Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Rūpējoties par savu vairāk nekā miljons klientu drošību, Tele2 informē, ka, tuvojoties svētkiem, krāpnieki ir kļuvuši aktīvāki, tāpēc aicina iedzīvotājus uzmanīties no maldinošām un krāpnieciskos nolūkos sūtītām īsziņām.

Visbiežāk krāpšanas tiek īstenotas tā, ka cilvēks saņem īsziņu, kurā teikts, ka viņš ir laimējis naudu, parasti 200 vai 300 latus, bet, lai saņemtu laimestu, jānosūta priekšapmaksas sarunu kartes atjaunošanas kods uz sūtītāja numuru. Turklāt krāpnieki prasa atjaunošanas kartes kodu, piemēram, Zelta Zivtiņas gadījumā atsūtīt nevis par viszemāko pieejamo summu 0,99 latiem, bet gan 12,95 latu vērtībā. Tipiskākās šādu maldinošu īsziņu saturs: “Apsveicam! Cienītais klient, Jūsu numurs akcijā laimēja balvu 300Ls, sarunu veidā. Lai saņemtu laimestu naudā, lūdzam zvanīt 5min laikā pēc SMS atvēršanas INFO dienestam 2xxxxxxx. Ar cieņu Tava LMT, Tele2, ZZ, Okarte, Bite”.

Lai izvairītos no kļūšanas par krāpšanas upuri, atgādinām, ka Tele2 atsevišķi vai kopā ar citiem mobilo sakaru operatoriem nerīko akcijas, kurās var laimēt naudas balvas. Tāpat arī Tele2 nekad nepieprasa klientiem nosūtīt priekšapmaksas kartes Zelta Zivtiņa atjaunošanas kodus. Mēs iesakām iedzīvotājiem šādas aizdomīgas īsziņas ignorēt un informēt par tām Valsts policiju vai Tele2. Gan policijai, gan Tele2 ir iespēja bloķēt tālruņa numuru, no kura krāpnieciskā īsziņa nosūtīta,” uzsver Tele2 Drošības nodaļas vadītājs Jānis Miķelsons.

Šā gada sākumā krāpnieki bija īpaši aktivizējušies, bet situācija pakāpeniski kļuva ievērojami labāka, pateicoties Tele2 aktīvai darbībai. Tele2 apkopoja saņemtās klientu sūdzības un nodeva tās Valsts policijai, kā rezultātā tika uzsākti pirmie šādu lietu kriminālprocesi pēc Krimināllikuma 177.panta 1.daļas – par krāpšanu, par ko likumā paredzētais sods ir brīvības atņemšana uz laiku līdz trim gadiem vai arests, vai piespiedu darbs, vai arī naudas sods līdz 60 minimālajām mēnešalgām. Tāpat gada laikā Tele2 veica vairākas klientu informatīvās kampaņas. Tele2 dati liecina, ka klienti ir kļuvuši informētāki, tāpēc daudz retāk uzķeras uz šādiem krāpniecības mēģinājumiem. Tā kā pārsvarā šādu krāpniecisku shēmu īstenošanā tiek iesaistīti vairāku operatoru tīkli, tādējādi mēģinot apgrūtināt to atklāšanas procesu, pirms diviem gadiem Tele2 ierosināja sadarbību starp Latvijas mobilo sakaru operatoriem. Šī sadarbība veiksmīgi turpinās un paredz savstarpēju krāpnieku numuru bloķēšanu, veicot pārbaudi pēc otra operatora rakstiskas informācijas.

Tele2 atslēgto tālruņu numuru skaits par krāpnieciskām īsziņām šā gada martā bija 155, aprīlī – 132, maijā – 110, jūnijā – 44, jūlijā – 64, augustā – 78, septembrī – 57, oktobrī – 53, novembrī – 30. Kopumā Valsts policijai Tele2 nodevis 224 apkrāpto klientu iesniegumus, starp tiem novembrī – 39.

Pateicoties aktīvai Tele2 rīcībai, pēdējā pusgadā maldinošu un krāpnieciskos nolūkos sūtīto īsziņu skaits strauji samazinājās. Lai arī novembrī bija salīdzinoši mazāk klientu sūdzības par krāpnieciskām īsziņām, tagad, tuvojoties ziemas saulgriežu svētkiem, atkal to apjoms sāk strauji pieaugt. Vēlamies informēt mūsu klientus – pusi Latvijas iedzīvotāju – par šo situāciju, kā arī paziņot par apņemšanos arī turpmāk aizsargāt klientus un censties izskaust šādus krāpnieciskus mēģinājumus,” piebilst J.Miķelsons.

Saņemot šaubīgā rakstura īsziņu, jāpievērš uzmanība īsziņas sūtītāja numuram, un tikai tad, ja tālrunī kā sūtītājs ir norādīts tālruņa numurs 600 vai vārdiski “Tele2” vai “Zelta Zivtiņa”, saņēmējs var būt pārliecināts, ka sūtījums patiesi ir nācis no Tele2. Tele2 iesaka arī pārbaudīt īsziņas sūtītāja numura piederību attiecīgajam operatoram, izmantojot interneta vietni www.numuri.lv. Šaubu gadījumā, kā arī par krāpšanas mēģinājumu, Tele2 aicina zvanīt uz uzņēmuma diennakts informatīvo dienestu pa tālruni 600 vai uz Zelta Zivtiņas informatīvo dienestu pa tālruni 676, vai rakstīt iesniegumu Tele2. Krāpšanas faktu tālāk pārbaudīs Valsts policija, kuras kompetencē ir šādu gadījumu izmeklēšana. Persona, kas saņēmusi aizdomīgu īsziņu, var arī pati uzreiz vērsties policijā ar iesniegumu.

Jāņem vērā, ka, zvanot uz īsziņā norādīto numuru, krāpnieki parasti izturas pārliecinoši, mēdz nosaukt izdomātu vārdu, uzvārdu un uzdodas par mobilo sakaru operatora darbiniekiem. Nereti tiek minēts, ka akciju reklamē televīzijā vai radio. Visbiežāk krāpšanas nolūkos tiek izmantotas dažādu operatoru priekšapmaksas kartes, nereti īsziņu sūtītāji atrodas ieslodzījuma vietās.

Saistītās tēmas: krāpniekimobilie sakaritele2

Izsaki savu viedokli