Jump to content

Caurplūdes ūdens sildītaji, to darbības princips, uzbūve..


dzhonsons
 Share

Recommended Posts

Sveiki.

Tātad, kāds draugs pie manis vērsās ar lūgumu palīdzēt.

Palīdzība - jāpalīdz atrast kaut kādus aprakstus saistībā ar caurplūdes ūdens sildītājiem, to darbības principiem, uzbūvi.. :D

Nezinu ko viņiem tur māca tai skolā, ka šitādi lūgumi, bet nu fakts paliek fakts..

Tātad, varbūt kādam aizķēries kāds web resursiņš par augstākminēto?

Paldies.

Labots - asdfgfh
Link to comment
Share on other sites

Man ir caurplūdes ūdens sildītājs Biawar Oskar OP-5. Uzbūves principus vari apskatīties Apkalpošanas instrukcijā (pdf, poliski, bet shēmu gan sapratīsi).

Nekā sarežģīta tajā sildītājā nav - 3 sildelementi 2×2KW+1.5KW, komutācijas slēdzis (2 režīmi: 3,5/5KW), relejslēdzis, kas atslēdz strāvu, ja ūdens spiediens ir nepietiekams, termosensors, kas atslēdz strāvu, ja sildelements pārkarst, signāllampiņa un vadi.

Link to comment
Share on other sites

a kā ir ir viņiem tiešām sanāk izdevīgāk nekā turēt boileri, un kā ir ar ūdeni vai kaļķis viņu momentāli neaizrauj ciet, vai ar kādiem parastiem atkaļķojošiem filtriem ir kas līdzēts?

Link to comment
Share on other sites

Ja mājā ir pieejama 3 fāzu elektrība, tad caurplūdes elektriskais sildītājs ir izdevīgāks par elektrisko boileri. Vienāda ūdens daudzuma uzsildīšanai caurplūdes elektriskais sildītājs elektrību tērēs mazāk (kaut arī sildītāja jauda ir > 5kW), jo nebūs tik lieli siltuma zudumi kā lielai mucai, un silts ūdens būs pieejams jebkurā laikā, nevis kā tas dažreiz ir ar boileriem, kad viens cilvēks iztērē visu karsto ūdeni, un pārējiem jāgaida vairākas stundas kamēr tas atkal uzsilst.

No apkaļķošanās viedokļa, nav nekādas starpības vai tas ir boileris ar 1.5 kW sildītāju, vai tas ir caurplūdes sildītājs ar 5 kW sildītāju. Apkaļķošanās intensitāti nosaka ūdens cietība un tā patēriņš - jo vairāk ūdeni tērē, jo vairāk tas apkaļķojas. Vispār jau apkaļķošanos nosaka arī ūdens temperatūra (> 70 °C), bet elektrisko ūdens sildītāju gadījumā tas nav no svara, jo temperatūra uz jebkura sildītāja virsmas vienmēr būs liekāka par tiem 70 °C.

Ja 3 fāzu elektrības nav, tad par caurplūdes elektrisko sildītāju var aizmirst. Slēgt 5 kW pie vienas fāzes tas nav prāta darbs

Link to comment
Share on other sites

Vispār ja normāls el. pieslēgums, tad var arī uz 1 fāzi laist, kur šie sildītāji ir pat līdz 10kw, protams, tad nekam citam tokkars vairs nepietiek. Katrā ziņa vienu vannu pielast ar siltu ūdeni ar caurplūdes sildītāja palīdzību , kuriem sildītājs iekšā ir ap 7-9kw, hvz, vai tas ir izdevīgāk, jo caur viņiem spiediens tiek samazināts, lai varētu uzreiz piesildīt, kur vēl ir arī pamatīga slodze uz el. pieslēgumu. Ja el. pieslēgums ir švaks un novecojis, tad labāk caurplūdes sildītāju nelikt. Uz šo jaudu 7-9kw ir arī jāliek pamatīgs korķis el, kastē iekšā no 30-40A. Tā kā, ja korķi arī turēs, tad var vienkārši vadi neizturēt.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Autors jau neminēja, ka vajadzīgs tieši elektriskais sildītājs. Rīgā izplatīti arī gāzes ūdens sildītāji. Tikai jabūt dažiem priekšnosacījumiem - labs ūdens spiediens, speciāls skurstenis un gāzes vads. Šie tomēr daudz ekonomiskāki par elektriskaijiem.

 

Pats esmu jaucis un taisījis - neka tur diža nav - radeators ar caurteci, automatiskais spiediena vārsts, gazes padeve u.c. sūdiņi.

Link to comment
Share on other sites

Krutākajiem sildītājiem ir parasti divas pakāpes un vairāki režīmi (piemēram) ekonomiskais. Nu lai kātrīgi mazgātos dušā tos 15 kW tomēr vajag. Starp citu viņiem ieejā ir smalks keramiskais filtrs. Un vēl - Labāki ir tie no ELEKTROLUXA, jo tiem tā sildsistēma ir ielieta plastmasas apvalkā un uz tā nekondensējas ūdens pilieni, kad beidz darboties. To verķi bez noplūdes automāta slēdz tikai pašnāvnieki, bet noplūdnieks to pilienu dēļ reizēm slēdz viņu nost.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Mežavecis minēja gāzes sildītājus. Vismaz tie, kas ir arī apkurei, silto ūdeni nesilda tieši. Gāzes deglis silda apkures kontūru, kurš tajā laikā, kad lieto ūdeni, noslēdzas pa īso loku. Un tikai tas caur vara siltummaini silda caurplūstošo ūdeni. Pozitīvi ir tas, ka, ja apkures kontūrā iepilda vai nu speciālo šķidrumu (tipa tosolu) vai "mīkstinātu", nofiltrētu ūdeni, par kaļķi var aizmirst, jo ārējā kontūrā t<70 parasti. Man jau 11 gadus tāds darbojas, un no katlakmens ne miņas. Bet par tādiem elektriskajiem nav dzirdēts, bet, manuprāt būtu labais variants. Protams, sarežģītāks - plūsmas sensors, cirkulācijas sūknis, siltummainis...

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Ē, kaļķis ir sūds. Lielākā bēda ir dzelzs, kas aiz sildītāja krājas trubās jo sasilstot izkrīt no ūdens. Dzelzi ar parastiem filtriem nedabūt ārā.

 

Te rīgas hātē trubas iekšējais diametrs samazinājies 2 reizes pa ~15 gadiem. Labi ka iet vecās resnās krievu trubas. Vienalga līdz virtuvei jūtams būtisks spiediena kritums.

Link to comment
Share on other sites

Ē, kaļķis ir sūds. Lielākā bēda ir dzelzs, kas aiz sildītāja krājas trubās jo sasilstot izkrīt no ūdens.
Kā reiz viss ir tieši otrādi. Lielākais ļaunums jebkuram ūdens sildītājam ir ūdens cietība - ūdenī izķīdušie kalcija, magnija sāļi, kuri temperatūras ietekmē izsēžas un pielīp pie sildītāja virsmām. Ūdenī esošajiem dzels sāļiem nepiemīt īpašība nosēsties uz sildītāja virsmām un cauruļvadu sieniņām. Dzelzs sāļi neveido katlakmeni, to veido magnija un kalcija sāļi. Paaugstināts dzelzs sāļu daudzums vienīgi iekrāso ūdeni dzeltenīgi brūnā krāsā un noteiktos apstākļos var kalpot par labvēlīgi vidi kaut kādas tur baktērijas vairošanās procesam, bet tas nav cēlonis cauruļu aizaugšanai.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
..izplatīti arī gāzes ūdens sildītāji. Tikai jabūt dažiem priekšnosacījumiem - labs ūdens spiediens, speciāls skurstenis un gāzes vads. Šie tomēr daudz ekonomiskāki par elektriskaijiem.

Gribu apšaubīt vārdu "daudz". Tikko nomira boileris un veicu šādus tādus aprēķinus. Doma bija par caurplūdes elektrība vai gāze. Dati gan ņemti no ražotāju tehniskajiem datiem. Mainot firmu, īpaši nekas nemainījās.

Būšu priecīgs, ja kāds apgāzīs manus aprēķinus. Bet pašlaik palieku pie 13-16%.

Daudz izdevīgāk protams ir pilnai mājas vai dzīvokļa apkurei, kur var ierubīt citu gāzes tarifu.

post-76392-1238925197_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Man dzīvoklī bija Stiebel Eltron 3F 18kW caurplūdes ūdens sildītājs - tā kā esmu reāli to lietu lietojis.

Elektrības patēriņš caurplūdniekiem ir aptuveni 30% vairāk un nevajag klausīties tās muļķības ko tirgotāji stāsta, jo tas viss ir teorija. Neskatoties uz to ka mans caurplūdnieks bija ļoti cienījamas firmas (šķiet ka viskrutākie eiropā) ar visu elektronisko vadību un ekonomiskajiem režīmiem tas elektribu rija diezgan pamatīgi. Protams pirms es to iegādājos es tās lietas lieliski zināju un izvēle par labu caurplūdniekam bija iekš ērtības. Galvenokārt izmēri un tas ka neesi ierobežots karstā ūdens daudzumā. Arī pēdējais faktors strādā pie patēriņa pieauguma. Par apkaļķošanos varu tikai pieminēt ka nopietnu firmu izstrādājumiem ir visas pretapkaļķošanās sistēmas iekšā, jo pretējā gadījumā caurplūdnieks īsā laikā būs metams. Cauruļu izmērs caur kurām tiek sildīts ūdens ļoti maziņš tāpē tās aizietu ciet vienā setā. Dārgajos aparātos ir izmantotas caurules pie kurām šie nosēdumi neveidojas.

Kāpēc patēriņš pieaug? Loti vienkārši - tad kad pie krustojuma sarkanās gaismas stāv Ford Fiesta ar 1.3 motoru un blakus Bumers ar 3.5 un šamie pie zaļās uzsāk kustību, tad no aizmugures skatoties var redzēt ka Fiestai kaut kas nedauz nopil no izpūtēja bet Bumerim izlido spainis benzīna. Toties Fiesta knapi ir sasniegusi 40km/h un pusis no attāluma līdz nākamajam krustojumam, kamēr Bumers jau ir pie aiznākamā krustojuma. Plus iepriekšminētais faktors ka karstais ūdens ir pieejams visu laiku - tas ir ērti.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Amazons, un cik daudz sableķo mēnesī elektrību uz šādu sildītāju?

 

Ar gāzes caurplūdi un gāzes plīti nu tā dušā ikdienā ejot, bleķoju par gāzi ~7 Ls/mēn.

Link to comment
Share on other sites

Amazons, un cik daudz sableķo mēnesī elektrību uz šādu sildītāju?

 

Ar gāzes caurplūdi un gāzes plīti nu tā dušā ikdienā ejot, bleķoju par gāzi ~7 Ls/mēn.

 

Cik tieši uz ūdens sildīšanu nevaru pateikt. Bet kopumā viss elektrības patēriņš bija ap 800kW/h. Nu redzi man gan visādas citādas elektriskas izvirtības arī mājā - daudz visādas gaismas, kompji, tēļuki, sieva bieži izmantoja el.cepeškrāsni. Man šķita ka ir normāli. Tagad dzīvojot privātmājā, kurā arī nav gāzes pieslēguma man patēriņš ir mazāks, jo nav caurplūdnieka :).

Link to comment
Share on other sites

Būšu priecīgs, ja kāds apgāzīs manus aprēķinus. Bet pašlaik palieku pie 13-16%.

 

Ūdens siltumietilpība ir 4200 J/kg*K

1W=1 J/s

3kg ūdens uzsildīšanai par 1'C nepieciešams 4200*3=12600 J (džouli).

 

Par 19 grādiem, attiecīgi 12600*19=239400 (J)

Lai to panāktu 1 minūtes laikā:

nepieciešams 239400/60=3990W, 1 minūtē. Kilovatos izteikti 3990W/1min ir 3.99kW/1min.

 

Secinājums: lai uzsildītu ūdeni par 19'C 1 minūtes laikā, nepieciešams 3.99kW jaudas.

Pierādīts betmena apgalvojums, ka šim nolūkam nepieciešami ~4.0 kW/1min.

....

Labots - Sanchus
Link to comment
Share on other sites

OFFT: kapēc izvēlējies ūdens daudzumu 3kg nevis 2.2?

Link to comment
Share on other sites

Amazons, un cik daudz sableķo mēnesī elektrību uz šādu sildītāju?

 

Ar gāzes caurplūdi un gāzes plīti nu tā dušā ikdienā ejot, bleķoju par gāzi ~7 Ls/mēn.

 

Cik ģimenē cilvēku?

Link to comment
Share on other sites

Gribu iebilst tiem mūžīgā dzinēja izgudrotājiem un uzdot pretjautājumu - kad var ietaupīt vairāk ūdens, kad to tecina vannā atgriežot krānu līdz galam vai tad kad līdz pusei.

Cik nu kalorijas vajadzīgas tā ūdens daudzuma uzsildīšanai , tik arī vajag. Un elektrības daudzums nemainās, vai tas ir boileris, vai caurplūdnieks. Par ekonomiju var runāt tikai uz siltuma zudumiem, bet te nu tie par labu ir caurplūdniekam- mazāki izmēri taču.

Link to comment
Share on other sites

Gribu iebilst tiem mūžīgā dzinēja izgudrotājiem un uzdot pretjautājumu - kad var ietaupīt vairāk ūdens, kad to tecina vannā atgriežot krānu līdz galam vai tad kad līdz pusei.

Cik nu kalorijas vajadzīgas tā ūdens daudzuma uzsildīšanai , tik arī vajag. Un elektrības daudzums nemainās, vai tas ir boileris, vai caurplūdnieks. Par ekonomiju var runāt tikai uz siltuma zudumiem, bet te nu tie par labu ir caurplūdniekam- mazāki izmēri taču.

 

Nepamēģināsi - neuzzināsi ;)

Link to comment
Share on other sites

Ir Stiebel Eltron 21 kW. Vannai super, visas tās ērtības, ko pieminēja Amazons. Manā pusē ūdens ir kaļķains, bet sildītājā nekas nenosēšas - viss kaļķis nāk ārā un krājas krānu sietiņos. Tie reizi nedēļā jāiztrīra. Elektrības rēķins, protams, ir pieaudzis - mēnesī ar 800-900 kWh. Pirms pam bija 500-600. Salīzināt ar boileri nevaru, jo pirms tam bija ar malku kurināms "titāns".

Link to comment
Share on other sites

Guest ADEX

Boileris varētu būt neefektīvāks. Jo boilerī udens stāv silts arī tad, kad tas nav vajadzīgs. Un atdziest.

Link to comment
Share on other sites

Instigater

Tikai tāpēc arī boileris ir mazāk efektīvs, jo, lai vai cik biezu un labu siltumizolāciju veidosi, tik un tā nedaudz siltuma vienmēr noplūdīs apkārtējā vidē. Boileri vienu brīdi bija izdevīgi, pirms pēdējā Latvenergo tarifu kāpuma, jo tad ūdeni varēja sildīt pa naktīm ar 2x mazāku tarifu.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
Alkoholokausts

Patīk cilāt vecas tēmas, bet lieta tagad aktuāla:

Vienvārdsakot, ir doma nomainīt lauku mājas āra "duškabīni", kas šobrīd sastāv no šaubīgas koka konstrukcijas, apvilktas ar šaubīgu brezentu, kur ir šaubīga krāsniņa, ar kuru šaubīgi baļļās tiek sildīts ūdens, ko pēc tam pats lej uz galvas un priecājies uz "duškabīni", kas ir pieslēgta akas ūdenim (kur jau mērcējas ūdens pumpis, kas apgādā dārzu ar ūdeni) un dušas klausuli, kur tas tiek padots.

 

Problēma/dilemma tajā, vai jāties atkal ar ūdens sildīšanu ar malku (cilvēki tur ir hārdkori vecmodīgā piekritēji un tā ir sildījuši ūdeni visu dzīvi) un ķīmiķot tā normālu padošanu uz dušu vai gluži vienkārši - pieslēgt caurplūdes sildītāju un atrisināt tik daudz problēmas vienlaicīgi.

 

Pats jautājums ir sekojošs - vai aptuveni šādi mazas jaudas parodiski sildītāji ( http://www.santehnikasveikals.lv/produkti/13573/optimus_epj-35kw_caurpludes_udens_silditajs__220v ) spētu nodrošināt siltu ūdeni parastai (un tikai) dušai? Kā ir ar elektrības patēriņu šādām ietaisēm (respektīvi - vai lauku mājā nenosvils visi vadi un korķi tādu palaižot, ņemot vērā, ka elektroinstalācija ir aptuveni tieši tikpat veca kā pat māja, proti, >50 gadi)?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , Alkoholokausts teica:

vai aptuveni šādi mazas jaudas parodiski sildītāji

 

No pieredzes, tie mazie labi ja virtuvē traukus pamazgāt un bērnam dupsi apskalot. Normāli caurplūdnieki iet uz kārtīgiem kW un viņiem vajag vairāk kā vienu fāzi. Nu ar kādiem 15-20 kW dušai būs kakraz (varbūt var arī ar bik mazāku jaudu). Drīzāk tad prātīgāk būtu likt kādu ne pārāk lielu boileri - nu ar litriem ~50 vajadzētu būt atkliektiem galiem, bet pie visa tā - labāk izvelc svaigu atbilstoša diametra vadu līdz tam boilerim.

 

Nu tu parēķini pats - tipiska tējkanna ar jaudu 2.5 kW - cik ilgi silda 1.5 litrus ūdens? Kaut vai līdz 50 grādiem. Ar 3.5 kW būs bikīt ātrāk, bet tik un tā...

Labots - MaurI
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Alkoholokausts teica:

jāties ar ūdens sildīšanu ar malku un ķīmiķot tā normālu padošanu uz dušu

 

Kāpēc jāties, ir taču tāda cilvēcei sen pazīstama lieta kā malkas boileri - pa vienu galu iekšā malka, pa otru galu iekšā ūdens no hoķ sūkņa ar spiedkatlu, pa trešo galu ārā silts ūdens!

Link to comment
Share on other sites

Dušai pietiks, sākot ar 6 kW. Ziemā gan būs kripatu par īsu/remdenu. Lietderības koeficients augsts, bet ampērus rij daudz. Ja veca instalācija&pieslēgums, par to var vienkāršii aizmirst.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

6KW uz vienas fāzes ir 25A! vai 8,3 A uz trijām!

Ja nav 3 fāžu, vismaz 25A pieslēgums (bet domājams ka nav!) tad par caurplūdes sildītāju aizmirsti!!!!

 

Ja negribās malku, tad vai nu gāzes caurplūdes sildītājs vai parastais boilers.

Link to comment
Share on other sites

Ar 3.5kW sildītāju gan jau varēs labi rūdīties. Ja večiem vel neko, bet sieviešiem parasti vajag karstu, un daudz. 

Tas, ka 50 gadus veca lauku māja, nenozīmē, ka tur ir švaks pieslēgums, var būt mierīgi 3x40A, lai reizi gadā var lielo malkas zāģi laist.

Tāpēc, labāk no sākuma noskaidro, kāds ir pieslēgumus, tad arī sapratīsi, kādu aparātu vajag. Tad arī vēlams no sadales jaunu, atbilstošu vadu aizvilkt caur noplūdes automātu. Padārgs prieks, bet principā obligāts, vēl jo vairāk, ja tas viss paliek ārā.

Caurplūdnieks, pie normālas lietošanas nemaz īsti mazāk netērē, bieži vien pat vairāk sanāk. Ja reizi nedēļā iet mazgāties, tad cita lieta.

Link to comment
Share on other sites

Turēt lauku mājā 3x40A  un bezjēgā maksāt par pieslēgumu Latvenergo, lai pa retam ieslēgtu caurplūdes sildītāju, ir vienkārši stulbi. Kamēr nebija jāmaksā abonentmaksa, tad visu noteica vadu resnums, bet tagad tā nav. Jaunās tehnlģijas protams ir labi, bet laukos, kur pilnas grāvmalas ar kokiem, malka ir pats lētākais un efektīvākais ūdens sildīšanas variants. Caurplūdnieks un ja vēl pagara līnīja, ir pilnīgi garām.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 59 minūtēm , Didzis teica:

Turēt lauku mājā 3x40A  un bezjēgā maksāt par pieslēgumu

 

Pie Piegdienas

 

Pēc gadiem 10, kad visi mauks ar elektromobiļiem, šāds pieslēgums būs kakraz.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Pielikšu savus 5 centus.

Manuprāt dušā likt šos carplūdes sildītājus ir pēdējais, ko vajadzētu darīt.

Nācās padzīvot brīdi viesu mājā, kur dušā tāds bija ierīkots un katru reizi mazgājoties bija sekss ar temperatūrās regulēšanu. Pastāvīga temperatūra ir tikai pie pastāvīgas ūdens plūsmas.

Laikam sildelementa inerces dēļ katru reizi palaižot ūdeni ir ārkārtīgas temperatūras svārstības. Pēc ilgas nelietošanas kādu brīdi tek ārā tikai aukstais ūdens. Kad uz īsu brīdi aizver un pēc tam atver krānu, tad kādu brīdi gāžas vienkārši vārošs ūdens. lai neapdedzinātos, tad nu atkal tiek grozīts temperatūras regulators, un pēc tam atkal kalibrēts, lai būtu normāla temperatūra. Vienkārši jebatorijs nevis sildītājs..

Tas varbūt bija tāpēc, ka tas sildītājs bija tik advancēts, ka tas bija tāds build-in dušas sildītājs. Dušas kausule slēdzās klāt pie paša sildītāja un temperatūras regulēša notika ar sildelemta jaudas palīdzību, nevis ūdens maisītājā. Autora minētais izskatās, ka ir liekams tikai uz karstās trubas. bet arī tam vienalaga būs kaut kāds inerece.

Tad jau tiešām labāk standarta 50L boileri un miers mājās. Un par elektrības jaudām arī nevajadzēs domāt.

Link to comment
Share on other sites

Patreiz gan ir pilnīgi pretējs prcces. Cilvēki lielākoties atsakās no daudzampēru pieslēguma, jo faktiski to neizmanto. Nafig maksāt abonentmaksu par nevajadzigu pakalpojumu. Prtams, tā ir sadales tīkla cūcība un kārtējais nodoklis, bet monopols dara kā grib. Par elektromobīļiem un to popularitāti pēc desmit gadiem, es atļaušos pasmaidīt. Privātmājā jau tagad bez problēmām var uzlādēt tādu autiņu . Pietiek ar 3x20A  pieslēgumu. Savukārt pilsētā, pie deviņstāvu daudzdzīvokļu mājas nav nekādu cerību. Elektroautiņa lādēšana ir kas līdzīgs caurplūdes sildītājam. īsu brīdi vajag daudz ampērus un pārejo laiku elektropieslēgums stāv mierā. Tas ir visliktākais elektrība spatērēšanas veids un nepatīk ne Latvenergo, ne klientiem, kuriem jāuzrtur resni vadi.

Link to comment
Share on other sites

Tā jau ir, pieslēguma maksa tagad būtisks arguments pret caurplūdnieku. 

Elekotromobilizācija vispār sviests. Tie paši franči grib uz 2040. gadu pāriet uz elektroauto, tajā pašā laikā likvidējot AES. Nuuu var jau būt ....

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...