Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Aston Martin Ženēvā auto pasauli šokējuši nevis ar 1,5 miljonus eiro dārgo one-77, bet gan jaunu un negaidītu krosovera konceptu Lagonda. Krosovera parādīšanās zem Lagonda zīmes ir pārsteidzoša, jo šis zīmols jau precīzi 100 gadus apzīmē Aston Martin luksusa sedanus un GT modeļus.

Uzdevums dizaineriem un inženieriem tika dots vienkāršs – izveidot piemērotāko paplašinājumu esošajai modeļu gammai, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk jaunu, maksātspējīgu klientu. Jāsaka, ka pats krosovera koncepts ir daudzsološs, bet vizuālais izpildījums atļauj nedaudz šaubīties.

Stāvā priekšas daļa ar milzīgo (tieši tā – MILZĪGO) radiatora režģi un pieskaņotajiem, šaurajiem lukturiem iedveš bailes un respektu. Sānu līnijā redzami šauri sānu logi, bet aizmugure, ar diviem locījumiem pārejot no jumta daļas, noslēdzas tikpat stāvi kā priekša. Kupola formas bagāžas nodalījuma vāks un nelielais aizmugurējais logs atgādina Bentley Continental GT/Flying Spur modeļus, kas gan šajā gadījumā nan nekas slikts.

Masīvo, vīrišķīgo tēlu papildina 22 collu vieglmetāla diski, kurus visus četru piedzen V12 benzīna dzinējs, kura dati gan nav izplatīti. Aston Martin vadītājs Ulrihs Bess uzsver, ka Lagondu vēlas laist sērijveida ražošanā un piedāvāt vairāk nekā 100 pasaules valstīs. Salīdzinājumam – šobrīd britu sporta auto ražotājs savus ekskluzīvos modeļus piedāvā 32 valstīs. Vēl Bess piebilst, ka galvenie jaunā krosovera tirgi būtu Tuvie Austrumi, Dienvidamerika, Ķīna, Indija un Krievija.

Mūsuprāt, Besa domu gājiens ir pareizs, jo masīvi un ekstravaganti modeļi lielāku pieprasījumu gūst tieši iepriekš minētajos reģionos, tai skaitā arī Latvijā, pretēji tam Eiropā lielāks pieprasījums ir pret kompaktākiem spēkratiem kā Audi Q5 un BMW X3.

Izsaki savu viedokli