Aktuāls

Nežēlīgi ilgas un mokošas likās tās dažas dienas, un šķita ka pilnīgāku spīdzināšanas mehānismu nemaz nav iespējams vairs izdomāt. Tomēr beidzot tas ir noticis un 3DMark03 ir klāt. Ar savdabīgu bijību tika aplūkots 177Mb lielais instalācijas fails. Ko gan šoreiz mums ir sagatavojuši Futuremark(MadOnion) un kāda leģenda izaugs no šīs 177Mb lielās instalācijas.. cik gadus tas būs jaunais standarts etalons un oficiālā mērvienība, kurai uzticēsies vairāk nekā Megahercam?.. Uzreiz tik nolemts, ka 3DMark03 ir jāredz visā tā krāšņumā uzriez. Šim notikumam par godu M79 uz karstām pēdām savāca kopā pašu jaudīgāko kas vien bija uz vietas un jau pēc dažām stundām mēs bijām gatavi ievērtēt jauno 3DMark03.

Beigu beigās izdevās savākt kopā diezgan iespaidīgu un verķi kas izskatījās apmēram tā:

Athlon XP 1700+
EPoX 8RDA+ Nforce 2 SPP + MCP-T Dual DDR
Kingston DDRAM 2x 256MB PC266 CL2
Western Digital 20GB WD200BB 7200rpm UDMA100
GigaByte ATI Radeon 9700Pro 128MB DDR

Uz 3DMark03 nolēmām paskatīties caur:
Windows XP Professional

Radeon 9700Pro pabarojām ar Catalyst 3.1 un DirectX 9, tad nedaudz paspēlējāmies ar mātesplates iespējām, veicām nelielus priekšdarbus un visbeidzot bijām gatavi iziet 3DMark03 arēnās.

Jāteic, ka pirmo reizi palaižot jauno Marku visvairāk pārsteidza nevis patīkami uzlabotais dizains, bet gan tas, ka neprofesionālajai versijai(t.i. bezmaksas:) ir nogrieztas gandrīz jebkādas iespējas mainīt un iestādīt parametrus, ar kuriem mēs tik ļoti gribējām paspēlēties jau pašā sākumā un faktiski vienīgās iespējas ir apskatīties savu sistēmas informāciju, palaist default|o testu un default|o demo.

Pirmām kārtām protams ķērāmies pie testa.. Kā jau tas, protams, bija paredzams visi kā piekalti sekoja līdzi ekrānā notiekošajam. Pirmais tests DirectX 7 vidē attēloja II pasaules kara laiku lidmašīnu kauju, FPS varbūt bija zemāk nekā to bijām gaidījuši, bet tests visumā rullējās smuki. Nākamais tests ķērās pie DirectX 8 iespējām.. un pirmais, ko iesaucāmies nebija vis – cik reāli!!! – vai tamlīdzīgi, bet gan gluži vienkārši – velkas!!

Šis vārds izskanēja ar tādu kā slimīga prieka pieskaņu, jo sapratām, ka 3DMark03 uz ceļiem noliks ne tādus vien dzelžus un principā viss atkal sākas no jauna. Radeon 9700 pamazām tika nospiests uz ceļiem un cauri nākamajiem testiem tas drīzāk rāpoja nekā rullēja. Tas tikai lieku reizi pierāda, jau Ureal II veidotāju teikto, ka viņus ierobežo galvenokārt nevis viņu iztēle, bet galvenokārt tieši ierobežoties sistēmas resursi jeb mūsdienu dzelžu līmenis. Tas principā apgāž šur tur dzirdētos izteikumus, ka tagad dzelži ir aizsteigušies priekšā softam un jaudīgākas sistēmas vairs nu gan nav vajadzīgas. Ja mūsdienu sistēmas bez problēmām tiek galā ar MS Word, mūzikas un DivX atskaņošanu, tad tas vēl nebūt nenozīmē, ka nekas jaudīgāks nav vajadzīgs. Jebkuras sistēmas ātrums ir tikai relatīvs un atsevišķi uzdevumi vienmēr pieprasīs arvien jaudīgākas sistēmas. No otras puses nevarētu jau teikt, ka viss vilkās tā, ka skats bija nebaudāms. Gluži otrādi visi testi atstāja spēcīgu iespaidu – kā jau parasti tas ir ar 3DMark, kad to nākas redzēt pirmo reizi. Īpaši DirectX 9 tests dabas zaļumos bija estētisks baudījums. Saprotams arī DirectX 8 DirectX 7 testiem nebija nevainas.

No 3DMark2000 laikiem atgriezies ir CPU tests, kas ir tie pašu spēļu testi tikai zemākā izšķirtspējā. No jauna nācis klāt ir arī Pixel Shader 2.0 tests.
Pat ar Radeon9700Pro un Nforce 2(Dual DDR) 3DMark03 mūsu sistēmu novērtēja ar ne vairāk ne mazāk kā 4460 markiem. Kādus rezultātus varētu iegūt vājāku(un reālāku:) sistēmu īpašnieki spriediet paši(vai arī izmēģiniet:).

Šis protams ir tikai virspusējs apskats un pirmie iespaidi par pirmo īso pastaigu iekš 3DMark03. Vēlāk reizē ar jauniem testiem gaidiet daudz detalizētākus aprakstus par pašu 3DMark03.

Izsaki savu viedokli