Aktuāls

Kaspersky Lab sniedz pārskatu par surogātpasta izplatību 2010. gada novembrī. Salīdzinot ar oktobri, vidējais surogātpasta īpatsvars kopējā e-pasta plūsmā ir nedaudz samazinājies un veidoja 76,8%. Mēneša viszemākais rādītājs ir reģistrēts 1. novembrī — 71%, visvairāk surogātpasta lietotāji saņēmuši 7. novembrī — 85,6%.

Vērtējot surogātpasta izplatību pa valstīm, novembrī pirmajā vietā bija Indija ar 10,4% no kopējā izplatītā surogātpasta daudzuma. Krievija ieņēma ceturto vietu (5,6%), palaižot sev priekšā Vjetnamu (8,8%) un Lielbritāniju (6,0%). Pirmo piecnieku noslēdza Itālija (5,2%), kas salīdzinājumā ar oktobri ir izplatījusi par 1,4% vairāk reklāmas paziņojumu. Amerikas Savienotās Valstis, kas agrāk pastāvīgi atradās šā saraksta pirmajās pozīcijās, pirmo reizi nav iekļuvušas pat pirmajā divdesmitniekā — tas ir saistīts ar ASV teritorijā aktīvi izvērsto cīņu pret robottīkliem.

Surogātpasta izplatītāju visiecienītāko tematu sarakstā pirmajā vietā nonākusi izglītības pakalpojumu reklāma (26,8%). Uz otro vietu noslīdējusi medicīnas tematika (12,5%), bet surogātpasta izplatītāju pašreklāma ieņem trešo vietu (8,3%). Ceturto un piekto vietu dala azartspēļu un luksuspreču kopiju reklāma (katra 7,3%).

Pikšķerētāju uzbrukumiem visvairāk pakļauto organizāciju vidū vadībā atkal ir PayPal — pret šo maksājumu sistēmu vērsta aptuveni trešdaļa visu uzbrukumu (34,2%), taču tas ir ievērojami mazāk nekā iepriekšējos mēnešos. Novembrī sociālajam tīklam Facebook tika 16,9% uzbrukumu, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā oktobrī. Uzbrukumu skaits interneta izsolei eBay mēneša laikā ir pieaudzis trīskārtīgi (14,8%).

Par vienu no svarīgākajiem notikumiem novembrī kļuva interneta adrešu reģistrācijas atklāšana jaunizveidotajā domēnā .рф. Kā jau Kaspersky Lab eksperti paredzēja, surogātpasta izplatītāji jaunajam domēnam pievērsa pastiprinātu uzmanību. Jau 9. un 10. novembrī interneta lietotāji sāka saņemt ziņojumus, kuros krāpnieki reklamēja iespēju pieteikties interneta adrešu reģistrēšanai domēnā .рф pirms procedūras oficiālā sākuma. Lai pārliecinātu lietotājus izmantot viņu pakalpojumus, surogātpasta izplatītāji izspēlēja aktuālo interneta adrešu skvoteru kārti — tas ir, tādu domēna nosaukumu uzpirkšanu, kas atbilst dažādu organizāciju nosaukumiem, lai pēc tam tos izmantotu tālākpārdošanai vai šantāžai.

Kirilicas interneta adreses jau ir parādījušies nelūgtajos reklāmas ziņojumos ne vien kā prece, bet arī kā darba saites uz surogātpasta vietnēm (tostarp tādām, kas veltītas izglītībai, SEO (meklētājprogrammām domātai optimizācijai) un surogātpasta izplatītāju pašreklāmai). Visticamāk, nepietiekama kontrole novedīs pie tā, ka viagras un kazino reklāma .рф apgabalā būs sastopama tikpat bieži kā tagad tas ir .ru apgabalā.

Saistītās tēmas: Drošībakaspersky

Izsaki savu viedokli