Jump to content

Fotokursu izvēle


kaqp
 Share

Recommended Posts

Sveiki, godājamie!

 

Vai, variet ieteikt labus fotokursus Rīgā(vēlams centrā). Esmu iesācējs, bet tā ka pirmo reizi turu rokās spoguļkameru arī nav. Negribas 10 lekcijas klausīties teoriju par kameras uzbūvi vai citām kameras fīčām. Tādēļ, būtu forši ja būtu vairāk praktisko nodarbību. Varbūt, kāds pēc savas pieredzes var ieteikt ? :) Būšu ļoti pateicīgs!

Link to comment
Share on other sites

Ko tad taisies apgūt - taisīt mākslu, līst zem meiteņu svārkiem, krūmos sēdēt nūdistu pludmalē vai kaut ko citu?

 

Derētu tomēr iztikt bez kristāla bumbas.

Link to comment
Share on other sites

Ja gribi apgūt tehniku, tad meklē Uldi Muzikantu - būs plenēri un daudz runāšanas par objektīviem n' stuff.

 

Ja vairāk interesē fotogrāfijas filozofija, vēsture un teorija, tad Andrejs Grants - par tehniku runās samērā maz (pamatlietas) un pārāk tehniskas runas biedru starpā ātri vien tiks aprautas. Vairāk būs par to, ko fočēt, kāpēc fočēt un kā fočēt. Būs arī analogā fotogrāfija ar visu laboratoriju.

Pie šī cilvēka gan kurš katrs netiks - būs sākumā iestājpārbaudījumi.

 

Esmu gatavs saderēt, ka tev vairāk interesētu pirmais variants.

Edited by Krishius
Link to comment
Share on other sites

Priekš iesācēja Spogulim tieši būtu jāpapēta kameras uzbūve un "fīčas"

Next stage ir kompozīcija un "zelta griezums". Katram pasniedzējam pieeja ir savādāka.

 

Nav jēgas mācīties ja spoguli noliec Auto režīmā un blicē...

 

DigitalGuru izskatās labs variants.

 

Eglītis un Lielbriedis ir sava amata meistari. Pieļauju gan, ka kursu cena ir rakstāma ar 3 cipariem, bet ja esi nopietni sabriedis uz fotomākslu - way to go :preved:

Edited by Red
Link to comment
Share on other sites

Vispār foto ir dzīves aicinājums un intuīcija. Foto kursi noder, lai uzlabotu kādas prasmes, nevis sāktu no 0 tagad bildēt.

Link to comment
Share on other sites

Es jau teiktu, ka tās tehnikas lietas ir salīdzinoši ātri un viegli apgūstamas, labāk tomēr ir kursi, kur stāsta mākslinieciskās pamatlietas, kā būvēt kadru, ko, kā un kāpēc bildēt utt. No tehnikas ir gan dažas ne tik vienkāršas lietas, piemēram darbs ar gaismām. ja gribi nākotnē uz plikiem cičiem skatīties portretus bildēt, tad ar gaismām rīkoties jāmāk. Cik zinu, tad Portretu Jura kursi ir samērā populāri, dislokācija - Purčiks.

Edit: vēl viena lieta, ko ir jēga mācīties ir digitālā apstrāde (fotošops), ja ir interese par to. Mūsu laikos neviens nopietns fotogrāfs neatrāda bildes, kas nokačātas no kameras, VISAS tiek apstrādātas.

Edited by ivo
Link to comment
Share on other sites

No digitālās apstrādes mācīšanās izriet, ka mācīties fotografēt nevajag vispār. Jo pa lielam visu jau var izdarīt ar pēcapstrādi...

Tā ka labāk mācīties kko no 3d modelēšanas, jo drīz jau neviens nefotografēs :)

Link to comment
Share on other sites

Biete, kā redzams, tev nav pilnīgi nekādas sajēgas nedz no fotografēšanas nedz no apstrādes. Pirmkārt, lai veiktu apstrādi vajag materiālu ko apstrādāt, no nekā nekas netop. Un vajag kvalitatīvu materiālu, tā ka jāmāk vien būs fotografēt.

Bez tam fotogrāfijas ir tikušas apstrādātas visos laikos, arī ar filmiņām darīja brīnumu lietas, lai iegūtu vēlamo gala rezultātu. Vienkārši tā darīšana bija pietiekami sarežģīta lai fotoamatieris vulgaris ar to nekrāmētos. Šodien, digitālajā ērā tā lieta palikusi krietni pieejamāka, bet arī prasības pret gatavo materiālu ir attiecīgi augušas. Un tādēļ pogas nospiešana ir tikai daļa no procesa, tā top raw material. Un tikai pēc apstrādes top gatava fotogrāfija. Protams, jo rūpīgāk ir veidots izejmateriāls, jo mazāka apstrāde tam nepieciešama un jo labāku gala rezultātu var iegūt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Negribas 10 lekcijas klausīties teoriju par kameras uzbūvi vai citām kameras fīčām.

 

Kamēr neizproti savu kameru tā, ka zini kā uzvedīsies konkrētā brīdī, nemaz i neceri par veiksmīgu bildēšanu.

No praktiskās bildēšanas kursos krietni maza jēga. Lielāka ir no mājasdarbu analīzes.

Protams, barā, studijā, uz pupiem palūrēt, vienmēr kruta...

Link to comment
Share on other sites

piekritīšu Mežavecim par intuīciju. vispār ir daudz labu smuku grāmatu pat latviski, ar kuras palīdzību vienkārši sapratīsi pamatus. Kursi ir spēks - viennozīmīgi, bet tas ir tīri vairāk izaugsmei un redzesloka paplašināšanai. ;)

Link to comment
Share on other sites

Minimums, lai vispār būtu jēga no DSLR rokās, ir zināt vismaz visu nespecifisko (slēdža, atvēruma prioritāti, ko nozīmē visādi "F8", 1/60 un ISO 400 utt.) funkciju un pogu nozīmi un pielietojumu, kā arī jau pieminētos fotogrāfēšanas estētiskos pamatprincipus.

 

Autors nav norādījis savu zināšanu līmeni, bet izskatās, ka tur ir tālu līdz tiem kursiem, kurus viņš vēlas un nāksies tomēr ieskatīties iesācēju grāmatās.

Link to comment
Share on other sites

Uzskatu, ka pamatus par slēdža ātrumiem un difragmām, kā arī ISO var pusstundas laikā apgūt, izlasot attiecīgu sadaļu kādā iesācēju grāmatā par fotografēšanu. Tur taču tika trīs maināmie parametri:

 

1. Laiks, cik ilgi tiek apgaismota matrica - 1/x sekudēs;

 

2. Cauruma izmērs, pa kuru ieplūst gaisma - diafragma, kas izsaka atvēruma diametra (laikam) attiecību pret fokusa attālumu - jo mazāks skaitlis, jo lielāks atvērums un attiecīgi laika vienībā ieplūst vairāk gaismas. Piemēram pie f2,8 matrica saņem 2x vairāk gaismas nekā pie f4;

 

3. Matricas jutība - mēra ISO vienībās. Jo lielāks skaitlis jo augstāka jutība, kas nozīmē, ka lai iegūtu normāli eksponētu fotogrāfiju, matricai jāpievada mazāk gaismas. Piemēram ISO 100, 200, 400, 800 utt.

 

Edited by ivo
Link to comment
Share on other sites

Matemātiskās sakarības varbūt arī var pusstundas laikā apgūt, bet praktisko pielietojumu, diemžēl nē - jo ne jau viss būs tajā pusstundā un tājā grāmatiņā aprakstīts...

Piemēram, ka iespējams objektīvu iestatīt tā, lai varētu atslēgt autofokusu, bet kaut kādā prognozējamā attālumā visi objekti būtu asi

Vai, piemēram, to cik garu slēdža laiku konrētais indivīds spēj rokā noturēt.

Diemžēl, daudzas no tām matemātiski veinkāršajām sakarībām nemaz tik triviālas nav. Piemēram, ar ko atšķirsies līdzigs objekta kadrējums pie 18, 55, 200 mm... Utt. Kursos iemāca, pirmkārt, tehniskās lietas, otrkārt, to, ko bildēt, un treškārt, vissvarīgāk - kā tehniskās lietas izmantot savā labā lai panāktu precīzi to, ko gribi.

 

Es gāju savulaik šajos kursos - http://www.fotoblog.lv/forum/discussion/12192/1/fotoklase-jelgava-uznemsana/ - šitas gan pavecāks topiks, bet kursi joprojām notiek. Tas pats pasniedzējs arī Rīgā vada kompozīcijas kursus.

 

Te arī neslikts kursu saraksts http://blog.andreart.lv/raksti/kur_macities_fotografet_.php

 

Ivo - paramteri ta tikai trīs, bet jāsaprot, kurš kurā brīdī ir noteicošais parametrs, kuru uzstādīt, lai pēc tam piemeklētu pārējos... Un to grāmata diez vai iemācīs.

 

Īsumā - jābildē, jābildē, jābildē. Jo vairāk, jo labāk, bet ar jēgu, domājot, kāpēc nesanāk. Un tad, vēlāk jau var iet uz kursiem paņemt trūkstošo.

Link to comment
Share on other sites

Es gāju savulaik šajos kursos - http://www.fotoblog....gava-uznemsana/ - šitas gan pavecāks topiks, bet kursi joprojām notiek. Tas pats pasniedzējs arī Rīgā vada kompozīcijas kursus.

Pie Māra arī esmu kursos gājis, nav slikti. Pats gan noslinkoju ar mājas darbiem, bet arī tas ko ieguvu bija vērtīgi.

Link to comment
Share on other sites

Tehniskās jaunrades namā "Annas 2" izrādās vēl joprojām ir iespējas mācīties pie Andreja Granta. Pat tur kādreiz gāju, kad man bija 7-12 gadi, pirms nu jau vairāk kā 20 gadiem. Arī mūsdienās dabūsties paši sākumā fotografēt ar filmu kamerām, attīstīt filmas, veidot bildes. Manuprāt šie varētu būt vieni no vērtīgākajiem kursiem.

Link to comment
Share on other sites

Man viena draudzene, kurai ir 26 pašlaik tur iet, tikai vietu skaits esot limitēts un pie iestāšanās konkurss.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...