Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Pirms kāda laika mūsu Xbox 360 spēļu konsoles diskdzinī nonāca F1 2011, par to arī šodien īsumā pastāstīsim.

F1 sacīkstes man šķiet nu ļoti garlaicīgas, atceros, ka kolēģis Roberts Twitter pirms kāda laika ierakstīja salīdzinājumu ar veļasmašīnām, respektīvi, mūsdienu F1 ir kā divas vienādas veļasmašīnas ieslēgt vienā režīmā un skatīties, kura tad nu ātrāk beigs mazgāt veļu. Spēle manas domas par F1 kā tādu nespēja mainīt, tomēr tā spēja aizraut uz vairākām stundām, dzenoties pa dažādām trasēm, to starpā

Montekarlo, kurā sākumā, nepieradis pie diezgan reālistiskās vadāmības ielīmējos gandrīz katra līkuma bortos. Ņemot vērā, ka tā tik ļoti piesaistīja mani, tad sacīkšu piekritējiem šīs spēle būs īsta oga.

Runājot par vadāmību, ja vien nebrauksi kādā no iesācēju līmeņiem, taču nebūsi arī dzimis profesionālis, tad vismaz pirmos pāris apļus varam garantēt, ka gadīsies izlidot kādā līkumā un ļoti iespējams apskādēt formulu ar visām no tā izrietošajām sekām – sākot no sliktākas saķeres dēļ noplēsta antispārna, beidzot ar izstāšanos, dēļ nokrituša viena vai vairākiem riteņiem. Ja nu pēc avārijas formula ir braucama, tad varam klibot uz pitstopiem.

Tāpat arī jāpievērš uzmanība kā riepu stāvoklim, tā arī degvielas līmenim, jo agresīvāk brauksim, jo ātrāk būs jāmaina riepas, līdzīgi arī ar degvielas līmeni, ja izvēlēsimies braukt ar pustukšu bāku, nāksies domāt par degvielas ekonomiju, cik nu tas ir iespējams, vai arī biežāku iegriešanos pitstopos. Inženieris centīsies mūs brīdināt par to kurā brīdī spiest pedāli grīdā, kurā padomāt par kājas noņemšanu no gāzes, pieredzējušiem F1 faniem patiks reālistiskā saziņas terminoloģija, savukārt jauniņajiem būs lieliska iespēja to apgūt.

Noteikti nebūsim vienīgie, kam kopējā vadāmība liks šo Codemasters lolojumu pietuvināt simulatora titulam, varam pēc sirds patiks regulēt dažādus formulas iestatījumus, kas ietekmēs kā tās ātrumu, tā arī bremzēšanas spēku sadali un citas nozīmīgas detaļas. Par riepu izvēle ir nostrādāta līdz minimumam – mīkstākas nodrošinās teicamu saķeri, taču ātrāk nolietosies, savukārt cietākas kalpos ilgāk, tajā pašā laikā palielinot iespēju uzart skaistos zālienus, grants laukus vai atstāt formulas nospiedumus uz nožogojošām apmalēm un/vai konkurentiem. Ar stūri mums neizdevās notestēt šo spēli, taču ar standarta Xbox 360 kontrolieri vadība ir pietiekami grūta, lai ne tik pieredzējušam sacīkšu spēļu geimerim butu ko pamācīties.

Jāpiemin arī drošības automašīnas esamība, līdz ko trasē notiks kāds negadījums, kurus starp citu, mākslīgā intelekta braucēja izraisa diezgan reti, tā izbrauks trasē no pitstopiem un, līdz tiks attīrīta trase, mums nāksies riņķot ar ierobežotu ātrumu, vienīgais, ko atļauts darīt – slaidi manevrēt no vienas puses uz otru, lai nepieciešamajā temperatūrā uzturētu riepas. Lai arī automātiska riņķošana aiz drošības auto varētu šķist pagalam garlaicīgi un to pat iespējams atslēgt, F1 cienītāji par šo iespēju noteikti būs starā.

KERS un DRS iespējas noderēs brīžos, kad nepieciešams kādu apdzīt, KERS piešķirs formulai papildus zirgspēkus uz noteiktu brīdi, savukārt DRS ļauj pieregulēt aizmugurējo spārnu, tas gan ir jāizdara pareizajā brīdī, jo līdz ar pretestības samazināšanos, tiek diezgan dramatiski zaudēta stabilitāte, respektīvi, vairāk vai mazāk ass līkums ar DRS nav apvienojams, vismaz ar manām braukšanas prasmēm.

Ne mazāk svarīgs jaunums ir uzlabota grafika, kā trases, tā formulas šogad izskatās pat ļoti labi, manuprāt, visvairāk grafiskie labumi izceļās, braucot lietū, sīkās ūdenslāses, apvienojumā ar perfektajiem atspīdumiem un riepu sacelto migli izskatās teicami!

Kā viens no lielākajiem vairāku spēlētāja režīma jauninājumiem, jāpiemin co-op karjera, kas ļauj izbaudīt spēli, kopā ar kādu draugu, tiesa tikai tiešsaistes režīmā, co-op, izmantojot split-screen nav pieejams. Šajā režīmā visinteresantākais ir tieši sacensība ar draugu – kurš tad iemantos komandas bosa simpātijas. Protams, arī viena spēlētāja karjera ir labi nostrādāta, sākot ar dažādiem auto jaudas uzlabojumiem, kas tādējādi palīdzēs iegūt augstāku vietu sacīkstēs, tā arī pēcspēles intervijām un sacensību ar savu virtuālo komandas biedru.

 

Ja vien tu esi kaislīgs sacīkšu spēļu un F1 fans, tad F1 2011 tev noteikti nodrošinās stundām, dienām, pat nedēļām un mēnešiem ilgu aizraušanos, savukārt, ja ar šādām spēlēm esi uz “jūs”, tad paies pietiekami ilgs laiks, kamēr iemācīsies visas nianses un tieši šo arī varētu nodēvēt par nosacītu mīnusu. Cilvēkiem bez priekšzināšanām, progress jaudīgās formulas vadīšanas prasmēs nāks ar sūru, grūtu un ilgu darbu, taču savā ziņā, arī tas nāks par labu, lai nodrošinātu tev ilgu aizraušanos, protams, ja pietiks pacietība.

Apskats tapis sadarbībā ar šīs spēles izplatītajiem Baltijas valstīs – Gamestar:

Latvijā šo spēli iespējams iegādāties, piemēram, pie Videogames.lv

 

Saistītās tēmas: f1 2011spēles

Izsaki savu viedokli