Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

2000. gada Ženēvas auto izstādē Mazda prezentēja interesantu konceptu – 626 MPS ģimenes sedanu, kas uzskatāms par mūsdienu Mazda 6 MPS priekšteci. Saīsinājums MPS apzīmē Mazda Performance sēriju, bet pašu automobili izstrādājusi Mazda koncernā ietilpstošā kompānija Mazda Speed. Uzreiz jāatzīmē, ka līdz sērijveida ražošanai 626 MPS nenonāca un kopskaitā tika izgatavoti vien divi eksemplāri – viens sudraba, bet otrs oranžs.

Par pamatu izmantota tolaik tikko atjauninātā sedana versija, kas standarta izpildījumā nekādas īpašas emocijas neizraisa. Lai to mainītu, dizaineri pielika īpašas pūles un, daļēji iedvesmojoties no Mitsubishi Lancer/Carisma Evolution modeļiem, radīja visai iespaidīgu ārpuses veidolu. Priekšas daļa ieguva dinamisku buferi, kas aprīkots ar lieliem miglas lukturiem un iespaidīgu centrālo gaisa atveri. Buferis savienots ar sportisko radiatora režģi un izteiktajām arkām. Vēl izceļams dzinēja pārsegs, kas lepojas ar vairākām gaisa atverēm.

Sānu skatā dominē jau pieminētās arkas, durvju uzlikas, sliekšņi un M3 stila sānu spoguļi. Lielajās arkās vietu atraduši 18 collu vieglmetāla diski, kas platumā visi četri sasniedz astoņas collas un apauti ar 235/40 izmēra riepām. Aiz diskiem redzama iespaidīga izmēra bremžu sistēma – priekšā ar sešu cilindru suportiem un 345 milimetru bremžu diskiem, bet aizmugurē ar četru cilindru suportiem un 315 mm diskiem.

Ja jau priekša un sāni liekas iespaidīgi, tad aizmugure to visu pārspēj – liels, regulējams antispārns, masīvs buferis un divas pieklājīga izmēra izplūdes izejas. Par to, vai antispārns nav pārāk uzkrītošs un pārāk neatgādina Evo, var strīdēties, tomēr, mūsuprāt, tas iederas kopējā auto tēlā.

Ārējam veidolam pieskaņots arī salons, kas, neskatoties uz uzlabojumiem, pilda ģimenes sedana pienākumus. Tomēr par sportisko – baltas rādītāju ciparnīcas, sporta sēdekļi un alumīnija pedāļi. Salons ieguvis arī divu krāsu ādas apdari, lieliski papildinot iepriekš uzskaitīto elementus.

Pats svarīgākais gan meklējams zem virsbūves un dzinēja pārsega – 2,5-litru V6 benzīna dzinējs ar divām turbīnām un pastāvīga pilnpiedziņa. Vairāki dzesētāji (tostarp dzinēja eļļas dzesētājs), speciāla dzinēja vadība un izplūdes sistēma nodrošina 280 zirgspēkus lielu jaudu un 392 Nm lielu maksimālo griezes momentu. Jaudu līdz pastāvīgajai pilnpiedziņai novada piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba un pastiprināts sajūgs. Vadāmība uzlabota, uzstādot regulējamus amortizatorus un balstiekārtu ar augstuma regulēšanas iespējām. Dinamikas rādītāji nav zināmi, tomēr zinot, ka automobiļa svars nepārsniedz 1400 kilogramus, varam spriest, ka paātrinājums no 0 līdz 100 km/h varētu aizņemt 5-6 sekundes.

Izsaki savu viedokli