Vilx- Ierakstīts Decembris 5, 2011 Share Ierakstīts Decembris 5, 2011 (labots) Atruna: negarantēju, ka šeit rakstītais jums palīdzēs, un ka nebūs problēmu. Vienmēr atcerieties, kādus uzstādījumus mainiet, lai pēcāk varētu atmainīt atpakaļ. Nekādu atbildību nenesu par problēmām, kas varētu rasties šī raksta rezultātā. Pirms divām nedēļām pamanīju, ka man mājās telefons bateriju "ēd" teju 2x vairāk kā darbā, pie tam tikai tad, kad ir ieslēgts wifi. Tas šķita jocīgi, jo mājās ir daudz spēcīgāks signāls kā arī nepārklājas wifi kanāli ar citiem tīkliem (biroja ēkā ir kāds pusducis tīklu, kas krustu šķērsu pārklājas). Ķēros pie meklēšanas, bet informācija internetā bija diezgan skopa. Taču beigās izdevās atrast problēmas cēloni. Izrādās, wireless AP (aļa "wireless rūteris" tautas valodā) ir tādi divi advancēti uzstādījumi - "Beacon Interval" un "DTIM". "Beacon interval" parasti mēra milisekundēs (man mājās defaultā ir 100), un tas apzīmē, cik bieži AP izsūtīs "sinhronizācijas paketi", lai nosinhronizētu visas ierīces, kas pie tā pieslēgušies. DTIM savukārt mēra reizēs (man mājās defaultā 1), un tas apzīmē, ik pēc cik "sinhronizācijas paketēm" tiks izsūtīta "DTIM pakete". "DTIM pakete" savukārt liek visām mobilajām ierīcēm "pamosties" un apskatīties, vai nav pienākuši kādi multicast/broadcast dati. Risinājums bija vienkāršs - pacēlu DTIM no 1 uz 3. Un skat - baterijas patēriņš telefonam nokritās no 7%/h uz 2%/h. Teorētiski šī darbība var palēnināt tīkla darbību, taču tā kā multicast/broadcast dati tiek reti izmantoti normālā tīkla darbībā (99% trafika ir unicast, kas no DTIM nav atkarīgi), tad es personīgi nekādas problēmas vēl neesmu novērojis. Internetā gan izlasīju baumu, ka esot ierīces, kurām nepatīkot pārāk lielas DTIM vērtības, tāpēc paturiet prātā šo izmaiņu, gadījumā, ja pēkšņi kāda ierīce nevar pieslēgties jūsu tīklam. Nu, protams, alternatīvi vēl var arī spēlēties ar "Beacon Interval" - to gan neesmu mēģinājis. Tīklos, kuros novērojami lieli traucējumi, Becon Interval samazināšana var teorētiski uzlabot signālu. Un otrādi - ja ar zonu jau tā nav problēmu, tad šo parametru var palielināt, lai iegūtu ilgāku bačas dzīvi mobilajām ierīcēm. Labots Decembris 5, 2011 - Vilx- 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Jā. Katrā situācijā savs risinājums. Vēl ir daudz parametru, ar kuriem var spēlēties. VIenīgā problēma, ka ne visiem visās ierīcēs var cilvilizēti tikt klāt. Visefektīvākais enerģijas taupītājs ir un paliek klienta ierīces pārraidīšanas jaudas samazināšana, Atkarīgs no situācijas un antenām, bet iekštelpās, kur attālumi nepārsniedz 20m, nav traucējumu un šķēršļu, mierīgi var nomest jaudu pat līdz 1mW. Nākamais parametrs - pārraides ātrums. Ja var, uz AP norādam fiksētus lielumus. Tam būs tieša atdeve klienta galā. Līdzīgi arī ar Distance/ACK timing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Man ir Nokia E52, nekādi nevaru atslēgt wifi. Arī internetā rakņājos, tur arī nevienam nebija risinājums, tikai jautājumi. Tā kā internetu telefonā bieži nelietoju, pārslēdzu to uz 2G, kad ļoti vajag, pārslēdzos uz 3G. Baterija ietaupās uz pusi, t.i. 3 dienu vietā kāda 5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Gribi teikt, ka uz E52 wifi ir visu laiku ieslēgts? Manuprāt tāpat kā uz E51 - ieslēdzas tikai tad, kad izveido wifi savienojumu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Decembris 5, 2011 Author Share Decembris 5, 2011 IpMan - vari paskaidrot biki vairāk par to pārraides ātrumu? Distance/ACK - izskatās, ka tam ir kāda jēga tikai gadījumā, ja es taisu garus savienojumus, ķipa vairāki km ar vērstajām antenām. Dzīvokļa robežās tas ir vienalga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ju Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Es nevaru to atslēgt. Darbā man ir tikai bloķētais wifi tīkls. Un praktiski nevar to telefonu piespiest izmantot GPRS, tas vienmēr mēģina slēgties caur to wifi, līdz ar ko nekas nesanāk. Standarta pārlūku vēl varēja laikam pārslēgt uz GPRS, bet tā tīri, pateikt, ka wifi ni un ni, tāda vieta nav. Ir opcija, kas tā saucas, bet tā neko nemaina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Uzreiz jābrīdina, ka tas nebūs visiem dzelžiem vienādi. Ir, kam nevar mainīt, ir kam var mainīt daļēji (basic rate 1-2Mbit/sec un visi pārējie ātrumi auto režīmāl) un ir, kam var mainīt pilnā režīmā (b - 1,2, 5.5, 11, g - 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54, n - 7.2, 14.4, 21.7, 28.9, 43.3, 57.8, 65, 72.2, .......135, 150). Ja uz AP pārraides ātrums ir atstāts Auto režīmā, tas mainās izvēlētā standarta ietvaros atkarībā no signāla stipruma un kvalitātes. Līdz ar to, sanāk, ka arī klienta galā mainās ātrums. Uzturot maksimumu, bieži vien notiek slēgāšanās, kas prasa papildus enerģiju. Jāpaskatās pēc apstākļiem. Ja iespējams, var norādīt kaut kādu konstantu maksimumu un neļaut notikt pārejai uz mazāku ātrumu, jo ne vienmēr šī pāreja ir raconāla un vitāli svarīga. Spēlējoties ar Distance ACK var panākt optimālo pārraides ātrum/kvalitāti pie minimālām jaudām. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Decembris 5, 2011 Author Share Decembris 5, 2011 Dunno. Es vakar tieši uz šī settinga uzrāvos. Laikam kaut kādā brīdī biju uzlicis uz 1Mbit (droši vien meklējot, kāpēc baču ēd). Rezultātā, kad pieslēdzu laptopu, nesapratu - WTF? Download: 800Kbit, Upload: 9Mbit. Ja velku kādu failu no neta, tad pings uz blakus datoru (kas ar vadu pieslēgts pie tā paša datora) ap 2s. Atliku atpakaļ uz auto, un uzreiz viss nostājās savās vietās - upload/download: 20Mbit; pings momentāls visos variantos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 RTFM! Režīms 1-2Mbit/sec ir kaut kas līdzīgs troubleshootinga safe modei. Ja Tev ir n standarts, kas parasti iet uz max, iekštelpu situācijai var mēģināt manuāli uzlikt 150. Iegūsi maksimālu ātrumu pie minimāla signāla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Decembris 5, 2011 Author Share Decembris 5, 2011 G standarts visos galos. Nav man mājās nevienas N vai B ierīces. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Nu tad attiecīgi 54Mbit Pie viena uzliec savam AP "G only". Atseviskos gadījumos D-LINKi šādi fiksāk autorizējas. P.S. Katrs gadījums tāpat būs individuāls. Atliek tikai eksperimentēt. Nebrīnos, ja citiem šīs visas metodes nepalīdz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vilx- Decembris 5, 2011 Author Share Decembris 5, 2011 Nez, es šobrīd jūtos jau pavisam apmierināts. Ātrumam nav ne vainas, un bačas mūžam arī. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volters Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 (labots) Tu neuztvēri manu domu Ātrumam jau vainas nekādas nebūs Ja reiz runa ir par dalīšanos pieredzē, tad pie #2 man zināmos efektīvākos paņēmienus esmu izklāstījis. Labots Decembris 5, 2011 - IpMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
rodgerz Decembris 5, 2011 Share Decembris 5, 2011 Paldies vīri man ar šis noderēs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
binary Decembris 17, 2011 Share Decembris 17, 2011 Par to ātruma norādīšanu. Manam "rūterim" ir tāda low-level konfigurācija, tb nav nekādu UI, ir tikai hostapd.conf fails, attiecīgi visādi settingi nav "uzfrišināti" līdz parastam lietotājam saprotamam līmenim. Tur nu esmu novērojis, ka n standartam max ātrums netiek norādīts kā 150/300/600 Mbps - tiek lietots tas pats "rate 540" jeb g standarta 54Mbps ātrums, turklāt hw_mode tiek norādīts g, nevis n Tālāk, lai rūteris strādātu arī n režīmā, jau tiek norādīti papildus settingi ieee80211n=1 un wmm_enabled=1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uģis Lācis Februāris 29, 2012 Share Februāris 29, 2012 (labots) Jā, hmm. Bik paspārdīšu tēmu, ja jau man par viņu atgādināja. Domāju parotaļāties ar ieteiktajiem iestatījumiem, figu, dd-wrt uz Atheros aparāta tāda Beacon interval un/vai DTIM iestatījuma nemaz nav. http://www.dd-wrt.co...reless_settings Nu neko. 10 min google, telnets, linux spēks, un kaut ko it kā uzmargoju. Nu redzēs, kā strādās. Varbūt kādam noder komandas, ko atradu (ja dd-wrt nav grafiskajā interfeisā iestatījumi pieejami, piemēram, Atheros iekārtām): root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 get_dtim_period ath0 get_dtim_period:1 root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 dtim_period 3 root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 get_dtim_period ath0 get_dtim_period:3 root@DD-WRT:~# Un priekš Beacon Interval: root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 get_bintval ath0 get_bintval:100 root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 bintval 200 Avots: http://geni.cs.umass...users-guide.pdf Labots Februāris 29, 2012 - Uģis Lācis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!