Aktuāls

Kad pienāks beigas Francijas ērai WRC pasaules čempionātā?

Auto, Moto

Mūsdienās mobilie tālruņi ir kļuvuši par neatņemamu cilvēka dzīves sastāvdaļu. Tāpat kā apģērbs, mūzika, automašīnas un mājokļi, jūsu mobilais tālrunis atspoguļo jūsu individuālo dzīves veidu un personību, un tam ir svarīga loma darba vidē.
Tik attīstītā mobilo tālruņu tirgū kā Eiropā vidusmēra mobilo tālruņu pircējs ir kļuvis vēl prasīgāks. Patērētāji vēlas iegādāties ierīces, kuras ir aprīkotas ar visjaunākajām multivides un biznesa funkcionālajām iespējām, taču vienlaikus ir viegli lietojamas un nodrošina skaidras un saprotamas zvanīšanas funkcijas.

Robežšķirtne starp personīgo un darba dzīvi pamazām kļūst arvien neskaidrāka, sevišķi biznesa lietotāju dzīvē, tādēļ viņi arvien biežāk pieprasa funkcionalitāti, atbilstību modes tendencēm un lietošanas parocīgumu vienā ierīcē. Tas ir ļāvis mobilo tālruņu ražotājiem radīt jaunu universālo tālruņu paveidu, kas precīzi atbilst Eiropas patērētāju prasībām.

Pētījumā par mobilo tālruņu lietošanas paradumiem Eiropā, kura pasūtītājs ir Samsung, mobilo tālruņu ražotājs ar 20 gadu pieredzi mobilo tālruņu inovāciju jomā, ir aplūkotas mobilo tālruņu pircēju arvien augstākās prasības un sevišķi atšķirības starp biznesa un privāto lietotāju prasībām.

Interaktīvo pētījumu Samsung vārdā veica Vanson Bourne, aptaujājot 5 105 respondentus Lielbritānijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā.

Runa ir par mani

Tā kā mobilitātes un nepārtraukta interneta pieslēguma loma uzņēmējdarbības un darba vidē arvien pieaug, rezultāti liecina – neskatoties uz to, ka tirgū ir pieejams plašs gan biznesa, gan personīgām prasībām atbilstošs mobilo tālruņu klāsts, biznesa klienti un sevišķi korporatīvie lietotāji ne labprāt izmanto šīs ierīces.

Ar multivides funkcionālajām iespējām neaprīkotu biznesa klases tālruņu vidējais īpatsvars Eiropā ir 70 procenti ar viszemāko izplatības līmeni Vācijā (75 procenti) un Francijā (72 procenti).

Turklāt pētījums atklāja, ka multivides biznesa klases tālruņu trūkuma iemesls nav biznesa lietotāju nevēlēšanās tos iegādāties. Īstenībā gandrīz puse (40 procentu) Eiropas biznesa lietotāju sacīja, ka viņu īpašumā ir divi vai vairāki tālruņi atbilstoši dažādām dzīves veida prasībām.

Dzīve kustībā

Eiropieši ir tik atkarīgi no saviem mobilajiem tālruņiem, ka gandrīz puse (48 procenti) nekad un nekur nedodas bez sava mobilā telefona. Divas trešdaļas eiropiešu (58 procenti) izmanto savu mobilo tālruni, lai organizētu savu dzīvi, izmantojot to kā primāro kalkulatoru, modinātājpulksteni un kalendāru.

Tikpat lielā mērā atkarīgi no saviem mobilajiem tālruņiem arī biznesa lietotāji, izmantojot tos, lai viegli sazinātos ar darba kolēģiem. Interesanti, ka trešdaļa nodarbināto respondentu atzina, ka ir atbildējuši uz zvanu, kas saistīts ar darbu, ārpus darba laika, un viens no septiņiem respondentiem apgalvoja, ka ir nosūtījis e-pastu vai sarunājies ar kolēģi, atrodoties vannā, gultā vai tualetē.

Ļoti neliels skaits eiropiešu (7 procenti) izvēlas neatbildēt uz sava priekšnieka zvaniem, un, kā izrādās, daudz lielāks skaits respondentu ir drīzāk gatavi ignorēt zvanus no draugiem un ģimenes, ko ir darījuši 16 procenti aptaujāto. Šajā ziņā visvairāk grēko itāļi: 25 procenti aptaujāto atzina, ka ir izmantojuši zvanītāja ID, lai neatbildētu uz savu tuvinieku zvaniem.

Visu izšķir saturs

Sešdesmit septiņi procenti aptaujāto cilvēku sacīja, ka viņi visbiežāk izmanto savus mobilos tālruņus no darba brīvajā laikā, kas liecina, ka mobilie tālruņi ir svarīga sociālās saziņas sastāvdaļa mūsdienu sabiedrībā. Mobilie tālruņi arī atspoguļo savu īpašnieku personības: 45 procenti respondentu norādīja, ka mobilā tālruņa izskats ir svarīgs faktors, pieņemot lēmumu par tā iegādi.

Taču tālruņa izskats nav vienīgais faktors, kas eiropiešiem ir svarīgs. Līdztekus vēlmei pēc ārēji moderniem tālruņiem, kas atspoguļo viņu personību, 58 procenti aptaujāto mobilo tālruņu lietotāju uzskata multivides funkcijas par izšķirošām savu mobilo tālruņu īpašībām.

Obligātās mobilās funkcijas

Multivides funkcijas, kuras tika ierindotas „obligāto” mobilo funkciju saraksta augšgalā, bija: augstas kvalitātes kamera (35 procenti), ātrs un viegli lietojams interneta pieslēgums un e-pasts (32 procenti) un pietiekami ietilpīga atmiņa fotogrāfiju, spēļu, video un kontaktu glabāšanai (23 procenti).

Secinājumi

Ņemot vērā straujo mobilo tehnoloģiju un inovāciju attīstības tempu, pat standarta mobilajiem tālruņiem mūsdienās jāspēj veikt virkne dažādu funkciju. Kā parādīja pētījuma rezultāti, patērētāju prasības ir mainījušās. Iegādājoties mobilos tālruņus, patērētāji vairs nebalstās tikai uz tehnoloģijām: tā vietā viņi uzskata, ka tālruņu standarta komplektācijā jāietilpst visjaunākajām multivides raksturpazīmēm un tehnoloģiskajām inovācijām. Sevišķi augstas prasības izvirza biznesa lietotāji: viņi pieprasa funkcionalitāti, kas nodrošina gan informāciju, gan izklaidi vienā ierīcē.

Tādēļ, lai saglabātu savas līderpozīcijas tehnoloģiju attīstības jomā, mobilo tālruņu ražotājiem ir jāmaina sava stratēģija atbilstoši patērētāju pieprasījumam un jāpiegādā tālruņi, kas atbilst ierīces īpašnieka konkrētajām vajadzībām un prasībām – gan darbā, gan brīvajā laikā, gan abos kopā.

Izsaki savu viedokli