Aktuāls

Mājokļa gaisa kvalitātes mērījumi uzlabo ne vien cilvēka veselību, bet arī mājokļa lietojamību

Sadzīves un virtuves tehnika

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness

”Samsung” aprīko jauno ”Grand Hotel Kempinski Riga” ar vairāk nekā 220 profesionālajiem ekrāniem

IT sasniegumi, bizness

Mēneša laikā pirkumus ar viedtālruni un aproci veikuši vairāki tūkstoši cilvēku

IT sasniegumi, bizness

Lai arī masveidā ražoti spēkrati, ko darbina ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģija, vēl pavisam nesen likās piederīgi tālai nākotnei, jau nākamgad pirmais šāda veida spēkrats nonāks masveida ražošanā.

Pirmais masveidā ražotais ūdeņraža degvielas šūnas auto būs Toyota Mirai, kas iepriekš bija pazīstams kā FCV konceptauto. Vārds “Mirai” no Japāņu valodas nozīmē “nākotne”.

Pirms pāris dienām Toyota oficiāli apstiprināja, ka jau nākamā gada aprīlī spēkrats būs pieejams Japānā, kur tā cena būs aptuveni 55 tūkstoši eiro. Savukārt pie patērētājiem Eiropā un ASV spēkrats nonāks nākamā gada vasarā.

toyota-interior-fuel-cell-147

Toyota Mirai tiks apgādāts ar diviem augstspiediena (700 bar) ūdeņraža baloniem, kas izvietoti zem spēkrata grīdas. Uzkrātais ūdeņradis tiks virzīts cauri degvielas šūnai, ģenerējot elektrību, bet vienīgais produkts, kas veidojas šajā procesā, ir ūdens tvaiki.

Iegūtā elektroenerģija tiks izlietota, lai darbinātu aptuveni 140 zirgspēkus jaudīgu elektromotoru, kas piedzīs spēkrata priekšējos riteņus. Ar uzpildītiem baloniem spēkrats spēs veikt aptuveni 480 kilometrus tālu ceļu, taču to, lai tos atkārtoti uzpildītu ar ūdeņradi, būs nepieciešamas tikai piecas minūtes.

toyota-interior-fuel-cell-144

Lai arī fakts, ka pirmais ūdeņraža degvielas šūnas auto sasniedzis masveida ražošanas konveijeru, ir ļoti nozīmīgs, ir skaidrs, ka momentāna revolūcija nozarē nav gaidāma. Spēkratu popularitāti ietekmēs ne tikai relatīvi augstā cena, bet arī ūdeņraža uzpildes staciju trūkums. Tāpat tehnoloģijai ir vairāki pretinieki, kas norāda, ka ūdeņradis tiek iegūts no metāna gāzes, būtībā radot līdzīgus piesārņojuma draudus videi kā fosilā degviela.

Jāatzīmē, ka Toyota speciālisti šīs tehnoloģijas attīstīšanā ir ieguldījuši 16 gadus.

toyota-interior-fuel-cell-129

Saistītās tēmas: degvielatoyotaūdeņradis

Izsaki savu viedokli