Aktuāls

Sešu mēnešu laikā no Beļģijas ievesti auto ar 24,5 miljonu kilometru deficītu

Auto, Moto

Ar mikroautobusiem RAF “Latvija” atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Auto, Moto

Tehnoloģiju kompānijas pārvalda pasauli – tā vismaz varam secināt pēc Interbrand veiktā pētījuma, kurā ir noskaidroti pasaulē vērtīgāki zīmoli. Interesanti, ka tieši šogad notikusi līderu maiņa.

Par pasaulē vērtīgāko zīmolu atzīts Apple, kura vērtība tiek lēsta nepilnu 120 miljardu dolāru apmērā. Tam seko Google zīmols, kas, pēc ekspertu domām, ir vērts nedaudz vairāk kā 107 miljardus dolāru. Interesanti, ka topa pirmajā desmitniekā ir atrodami seši ar tehnoloģijām saistīti uzņēmumi (Apple, Google, Microsoft, Samsung, IBM un General Electric) un divi autobūves uzņēmumi (Toyota un Mercedes-Benz).

Apskatot Interbrand ekspertu sastādīto Top 100, atklājas visai interesanta aina – augsta zīmolu vērtība ir daudziem tehnoloģiju uzņēmumiem, kā arī autobūves uzņēmumiem. Īpaši jāizceļ Facebook, kura vērtība pēdējā gada laikā palielinājusies par 86 procentiem, aiz sevis izaugsmes ziņā atstājot Audi (+27%) un Amazon (+25%).

Nosakot zīmolu vērtību, eksperti ņem vērā vairākus faktorus, piemēram, uzņēmuma finansiālo stāvokli, produktu un servisu popularitāti, ietekmi uz patērētāju izvēli un kompānijas spēju pārdot piedāvātos produktus par premium klasei atbilstošu cenu. Jāatzīmē, ka šī metodoloģija ir ISO (International Organization for Standardization) apstiprināta.

Interbrand publicēto zīmolu vērtību top 100 ir iespējams apskatīt šeit.

zīmolu vērtība

Saistītās tēmas: applebrendsinteresanti

Izsaki savu viedokli