Aktuāls

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness

”Samsung” aprīko jauno ”Grand Hotel Kempinski Riga” ar vairāk nekā 220 profesionālajiem ekrāniem

IT sasniegumi, bizness

Mēneša laikā pirkumus ar viedtālruni un aproci veikuši vairāki tūkstoši cilvēku

IT sasniegumi, bizness

Sevi piesaka jauns izglītojošs raidījums bērniem – “ZinZINOO”

Sakaru pakalpojumi

Uzņēmums Ford šonedēļ prezentējis pirmo jauno Ford EcoBlue dīzeļdzinēju, kas aprīkots ar izsmalcinātām tehnoloģijām un inovatīvu dizainu un piedāvā lielāku degvielas ekonomiju un mazāk CO2 un NOX izmešu.

Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāsts, kura pamatā ir nozarē vadošā un godalgotā Ford EcoBoost benzīna dzinēju veiktspēja un tehnoloģija, turpmāk būs pieejams pasažieru automobiļos un komerciālajos transportlīdzekļos ar jaudu no 100 ZS līdz 240 ZS. Četru cilindru 2,0 litru Ford EcoBlue debitē jaunajos Transit un Transit Custom komerciālajos transportlīdzekļos, piedāvājot nepārspējamu ekonomijas, veiktspējas un izsmalcinātības kombināciju.

Ford Ecoblue

Ford EcoBoost radīja jaunu standartu benzīna dzinējiem — tie ir mazi, ekonomiski un piedāvā pārsteidzošu veiktspēju. Un tāda pati apsēstība ieviest jauninājumus klienta labā slēpjas arī mūsu jaunajā Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāstā,” stāsta Ford of Europe priekšsēdētājs un izpilddirektors Džims Fārlijs (Jim Farley).

Vadāmību uzlabo par 20% lielāks griezes moments ar 1250 apgriezieniem minūtē salīdzinājumā ar līdzvērtīgu 2,2 litru TDCi dīzeļdzinēju, kas palīdz komerciālo transportlīdzekļu vadītājiem bez problēmām tikt galā sarežģītos ikdienas braukšanas apstākļos, piemēram, braucot ļoti lēnā satiksmē vai apdzenot lēni braucošus transportlīdzekļus. Jaunais dzinējs arī nodrošina pasažieru automobiļa komfortu komerciālo transportlīdzekļu segmentā, samazinot trokšņu līmeni tukšgaitā par 50%.

Pilnīgi jauna dzinēja konstrukcija ir ļāvusi samazināt berzi un radīt tīras sadegšanas sistēmu. Izsmalcināti izplūdes gāzu pēcapstrādes procesi ļauj nodrošināt īpaši zemu izmešu daudzumu, kas atbilst Euro 6 standartiem, kuri stāsies spēkā 2016.gada septembrī. Saskaņā ar tiem NOx izmešu daudzums ir jāsamazina par 55% salīdzinājumā ar Euro 5 standartiem.

Progresīvu tehnoloģiju vidū ir īpaša iebūvēta ieplūdes sistēma, kas uzlabo dzinēja elpošanu, zemas inerces turbokompresors no raķešu dzinēja izejmateriāliem, kas piemērots darbam augstā temperatūrā, kā arī jauna augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir daudz atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi.

Jaunais 2,0 litru Ford EcoBlue dzinējs, ko izstrādājuši inženieri Apvienotajā Karalistē un Vācijā, komerciālajiem transportlīdzekļiem sākumā tiks piedāvāts ar 105 ZS, 130 ZS un 170 ZS jaudu. Vēlāk šis dīzeļdzinējs ar 200 ZS jaudu tiks piedāvāts Ford pasažieru automobiļos līdz ar vēl jaunākiem EcoBlue dzinējiem, tostarp 1,5 litru versiju.

Maza berze, izsmalcināts sadegšanas process

Jaunais 2,0 litru Ford EcoBlue dzinējs ar pilnīgi jaunu dizainu piedāvā daudzas inovācijas, kas samazina berzi, tādējādi samazinot degvielas patēriņu par 13%. To vidū ir:

  • par 10 mm nobīdīta kloķvārpsta, kas samazina virzuļu sānu noslodzi, ierobežojot berzi pret cilindru sienām samazinātajā četru cilindru blokā, kas veidots no dzelzs;
  • samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs;
  • sadales vārpstas un eļļas sūkņa piedziņas siksnas dizains, kas ir tiešā saskarē ar motoreļļu,
  • optimizēts gāzes sadales mehānisms un viengabala sadales vārpstas modulis.

Ford pirmo reizi izmanto jaunu spoguļattēla ieplūdes mehānismu iebūvētajam ieplūdes kolektoram, kas precīzi kontrolē gaisa ieplūdi cilindros — pirmajā un otrajā cilindrā gaisa plūsma notiek pulksteņrādītāja virzienā, bet trešajā un ceturtajā cilindrā tā notiek pretējā virzienā. Šāda simetriska sistēma nodrošina vienādu degvielas un gaisa sajaukšanos sadegšanas kamerās visos četros cilindros, palīdzot inženieriem labāk kontrolēt to, kā dzinējs sadedzina degvielu.

Uzlabots turbokompresors

Jaunais, kompaktais turbokompresors ir īpaši izstrādāts, lai pievadītu vairāk gaisa pie maza dzinēja apgriezienu skaita salīdzinājumā ar iepriekšējo 2,2 litru TDCi dzinēju. Tas rada viegluma sajūtu un ātru paātrinājumu visā dzinēja apgriezienu skaita diapazonā un līdz 340 Nm lielu griezes momentu ar 1250 dzinēja apgriezieniem minūtē.

Aerodinamiski uzlabotā turbīnas darbrata diametrs ir samazināts par gandrīz 10%. Tas ir veidots no inkonela — sakausējuma, kas piemērots darbam ekstremālas temperatūras apstākļos, piemēram, raķešu dzinējos. No alumīnija ražotā aerokosmiskā kompresora spārnu rata diametrs ir samazināts par 15%. Šie uzlabojumi samazina inerci un nodrošina ātrāku paātrinājumu ar ātrumu līdz 240 000 apgriezieniem minūtē, uzlabojot griezes momentu pie zema dzinēja apgriezienu skaita.

Izsaki savu viedokli