Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Peugeot Frankfurtes auto izstādē prezentēs pilnībā jauno modeli 308, kā arī vēl vairākus citus uzlabotos modeļus un konceptautomobiļus. Frankfurtes auto izstādē norisināsies jaunā Peugeot 308 pirmā prezentācija, izstādītas būs arī 3008 un 5008 atjauninātās versijas, BlueHDi modeļi, HYbrid4 pilnpiedziņas dīzeļa-hibrīda modeļi, 208 HYbrid FE un 2008 HYbrid Air konceptautomobiļi, kā arī sporta kupeja RCZ R un koncepta automobilis ONYX.

Patiesi jauns Peugeot 308

Peugeot 2900 kvadrātmetru lielajā ekspozīcijas laukumā 30 prezentējamo automobiļu un koncepta automobiļu vidū atsevišķa zona ir paredzēta modelim 308. Jaunais 308 ir individuāls, intuitīvs hečbeks ar tīru dizainu, kas radies dizaineru un inženieru sadarbības rezultātā. Modelis ietilpst mazajā vidējā klasē, kas veido vairāk nekā trešdaļu Eiropas tirgus. Pateicoties jaunajai EMP2 platformai, jaunais 308 ir augstākais modelis savā klasē – 140 kg vieglāks par iepriekšējo versiju – un, esot 4,25 metrus garš, arī viskompaktākais. Minimālisma stilā veidotais un tehnoloģiskais interjers, kurā ir izmantotas ļoti kvalitatīvs tekstils un citi materiāli, lepojas ar no SR1 koncepta automobiļa iedvesmu guvušo PEUGEOT i-Cockpit vadītāja vietu, kuru raksturo mazāka stūre, Head Up Display tipa indikatoru bloks, augsta vidus konsole un 9,7 collu skārienjutīgais ekrāns, kas vadīšanu padara intuitīvāku.

pilt_957

Uz doto brīdi piedāvātie pieci ekonomiskie benzīna un HDi dīzeļa dzinēji, kā arī optimizētā aerodinamika (Cx: 0,28, Scx: 0,63) nodrošina arī zemu CO2 līmeni, kas sākas no 93 g/km (1,6 HDi). 2014. gada pavasarī 308 klāstu papildinās daudz jaunu tehnoloģiju, tai skaitā jaunā trīs cilindru turbo benzīna dzinēja (1,2 e-THP) BlueHDi versijas – vienai no tām CO2 izmeši ir tikai 82 g/km – un jaunās paaudzes sešu pārnesumu automātiskās pārnesumu kārbas.

Jūs sagaida jauna braukšanas pieredze: Peugeot pieredze izpaužas jaunajā un vieglākajā ritošajā daļā un jaunās paaudzes ESP sistēmā. Pievienojot jaunās platformas piedāvātās priekšrocības (mazāks svars, īsākas pārejas, zemāks smaguma centrs, elektriskais stūres pastiprinātājs), tiek iegūta pirmklasīga dinamika, vadāmība, komforts un augstākā līmeņa virsbūves stabilitāte.

pilt_956

Braukšanas baudījumu vēl vairāk palielina vairāki tehnoloģiski vadīšanas palīgi: “aklās zonas” indikators, adaptīva kruīza kontrole, sadursmes brīdinājums un automātiska ārkārtas bremzēšana. Jauns aprīkojums šajā segmentā ir pilni LED lukturi, kas ietilpst augstāka aprīkojuma līmeņa versiju standarta aprīkojumā.

Sportiskais 308 R Concept

Izstādīts tiks arī ļoti sportiskais 308 R Concept koncepta automobilis, tam virsbūve atrodas zemāk, šķērsbāze ir platāka, ir sportiski sānu paplatinājumi un 19 collu diski. Zem 308 R Concept divkrāsu oglekļa virsbūves slēpjas četru cilindru 1,6 litru benzīna dzinējs, kā maksimālā jauda ir 270 ZS (199 kW). Tādēļ šī dzinēja jauda dotajā kategorijā ir rekordliela: 170 ZS/l. Lai izmantotu visu dzinēja potenciālu, 308 R Concept ir priekšējais tilts ar Torsen diferenciāli un lielākas bremzes.

pilt_959

Atjaunināts 3008 un 5008

Ļoti labi rezultāti ir krosovera 3008 un kompaktā universāļa 5008 pārdošanā, jūnija beigās pasaulē ir pārdoti attiecīgi 506 000 un 237 000 eksemplāri. Frankfurtē tie būs izstādīti ar atjauninātu dizainu un vairākiem tehnoloģiskiem uzlabojumiem. Ir izmantoti jauni Peugeot dizaina elementi (jauna veida priekšējā reste ar priekšējiem lukturiem), interjeru rotā vidus konsole ar lāzera gravējumiem un jaunas vadības ierīces: atpakaļgaitas kamera un krāsu Head Up Display.

CO2 samazināšana ar jauno tehnoloģiju palīdzību

2013. gadā Peugeot vēl vairāk samazinās savu Eiropā pārdodamo modeļu CO2 izmešu vidējo līmeni: no maija beigām šis vispārējais rādītājs ir tikai 116,3 g/km, 2012. gadā šis pats rādītājs bija 121,5 g/km. Peugeot vides politika izpaužas pastāvīgā iekšdedzes dzinēju optimizācijā (lietderības faktora palielināšana, darba tilpuma samazināšana, Stop&Start sistēma utt.), un jaunās paaudzes dzinēju, piemēram, trīs cilindru 1,0 l un 1,2 l benzīna dzinēju, ieviešanā tirgū. Frankfurtē tiks prezentēts jaunais 308 un 508 SW ar jauno dīzeļa BlueHDi piesārņojuma kontroles tehnoloģiju. Savstarpēji apvienojot pēc izvēles katalīzes redukciju (SCR) un kvēpu daļiņu filtru ar papildvielu, BlueHDi tehnoloģija ļauj samazināt slāpekļa oksīda daudzumu par 90%, optimizēt CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu, kā arī izslēgt 99,9% kvēpu daļiņu. BlueHDi tehnoloģija atbilst Euro 6 normām, un 2013.gada beigās tiks izmantota visiem Peugeot modeļiem ar dīzeļa dzinējiem, līdz ar to vēl vairāk nostiprinot markas līdera pozīcijas dīzeļa motoru nozarē.

pilt_954

Būtisks Peugeot ar vidi saistīto panākumu piemērs ir HYbrid4 dīzeļa hibrīda tehnoloģija. Pateicoties 200 zirgspēku jaudai, ko, savstarpēji sadarbojoties, nodrošina 2,0 HDi FAP dīzeļa dzinējs un elektromotors, HYbrid4 modeļi piedāvā 4 vadīšanas režīmus (automātiskais, pilnībā elektriskais, sporta un pilnpiedziņas), kā arī CO2 izmešus no 88 g/km. Taču, lai īstenotu savu mērķi piedāvāt visiem pieejamu un tikai 2 litrus degvielas uz 100 km patērējošu sērijas modeli, PEUGEOT izmanto jauna veida pieeju. Viens no svarīgākajiem posmiem ir HYbrid Air tehnoloģija, kas PEUGEOT atkal padara par celmlauzi. HYbrid Air savstarpēji kombinē divus enerģijas tipus, lai iegūtu labāko lietderības koeficientu atkarībā no situācijas: bremzējot un palēninot braukšanu atjaunotās enerģijas rezultātā iegūtais saspiestais gaiss palīdz 3 cilindru benzīna dzinējam vai aizvieto to fāzēs ar vislielāko enerģijas patēriņu jeb uzsākot braukšanu no vietas un paātrinājuma laikā. HYbrid Air sistēma piedāvā trīs lietošanas režīmus: gaiss (ZEV), benzīns un kombinētais režīms.

pilt_953

Degvielas ekonomija ar jauno tehnoloģiju palīdzību

HYbrid Air tehnoloģiju papildina uzlabojumi arī citās nozarēs; mērķis ir sasniegt 2,0 litru degvielas patēriņu uz 100 km. Šīs papildus tehnoloģijas demonstrē 208 HYbrid FE, kā CO2 izmeši ir tikai 49 g/km jeb divas reizes mazāk nekā ļoti efektīvajam 208 1,0 VTi – taču paātrinājums no vietas līdz 100 km/h notiek tikai 8 sekundēs, jeb gandrīz tikpat ātri kā 208 GTi. Šī ir ekstrēma koncepcija, kuru Peugeot gatavojas izmantot kā bāzi savu nākotnes automobiļu tehnoloģiskajā izstrādē.

Mērķis ir arī aerodinamikas optimizēšana un par 200 kg mazāks svars, pateicoties kompozītmateriālu un polikarbonātu izmantošanai. Hibrīda sistēma, kas apvieno 3 cilindru benzīna dzinēju un robotizēto pārnesumu kārbu, kā arī elektrodzinēju un akumulatoru, kas ir izgatavots uz ilgstošos braucienos iegūtas pieredzes pamata. Izmanto arī īpašas Total motoreļļas. 208 HYbrid FE iegūs kompozīta balstiekārtu, īpašas riepas un diskus, kas samazina rites pretestību.

pilt_955

Sportiskais RZC R, tagad sērijas modelis

PEUGEOT izstādē Frankfurtē apmeklētāji varēs iepazīties arī ar RCZ sporta kupejas ekskluzīvo R versiju, kas kļūs par visjaudīgāko sērijas modeli Peugeot vēsturē. Šī modeļa jaunais 1,6 litru 270 ZS (199 kW) dzinējs – ar rekordlielu izvades jaudu šajā kategorijā – atbilst Euro 6 normām un tā vidējais degvielas patēriņš ir tikai 6,3 l 100/km un CO2 izmeši ir tikai 145 g/km.

Superauto Onyx

Papildus apmeklētāji var tuvāk iepazīties ar superautomobili Onyx, kas pārsteidz ar radikālo muskuļoto virsbūvi un 20 collu diskiem. Uz oglekļa korpusa nostiprinātais 600 ZS 3,7 litru V8 HDi hibrīda dzinējs atrodas aizmugurē vidū, pārnesumā kārba ir ar 6 pārnesumu secīgo slēgšanu un ritošajā daļā ir izmantota Peugeot pirmklasīgā pieredze no trases. Virsbūve izceļas ar saviem kontrasta materiāliem un krāsu toņiem: tīrais varš uz dubļu spārniem un durvīm, melns matēts ogleklis uz citiem paneļiem. Alumīnija loku ietvertais stikla jumts ar dubulto izliekumu atklāj oglekļa konstrukciju un iespaidīgo salonu, kas atgādina kokonu. Ar Onyx Peugeot turpina materiālu jauna pielietojuma atklāšanu: ‘Newspaper Wood’ instrumentu panelis un vidus konsole ir izgatavota no presētiem veciem laikrakstiem.

pilt_952

Saistītās tēmas: automašīnasPeugeot

Izsaki savu viedokli