Jump to content

Dalīšanās pieredzē: kā man izdevās samazināt wifi baterijas patēriņu telefonam


Vilx-
 Share

Recommended Posts

Atruna: negarantēju, ka šeit rakstītais jums palīdzēs, un ka nebūs problēmu. Vienmēr atcerieties, kādus uzstādījumus mainiet, lai pēcāk varētu atmainīt atpakaļ. Nekādu atbildību nenesu par problēmām, kas varētu rasties šī raksta rezultātā.

 

Pirms divām nedēļām pamanīju, ka man mājās telefons bateriju "ēd" teju 2x vairāk kā darbā, pie tam tikai tad, kad ir ieslēgts wifi. Tas šķita jocīgi, jo mājās ir daudz spēcīgāks signāls kā arī nepārklājas wifi kanāli ar citiem tīkliem (biroja ēkā ir kāds pusducis tīklu, kas krustu šķērsu pārklājas). Ķēros pie meklēšanas, bet informācija internetā bija diezgan skopa. Taču beigās izdevās atrast problēmas cēloni.

 

Izrādās, wireless AP (aļa "wireless rūteris" tautas valodā) ir tādi divi advancēti uzstādījumi - "Beacon Interval" un "DTIM". "Beacon interval" parasti mēra milisekundēs (man mājās defaultā ir 100), un tas apzīmē, cik bieži AP izsūtīs "sinhronizācijas paketi", lai nosinhronizētu visas ierīces, kas pie tā pieslēgušies. DTIM savukārt mēra reizēs (man mājās defaultā 1), un tas apzīmē, ik pēc cik "sinhronizācijas paketēm" tiks izsūtīta "DTIM pakete". "DTIM pakete" savukārt liek visām mobilajām ierīcēm "pamosties" un apskatīties, vai nav pienākuši kādi multicast/broadcast dati.

 

Risinājums bija vienkāršs - pacēlu DTIM no 1 uz 3. Un skat - baterijas patēriņš telefonam nokritās no 7%/h uz 2%/h. Teorētiski šī darbība var palēnināt tīkla darbību, taču tā kā multicast/broadcast dati tiek reti izmantoti normālā tīkla darbībā (99% trafika ir unicast, kas no DTIM nav atkarīgi), tad es personīgi nekādas problēmas vēl neesmu novērojis. Internetā gan izlasīju baumu, ka esot ierīces, kurām nepatīkot pārāk lielas DTIM vērtības, tāpēc paturiet prātā šo izmaiņu, gadījumā, ja pēkšņi kāda ierīce nevar pieslēgties jūsu tīklam.

 

Nu, protams, alternatīvi vēl var arī spēlēties ar "Beacon Interval" - to gan neesmu mēģinājis. Tīklos, kuros novērojami lieli traucējumi, Becon Interval samazināšana var teorētiski uzlabot signālu. Un otrādi - ja ar zonu jau tā nav problēmu, tad šo parametru var palielināt, lai iegūtu ilgāku bačas dzīvi mobilajām ierīcēm.

Labots - Vilx-
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Jā. Katrā situācijā savs risinājums.

Vēl ir daudz parametru, ar kuriem var spēlēties. VIenīgā problēma, ka ne visiem visās ierīcēs var cilvilizēti tikt klāt.

Visefektīvākais enerģijas taupītājs ir un paliek klienta ierīces pārraidīšanas jaudas samazināšana, Atkarīgs no situācijas un antenām, bet iekštelpās, kur attālumi nepārsniedz 20m, nav traucējumu un šķēršļu, mierīgi var nomest jaudu pat līdz 1mW.

Nākamais parametrs - pārraides ātrums. Ja var, uz AP norādam fiksētus lielumus. Tam būs tieša atdeve klienta galā.

Līdzīgi arī ar Distance/ACK timing.

Link to comment
Share on other sites

Man ir Nokia E52, nekādi nevaru atslēgt wifi. Arī internetā rakņājos, tur arī nevienam nebija risinājums, tikai jautājumi.

Tā kā internetu telefonā bieži nelietoju, pārslēdzu to uz 2G, kad ļoti vajag, pārslēdzos uz 3G. Baterija ietaupās uz pusi, t.i. 3 dienu vietā kāda 5.

Link to comment
Share on other sites

Gribi teikt, ka uz E52 wifi ir visu laiku ieslēgts? Manuprāt tāpat kā uz E51 - ieslēdzas tikai tad, kad izveido wifi savienojumu.

Link to comment
Share on other sites

IpMan - vari paskaidrot biki vairāk par to pārraides ātrumu? Distance/ACK - izskatās, ka tam ir kāda jēga tikai gadījumā, ja es taisu garus savienojumus, ķipa vairāki km ar vērstajām antenām. Dzīvokļa robežās tas ir vienalga.

Link to comment
Share on other sites

Es nevaru to atslēgt. Darbā man ir tikai bloķētais wifi tīkls. Un praktiski nevar to telefonu piespiest izmantot GPRS, tas vienmēr mēģina slēgties caur to wifi, līdz ar ko nekas nesanāk. Standarta pārlūku vēl varēja laikam pārslēgt uz GPRS, bet tā tīri, pateikt, ka wifi ni un ni, tāda vieta nav. Ir opcija, kas tā saucas, bet tā neko nemaina.

Link to comment
Share on other sites

Uzreiz jābrīdina, ka tas nebūs visiem dzelžiem vienādi. Ir, kam nevar mainīt, ir kam var mainīt daļēji (basic rate 1-2Mbit/sec un visi pārējie ātrumi auto režīmāl) un ir, kam var mainīt pilnā režīmā (b - 1,2, 5.5, 11, g - 6, 9, 12, 18, 24, 36, 48, 54, n - 7.2, 14.4, 21.7, 28.9, 43.3, 57.8, 65, 72.2, .......135, 150).

Ja uz AP pārraides ātrums ir atstāts Auto režīmā, tas mainās izvēlētā standarta ietvaros atkarībā no signāla stipruma un kvalitātes. Līdz ar to, sanāk, ka arī klienta galā mainās ātrums. Uzturot maksimumu, bieži vien notiek slēgāšanās, kas prasa papildus enerģiju. Jāpaskatās pēc apstākļiem. Ja iespējams, var norādīt kaut kādu konstantu maksimumu un neļaut notikt pārejai uz mazāku ātrumu, jo ne vienmēr šī pāreja ir raconāla un vitāli svarīga.

 

Spēlējoties ar Distance ACK var panākt optimālo pārraides ātrum/kvalitāti pie minimālām jaudām.

Link to comment
Share on other sites

Dunno. Es vakar tieši uz šī settinga uzrāvos. Laikam kaut kādā brīdī biju uzlicis uz 1Mbit (droši vien meklējot, kāpēc baču ēd). Rezultātā, kad pieslēdzu laptopu, nesapratu - WTF? Download: 800Kbit, Upload: 9Mbit. Ja velku kādu failu no neta, tad pings uz blakus datoru (kas ar vadu pieslēgts pie tā paša datora) ap 2s. Atliku atpakaļ uz auto, un uzreiz viss nostājās savās vietās - upload/download: 20Mbit; pings momentāls visos variantos.

Link to comment
Share on other sites

RTFM!

Režīms 1-2Mbit/sec ir kaut kas līdzīgs troubleshootinga safe modei.

Ja Tev ir n standarts, kas parasti iet uz max, iekštelpu situācijai var mēģināt manuāli uzlikt 150. Iegūsi maksimālu ātrumu pie minimāla signāla.

Link to comment
Share on other sites

Nu tad attiecīgi 54Mbit :) Pie viena uzliec savam AP "G only". Atseviskos gadījumos D-LINKi šādi fiksāk autorizējas.

 

P.S.

Katrs gadījums tāpat būs individuāls. Atliek tikai eksperimentēt. Nebrīnos, ja citiem šīs visas metodes nepalīdz.

Link to comment
Share on other sites

Nez, es šobrīd jūtos jau pavisam apmierināts. Ātrumam nav ne vainas, un bačas mūžam arī.

Link to comment
Share on other sites

Tu neuztvēri manu domu :) Ātrumam jau vainas nekādas nebūs :) Ja reiz runa ir par dalīšanos pieredzē, tad pie #2 man zināmos efektīvākos paņēmienus esmu izklāstījis.

Labots - IpMan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Par to ātruma norādīšanu. Manam "rūterim" ir tāda low-level konfigurācija, tb nav nekādu UI, ir tikai hostapd.conf fails, attiecīgi visādi settingi nav "uzfrišināti" līdz parastam lietotājam saprotamam līmenim. Tur nu esmu novērojis, ka n standartam max ātrums netiek norādīts kā 150/300/600 Mbps - tiek lietots tas pats "rate 540" jeb g standarta 54Mbps ātrums, turklāt hw_mode tiek norādīts g, nevis n :) Tālāk, lai rūteris strādātu arī n režīmā, jau tiek norādīti papildus settingi ieee80211n=1 un wmm_enabled=1.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Uģis Lācis

Jā, hmm. Bik paspārdīšu tēmu, ja jau man par viņu atgādināja. :D

 

Domāju parotaļāties ar ieteiktajiem iestatījumiem, figu, dd-wrt uz Atheros aparāta tāda Beacon interval un/vai DTIM iestatījuma nemaz nav.

http://www.dd-wrt.co...reless_settings

 

Nu neko. 10 min google, telnets, linux spēks, un kaut ko it kā uzmargoju. Nu redzēs, kā strādās. Varbūt kādam noder komandas, ko atradu (ja dd-wrt nav grafiskajā interfeisā iestatījumi pieejami, piemēram, Atheros iekārtām):

root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 get_dtim_period
ath0	  get_dtim_period:1  
root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 dtim_period 3  
root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 get_dtim_period
ath0	  get_dtim_period:3  
root@DD-WRT:~#

 

Un priekš Beacon Interval:

root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 get_bintval
ath0	  get_bintval:100  
root@DD-WRT:~# iwpriv ath0 bintval 200

 

Avots:

http://geni.cs.umass...users-guide.pdf

Labots - Uģis Lācis
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...