kaut kādas kļūdu labošanas!!!) vietā, es jūtu, ka būtu klusums pie tādiem specifiskiem jautājumiem kā XP/Vista WebDAV principu atšķirībām..

Vai arī gribi teikt, ka oficiālie pači/servispakas uz sisadminiem neattiecas?

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

 

 

  Tagad visi, kas jūtas sisadmini, aiztaisa acis un atbild sev bez gūgles - kas ir MS03-039?

 

Kam man būtu no galvas jāatceras kādu numuru MS ir iedevis vairāk kā 10 gadi vecai problēmai?

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nu malacis, ka vispār zini, ar ko to ēd un kam tas domāts! Tas jau ir solis pareizajā virzienā :)

Link to comment
Share on other sites

Tā kā esmu gan admins, gan programmētājs - freelancers ir ko pateikt pat tēmu ;)

 

Par programmēšanu pa lielam maksā jūtami vairāk, bet darbs ir krietni sarežģītāks. piemēram datoru var sainstalēt arī noguris, sakasījies ar beibi vai uz pohām, bet programmēt produktīvi varu tikai tad, kad jūtos labi! 

Vismaz man programmēšana sastāv no divām daļām - pirmā izdomāt kādai problēmai risinājumu - kādu komponentu lietot (strādāju delphi vidē) kāda db struktūra būs vajadzīga, kā gui veidot, kādu algoritmu pielietot. Šis pa lielam ir diezgan interesanti un pašam ir prieks par labo ideju. Bet tie ir apmēram 20% no darba. 

Tālāk diemžēl seko rutīna - klavieres klabināšana un idejas realizēšana - koda rakstīšana, gui formu izveide, testēšana, kļūdu un nepilnību labošana. Un nākas pie pc ilgas stundas sēdēt.... Un ne tikai sēdēt, bet intensīvi domāt. Ja problēma sarežģīta bieži sanāk par to domāt arī vakaros, naktīs, pie pusdienām - grūti atslēgties.

 

Savukārt uzinstalējam pc, saņemam $$$ un aizmirstam.

 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

... un viņam nebūs laika (un arī vēlēšanās) stundām sēdēt un spamot bootā, piebildīšu. 

 

pilnīgas muļķības, laika nav nejēgām, kas stresaini sēž pa naktīm un nemāk iedot pareizus termiņus, vai nevar savos iekļāuties.  

Link to comment
Share on other sites

ieleja, nu bet tu atpazini bagu pēc rpc-dcom nosaukuma? Zini, kā viņš izpaužas un ar ko ir ievērojams? Tas vismaz būtu sagaidāms no sisadmina, kas tajā laikā iztiku ar datoriem pelnījis - lai zinātu, kādi ir svarīgākie pači, kas jāuzliek un kāpēc. Un kādas problēmas tie risina/kādus blakusefektus rada. Bonus punkti, protams, ja atceras detalizēti. bet truli maukt OS no diska, kāds un ja klients zvana, tad paņemt vēl naudu par reinstalu no tā paša diska un čau (jo līkroču-koderu neizdarības paču izskatā ir zem adminu goda) - nu tas ir tāds dresēta mērkaķa līmenis, pilns ss.lv ar tādiem "speciem". Un ja to + kabeļa iespraušani pasniedz kā līmeni, ko programmētājiem nekad nesasniegt, tad izklausās stulbi.

 

Es ESMU strādājis par sisadminu-programmētāju. Absolūti nekādu papildus mācīšanos man tas neprasīja, izņemot no sērijas "cukurs šajā uzņēmumā glabājas kafijas burkā ar uzrakstu 'sāls'". Un pārliecinājos, ka liela daļa sisadminu ikdienas

Link to comment
Share on other sites

nu bet tu atpazini bagu pēc rpc-dcom nosaukuma? Zini, kā viņš izpaužas un ar ko ir ievērojams?

 

Šo gan es labi atceros - diezgan daudz sūdu savā laikā sataisīja. 

Izpaudās tā, ka pc izmeta logu ka viņš pēc 20(?) sekundēm restartēsies. Tas bija tāpēc ka lai inficētu datoru caur šo ievainojamību bija jāsūta savādāks kods xp un 2000 logiem. (2003 gads, xp bija tikko parādījies) Vīruss minēja kurš os ir. Ja nosūtīja nepareizo kodu, pc restartējās. Risinājums bija rpc-dcom disablosana, bet ms ļoti ātri ielāpu izlaida. Šo pēc atmiņas rakstu, bez googles!

Labots - ronalds_
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

..ir trula rutīna un skraidelēšana. Kur var ieslīgt un pat darīt, zinot tikai elementāras lietas. Tāpēc labi redzu lietas, kur sisadmini TIEŠĀM var palīdzēt programmētājiem, pakonsultējot, kāpēc un kurās versijās konkrētas lietas nedarbosies, pirms programmētāji ir tam grābeklim uzkāpuši un gūgli izrakuši un uzzinājuši. Bet nu.. sagribējās cūkai apelsīnus. Blakus esošos sisadminus pašam ir nācies mācīt, kā jau minēju,nevis klausīties viedus skaidrojumus par OS uzvedības iemesliem specifiskos gadījumos.

Link to comment
Share on other sites

Un jā, jau uzskaitīju, kur vēl programmētāji nekad nelīdīs. Specifisks hārdvāres remonts/serveru perfekta tūnēšana/sarežģīta rūtēšana (ne jau prasta soho līmenī). Nu katram savs lauciņš, kur TIEŠĀM augsts ieejas slieksnis. Reinstals un kabeļi nav no tiem.

ieleja, nu ja 50 kritiskas,masveidā izmantotas attālinātas ievainojamības esi redzējis un visas pačojis un savulaik apzinājies un reaģējis, negaidot servispaku, tad okei. Bet ja neesi zinājis par tāda esamību vispār, tad bēdīgi.

Link to comment
Share on other sites

Nu es nezinu , pieņemsim ka Tu sāc strādāt par sistēmu administratoru.

Sākumā protams lietotāju darbastacijas, tad serveri , tad lielāki serveri , arvien lielāki un atbildīgāki uzņēmumi , nopietnāki dzelži sarežģītāki tīkli utt. Nu un tad vienā dienā Tu pamani, ka Tu atrodies 24x7 režīmā, svētkus pavadi on-call , regulāri celies naktī no monitoringa zvaniem. Tavas kļūdas vairs neietekmē mazu kantori, bet jūtamu daļu no  valsts iedzīvotājiem, turklāt katru no tām Tev neviens neļaus aizmirst un izskatīs sapulcē, varbūt par vairākās. Par to, ka labam adminam nekas nav jādara - tas mazliet uzdzen smaidu. Ja adminam ir kaut vai tikai ap 100 serveriem , sistēmās praktiski vienmēr kaut kas notiek - tur disks masīvā nosprāgst,tur pači jāsaliek, tur logfailā mistiska kļūda , te jauna versija kaut kur jāuzkrāmē, te kaut kas neiet , te bremzē, kaut kas izlīdis monitoringā, te šefam vajag atskaiti un operāciju budžeta plānu nākamajiem 5 gadiem.... Praktiski visos lielajos kantoros tagad ir jāraksta darba laika atskaites, jārisina taski un jāver ciet trouble tiketi (viss uz laiku), viss uzskaitīti un uzraudzīti. Dažos kantoros tagad vadītāju-uzraudzītāju un darbaspēka attiecībā ir bezmaz 50/50 tā , ka jāstrādā ir tempā lai nepaliktu pēdējais (atlaižamais) ikgadējā performance review intervijā jo uzskaitīts ir viss.

Dažiem tas uzdzen adrenalīnu, bet vispār - diezgan daudzi cilvēki ar laiku saprot , ka tas nav priekš viņiem. Katrā ziņā, ja admina darbs nav sirdslieta - labāk atrast citu jomu. 

Link to comment
Share on other sites

ieleja, nocitēšu sevi:

"lai zinātu, kādi ir svarīgākie pači, kas jāuzliek un kāpēc"

 

Labi, bezjēdzīgi. Teicu jau, ka bieži vien truls, monotons darbs. Uzliekam, palaižam updeitus - kujviņuzin, kas tur notiks, bet vajagot..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bet specializēties sisadmini var tajās lietās, ko programmētāji nedarīs - ķimerēties ar hārdvāri (smalku detaļu nomaiņa, piemēram, kaut portatīvo izķidājot grūti aizsniedzamās vietās, neko nesabojājot vai pārlodējot kaut ko)

 

Hmm, kurā brīdī dzelžu remonts komponenšu līmenī ir kļuvis sisadminu specializācija? Manuprāt tikai atsevišķi indivīdi, kuri diezgan labi cērt zivi elektronikā, ar to nodarbojas, un tādu nav pat autorizētajos servisos, par sisadminiem nemaz nerunājot mhh.

Link to comment
Share on other sites

zeds: strādājot daudzmiljonu portālā redzēju kolēģu-adminu maiņu darbu. Nebija gluži 24/7,bet reālā laika grafiku lūrēšana tur bija lielāko daļu laika, revertošana, koderu bikstīšana par relīzes anomālijām. Maz sanāk kaut vai R&D papētīt labāku DB dzinēju/paeksperimentēt ar skailojamību/citus rīkus izmēģināt. Tās pašas problēmas, kas daudz mazāk kvalificētiem speciālistiem, tik atbildība un lietotāju skaits lielāks.

 

@nnoname: nu saku, ka prasta nomaiņa ir ierindas darbs, kur daudz prāta nevajag. Cita lieta - salabot ar rentablām izmaksām (fiksi un efektīvi, nevis ar reinstalu velti ķēmojoties). Tas gan prasa specifiskas zināšanas.

Labots - usver
Link to comment
Share on other sites

Izklausās, ka tev ir kaut kādas nepamatotas ilūzijas par dzelžu remontu pārlodējot "kaut ko". To daļu par reinstalu, kurš spēj salabot to pašu problēmu, laikam nesapratu vispār.

Link to comment
Share on other sites

nnoname, ir redzēti kadri, kas visu risina ar to reinstalu. Pat hārdvāres problēmas. Lieki teikt, ka neefektīvi. Ikdienā daudz vērtīgāk ir saprast, kur un kāpēc problēma radusies, atšķirt softa un dzelža gļukus. Nu diagnostiku prast veikt. Un tad mainīt pa garantiju/pirkt detaļu. Bet ja vecam monim var piedot otro elpu, nomainot kondensatorus, nevis izlidināt visu, tad pavisam labi. Sevišķi, ja datorparks ir budžeta (nu tur lauku bibliotēkas/skolas).

Augsti kvalificētās un intensīvās vidēs tas, protams, neatmaksājas - tur garantija/jauns pirkums un skrien vāveres ritenī tālāk svarīgākos darbos. Kur citas prasmes citā virzienā daudz vairāk atmaksājas.

Un galvenā doma tam nocitētajam bija, ka sisadminiem ar tādu specializāciju programmētāji nekad konkurenci nesastādīs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

ar to otro elpu ir iteresanti. to var darīt mājās un bibliotēkās, kur downtime nemaksā naudu un par zemām izmaksām tu vari salabot ierīci, citur lētāk ir uzreiz repleicot pret jaunu, nevis riskēt un 5h čakarēties pārlodējot kondiķus (5h kāds sēž bez darba un nepelna naudu kamēr admini lodē) un beigās atklājot, ka tas neatrisina problēmu un tomēr tāpat ir jāmaina ierīce pret jaunu, jo defekts ir vēl kaut kur, kas rezultātā aizņem vēl pāris stundas- laiks kas būtu repleicojot defektīvo vienību. rezultātā ir papistas X stundas peļņas. Ne jau gudri cilvēki tāpat vien izdomā, ka viņi liks jaunu, tur apakšā ir kārtīgs riska aprēķins un lētāk ir ielikt jaunu kā kaut ko labot un vēl diagnosticēt vai hz ko vēl darīt.

Link to comment
Share on other sites

Un skolas sisadminam ir baisais SLA ar bibliotēkas lietotājiem? Var salabot-var, nevar-nevar. DB nebrūk, jaunu jūzeru nav, darba diena gara, budžets tāpat mazs. Ir tādas vietas, kur tas atmaksājas.

"augsti kvalificētās un intensīvās vidēs tas, protams, neatmaksājas"

Link to comment
Share on other sites

lai zinātu, kādi ir svarīgākie pači, kas jāuzliek un kāpēc.

 

Un es nez kāpēc iedomājos, ka pēc noklusējuma liekam visus pačus, jo īapši security.

Protams iepriekš tos notestējot testa vidē, vai precīzāk deplojojot no WSUS tikai uz testa sistēmām.

 

Es piedrāžu zināt par katru caurumu un paču no galvas.

Un neticu, ka tu zināsi !

 

Pēc koda neatminos to tevis minēto caurumu. Pēc pieredzes atceros, ka eleganti vcarēja nokancelēt shutdownu ar komandu "shutdown -a" un tad diseiblot servisus, konfigurēt ugunsmūrus utt. Ps laisk bija 30 sekundes. Noklusētais laiks, kad nokrešo serviss. A nokrešoja dēļ tārpa kurš sutīja visādus brīnumus uz tīkla datoriem.

 

Es liku M$ izlaistos patčus. Microsoft Update, WSUS un tādā garā...

Piedod - pats neko nepačoju. Tik vien "lāpījos" līdz klūdu novērsa. Un šī problēma by default bija mājas lietotājiem (tai laikā by default visi bija bez routeriem, pa tiešo pie neta) un nelieliem uzņēmumiem.

 

Tāpat, man patīk pierakstīties security mailinglistēs un saņemt infor par to kad ir kāda problēma kas mani skar, nevis kalt visus iespe'jamos bugfiksus galvā.

 

Vienmēr jau var citus apstāstit un nolikt, bet nebaidies - gan jau mēs tevi arī varētu. ;)

 

Es saprotu, ka ja nemāku pārlodēt čipus vai kondensatorus uz mātenes tad esmu nekam nedaŗigs sisadmins...

Link to comment
Share on other sites

Es piedrāžu zināt par katru caurumu un paču no galvas.

 

nu lai biedri lieki neapvainotos lieki, pievienoju sīkāku paskaidrojumu par bugu, kas savulaik veselu lavīnu uz XP izsauca (Blaster). Vai tikpat labi Sasser varēja minēt. Vai kādu citu nopietnu, galvassāpes izraisošu kritisku bugu. 

  Bet tas, ka zināji, kas tāds bija, kā izpaudās un kāds bija vorkaraunds - tas jau ir forši. Visu cieņu tiem sisadminiem, kas savulaik uz to reaģēja, MS pačus/updeitus/sauckāgribi lika, par removal rīku eksistenci zināja. Vai pat proaktīvi jau reaģēja uz to, pirms vispār saimniecībā izplatījās.

 

 

Es saprotu, ka ja nemāku pārlodēt čipus vai kondensatorus uz mātenes tad esmu nekam nedaŗigs sisadmins...

 

Sākās ar to, ka biedrs "jema" minēja - sisadmini un programmētāji nav savstarpēji aizvietojami. Pēc manas pieredzes - programmētāju kantoros līdz 50 cilvēkiem atsevišķa sisadmina bieži vien vienkārši nav - programmētāji paši lieliski tiek galā ar saviem rūteriem, serveriem, darbstacijām.

 

  Nu un aprakstīju, kur tad sisadmini var specializēties - kur ir tās lietas, kur viņi tiešām dara lietas, ko programmētāji nedarīs.

 

 

Bet specializēties sisadmini var tajās lietās, ko programmētāji nedarīs - ķimerēties ar hārdvāri (smalku detaļu nomaiņa, piemēram, kaut portatīvo izķidājot grūti aizsniedzamās vietās, neko nesabojājot vai pārlodējot kaut ko). Vai, ja sevi nepozicionē kā dzelži-un-tikai dzelži-vecis, tad arī detalizēti pārzināt to, ar ko viņi ikdienā krāmējas - serveru filigrānu konfigurāciju dažādām vajadzībām vai vismaz OS.

 

 

Nekur neesmu minējis, ka tas nosaka sisadmina lieliskumu vai ko. Sisadmini bieži vien skraidelē no klienta pie klienta, skraidelē uz izsaukumiem klātienē, maina vai nemaina POS termināļus, ofisa lietotāju baram kārtridžus, tml rutīnu. Tas viņus atšķir no programmētājiem. Nekur nerakstīju, ka tie vai citi specifiski darbi (ko tiešām esmu redzējis dabā) padara par lielisku sisadminu vai noraksta specu uz mūžu. Es par ATŠĶIRĪBĀM NO PROGRAMMĒTĀJIEM, ja kāds nesaprata. Un arī atšķirībām no "ss.lv meistariem", kas māk tikai reinstalu un čau, nauda kešā, nekādas atbildības vai rūpju par datoriem ilgtermiņā.

 

 

atvainojos, ja kāds no biedriem - MIGs, ieleja vai kāds cits - uztvēra personīgi to, kā tas tika pasniegts vai saskatīja tur kaut ko citu.

Labots - usver
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

A es domāju ka nav nekas trakāks par aizvainotu sievieti! Dzīvi dzīvo, dzīvi mācies! Sorry!

Link to comment
Share on other sites

Kāda lodēšana, kāda datoru ķidāšana, tas jau sen vairs nav sysadmina darbs, ar to nodarbojas vendoru suporti un datortehniķi servisos (ja runājam par datoriem). Sen nav tie laiki kad kantoros kur ir sysadmini kāds čakarējās stundām ilgi, lai iztīrītu kompi no kādas zarazas vai izlabotu parādījušos gļuku. Tas vienkārši ir pārāk dārgi. F12 un dators pēc 30 minūtēm ir atpakaļ domēnā ar visu vajadzīgo sofftu. Jā, lai tas F12 strādātu, tur ir darbiņš adminam. Admini ņemās ar serveru fermām/klāsteriem, storidžiem, tīkla un securiuty iekārtām, plus vēl 100 dažādiem MS infrastruktūras serveriem utt..

Protams ka ik pa laikam parādās tādi usveri, kas admina vietā piekonfigurēs kantora bgp routerus, nogriezīs lunu uz storidža savai testa videi, izlabos salūzušo domēnkontrolieru replikāciju pēc servera un/vai vpn kritiena, piekonfigurēs pbx lietas un to visu sarunās ar pakalpojumu sniedzējiem Tas varbūt ir tikai 0,1% no admina garlaicīgās rutīnas ikdienas.

manas 5 kapeikas!

p.s

aizmirsu piebilst, ka LUNs priekš testa vides tik nogriezts uz tīriem SSD diskiem, jo sūda enterprise levla storage nevelk superduper optimālo kodu un sql querijus ko saprogramējis developers/emulators, un vēl aizbildinoties ka terabaidu ssd disku var par 50 jevrām veikalā nopirkt.

Labots - meeris
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...