Aktuāls

The Wall Street Journal ziņo, ka tuvākajās nedēļās Facebook ieviesīs jaunus reklāmas parādīšanas risinājumus mobilo ierīču lietotājiem. Šis risinājums ietver datu vākšanu par lietotāja izmantotajām aplikācijām un , iespējams,  to lietošanas tendencēm.

Sociālais tīkls izsekos visas aplikācijas, kas izmanto populāro Facebook Connect iespēju, kas ļauj lietotājiem pierakstīties savās iecienītākajās interneta vietnēs un aplikācijās ar savu Facebook identitāti. Pēc datu apkopošanas, Facebook parādīs lietotājam daudz precīzāk adresētas reklāmas.

„Iespējams, ka šajā procesā tiks izsekotas arī darbības ko lietotājs veic ar savām aplikācijām, kādas reklāmas apskata savā telefonā vai planšetdatorā,” min kompānijai pietuvināti cilvēki.

Tādas kompānijas kā Apple un Google jau šobrīd vāc un glabā  datus par lietotāja lejupielādētajām aplikācijām, bet reklāmu adresēšana notiek mazliet savādāk. Apple ir norādījis, ka adresējot reklāmas var tikt izmantoti dati par lietotāja lejupielādētajām aplikācijām no App Store un iTunes. Google šobrīd neizmanto šāda veida reklāmas adresēšanas metodiku, lai gan teorētiski to varētu jebkurā brīdī darīt. Tomēr neviena no šīm kompānijām neizseko mūsu darbības ar lejupielādētajām aplikācijām. Vai arī par to vienkārši nav informācijas ..

Līdz šim mēs  redzējām reklāmas paziņojumus no kompānijām tikai tad, ja bijām nospieduši Facebook „Like” pogu.  Šobrīd plānotajās izmaiņās ietilpt reklāmu parādīšana ziņu lentā bez šīs nosacītās atļaujas došanas no lietotāja puses, tikai balstoties uz Facebook  savāktajiem datiem. Piemēram, mēs spēlējam vienu Zynga spēli savā mobilajā iekārtā, bet ziņu lentā parādās citu spēļu reklāmas.

Šīs jaunās reklāmas platformas ieviešana varētu būt tikai kā kārtējais solis izmaiņās, kas mūs skars tuvākajā laikā Facebook. Pēc šogad notikušās Facebook akciju kotēšanas biržā, kompānija ir sajutusi zināmu spiedienu uzlabot savus ienākumus no reklāmām, tāpēc kļūst arvien agresīvāka. It īpaši tas jūtams mobilo ierīču lietotājiem, jo tādu ir vairāk kā puse no 900 miljoniem Facebook lietotāju.

Cerēsim, ka , līdz ar jaunajiem privātuma politikas noteikumiem, varēsim saprast ko un cik lielā mēra no mūsu veiktajām darbībām tīklā, Facebook grasās izsekot. Lai gan, kā zināms no līdzšinējiem gadījumiem, tad lielās kompānijas ne vienmēr ir pacentušās skaidri norādīt cik daudz informācijas mēdz par mums saglabāt.

Saistītās tēmas: facebook

Izsaki savu viedokli