Aktuāls

Jaunais ”Audi A7 Sportback” – sportisks luksusa klases modelis

Auto, Moto

Tagad arī Latvijā pirkumus no ”App Store”, ”Apple Music”, ”iTunes” un ”iBooks” varēs apmaksāt ar “Tele2” rēķinu

Internets

LG un ”Qualcomm” sadarbosies, lai izstrādātu nākamās paaudzes savienojumu risinājumus automašīnām

Auto aprīkojums

Mājokļa gaisa kvalitātes mērījumi uzlabo ne vien cilvēka veselību, bet arī mājokļa lietojamību

Sadzīves un virtuves tehnika

”OnePlus” slepeni zog viedtālruņu lietotāju datus

Portatīvie datori

”Alcatel” iegūst prestižo ”TOP/COM” Sudraba balvu par jauno zīmola aplikāciju ”enjoy.now”

IT sasniegumi, bizness

Šodien BOOT.Lv salīdzinās populārās videomontāžas programmas Adobe Premiere divas versijas CS 4 un CS 5.5 . Abas šīs versijas salīdzināsim no vairākiem aspektiem, kā no dizaina un lietošanas ērtībām, tā arī renderēšanas ātruma uz identiskiem dzelžiem.

Jaunās iespējas Adobe Premiere CS 5.5

Kā jau katrā jaunā versijā, kuru Adobe darbinieki izstrādā vidēji ik pēc 12-18 mēnešiem, šī ir otrā pēc kārtas (ja mēs skatāmies hronoloģiskā secībā, tad pa vidu vēl ir CS5 versija), kura ir apveltīta ar ne mazums vien jaunām iespējām. Es jums pastāstīšu par dažām no tām, kuras uzskatāmas par īpaši nozīmīgām un praksē tiek bieži vien izmantotas

Runājot par klaviatūras īsceļiem, tos ir iespējams uzstadīt tieši tādus pašu, kādi tie ir Avid Composer vai Final Cut Pro 7. Tas ļaus strādāt ar šo programmu tiem cilvēkiem,  kuri iepriekš ir lietojuši jau iepriekš minētās programmas, bez klaviatūras īsceļu pārprogrammēšanas.

Jaunā CS 5 un 5.5 versijas var lepoties ar to, ka tiek darbināta ar Adobe Mercury Playback Engine (atskaņošanas dzini), kurš izmanto 64-bitu centrālo un grafikas procesoru uzlabotai ātrdarbībai. Tas dod iespēju reālajā laikā apskatīt samontēto materiālu SD, HD, 2K vai pat 4K izškirtspējā (atkarībā no grafiskā kartes kāda ir uzstādīta jūsu spēkstacijai). Tā pat abas versijas atbalsta XDCAM HD 50, AVCCAM, DPX, P2, R3D(RED), XDCAM EX un HD, un AVCHD failu formātus montēšanai reālajā laikā, bez nekādas pārkodēšanas.

Tie kas ikdienā filmē dažāda veida video uz tā saucamā chromekey jebšu latviski – zaļās sienas, tad jums noteikti kādreiz ir sanācis uzfilmēt materiālu uz nelīdzena vai slikti izgaismota fona. Vecākās versijās kā, piemēram, CS4 – tā saucamais chromekey efekts strādāja diezgan neprecīzi (vajadzēja perfekti izgaismotu sienu ar objektu priekšā tai), bet sākot ar CS5 versiju šī problēma tika pilnībā atrisināta. Tika izveidots jauns efekts ar nosaukumu Ultra Key, šīs efekts spēj perfekti izgriezt vajadzīgo no nevajadzīgā, un strādā līdzīgi kā Adobe After Effect (turpmāk – AFX) pieejamais Keylight 1.2 plugins. Un kāda ir šī efekta priekšrocība, salīdzinājuma ar to pašu AFX Keylight pluginu? Visa video apstrāde notiek reālajā laikā HD kvalitātē!

Ja jūs ikdienā saviem video veicat dažādu efektu pievienošanu AFX programmaturā, tad jau noteikti eksportēt video no Premier un Importēt to AFX būtu diezgan muļķīgi un laikietilpīgi. Tādēļ ir jāizmanto Dinamiskais links. CS4 versijā šīs links strādāja tikai vienā virzinā – no AFX uz Premieri, taču, ja jūs vēlējāties, lai links strādā uz otru pusi, tad jums nācās restartēt programatūru, bet sākot ar CS5 versiju Dinamiskais links strādā abos virzienos. Ja mēs turpinām iesākto tēmu par video importēšanu AFX programmatūrā, tad sākot ar šo CS5 versiju video importēt no Premiere uz AFX var vienkārši izdarīt ar visiem zināmo komandu – Premier edit -> copy un AFX edit->paste(vispirms laika joslā atlasot nepieciešamo materiālu).

Tā pat, sākot ar CS5 versiju, ir iespējams importēt un strādāt ar jaunāko paaudžu DSLR video materiāliem, bez nekādas aiztures.

Runājot par audio lietām, tad tagad audio efekti atrodas vienā mapē, nav vairs sadalīti kā agrāk – mono, stereo vai 5.1.

Tāpat arī noteikti vēlamies pieminēt, ka šī Premiere versija ir īpaši stabili – aktīvi darbojoties, CS 5.5 vēl joprojām darbā ar lieliem projektiem nav nokārusies ne reizi, CS4 gan pamanījās to dažas reizes izdarit.

Dizaina izmaiņas

Dažas nelielas izmaiņas ir veiktas ergonomikā, ērtākai un ātrākai lietošanai.

Šajā attēlā iespējams redzēt jauno CS5.5 dizainu.

Nospiežot šo pogu, tiks atvērts dialoglodziņš attēlu saglabātu failu. Izvēloties faila formātu un atrašanās vietu tas radīs joprojām attēlu pašreizējo logu stāvokli monitorā. Eksporta ir iespējama vairākās grafiskais formāts: BMP, DPX, GIF, JPEG, PNG, Targa, un TIFF.

Nav šaubu, ka iepriekšējās versijas, kad nebija iespēju uztaisīt ātro stop-kadru, ļoti kaitināja. Lai izveidotu stop- kadru lietotājam vajadzēja “izsaukt ” eksporta logu, izvēlēties tur vajadzīgos parametrus, sagaidīt ielādi Adobe Media Encoder (ar atjauninājumiem šis mīnuss ir novērsts), un tikai tad varēja izveidot grafisko failu. Tagad kā redzam ši operācija notiek gandrīz momentāli.

Sīkāk aplūkosim paneli Effects: kas tās ir par 3 piktogrammām? Pirmā ar lidojošās bultas atzīmi nozīmē aparāta atbalstu konkrētajam efektam vai pārejai, piktogramma ar ciparu 32 runā par to, ka efekts var strādāt ar 32-bitu krāsām, bet ar burtiem YUV atzīmēti filtri, kas prot strādāt šajā krāsu telpā.

Starp citu, piktogrammas, kas atrodas loga virsrakta daļā- tās ir pogas, ar kuru palīdzību iespējas ātri sašķirot efektus.

Tāpat arī veikta nelielas izmaiņas Media Encoder – pārvietotas tādas pogas kā renderēšanas sākšanai, dublicēšanas un izdzēšanai paredzētās. Tās atrodas atrodas augšējā rīkjoslā, simbolu izskatā, viena aiz otras.

Renderēšana

Mēs veicām testu, kurā salīdzinājām renderēšanas ātrumu starp Adobe Premiere CS 4 un CS 5.5. Tika renderēts 1 minūtes Full HD 25FPS video. CS 4 to izdarīja 1:47 minūtēs, savukārt CS 5.5 – 1:12, ar ieslēgtu Nvidia Cuda akselerāciju tika patērētas vien 40 sekundes. Kā redzams, atšķirība ir iespaidīga, turklāt jāņem vērā, ka šis ir nieka minūti garš video, jo garāks video, jo lielāku ieguvumu jutīsim.

Adobe Premiere CS 5.5 programmatūra M79 datorsalonā ir pieejama ar ļoti patīkamu atlaidi – par 363 latiem.

Izsaki savu viedokli