Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Francijā bāzētais auto ražotājs Peugeot plāno laist klajā vairākus jaunus agregātus. Starp tiem solās būt gan trīscilindru turbodzinēji, īpaši ekonomiski dīzeļdzinēji un interesantākais – arī dzinējs ar inovatīvo Hybrid Air tehnoloģiju.

Hybrid Air sistēma izmanto saspiestu gaisu, lai palīdzētu iekšdedzes dzinējam vai pat pilnībā darbinātu mašīnu īsās distancēs. Peugeot sola, ka jau pēc trīs gadiem pirmie Hybrid Air spēkrati ripos pa ielām, savukārt oficiālie kompānijas plāni norāda, ka pirmais modelis, kas saņems šo tehnoloģiju būs 2016. gada Peugeot 2008.

Kompānija iepriekš vēstīja, ka Hybrid Air tehnoloģija tiks integrēta spēkratos brīdī, kad tehnoloģija būs pilnībā izstrādāta un uzņēmumam nebūs šaubas par tās efektivitāti un noderību. Aprēķini liecina, ka, piemēram, Peugeot 208 un Citroen C3 gadījumā šī tehnoloģija ļautu samazināt CO2 izmešus līdz niecīgiem 69 gramiem uz katru nobraukto kilometru.

Kā jau minēts sākumā, Peugeot strādā arī pie citiem dzinējiem. Šajā gadījumā tas ir 1 litra e-Vti agregāts, kas nodrošina 68 zirgspēkus un rada vien 88 g/km CO2 izmešus. Savukārt jaunais BlueHDI dzinējs būs videi draudzīgs dīzelītis. Tas būs atrodams 308 un 508 modeļos un varēs lepoties ar SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizatoru, kas samazinās kaitīgos NOx izmešus līdz pat 99,9 procentiem.

PEUGEOT HYbrid Air chassis

Saistītās tēmas: hibrīdsPeugeot

Izsaki savu viedokli