NeticuNevienam Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 Tā tas diemžēl ir, to deķīti vienmēr rauj katrs uz savu pusi, tikmēr kamēr ir kāds, kam raut. Kad tā velopēdista vairs nav, tad nāk nākošais. Neaizsargātāki ir viņi. Tad pašiem sevi arī vairāk tomēr jāsargā. Neviens cits to viņu vietā izdarīt nevar. Tas pats ar močiem un gājējiem. Autovadītājiem tas, protams, nedod tiesības viņus neievērot, bet nu pašsaglabāšanās instinktam (kā bonis izteicās) taču kaut kādam jābūt, ne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edgars77 Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 (labots) Tagad jau ražo autiņus ar mīksto bamperi un kapotu. Plus gan pēc gadiem desmit būs norma aprīkto auto ar aizsardzību pret negaidītiem šķēršļiem uz 95% autiņiem. Iedomājos to sajūtu, kad viena velosipēdsita dēļ desmit vadītāji dabon faisu stūrē. Labots Augusts 16, 2015 - Edgars77 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirkss Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 Ātrumā maucošs vellapēdists var nonest sīko tikpat mierīgi kā auto. Un sekas var būt ne mazāk smagas. Cik velosipēdisti ievēro zīmi - ar velo nedrīkst, teiksim Mežaparka bērnu laukumos? Esmu novērojis ka daudzi mauc cauri pilnā ātrumā, lai gan tur sīkie skraida visos virzienos. CSN nosaka satiksmes dalībnieku tiesības un pienākumus. VISU satiksmes dalībnieku. Nevis "es te ar velīti spraukšos gar divām fūrēm, tēlojot potenciālo kotleti", ko neviens vieglais nedarīs. Ja jau gribi uz joslas tēlot braucamlīdzekli, tad brauc aiz autiņa, nevis lien cauri tiem. @@Koalīcija, gājējiem, atšķirībā no auto, uz muguras nav stopsignālu un pagriezienu rādītāju. Tas ir jāņem vērā, ka cilvēks var pēkšņi apstāties vai mainīt iešanas virzienu. Nevar ar velīti joņot cauri gājēju pūlim, kā to pie mums praktizē. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dunduks_ Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 (labots) Kad braucu ar auto gājēji neskatās kur iet un velosipēdisti vispār idioti Kad braucu ar velo autovadītāji idioti un gājēji arī Kad eju kājām velosipēdisti neskatās kur brauc un autovadītāji vispār idioti Kad braucu ar moci arī visi idioti Kad braucu ar fūri vai autobusu, tad arī visu vieglo auto vadītāji ir kretīni, dibeni un idioti. Cik velosipēdisti ievēro zīmi - ar velo nedrīkst, teiksim Mežaparka bērnu laukumos? Noteikumus esmu mācījies ļoooti sen, tāpēc atgādini, kura ir tā zīme "Bērnu laukums", kurā nedrīkst braukt ar velo? Un kur tieši Mežaparkā tāds laukums atrodas? Sanāk vizināties tur ļoti bieži, bet diemzēl neko tādu neesmu ievērojis. Labots Augusts 16, 2015 - _dunduks_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
maize Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 Netālu no mājām viena no A šosejām, kad izkāpju no auto, un pārvietojos kājām vai velo mugurā, izvairos no turienes kā no nāves, minos līkumu 10km, kājām eju pa mežu, bet pa to šosejas malu man ir bail iet. Tāpat uz gājēju pārējas man ir reāls mīziens iet pāri nepārliecinoties, ka autovadītājs redz mani. Un jā, neesprotu ar kuru galu domā māmiņa, kas pa šoseju brauc velosipēdu bez gaismām, bez atstarotājiem pustumā un velk kaut kāda mistiskā "tačkā" sīko... un saukšu viņu par debīlu. Esmu mīzals, bet mana dzīvība man ir svarīgaka. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koala Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 (labots) Un jā, es zinu, ka pēc noteikumiem viņi drīkst braukt pa ceļu, bet naher tas ir jādara tādās vietās, kur to var nedarīt. Rekur arī daļēja atbilde uz X_rays jautājumu: Nevar ar velīti joņot cauri gājēju pūlim, kā to pie mums praktizē. Praksē, ir ļoti maz tādu "tukšu speciālu veloceliņu" vai netraucēti braukt pa tukšu speciālu veloceliņu? Bet vai Jūs, kungi, zināt, ka no nākamā gada velosipēdu vadītāji būs spiesti šādi rīkoties: ....joņot cauri gājēju pūlim, .... Domāju par tādām vietām, kur ir sakarinātas 415.-417. zīmes un jaunie CSN paredz, ka velosipēdu vadītājiem ir obligāti jābrauc pa gājēju-velosipēdu ceļiem, nevis pa brauktuvi. Taču, šķiet, ka jaunie CSN neatrunā gājēju un velosipēdu savstarpējās attiecības uz šiem jauktajiem ceļiem. Skaidrs ir tas, ka tie neierobežo velosipēdu vadītāja maksimālo ātrumu uz šiem ceļiem un arī tas, ka tā vairs nav parasta ietve, uz kuras gājējs var justies kā karalis. Vai esat ievērojuši ,cik daudz šādas zīmes ir sakarinātas uz visvienkāršākajām "ietvēm" pēdējā laikā? Par ko es te? - ā, varu derēt, ka nākamgad būs ļoti daudz traumu gājēju-velo, velo-velo sadursmju rezultātā. Un kurus "idiotus" vainosim tad? Protams, te dažam labam noteikti ir attieksme - man po, es tankā(mašīnā) uz brauktuves un galvenais, lai "idioti" ir novākti no mana ceļa. ^ Šis apgalvojums vairs nav īsti valīds (skat #49) @Koalīcija, gājējiem, atšķirībā no auto, uz muguras nav stopsignālu un pagriezienu rādītāju. Tas ir jāņem vērā, ka cilvēks var pēkšņi apstāties vai mainīt iešanas virzienu... Un viņiem arī, diemžēl, nav pienākums zināt CSN. Tāpēc, braucot ar velosipēdu, es izvēlos brauktuvi, nevis ietvi, gājēju-velosipēdu ceļu vai kopēju gājēju-velosipēdu ceļu un uz brauktuves uzvedos tieši tā pat kā pie auto stūres. Šeit situācija ir paredzama atsķirībā no nekontrolētā haosa starp gājējiem. Labots Augusts 16, 2015 - Koalīcija 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirkss Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 (labots) Ejot pa trotuāru, nekādi CSN lomu nespēlē. Labi ja elementārās pieklājības normas - negrūstīties un tā. Attieksme "es tankā" ir vērojama visur. Arī ar velo vai ejot ar kājām. Tā ir elementāra nerēķināšanās ar pārējiem, sak ES eju, braucu, minos un uz visiem pārējiem man slaidi pajāt! Mazliet rēķināšanos ar citiem, un tad viss notiekas. Nevajag aizmirst, ka gājējs, velo, auto var aizmuldēties/aizdomāties/aizsapņoties un nepamanīt/nepaspēt pamanīt. Tas neattaisno. Bet nevajag rīkoties pēc principa "viņš jau mani redz, ka es te eju/minos/braucu" - vajag pārliecināties. Tik vien tās sāpes. Savā ikdienā esmu gan auto, gan velo, gan arī protams kājnieks. Cenšos to ievērot. Noteikumus esmu mācījies ļoooti sen, tāpēc atgādini, kura ir tā zīme "Bērnu laukums", kurā nedrīkst braukt ar velo? Un kur tieši Mežaparkā tāds laukums atrodas? Kur tāds atrodas - nu paskaties Mežaparka kartē, kur tur ir bērnu laukumi. No centrālās alejas, ieslīpi pa kreisi: http://www.rigasmezi.lv/lv/mezaparks/_mezaparka__objektu_karte/ Tas, kurš apsaukāts "bērnu rotaļu pilsētiņa". Tur ir zīme "velo celiņa beigas" (atcerējos), kas kā minimums prasa uzmanību, nevis maukšanu cauri ar pilnu ātrumu, jo tur sīči skraida visos virzienos. Tur vēl ir tāda barjera no metāla pirms un pēc teritorijas. Lai velošumaheri sabremzētos. Labots Augusts 16, 2015 - Pirkss 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koala Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 (labots) Opāā.. patīkams pārsteigums... Tiem, kas tankā jau berzēja rokas, tomēr jāsamierinās Svaigs citāts no cita foruma: Izrādās, ka MK pieņēma citu CSN redakciju, ne to, kas bija publicēta http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40319541. Pamanīju vienu būtisku atšķirību 200. punktā: 200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts: [...] Tekstā ir minēts tikai gājēju un velosipēdu ceļš (ar nodalītu joslu riteņbraucējiem, 419./421. ceļa zīme). Tātad arī turpmāk drīkstēs braukt pa brauktuvi vai ietvi, ja uz ceļa ir kopīgs gājēju un velosipēdu ceļš (t.i. bez nodalītas joslas riteņbraucējiem, 417. ceļa zīme) - piemēram, pa Vanšu tilta brauktuvi. Īstā redakcija, kas stāsies spēkā 01.01.2016: http://likumi.lv/ta/id/274865-celu-sati … i#p-552656 Labots Augusts 16, 2015 - Koalīcija Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huan Kaktus Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 Tu neesi ieņēmis labo malējo stāvokli, starp citu Draugs, ieņemot labo malējo stāvokli ar mašīnu, tur vēl paliek gana vietas, lai iesprauktos neprātīgs velosipēdists. Ko viņi, maitas, arī dara. Tā vietā, lai apbrauktu mani pa kreiso pusi. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chronos Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 http://c2n.me/3mcaj5c.jpg linkā ir bilde kur velosipēdisti parasti lido lielā ātrumā, un autovadītājs viņu vienkārši nevar paspēt pamanīt, plus viņam vēl jābrauc diezgan ātri lai pretim braucošais neieliktu viņam sānā... ja velosipēdists pārvietojas ar gājēja ātrumu, tad nav nekādu problēmu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koala Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 Chronos, tagad skaidrs Problemāiska situācija.Uzskatāms piemērs, kad ar velosipēdu labāk/drošāk braukt pa brauktuvi nevis kopējo gājēju-velosipēdu ceļu. Turklāt, tas ir atļauts gan pēc pašreizējiem CSN, gan pēc jaunajiem CSN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chronos Augusts 16, 2015 Share Augusts 16, 2015 nu gudrais satiksmes departaments tur pusi ietves ir uztaisījis par veloceliņu. vispār Jelgava ir totāli sajāta, reti kur vairs palicis krustojums bez luksofora. Ja agrāk to varēja izbraukt cauri pa minūtēm 10, tad tagad liekas jau 30 minūtes vajag lai tiktu cauri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!