Jump to content

velosipēda izvēle.


Recommended Posts

Domāju iepirkt velosipēdu. Braukšu pa pilsētu, mežu, pludmali.

 

Vajadzīgs tā kā MTB.

Ļoti vilina hibrīds ar pilsētas velosipēdu, ar iekšrumbas transmisiju, bāzētu uz shimano alfine.

 

Ko ieteiks lietpratēji?

Kur pirkt? Vai ir vērts vest no ārzemēm? no kuras valsts :)? Varbūt ir vērts sakomplektēt?

 

Budžets 300-400Ls.

 

Paldies visiem, kas palīdzēs :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    7

  • binary

    25

  • jarajara

    6

  • Gestapo

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man pludmale kaut kā asociējas ar velo killeri :)

Cik ir lasīts, tad pašam komplektēt pie tik mazām summām neatmaksājoties. It īpaši, ja nav īsti saprašanas par to, ko gribas (konkrēti brendi, konkrēti modeļi - no SAVAS pieredzes ar attiecīgajām daļām).

Link to comment
Share on other sites

AdatuGalva

Man draugs pēc ričuka ir braucis uz leišiem.

Negribu baigi samelot un pateikt neprecīzu info, bet tur sanācis nopirkt krietni lētāk.

~800 pie mums, tur - nu, ja ne uz pusi lētāk, tad vienalga krietni izdevīgāk...

Link to comment
Share on other sites

it.kroplis

300-400 Ls tāds paciešams sākuma līmeņa MTB 26" tik sanāks(pēc LV cenām). Derēs praktiski jebkura normāla ražotāja bāze (merida scott utt) ja mežs nav primārs labāk ielikt šosejas kaseti un max vieglu rāmi, cietāku dakšu. Cietos ripuļus noteikti. Principā ja komplektē pats, tad nedaudz piemetot budžetu var savākt china carbona MTB, Bet nu tur daudz risku ar to lēto karbonu. Ja nauda ir tad labāk pirkt MTB 29" ripo ātrāk un pie vajadzības mežā ar labs.

Link to comment
Share on other sites

Jautājums - vai šādā cenā nebūtu prātīgāk skatīties kādu lietotu sakomplektētu velo kaut vai tai pašā xc.lv?

Link to comment
Share on other sites

Ja nauda ir tad labāk pirkt MTB 29" ripo ātrāk un pie vajadzības mežā ar labs.

Subjektīvi, bet pa manam tas ir kaut kāds modes kliedziens, gribi ātri braukt, paņem šosejnieku, mtb pielietojums ir pateikts nosaukumā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

jarajara

vai tad tas ir 3-4 simti?

dakša - sū, personisks viedoklis. es neliktu tādu. pārējais ok. pēc nosaukuma, bet jāredz dabā. neesmu pārliecināts, bet iespējams redzēju šodien dabā. iespējams. ja bija īstais - ripoja labi. 500 simtos gan ierakstās jauns sakarīgs velo, ar garantiju, kas var noderēt. nebūs gan slx grupas daļas , bet tomēr ļoti, ļoti sakarīgi.

 

komplektēt? labi = dārgi. pirkt ārzemēs var, ja zini , ko gribi . bet nu cenas jārok. var pat pasūtīt. patiesībā ar visu sūtīsanu var palīst zem lv cenas. tas gan labajā galā.

eiropā pastāv outleti , mēneša dīli, demo , kur iet pat ar 50% atlaidi , pērnie aizpērnie modeļi.

es , piemēram, sev esmu pircis 2 gadus vecu modeli par puscenu.

Labots - jarajara
Link to comment
Share on other sites

Mikhail:

Pilsētai uz pavisam noteikti svarīgāk ir dubļu bleķi ,iespēja uzlikt bagāžnieku,ģenerators un lukturis un bagāžnieki. ja tu brauksi uz darbu bez šādām ekstrām - ļoti ātri noriebsies tīrīt brūno svītru no muguras katrā lietainā dienā, stiept uz sasvīdušās muguras mugursomu ar laptopu utt. 500LVL vērtu riteni cilvēki pārsvarā pie veikala vai darba atstāt nevar - ilgi nestāvēs. Var jau klausīties sportistos/pseidosportistos un tehnodročeros par gramiem, titāna rumbām un oglekļa škiedras rāmjiem - tas protams ir forši un patīkami , bet lielākajai daļai tas nahr nav vajadzīgs .

 

Pludmalei - zinot ko ķēdei un zobratiem nodara smiltis , es pavisam noteikti nebrauktu uz pludmali ar LVL500 vērtu MTB kā tai sludinājumā. Neesmu miljonārs un nav man tik daudz laika lai pēc katra brauciena tīrītu velo. Pat tie cilvēki kas MTB čempionātos nešauboties metas dubļos parasti ar saviem sacīkšu velo uz pludmali nebrauc.

 

Mežam - protams MTB rullē, bet no otras puses es pa mežiem esmu dragājis ar viskautko sākot no Orļonoka , KAMA un Sport-Shosse un beidzot ar MTB - pabraukt var ar visiem. Un parastie ļaudis nemetas leja pa stāvām nogāzēm bet brauc pa ceļiem kur vispār ir gandrīz vienalga ar ko braukt.

 

Es patiešām esmu svēti pārliecināts ka cilvēkiem kas nav sportisti vai hardcore tūristi/mežinieki - MTB ir mīnuss nevis pluss. Un daudzi tagad pērkot otro velo vairs neatkārto iepriekšējo kļūdu - nepērk MTB. Arī ārzemēs pilsētās kur esmu bijis pārsvarā nebrauc ar MTB, bet gan ar pilsētas velo.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

zed, ģenerators? :) Man kaut kā šķiet, ka ar baterijām barojamie lukturi būs labāki...

No mugursomas sasvīdusi mugura? Ir tak arī normālas mugursomas, kas nepieguļ mugurai. Man kā reiz laptopu būtu žēl likt bagažniekā - tomēr uz muguras mazāks krateklis.

Par velo atstāšanu "pie" darba - tieši tāpēc reizēs, kad uz darbu braucu ar velo, es to atstāju *darbā*, nevis pie darba.

Link to comment
Share on other sites

Es savam MTB labprāt uzmontētu priekšā groziņu, lai varētu suni vizināt :crazy: Bet laptopam - nu nē!

Link to comment
Share on other sites

serioussam909
Arī ārzemēs pilsētās kur esmu bijis pārsvarā nebrauc ar MTB, bet gan ar pilsētas velo.

Rīga noteikti nav no tām pilsētām.

Jebkuram kurš taisās braukāt pa Rīgu iesaku tikai MTB un jo platākas riepas, jo labāk...

Link to comment
Share on other sites

imho, pilsētai + neceļiem gana labi ir ala tie tūrisma ričuki - tipa merida crossway - biku ērtāks par mtb + lielāki un plānāki ripuļi. laikam, ja tagad b mainītu ričuku - ņemtu kaut ko tādu... tāpat 90% ar MTB brauc pa asfaltu :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

serioussam909

Rīgas "asfalts" ir visai nosacīts - it īpaši tuvāk centram.

Bedres, bruģis, apmales utml jaukas lietas ir tas kāpēc es iesaku ņem pēc iespējas platākas riepas...

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Izklausās pēc ačgārnas domāšanas. Sportistiem ir sporta veļuki, bet visiem pārējiem noteikti nav n veļuki mežam/pludmalei/ielai un velns sazin kam. Ja nopērk 500Ls vērtu verķi un nevar braukt ar to jebkur, tad priekš kam tērēt pustūkstoti? Krāna pagarināšanai?

Pludmalei - zinot ko ķēdei un zobratiem nodara smiltis , es pavisam noteikti nebrauktu uz pludmali ar LVL500 vērtu MTB

Link to comment
Share on other sites

jarajara

imho, pilsētai + neceļiem gana labi ir ala tie tūrisma ričuki - tipa merida crossway - biku ērtāks par mtb + lielāki un plānāki ripuļi. laikam, ja tagad b mainītu ričuku - ņemtu kaut ko tādu... tāpat 90% ar MTB brauc pa asfaltu :D

mīļo cilvēk , kur problēma. plānāki gludāki ripuļi? lūdzu, piedāvājums plašs. Continental Sport Contact, Michelin Country Rock, Michelin Wild Run'r Advanced Light, Schwalbe Durano un daudz citas. būs sākot no 1.1. liec virsū savam mtb un plēs pa piķi uz velna paraušnu. gribi ņiprāku mīšanu piemeklē atbilstošaku kaseti un jūties laimīgs. nevajag jaunu velo

Link to comment
Share on other sites

imho, pilsētai + neceļiem gana labi ir ala tie tūrisma ričuki - tipa merida crossway - biku ērtāks par mtb + lielāki un plānāki ripuļi. laikam, ja tagad b mainītu ričuku - ņemtu kaut ko tādu... tāpat 90% ar MTB brauc pa asfaltu :D

 

Es arī tā agrāk domāju un pie MTB piepirku to hibrīdu ar 28'' ratiem. Bet secināju, ka LV ceļiem nav diez ko labs. Daudz jūtīgāks uz grumbām, apmalēm. Vieglāk pārsist riepas, izsist spieķus. Ātruma ieguvums minimāls. Pēc pāris gadiem pārdevu.

Tagad sāku sapņot par nākamo ričuku, pamatā braucienam uz darbu. MTB alu rāmis, 26'' rati ar ~1.7'' shwalbes riepām, klanis ar vienu zobratu ap 42 zobiem, aizmugurē kasete 8 ātrumi, attiecīgi viens rapidfire pārslēgs uz stūres, alu cietā dakša paaugstināta, stūre ar pacēlumu, lai ir tāda upright sēdēšana, paplats sēdeklis.

Otrs variants ir paŗbūvēt esošo pusmtb par elektrobaiku ar priekšējo velkošo ratu un ne-svina aķiem. Tad varētu braukt uz darbu un no darba neiesaistot vilcienu, jo atrodos 25km no darba un 50km katru dienu biški par daudz.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

nu skaidrs - es tik tā filozofēju - pārvākt neko negrasos - slinkums - līdz tolmetam nobraukšu esošo mtb-tad pirkšu jaunu.

Link to comment
Share on other sites

gudolfs

Riiga baigi tizli ar riteni un šaurām riepām braukt pa ielu, jo turoties labajā malā nereti sanāk iebraukt "rīdziņās", kuraam nav vaaku...

 

Kaa arii ar taam shaurajaam un ja veel sliki var ljooti aatri un labi pabraukt līdz mirklim, kad vajag asi bremzeet... no 35+ kmh nobremzēt ir pārāk ilgi, lai sagaidiitu pensiju. :D

Link to comment
Share on other sites

Es arī pamazām meklēju riteni, bet zedam varētu arī piekrist.

Labāk nopērku kautkādu puslīdz ejošu (ne maximas variantu) un neuztraucos, ka pie kāda veikala varētu nozagt.

 

Protams, ja cilvēks grib katru dienu mērot neskaitāmus km, tad jau varētu domāt par kautkādiem dārgiem variantiem un niansēm.

Link to comment
Share on other sites

(..), jo atrodos 25km no darba un 50km katru dienu biški par daudz.

Tā tikai sākumā liekas, kamēr nesāk reāli braukt to gabalu. imho.

Link to comment
Share on other sites

asaris555

Reāli 25km var nobraukt stundas laikā, ja brauc ar 25km/h, kas nav daudz.

Link to comment
Share on other sites

Ja jābrauc 7-8km vienā virzienā uz darbu, tad protams, ka pat ar lēto ķīnieti var aizmīties. Ja 25 vienā virzienā, tad labāk domāt par kaut ko labāku.

Link to comment
Share on other sites

Gestapo

Nu nesanāks turēt tos 25 visu laiku, jo neviens nebrauc pa stadiona apli, īpaši neiespringstot ar velli var stundā 20 km noripināt.

Link to comment
Share on other sites

Man sanāk zem 20 ;) Ieskaitot krustojumus, gājējus, kāpnes uz/no tilta u.c. figņas.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Vēl viens, kurš uzskata, ka labam ritenim jāatrodas stikla futlārī statujas vietā, lai padižotos. Man līdz šim licies, ka tās visas ekstras ir lietošanas ērtībai nevis bling-blingam. Ja reiz tik ļoti bail no zagļiem, tad nepērc riteni vispār vai arī rūpējies par to, lai to riteni nevarētu nozagt. 500Ls vērtam vellapēdam nederēs 5Ls vērta trosīte, kuru var pārgriezt dažās sekundēs.

Labāk nopērku kautkādu puslīdz ejošu (ne maximas variantu) un neuztraucos, ka pie kāda veikala varētu nozagt.

 

Ja taisns ceļš bez krustojumiem, tad noteikti. Ja Rīgai cauri jāaizbrauc, tad reālais laiks ir ~1.5h.

Reāli 25km var nobraukt stundas laikā, ja brauc ar 25km/h, kas nav daudz.

Link to comment
Share on other sites

Ar šosejnieku vai hibrīdu var turēt vidējo 25km/h, ja taisnos gabalos izspiež 35km/h. Bet nu šāda braukšana pilsētā robežojas ar agresīvu satiksmes čakarēšanu, maukšanu pie sarkanajiem, pa ietvēm un pašnāvnieciskām nosliecēm. Un kāda jēga ierasties darbā sasvīdušam, ja ripinot ar vidējo ātrumu ap 20km/h var iersaties darbā svaigs kā gurķītis un bez stresa?

Link to comment
Share on other sites

andza, man kā reiz šķiet, ka pa ietvēm nereti sanāk lēnāka braukšana. Bet nu OK, es jau tāds pieklājīgs esmu, respektēju gājējus - ne tā kā citi, kas mauc uz 30 km/h virsū tantukiem.

Link to comment
Share on other sites

Nez, ikdienas lietošanai kaut kāds aparāts ap 200Ls un viss, neiespringstot.

Pašam jau faktiski 10 gadus ir kaut kāds ZZK aparāts, toreiz maksāja 180Ls. Skatos, ka cenas baigi nav mainījušās pa šiem gadiem, līdzīgam līmenim. Ir nobrauktas vairākas sacensības amatieru līmenī , protams. Līdz šim nomainīta tikai ķēde. Slēdzēji un tml. kaut kādi Shimano, ne pats lētākais, bet nu lētais gals. Protams, oriģinālās traktornieces aizstātas ar universālajām, kur pa vidu gluds, gar malām zobiņi. Šādam, īpaši netrennējoties, kruīza ātrums 25km/h droši, ar ko mierīgi vairākus 10km var nobraukt. Uz 20km/h nespēju pabraukt, liekas, ka velkos :) Kādus 10km uz 30km/h arī mierīgi.

Kāpēc vēlme par iekšējo rumbu, galīgi nav skaidrs, kaut kā stilīgāk, vai?!

Mans ieteikums, sameklēt kaut ko ar alumīnija rāmi, normāliem slēdžējiem, uzlikt arī universālās riepas, un neiespringt. Priekš ikdienas arī priekšā noteikti labāk cietā dakša, lai gan tāda standarta kompektācijā tagad retums, ja vispār ir. Varbūt arī sēdekli prasīsies citu, oriģinālie ir kā ir, tur "parasti" pamperu prasās, ja negrib, lai viss šekums pēc dažiem km notirpis.

Link to comment
Share on other sites

ju, man gan velo par 220 Ls laikam (ar ~60 Ls atlaidi, bez visādiem pričendāļiem kā radziņi, dubļu sargi, pudeles turētājs, "kāja", lukturi utt) vajadzēja mainīt ne tikai ķēdi un kaseti, bet ātri vien arī rumbas sāka prasīties pēc gultņu maiņas vai pat visas rumbas maiņas. Tas bija, kad braucu tikai pa asfaltu (zem -5°C gan nebraucu, jo tad bremzes vairs nestrādāja). Nobraukums ap 1000-1500 km gadā. Atlika pagājušgad pāris reizes SEBā izbraukt, un arī dakša ir metama - dari ko gribi, bet amītis nestrādā. Tīrīšana & sasmērēšana palīdz burtiski uz nedēļu.

Link to comment
Share on other sites

Bet te jau autoram vajag kaut kad pavizināties, varbūt viņš pat 500km gadā nenobrauks. Nu jā, man arī izskatās, ka pedēļu rumba būs jālabo, kaut kā 2. ātrumā sāk ķēde ritmiski trīties gar pārslēdzēju.

A dakša man cietā, nav problēmu :) līdz šim "mīkstā" nav prasījusies. It sevišķi priekš vizināšanās, kā jau minēju, tādu nevajag.

Labots - ju
Link to comment
Share on other sites

Man kā reiz tieši priekš vizināšanās prasās mīkstāku dakšu. Kaut kad pamēģināju izbraukt pa granteni ar cieto dakšu - sajūta tāda, ka tūliņ lidošu, drebulis arī rokām tāds nejauks. Sākumā nesapratu, wtf, pēc tam paskatījos uz dakšu :)

 

Par ķēdes trīšanos - varbūt iesākumam šifteri un/vai pārslēdzēji jāpieregulē...

Link to comment
Share on other sites

DSC09924.jpg

 

kā reiz vakar apkopu un nomazgāju savu darba zirgu: 5 gadi. apm 2000km uz odo. pirmajā nedēļā no veikala plastmasas pedāļus (klaņi bija jau alu) nomainīju uz ALU jo plastmasa izjuka. . dakša vēl strādā , kaut braucu arī pa bedrēm, mežiem ar savu 110kg svaru. pakaļējā riepa gan paplika , būs jāmaina. Lai arī ko teiktu par budžeta diskiem, bet esmu starā par tektro hidrauliku - viegli spiežas un liek pamatīgi "pa nažiem" un nečīkst. V -brake - besī - regulāri jāpieregulē sīko ričukiem. vienīgi mīnuss tiem, kuri ņem ratus nost - var salocīt vadājot - diamters ap 20cm priekšējam ratam.(man gan nav. prob. jo lieku uz jumta).varbūt esmu velo lāme, bet man nepatīk troses. vēl beņķi pamainīju uz cietāku -man patīk labāk. Derētu arī ķēdi pamainīt, bet šo vasaru izvilkšu. pēdējos gados maz nobraucu - pat 500km nesanāk -kādreiz uz darbu braukāju - tagad nevaru dēļ etiķetes :D. kā budžetnieks, man merida patīk.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Uz tik īsiem stūres radziņiem tev vieta plaukstām pietiek? :) Un 2k jau praktiski nozīmē, ka velo ir bez nobraukuma. Man gadā ap 3.5k nemanot saripo. Tiesa arī gada laikā nu jau 4 velosipēdi ir bijuši.

Link to comment
Share on other sites

nu ir ok, bet es pie viņiem neturos :D vai tad tie nav domāti roku aizsardzībai pa krūmiem maucot ? jā mazs nobraukums. Ja kāds no biedriem piedāvātu izdevīgi piemēram upgreidot dakšu vai pārslēdzējus uz deore - padomātu...bet tā...lai ripo kāmēr ripo un nav palicis pārāk vecmodīgs izskats :D

 

tāpēc jau saku, ka tagad maz braucu, kopš sīkie paši brauc - kādreiz vēl piekabē viņus valkāju ar šito, bet tagad tik cik weekendos sanāk pabraukāt....pēdējos 2 gadus.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...