Jump to content

Saules siltuma izmantošana vasarā


WildGun
 Share

Recommended Posts

Kreņķis tāds, ka apkures sezona iet uz beigām, bet silto ūdeni vajadzēs vienalga.

 

Pašlaik tiek izmantots 100L elektriskais boileris, kurš saņem sildāmo ūdeni no centrālapkurei pieslēgta boilera. Tātad - kamēr tiek kurināts, elektriskais tikpat kā neslēdzas iekšā.

Bet drīz haļava beigsies. Un kā elektriskais sāks savu darbu, tā strāvas patēriņš pieaugs divkārt.

 

Neliek mieru doma, ka turpat aiz sienas piebūvēta siltumnīca, kurā vienmēr karsts. Ja tur ieliktu kaut kādu saules kolektoru......

 

Vai šitāds variants varētu iet cauri - post-67540-0-11537700-1396343621_thumb.jpg.

 

Negribas (pagaidām) nekādus sūkņus un automātikas. Izskatās, ka viss varētu darboties ar pašteci.

Link to comment
Share on other sites

Par šo jau viss ntās reizes izrunāts un izrēķināts - paštaisītie kolektori neefektīvi, rūpnieciskie dārgi. Neatmaksājas pasākums. Un Bez cirkulācijas sūkņa un kaut vai termoslēdža nekas nesanāks.

Link to comment
Share on other sites

Paštaisītajam noteikti būs jēga, un tas atmaksāsies ātrāk kā rūpnieciskais-superefektīvais.

Bet cirkulāciju vajadzēs, arī kādu izplešanās trauku. Tad vēl vajadzēs kādu automātisku vārstu (nez vai gribēsi katru vakaru un rītu iet ko grozīt), kas pa nakti visu aizver ciet, lai no boilera nesilda kolektoru, un var normāli papildus sildīt ar elektrību.

Pie tam, ja tur ir siltumnīca, tad tur var pietikt vienkārši ar melnu cauruli tajā siltumnīcā.

Link to comment
Share on other sites

zīmētā shēma nederēs, elektrisko boileri vajag ar siltummaini, kuram tad dzītu cauri iegūto saules paneļa sasildīto ūdeni. Rūpnieciskie paneļi nu jau tirgojas pa 200 lašiem, tiesa tādiem noteikti vajag likt cirkulācijas sūknīti. Bez sūkņa tāds kaktu variants ar lielu varbūtību ka nekāda cirkulācija nenotiks, dēļ nepareiza cauruļu krituma, dēļ nepareizā augstumā uzstādīta kolektora, dēļ gaisa burbuļa sistēmā. Rūpnieciskajiem ir mazi cauruļu diametri kuri izslēdz pašteces sistēmu kā tādu. Bet ar cirkulācijas sūkni to paneli var pieskrūvēt kur sirds vēlas, protams virziens tieši uz Dienvidiem jāatrod. 

Link to comment
Share on other sites

Viņam jau ir siltummainis, tik vajag pārslēdzējus (vārstus) no centrālās uz to kolektoru.

Paštece principā atkrīt, ja nu vienīgi tikai ļoti karstām vasaras dienām. Bolerim jau vajag kādus 60 grādus vismaz. A tā, jau šādā dienā, ja no tā kolektroa vismaz 40 grādus dabūtu klāt, jau varētu pamatīgi ietaupīt uz elektrību. Viņam gan to baigi nevajag, jo silda centrālapkure. Bet tā, lai gaidītu tikai uz vasaras riktīgi siltajām dienām, tad varbūt ar nav jēga.

Link to comment
Share on other sites

ka tik izdevīgāk nesanāk saules baterijas (nevis kolektors). Tur nevajag visu santehnikas būšanu un drošības risinājumus, lai viss nepārkarst, neuzvāras un neuzsprāgst. Pieliec tik kabeli, pārveidotāju un pa taisno pie teņiem.

Link to comment
Share on other sites

Aizmirsti to sviestu - obligāti liec sūkni ar primitīvu automātiku savādāk beigās dzesēsi ūdeni ne sildīsi. Teorētiski var likt arī siltumnīcā, bet tāpat es teiktu, ka vajag optimālu vērsumu un noslēgtu kasti, kaut vai ar to pašu melno cauruli iekšā.

Man saules paneļi (veci industriālie) jau kādu mēnesi 300 L boileri saulainās dienās uztur pie 50 grādiem :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Saules panelis maksā ~2000EUR/kW. Boilerim 1kW vismaz vajag. Tad vēl vajadzēs invertoru. Arī nemaksā kapeikas.


Autors ar savu siltumnīcu vāreu iekļauties pārsimt EUR.


  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Bonifacijs

Vai gadījumā nav izdomātas kaut kādas shēmas kā no siltuma dabūt elektrību? Man ir tāda tipo siltumnīca kurā jau pirms nedēļas pa dienu temperatūra uzkāpa 60+ grādu, vasarā vispār ir tā ka ar basām kājam staigāt nav iespējams, jo flīzes ir pārmēru uzkarsušas. Teorētiski varētu ūdeni sildīt un lietot, bet nu nav vēlmes dzīvokļa apdari bendet velkot trubas pa gaisu. Nu ir vēl variants dušu ierīkot pa tiešo uz terases :sorry:  vieta ir piemērota ar tiešu izeju no "siltumnīcas", tai vietā ir terases lietusūdens notece, faktiski vien širmītis apkart jānovelk un krāns jāierīko, vienīgi ūdeni gan sanāk tipo ar spaiņiem nest :superstition:

Labots - Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

(labots)

Laikam jāpaskaidro sīkāk, ko tai bildē biju domājis.

 

Kolektora izvietojums jāsaprot burtiski - zemāk par CA boileri. Tad pašteces noteikumi izpildās un "atpakaļtece" naktī ir izslēgta, jo nav dzirdēts, ka siltais ūdens gribētu tecēt uz leju.

 

Krāniem sekojoša nozīme - zemākais krāns likvidē lielo loku, lai no kolektora ūdens neskrien pa visu māju. Augstākais atslēdz kolektoru, ja nu gadījumā jāsāk kurināt.

 

Ju, nedomāju, ka dikti jāskatās uz jaudas pietiekamību. Mana doma - cik būs tas siltums sakrājies, tik būs. Tāpat būs vairāk (bet ne mazāk), kā bez paneļa. Ja līdz vakaram CA boilerī ūdens sasilst kaut līdz 30 grādiem, tas ir krietni vairāk, kā no krāna nākošie 5 - 10 grādu. Saulainā laikā, domāju, varētu iegūt pat kādus 50 - 60 grādus. Līdz vakaram tādēļ, ka pamatā visi lielie siltā ūdens patēriņi ir tieši vakaros - duša, piemēram.

 

Un nav tiesa ka man to baigi nevajag. Vajag, kā traks, jo vasarā tak neviens nekurina. Pat ausainis Rīgu vasarā nekurina.....

Labots - WildGun
Link to comment
Share on other sites

Bet boilera siltais ūdens ko darīs?

 

Tad pašteces noteikumi izpildās un "atpakaļtece" naktī ir izslēgta, jo nav dzirdēts, ka siltais ūdens gribētu tecēt uz leju.
Link to comment
Share on other sites

Nu pag. Ja tev EL t būs lielāka kā tajā kolektorā, tā EL tem sāks sildīt to kolektoru (vai kolektors dzesēs EL, ko tev nevajag)

Tas nozīmē augšā kaut kādu pretvārstu vismaz. Tad tev kolektors sildīs EL, un EL nesildīs kolektoru pa nakti.

Link to comment
Share on other sites

It kā loģiski. Tikai - vai esi redzējis EL boileri bez pretvārsta? EL no veikala, ja kas :yahoo:

 

Redz, šitā zistēma ( CA + EL) man darbojas jau gadus četrus. Viss notiek. Tikai gribas vēl no saules savākt to, ko var dabūt.

 

Precizējoša bilde -post-67540-0-51064000-1396349438_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lai ūdens kaut cik ietu paštecē vajag vismaz 1' caurules pieslēgumam un iekšā kolektorā un boileri kādus 2 -3m augstāk par kolektoru. Grūti būs to panākt.

 

Un parēķini rūpīgi cik tas pasākums izmaksās... Visu vajag ierēķināt, caurules, stiklu, krāsu, savienojumus utt, utjp... 

 

Pa to ciparu sanāks gadiem elektrisko tenu darbināt... 

 

Reku pāris gadu vecs aprēķins: gandrīz 800 ls ar rūpniecisku kolektru, ja paštaisīts kādi 100 - 200 ls mazāk, bet efekts krietni sliktāks.

 

http://andzja.wordpress.com/2012/01/31/saules-kolektors-sarezgiti-nesmidini-mani/

 

Ir vērts? Katram pašam jālemj! 

Link to comment
Share on other sites

 Dabiski, paštece arī iet. Vismaz man vasaru nostrādāja ar ∆H=~2m, pa 15 metru Dy 20 caurullēm.Protams, šovasar, ja atliks laiks, pārtaisīšu visu nopietnāk, pēc tipveida shēmas.

Link to comment
Share on other sites

ImissimI

ronalds_, tajā andzja.wordpress kopsummā ir arī boilera un sūkņa izmaksas iekļautas.

Link to comment
Share on other sites

Papildus tam ko ronalds iedeva var palasīt šo diskusiju http://www.building.lv/forums/37/134740/page=1/_subject_

 

Pasūtot veikalā gatavu sistēmu cena par PV varētu būt arī tāda kā saka ju, bet ja pats meklē un saprot kā uzstādīt, tad ūdens sildīšanai kopēja sistēma būs daudz lētāka un var iztikt arī bez dārgiem inventeriem.

 

Interesants cits aspekts, par viedtālruni vai TV kuru pēc 2-5  gadi varēs izmest, vairums, daudz nedomājot, ir gatavi noskaitīt pustūkstoti un vairāk, bet ilgtermiņa ieguldījuma nekustamajā īpašumā, nē, tur jārēķina vai atmaksāsies pēc 7 vai, nedod Dievs, 15 gadiem. Manuprāt daudz labāk staipīt krānu ar kaimiņu rādot saules bateriju, nevis jauno smartu vai auto ar 3.0 motoru, bet nu katram jau savs fetišs.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Ronald, esmu vecs, riebīgs lauku vecis. Šad un tad (aiz nav ko darīt) piemetas nieze kaut ko eee.... izgudrot. Pirms nākt klajā ar savu superpuper, apskatos zem gultas, bēniņos, kūtsaugšā u.c. Tur man visādas zanačkas. Piemēram - stikli, dēļi, trubu gali, ragi, nagi... Liekas, ar materiāliem problēmu nebūs.

 

Jautājums jau bija pavisam citādā plāksnē - vai ideja varētu nostrādāt.....

 

Ju, īsti nesapratu, par kuru loku Tu domā? Ja par lielo (kurš centrālapkures loks), tad tur jāpiegriež zemākais krāns. Tā sacīt - manuālais pretvārsts.

 

Jacobs, vai varētu sīkāk? Kas ir "tipveida" un kas Tev līdz šim ir strādājis?

Labots - WildGun
Link to comment
Share on other sites

re kur pilna komplekta(sūkņi, vadība, izpl.tvertne  utt) cena ar vienu sildpaneli 970Ls, cenā iekļauta 200L uzkrājējtvertne, kuru var atrēķināt nost ja izmanto esošo CA boileri 

Labots - egoisc
Link to comment
Share on other sites

Ronald, paskatījos, patika.

It sevišķi pirmā versija - vecā loga rāmī !!!

 

Bet, redz, Tavs variants ir labu gabalu no mājas, mans - metru aiz sienas. Metrs - ieskaitot slinkumu borēt sienā caurumus.

 

Kaut 3 metri - collīgā truba maksās neko.

 

Plus siltumnīca - sūds ar visu temperatūru tur iekšā. Tur nav vēja !!!

 

Tu mani pārliecināji - ir iespējams iepist sant eee... centu. It sevišķi - to lielo. 50 !!

 

Ar interesi palasīšos domas, bet virziens ir skaidrs.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jacobs, vai varētu sīkāk?

Saules kolektors izgatavots no nerūsošā tērauda ar lokanajām caurullēm savienots ar nerūsošo tvertni(atvērtu, piebarošana ar svaigu ūdeni caur pludiņkrānu), tālāk siltais ūdens padevās sistēmā caur sūkni(automātiski).

Tipveida shēmā būs noslēgts kontūrs ar sūkni, glikola pildījumu un automātiku, kur otrā pusē dubultsienu ner, tērauda boileris.

Diezin vai tev īsti mans variants derēs, jo mēs katrs taču visu izgatavojam pēc savām tehniskajām  iespējām, bet man tās ierobežo tikai laiks un nauda....

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Gribētu redzēt kaut minimālus aprēķinus variantam, kad saules kolektors jāpieslēdz eksistējošai apkurei. Protams, kur iekļauts iekšā arī siltummainis, automātika, visi savienojumi apkurei utt. Tā arī neesmu redzējis normālas shēmas priekš kombinētā boilera, lai tas saules kolektors varētu darboties pavasarī un rudenī. Uzcept ar apkuri nesaistītu boileri, parastām trubām, ka pildīts ar ūdeni, nav nekāda māksla. 

 

 

Autors ar savu siltumnīcu vāreu iekļauties pārsimt EUR.
 

 

Šitais nestrādās tajā gadījumā, ja silto ūdeni patērē tikai rītā un vakarā, kad ārā vairs nav saules.

 

 

Nu jā kā jaunrades projekts priekam, tad  http://www.buildart....ules-kolektori/
 
Link to comment
Share on other sites

 

 

Šitais nestrādās tajā gadījumā, ja silto ūdeni patērē tikai rītā un vakarā, kad ārā vairs nav saules.

 

Tajā linkā bija shēmiņa arī ar siltuma akumulatoru ~1000L 

Link to comment
Share on other sites

Mežaveci - nekas sarežģīts jau nav - slēdzam kolektoru paralēli ūdens boilerim. Lai ūdens uz katlu neiet - pretvārsts.  Cirkulācijas sūkni vada primitīva automātika uz arduino bāzes 2 siltuma devēji - ja kolektorā temperatūra > par temperatūru boilerī slēdzam iekšā sūkni ar releja palīdzību. Lai pa ziemu nebūtu ūdens jālaiž ārā - jāpilda glikols apkures sistēmā. Izmaksas - gan jau ka uz 1000 EUR pusi būs ja pērk normālu saules kolektoru ar kādi 2m2 platību vismaz.

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Mežaveci, nav nekādu aprēķinu (izņemot tos, kas pa galvu grozās pamatskolas zināšanu ietvaros). Ņuhs, čujs un poņa liek domāt, ka Lukstiņš man muļķības fizikas stundās nemācīja.

 

 

Šitais nestrādās tajā gadījumā, ja silto ūdeni patērē tikai rītā un vakarā, kad ārā vairs nav saules.

 

Bet siltumizolācija? Vai tad kāds ir atcēlis elementāru akmensvati?

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Mana kļūda, nepamanīju akumulatoru. Vispār diezgan interesants variants un varētu eksperimentālā kārtā vasarā realizēt. Tikai jādabon kāds 1m3 ūdens bunkurs. Vienīgais mīnuss, ka man ūdensapgāde ir ēnas pusē un garas trubas jāvelk. Manā gadījumā sasalstošā periodā šo visu nevar darbināt, jo ūdensapgāde ir ēnas pusē, kur ir sēta ar bruģi un jāvelk garas trubas, lai aizvilktu līdz kolektoriem un glikols tādam tilpumam maksās kosmosu.

 

 

Tajā linkā bija shēmiņa arī ar siltuma akumulatoru ~1000L 
 

 

Kā tas ir paralēli? Apkures sistēmai?  Jāņem vērā, ka šķidruma temperatūra no kolektoriem variē plašās robežās. Ja 70-80, varam droši vienot klāt, bet ja 30-40 grādi, tad īsti nekādas sildīšanas nebūs. Cik esmu redzējis shēmas, visām ir trūkumi - vai nu pārāk dārgas vai arī nepilnīgas un nevar kaut ko realizēt.    

 

 

nekas sarežģīts jau nav - slēdzam kolektoru paralēli ūdens boilerim. Lai ūdens uz katlu neiet - pretvārsts.  
 
Link to comment
Share on other sites

Nesaprotu, ko jūs visi to automātiku tik šausmīgi gribat uzstādīt. Ja saules kolektors būs zemāk par siltā ūdens boileri, tad viss darbosies pilnīgi bez kādiem pretvārstiem, cirkulācijas sūkņiem un citām figņām. Man mājā no plīts ūdens, kombinētajā boilerī, jau piecpadsmit gadus silst un nav pilnīgi nekādas automātikas. Pilnīgi pietiek ar 3/4 collu trubām. Tāpat būs arī ar saules kolektoru, jo fizikas likumi vieni.

Link to comment
Share on other sites

Es jau to pašu rakstu un man tā arī strādā, bet tagadējās knapinātajās privātmājās šaubos vai daudziem ir kāda iespēja ko cilvēcīgi novietot...?

Labots - jacobs
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Pag, bet tad tas, ka ir labāk netērēt laiku un materiālu, bet pašu paneli ņemt gatavu ir viennozīmīgi?

 

Vai arī tur ir čupa ar izņēmumiem no sērijas ja laiks ir un atslēdznieka darbi padodas un tev ir tas, tas un to un šito vari dabūt pa tik, tad lētāk būs pašam. (man arī kādu laiku jau ir vēlme šito pasākumu izveikt laukos)

Link to comment
Share on other sites

Saules enerģijas izmantošana atmaksājas tikai tad, ja pats visu gādā un uzstādi. Citādāk sākas bodnieka uzcenojumi, PVN, darba samaksa, u.t.t. Vārdu sakot, tas der cilvēkiem,kuriem rokas no īstās vietas aug.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
(labots)

Atvainojos, ka ceļu augšā mironi, bet savu jau drīkst, jo jautājums atkal aktuāls.

 

1. Kaut kur apvaicājos, kā saucas tādi verķi, ar kuriem var uztaisīt atzaru, vienkārši izurbjot trubā caurumu un to verķi pieskrūvējot caurumam priekšā. Man atbildēja un pat bildi ielika, bet nevaru atrast, kaut nošaujies. Palīdziet, lūdzu.

2. Varbūt kādam palicis lieks kādu 25 litru elektriskais boileris. Pretī varu dot 100 litrus, vai par saprātīgām naudiņām nopirkt.

3. Un vispābā - kādi jaunumi šajā frontē? Vabūt varat padalīties ar idejām? Rūpnieciskie varianti neinteresē. Ja nu ideju līmenī tikai.

 

P.s. Laikam tas verķis saucas "seglers", vai tā?
 

Labots - WildGun
Link to comment
Share on other sites

Ja tas GEBO atzars domāts kolektora būvei, tad, manuprāt, vēl dārgāku savienojumu iedomāties grūti. 

Ja gribās no melnām caurulēm var skrūvēt no melniem veidgabaliem, ja tas šķidrums būs kā tikai kā siltumnesējs un netiks visu laiku mainīts ar svaigu ūdeni, skābekli saturošu. 

 

Cik lasīts visizdevīgāk sanāk melnās PP vai kāda tur materiāla caurules, kas ruļļos pārdodas. Tur tik ne smuks koletkors jābūvē bet viss rullis jāizmētā pa jumtu un gatavs. 

 

Normāli būtu lodēt no vara, smuki, taisni, kompakti, nu varam metrāža gan maksā labi mūsdienās, 

tad varbūt var sarēķināt to pašu kolektora apjomu no presējāmām plānsienu tērauda caurulēm (ne dzeramam ūdenim labāk) Tur tik nomā būs jāņem presējamais un savienojumi nav lēti. 

 

Salīdzinot ar GEBO monstriem gan jebkurš savienojums būs lēts. 

Link to comment
Share on other sites

WildGun

Roland, drusku piekoriģēšu - ne "šis īstais", bet "šitāds īstais".

Loģiski, nākamais jautājums Usinam - kur meklēt "šitādus"? DEPO varētu būt? Atradu kaut ko līdzīgu https://www.apkures.lv/atzars-(cetras-skruves)-63x112''-hydrodif

 

Kā jau noprotat, esmu pilnīgs duraks šajā jomā - kur ko dabūt. Bet jātaupa katra kapeika, jo maksātāji paklīduši kur kurais.

Impulsu priekš darbībām deva kaimiņš, kurš ielika dārza duša jumtā parasto, veco čuguna radiatoru, protams, kasti nosiltinot, izklājot ar alupap un priekšā pieliekot 3x stikla paketi ar IR plēvi + 200 litru akumulators. Pa vienu saulainu dienu ūdens sasila līdz 82 grādiem. Protams, sūknītis, termorelejs un pretvārsts , jo radiators augstāk par akumulatoru, bet rezultāts iespaidīgs.

Link to comment
Share on other sites

Šeit var pasmelties ideju. Ja vēl to instrumentu uztaisa pats, tad šajā gadījumā Cu caurule beigās sanāks lētāks risinājums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...