Corey Ierakstīts Augusts 19, 2014 Share Ierakstīts Augusts 19, 2014 Lieta sekojoša. Ir vienfāzes motors ar starta tinumu. Kad motors tika pacelts no putekļiem, bija kopā ar riktīgi oldskūl slēdzi, kuru pieturot tika darbināts starta tinums. Palaišana bija galīgi zarā (bija jātur palaišana + jāsieslēdz darba tinums). Ir doma starta tinumā ielikt kondesatoru. Par cik motoram nav nekādu slēdžu, kas darbotos un centrbēdzes spēku un atslēgtu starta tinumu, kādi varianti to atslēgt? Varbūt nemaz nevajag atslēgt. Pagaidām piekabināti 5uF startā motoru tukšā iegriež (bišķi negribigi, bet tomēr) un darbojas ok, pie darba pielikts iegriež tikai ar nelielu rokas palīdzību, tāpēc vajadzēs lielāku likt. Tādu var atstāt kā run capacitor? Cik lasīts, starta kondesatori ir lielāki par run. Nebūs skādīgi motoram, ja tik liels tiek atstāts pastāvīgi pieslēgts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
avarons Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Motora marka, protams, noslēpums, bet ja palaišana bija ar slēdzi, kurš pieslēdz tinumu palaišanas laikā, tad tas ir motors ar papildpretestību jeb bifilāro tinumu, kuram nekādi kondensatori nav jāliek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_dunduks_ Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Varbūt arī man sanāks tikt pie skaidrības. Tiku pie NoName krievu laika motora. Info plāksnīti neatradu, bet arī zem putekļu kārtas baigi nemklēju. Motoram izvadā ir 4 vadi (redzami attēlā). Mēģināju pieslēgt pie 220V tādu, kā biju atradis. Motors mēgina sevi iegriezt, bet ar lielām mokām un lēni, un ātrumu neuzņem. Uz telpas apgaismojuma parādās sprieguma kritums. Rotora manuāla iegriešana iestartēties nepalīdz. Varbūt kāds zina, ko un kā un kas papildus jāslēdz, lai motors smuki darbotos? Pilnā bilde šeit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corey Augusts 19, 2014 Author Share Augusts 19, 2014 (labots) Motora marka, protams, noslēpums, bet ja palaišana bija ar slēdzi, kurš pieslēdz tinumu palaišanas laikā, tad tas ir motors ar papildpretestību jeb bifilāro tinumu, kuram nekādi kondensatori nav jāliek. Motoru ar bifilāro tinumu no pārējiem atšķir tas, ka kāds tam ir pielicis slēdzi palaišanai? Palaišana bija galīgi zarā (bija jātur palaišana + jāsieslēdz darba tinums). Šis liekas nebija rūpnīcā domātais palaišanas veids Labots Augusts 19, 2014 - Corey Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Vai man acis pareizi rāda, kā tu tur tos vadus esi salicis? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corey Augusts 19, 2014 Author Share Augusts 19, 2014 (labots) dunduks Tev tā forši vadi pa pāriem, es teiktu, ka tas sārtais pāris būs darba tinums, otrs pāris arī kaut kas ( ) startēšanai. Vajag samērīt pretestības abos. Šitā kopā tīti 100 punkti nekas neripos. Deru uz optimas aliņu, ka, ja pieliksi sārtos pie 220 un iegriezīsi ar roku, ripos. Labots Augusts 19, 2014 - Corey Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudam Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 (labots) Laikam es te atkal kautko nesaparotu .. lūdzu stipri nelamājiet mani, bet vienkārši kulturāli apgaismojiet. Ir vienfāzes motors ar starta tinumu. ja jau vienfāzes motors, tad kāpēc tai bildē ir 4 ieejas/izejas vadi ? Labots Augusts 19, 2014 - dudam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lin Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 http://electrik.info/main/master/597-kak-opredelit-rabochuyu-i-puskovuyu-obmotki-u-odnofaznogo-dvigatelya.html http://jelektro.ru/vse-o-elektromontazhe/podkljuchenie-jelektrodvigatelja-220v.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
avarons Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Motoru ar bifilāro tinumu no pārējiem atšķir tas, ka kāds tam ir pielicis slēdzi palaišanai? Ja ar to slēdzi motoru varēja palaist, kā es saprotu no pirmā posta, tad tas ir gandrīz pilnīgi droši. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corey Augusts 19, 2014 Author Share Augusts 19, 2014 Nevarētu būt, ka kāds vienkārši piemetis to momentāro slēdzi, jo nebija kond. pa rokai? Jo ieslēgšana bija brutāla - darba tinums + viens izvads no tarta gāja rozetes štekeri, otrs caur slēdzi. Principā jātur slēdzis un jāsprauž rozetē. Ir kaut kādi slēdži, kas šito visu var palaist ar vienu pogas spiedienu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grossmeister Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Principā jātur slēdzis un jāsprauž rozetē. Kāpēc jātur ? Spraud iekšā ieslēgtu un kad normāli palaižas atslēdz ierosmi . Link to comment Share on other sites More sharing options...
avarons Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Kādreiz lietoja šādus, kuriem malējie kontakti pieslēdza darba tinumu, bet vidējais nospiešanas laikā palaišanas tinumu. Ja ir liela vēlme var arī to pašu uzkonstruēt ar magnetiskajiem palaidējiem. Kondensators un bifilārais tinums nav savietojami vai aizstājami- vai nu viens vai otrs. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alusbundza Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 ka tikai tas nav 3-fāznieks.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
deriksx Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Vajadzētu bū gan 3 fāzēm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corey Augusts 19, 2014 Author Share Augusts 19, 2014 Šitas slēdzis jau izskatās kaut kas līdzīgs tam krāmam, kas tur pie vada karājās sākumā. Kā tādu sazīmēt veikalā - kas tas skaitās par zvēru? Ja būtu trīs fāzes, vajadzētu būt starp vienu vadu (nulli) un parējiem trim vienādām pretestībām. Man tie 4 vadi ir kopā pa pāriem Vai es kaut ko jaucu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
McB Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Kapēc jāfantazē par kautkādām advancētām lietām, ja vispār nesaprot pamatus? Varbūt vispirms vajag iemācīties pamatus, nevis mētāties ar visādiem terminiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dudam Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 (labots) http://www.elfaforums.lv/threads/2093-K%C4%81-piesl%C4%93gt-vienfazu-motoru-ar-4.-izvadiem Citāts "Interesanti, ka esmu redzējis paštaisītu šmirģeli, kuram palaišanas tinums nosvilis. Vīrusks šmirģelēja uz nebēdu. Pirms šmirģelēšanas uztin striķi uz motora ass un iegriež. Tad slēdz iekšā španungu un viss notiek Asinhronajam vienfāzu motoram nav nepieciešams< darba laikā, padot spriegumu uz palaišanas tinuma." atceros bērnībā man ar fāters tā darīja .. toreiz laukos mājsnainiecībās nebija 3 fāzu strāvas .. bija šmirģelis pierubīja motoru pie strāvas un kad tas sāka dūkt ierāva ar uztītu striķi un motors aizgāja tad šmirģelēja vaļā .. bet fāters to sauc nevis par vienfāzu bet divfāzu Karoč . Pietika ka pie starta iegriež ar roku un tad tļaļāk aizgāja pats .. tas šmirģels mums gāja gadus 5-10 to4na, nesadega, līdz tikām pie 3 fāzu strāvas un dabūjām normālu 3 fāzu motoru. Labots Augusts 19, 2014 - dudam Link to comment Share on other sites More sharing options...
deriksx Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 (labots) Sorry, teksts attiecas uz motoru bildē. Iespējams ka es kautko jaucu bet tas motors jau pēc skata ir uz 8- 11 KW , tam ar 220 par īsu bet vadi tur ir interesanti sapīti Labots Augusts 19, 2014 - deriksx Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacobs Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Aha, 11kW un vēl lēnais... Link to comment Share on other sites More sharing options...
deriksx Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Nu labi , x2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tufjord Augusts 19, 2014 Share Augusts 19, 2014 Iespējams ka es kautko jaucu bet tas motors jau pēc skata ir uz 8- 11 KW , tam ar 220 par īsu Zini cik sver 11KW un ko ar to var palaist...dažu labu taraslīnīju vai kādu lentzāģi.Tam kas bildē labi ja viens kw vai maksimums bik vairāk,cik nu var bildē redzēt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
atkarigais Augusts 20, 2014 Share Augusts 20, 2014 Ok, tad man arī viens jautājiens pa līdzīgu tēmu, Kā noteikt cik spēcīgs ir motōrs, ja šiltes uz viņa nav? Nesen vinu palielu dabūju, bet nav ne jausmas cik KW, zinu, ka 4KW viens var svilpodams pastiept, bet šo 3-jatā knapi izcēlām no mašīnas. Pēc kā noteikt, ja nav šiltes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacobs Augusts 20, 2014 Share Augusts 20, 2014 http://www.electromonter.info/advice/P_motor.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZzigizZ Augusts 20, 2014 Share Augusts 20, 2014 (labots) Sveiki. Visi pieminētie motori ir 3-fāzu. Lai šādu motoru palaistu uz 220V, ir vajadzīgs tas slēdzis (bilde augstāk), par kā uzbūvi gan nepastāstīšu. Piespiežam starta pogu UN paturam līdz motors iegriežās. Izslēdzam ar mazo pogu. Manam tēvam arī bija uztaisīts šāds šmirģelis. Labots Augusts 20, 2014 - ZzigizZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
atkarigais Augusts 20, 2014 Share Augusts 20, 2014 Ja ir palaidējs, tad neko tur turēt nevajag, tik nospied pogu un aidā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deriksx Augusts 20, 2014 Share Augusts 20, 2014 Zini cik sver 11KW Jā zinu, pagrabā stāv. Smags maita, divatā stiepām. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corey Augusts 21, 2014 Author Share Augusts 21, 2014 (labots) Sveiki. Visi pieminētie motori ir 3-fāzu. Kāpēc tu apglavo, ka motors ir 3 fāžu? Nu nav! Labots Augusts 21, 2014 - Corey Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 ielīdīšu tēmā. ir viens trīsfāznieks, kurš visu laiku darbināts bez palaidēja. Tas paliadējs ir baigi obligāts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImissimI Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 Atkarībā cik jaudīgs motors, ko ar to griež un kā definē "baigi vajadzīgs" Bet te ar vārdu "palaidējs", katrs domā kaut ko citu. Par kādu "palaidēju" tu tagad runā? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 (labots) griež ar to (varētu būt ap 4kw motors) ābolu smalcinātāju priekš sulas spiedes, siksna uzlikta samērā brīvi un pretestības gandrīz nekādas. vienkārši esošais risinājums ir galīgi sapuvis un tagad domāju vai var uzlikt parastu 3-fāzu automātu kā slēdzi vai vajadzīgs tomēr tā saucamais "palaidējs" motora birka ir norūsējusi pilnībā un parametrus izlasīt nav iespējams. Labots Augusts 21, 2014 - e = d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grossmeister Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 Palaidējs domāts drošībai - atdala spēka ķēdi no vadības ķēdes un ātrākai loka dzēšanai . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImissimI Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 Derēs. Španis gan bišku varētu noraustīties. Kāds ir esošais risinājums? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 tāda melna kastīte ar vienu lielāku pogu un mazāku sarkanu. vāks virsū neturas, jo nolauzts. spailes izļurkātas un apdegušas, jo ir bijuši vairāki īsie dēļ atplukušas vadu izolācijas. tur iekšā tikai 3 atsperīgi kontakti savienojas nospiežot lielo pogu. nekādu papildus elementu tur nav. apmēram 40 gadu vecs tas viss. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 Takš uzliec 2 pogas - vienu kas padod spriegumu uz darba tinumu (ar 2 stabiliem stāvokļiem ieslēgts/izslēgts) un push button, kā zvana pogai kas padod špani uz palaišanas tinumu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e = d Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 vai tad trīsfāzniekam (no motora nāk 3 vadi, nulle uz korpusa) ir palaišanas tinums ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ImissimI Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 Tādu slēdzi, kā augstāk minēji, vari aizstāt ar 3ph automāt slēdzi - apmēram tas pats būs, pat bišku labāk. Noteikti, ka kaut kādās Lauktehnikas noliktavās vai Lytagrā (http://www.lytagra.lv/) vari atrast arī kaut ko līdzīgu kā agrāk bija. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Augusts 21, 2014 Share Augusts 21, 2014 vai tad trīsfāzniekam (no motora nāk 3 vadi, nulle uz korpusa) ir palaišanas tinums ? Nē, nav. Bet te jau divas tēmas sajukušas.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!