Aktuāls

Toyota jau vairāk nekā 20 gadus strādā pie ūdeņraža degvielas šūnas spēkratiem, kam būtu jānodrošina videi draudzīga pārvietošanās, nezaudējot pārvietošanās komfortu vai ērtības. Jau pavisam drīz šāds spēkrats nonāks pārdošanā.

Pirmā valsts, kur Toyota izstrādātais spēkrats nonāks pārdošanā būs Japāna. Tas notiks jau nākamā gada aprīlī, savukārt Eiropā un ASV transportlīdzeklis pircējiem pieejams kļūs nākamā gada vasarā.

Toyota norāda, ka FCV saņems divas “bākas”, kur iepildīt šķidro ūdeņradi. Rezultātā auto spēs pieveikt līdz pat 700 km tālu distanci, savukārt elektromotoru maksimālā jauda sasniegs 137 zirgspēkus.

production-toyota-fcv-makes-first-us-appearance-at-2014-aspen-ideas-festival_1

Jāatzīmē gan, ka dotajā brīdī ražotājs nevar nosaukt konkrētu spēkrata cenu, jo tā atšķirsies dažādos reģionos un to ietekmēs arī valstu iespējamās dotācijas. Aptuveni zināms, ka Toyota FCV varētu maksāt nedaudz virs 50 tūkstošiem eiro.

Jāņem gan vērā, ka auto debija tirgū, visticamāk, nebūs rozēm kaisīta. Vispirms jau jāmin, ka vairākās valstīs ūdeņraža uzpildes stacijas ir visai reta parādība, savukārt citi auto ražotāji par šo tehnoloģiju neizsakās glaimojoši. Tā, piemēram, luksus klases elektromobiļu ražotāja Tesla vadītājs norādījis, ka ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģija ir absolūti nejēdzīga, jo lielākā daļa saražotā ūdeņraža nāk no naftas pārstrādes, līdzīgi kā benzīns un dīzeļdegviela, radot līdzīgu piesārņojumu.

production-toyota-fcv-makes-first-us-appearance-at-2014-aspen-ideas-festival_2

Saistītās tēmas: toyotaūdeņradis

Izsaki savu viedokli