Aktuāls

”Apple” sejas identificēšanas tehnoloģijas drošības aspekti

Tālruņi, mobilās ierīces

”Nokia” jaunais telefons varētu saņemt līdzīgu ekrānu kā ”Galaxy S8”

Tālruņi, mobilās ierīces

Ar skaistām uzvarām aizvadīts Latvijas rallijkrosa kausa 6. posms Biržos

Auto, Moto

”OxygenOS 4.5” atnesīs dažas ”OnePlus 5” funkcijas ”OnePlus 3/3T” viedtālruņos

Tālruņi, mobilās ierīces

”Tinda Finger” – 2017. gada dīvainākais izgudrojums?

IT sasniegumi, bizness

Rīgas 1. speciālās internātpamatskolas vienas klases skolēni ar īpašām vajadzībām 9. janvārī saņēma planšetdatorus iPad, lai uzsāktu mācības, izmantojot jaunākās tehnoloģijas un veicinātu inovatīvu mācību metožu izmantošanu. Šis ir pirmais mēģinājums mācību procesā izmantot iPad planšetdatoru, līdz ar to nav rekomendējošu materiālu šajā posmā. Vairāk nekā 70 programmas tika loģiski izkārtotas pēc atbilstības mācību uzdevumiem, pēc to vizuālās realizācijas, interaktivitātes pakāpes.

Pārsteigums mums bija ļoti liels, kad pirmajā dienā skolēniem uz galda tika nolikti šie planšetdatori. Jaunieši ieslēdza tos un intuitīvi atvēra sev interesējošās programmas, lai arī pirms tam nebija strādājuši ne ar skārienjūtīgu datoru, ne telefonu (pēc vecāku aptaujas). Tas nozīmē, ka šī iekārta ir ļoti loģiski vadāma, nav nepieciešamas kādas īpašas priekšzināšanas, lai to lietotu. Četru mēnešu laikā jaunieši ir apguvuši pamatiemaņas planšetdatora iPad lietošanā. Apguvuši patstāvīgi pildīt konkrētus uzdevumus un veiksmīgi izmantot datoru mācību procesā (planšetdatora lietošana mācību stundās tiek rūpīgi plānota). Pamazām tiek apgūtas dažādas mācību programmas un planšetdatora plašās iespējas – atsevišķās mācību programmās teksts tiek ierunāts latviešu valodā un pielāgots katram jaunietim individuāli. Planšetdatori tiek izmantoti arī logopēdijas un Montesori nodarbībās.

Lietojot planšetdatoru mācību procesā, skolēniem ir pozitīvas emocijas, kas ne tikai motivē skolēnus pildīt skolotāja dotos uzdevumus, bet attīsta arī izziņas procesus. Interese un prieks pastiprina bērna izzinošo aktivitāti un tai ir ļoti liela nozīme bērna motivācijā. Tieši interese par kaut ko (par planšetdatoru) motivē bērnu darbībai, kas vērsta uz spēju un prasmju pilnveidošanu un attīstīšanu. Bērni nebaidās kļūdīties darba procesā un ar aizrautību pilda uzdotos uzdevumus.

Būtisks ir arī prieks (smaids un smiekli), kas veicina bērna kognitīvo jeb izziņas procesu (atmiņas, domāšanas, uztveres, uzmanības) attīstību. Prieks veicina emocionālo attīstību, kas palīdz socializēties skolā un arī sabiedrībā. Caur pozitīvu pārdzīvojumu skolēni labāk apgūst arī jaunas prasmes, iemaņas un zināšanas, palielinās motivācija mācību procesam kopumā.

Projekta mērķis bija padarīt mācību procesu bērniem ar speciālām vajadzībām efektīvāku un kvalitatīvāku, izmantojot mācību procesā planšetdatorus un to plašās iespējas.

Secinām, ka bērni ir veiksmīgi apguvuši jaunākās tehnoloģijas un to iespējas, uzlabojot un attīstot komunikācijas prasmes. Caur spēli un rotaļu skolēni integrēti apguvuši pamatprasmes latviešu valodā, matemātikā, sociālajās zinībās un dabaszinībās, bērniem ir motivācija pildīt uzdevumus patstāvīgi. Kā būtisks ieguvums ir radīta patiesa interese par mācību procesu, bērni eksperimentē un dodas dziļāk zinību pasulē ar prieku! Veiksmīgo pieredzi atbalsta un gatavi turpināt daudzi speciālo skolu pedagogi visā Latvijā.

Saistītās tēmas: ipadplanšetdatori

Izsaki savu viedokli